Gå til innhold

Forumutseende


Gjest Bruker-182691

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forbedret kontrast, tok gutta i design delen litt tid, men de fikk det til slutt.

Uansett, den nye fonten er mer uleselig enn den forrige, så her må man gjøre noen nye valg, ett annet problem er at menyen med "Mine innlegg" som er på toppen ligger under menyen som lar deg bla mellom sidene i Tek nettverket (Gamer, hardware etc)

Lenke til kommentar

Det er mye unødvendig tull med forumet for tiden

jeg fikk endelig fjernet alle ikonene ( ved å zome hele vinduet ut ) men da ble teksten også mindre

det må da gå an å gjøre de forskjellig områdene uavhengige av hverandre

 

 

Slik blir det når noen bedrevitende med makt får bestemme for mye

Endret av den andre elgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mye unødvendig tull med forumet for tiden

jeg fikk endelig fjernet alle ikonene ( ved å som hel vinduet ut ) men da ble teksten også mindre

det må da gå an å gjøre de forskjellig områdene uavhengige av hverandre

Ikonene erstatter sidemenyen på små skjermer, som nettbrett, eller dersom du zoomer inn. Zoomer du inn vil også teksten bli større. Litt av meningen med å gjøre om sidemenyen til ikoner er at sidemenyen tar stor plass, og på små skjermer og enheter er ikke plass noe man kan sløse med.

Lenke til kommentar

Poster denne her også jeg, så flest mulig kan se hvordan det kunne ha sett ut :)

 

post-170816-0-70377900-1424513270_thumb.png

 

- Flyttet den enorme menuTop til under content -> left-content-column
- Justert på diskusjon.no logoen
- Justert ned bredden på siden, slik at det er enklere å lese
- fjernet den irriterende sorte linja som bryter hele designet
- Fjernet tek logoen fra network-promo tek-no (rett under logg ut)
- Endret størrelse på artiklene. Burde kanskje ha vært fire av dem, nå som logoen til tek er borte.
Endret av mreinha
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det er mye unødvendig tull med forumet for tiden

jeg fikk endelig fjernet alle ikonene ( ved å som hel vinduet ut ) men da ble teksten også mindre

det må da gå an å gjøre de forskjellig områdene uavhengige av hverandre

Ikonene erstatter sidemenyen på små skjermer, som nettbrett, eller dersom du zoomer inn. Zoomer du inn vil også teksten bli større. Litt av meningen med å gjøre om sidemenyen til ikoner er at sidemenyen tar stor plass, og på små skjermer og enheter er ikke plass noe man kan sløse med.

 

Likevel må det også gå an å lage disse siden slik at man også kan justere dem i forhold til normale og større skjermer

Det må da være en fordel med stor skrift uansett

(det er ikke alle som bruker mobilen for lese her på forumet )

Lenke til kommentar

Når man ikke er logget inn så har man ikke menyen til venstre. Veldig tungvint å manøvrere da. Eller gjelder dette bare meg? Forsøkt både med IE, Opera og Firefox

 

Er det bare jeg som opplever dette? Altså at forumoversikten på venstresiden ikke er der?

 

Edit: Det gjelder altså kun når jeg ikker er logget inn.

Endret av VeloX
Lenke til kommentar

 

Poster denne her også jeg, så flest mulig kan se hvordan det kunne ha sett ut :)

 

attachicon.gifdiskusjon_rev.png

 

- Flyttet den enorme menuTop til under content -> left-content-column
- Justert på diskusjon.no logoen
- Justert ned bredden på siden, slik at det er enklere å lese
- fjernet den irriterende sorte linja som bryter hele designet
- Fjernet tek logoen fra network-promo tek-no (rett under logg ut)
- Endret størrelse på artiklene. Burde kanskje ha vært fire av dem, nå som logoen til tek er borte.

 

 

Dette er jo ganske nærme sånn ene dynamisk skinnet var før. Og mye bedre enn det de har lagd nå.

Synd de fjerner mer og mer valgfrihet, burde hatt et par versjoner som dette å velge iblant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis poenget er å komprimere den plassen siden tar for å utnytte plassen beder på små skjermer , hvorfor gjør dere da ikke det på skikkelig og gjennomført måte ?

Det er forsatt alt for mye sløsing med plassen.

 

Argumentet om at siden ( zoomet inn ) er tilpasset små skjermer holder ikke slik det er nå

 

 

Dessuten hvis man zoomer for mye inn så mister man hele menybaren til venstre.

( scrolle / forskyve bildet til høyere hjelper ikke )

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Hvis poenget er å komprimere den plassen siden tar for utnytte plassen beder på små skjermer , hvor gjør der da ikke det på skikkelig og gjennomført måte ?

Det er forsatt alt for mye sløsing med plassen.

 

Argumentet om at siden ( zoomet inn ) er tilpasset små skjermer holder ikke slik det er nå

 

 

Dessuten hvis man zoomer for mye inn så mister man hele menybaren til venstre.

( scrolle / forskyve bildet til høyere hjelper ikke )

 

Dette hadde selvsagt vært løst med flere skins. Ett til mobilbruk, ett til lavoppløste skjermer og ett til de av oss som ikke sitter på huleboer-monitorer.

 

Windows 8 metaforer passer bedre og bedre....

Lenke til kommentar

Jeg er ikke veldig fornøyd med forandringene, spesielt ikke fonten!

Sånn ser den ut hos meg:

Sånn skal den ikke se ut :)

 

Kan du sjekke om "smooth fonts" er slått på i Windows hos deg? Du kan finne en guide for Windows 7 her, men er sannsynlig ganske likt i andre Windows-versjoner.

 

 

Fonten på det nye utseendet er helt krise!

Er det samme problem som Glowman meldte om? Kan du sjekke det samme?

 

 

Poster denne her også jeg, så flest mulig kan se hvordan det kunne ha sett ut :)

 

attachicon.gifdiskusjon_rev.png

Fint at du tar deg tid til å komme med gode forslag, det liker vi! Men vi må ta noen ekstra hensyn.

 

Alle elementære elementer må være innenfor 1000px bredde både for gjester og innloggede medlemmer. Årsaken er at plassen utenfor er forbeholdt reklameplass. Jeg vet at det høres veldig kjipt ut, men det er dessverre ikke gratis å drive diskusjonsforum. Vi viser kategorilisten for innloggede medlemmer siden vi enn så lenge klarer å unngå reklame for dere, siden dere tross alt bidrar til siden med innhold.

 

I tillegg er det flere her inne som tydeligvis har problemer med at de ikke har stort mer enn 1000px tilgjengelig i bredden i sin nettleser (som er årsaken til at de evt. ikke ser kategorilisten eller bare ikoner) noe som gjør at Diskusjon-logo og de andre menyelementene ville forsvunnet helt i ditt forslag.

 

Vi setter gjerne pris på flere forslag, spesielt hvis de tar hensyn til de tingene :)

 

 

Er det bare jeg som opplever dette? Altså at forumoversikten på venstresiden ikke er der?

 

Edit: Det gjelder altså kun når jeg ikker er logget inn.

Ja, den ikke er synlig for gjester. Plassen er da forbeholdt reklame.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...