Gå til innhold

Forumutseende


Gjest Bruker-182691

Anbefalte innlegg

 

 

Poster denne her også jeg, så flest mulig kan se hvordan det kunne ha sett ut :)

 

attachicon.gifdiskusjon_rev.png

Fint at du tar deg tid til å komme med gode forslag, det liker vi! Men vi må ta noen ekstra hensyn.

 

Alle elementære elementer må være innenfor 1000px bredde både for gjester og innloggede medlemmer. Årsaken er at plassen utenfor er forbeholdt reklameplass. Jeg vet at det høres veldig kjipt ut, men det er dessverre ikke gratis å drive diskusjonsforum. Vi viser kategorilisten for innloggede medlemmer siden vi enn så lenge klarer å unngå reklame for dere, siden dere tross alt bidrar til siden med innhold.

 

I tillegg er det flere her inne som tydeligvis har problemer med at de ikke har stort mer enn 1000px tilgjengelig i bredden i sin nettleser (som er årsaken til at de evt. ikke ser kategorilisten eller bare ikoner) noe som gjør at Diskusjon-logo og de andre menyelementene ville forsvunnet helt i ditt forslag.

 

Vi setter gjerne pris på flere forslag, spesielt hvis de tar hensyn til de tingene :)

 

 

 

Hei

 

Takk for at dere tok dere tid til å svare.

 

For å svare opp det du poengterer her, så er faktisk maincontent krympet til 920px, noe som burde være vell innenfor 1000px bredde. Årsaken til at jeg valgte å krympe maincontent er rett og slett for å unngå problemet mange har meldt inn, om at teksten blir for lang. Dette bør også skalere relativt godt dynamisk på mindre enheter. Deretter kommer menyen på venstre side, hvor du har ett veldig godt poeng. Der havner vi på 1100px akkurat nå. Det ville jeg ha løst ved å ha krympet maincontent litt (både i bredden og ved å gjøre noe med padding/margin), alt ettersom hvor stor skjerm du har.

 

Dette med at dere ønsker reklameplassen forstår jeg godt. Det kan godt løses relativt greit ved å legge inn reklamen andre steder (mer om dette under her). Jeg vil også tro det at det er særs få reklameklikk dere går glipp av ved å ha menyen på venstreside, kontra å ha den på midten der dere har den i dag. Det vil også være mer logisk for nye brukere at alt er plassert på samme sted.

 

Nå blir det en hel del bilder for å illustrere(illustrasjoner, langt i fra finpusset) her, men det håper jeg dere overlever :)

 

Dette bildet viser diskusjon.no, uten å være innlogget i chrome (ingen adblock etc). Det er ett enormt mellomrom mellom reklamen og siste innlegg som burde ha vært fikset (ad-3017023 ser ikke ut til å skalere spesielt bra). Det vises heller ingen reklame på venstresiden, som egentlig makes sense om det skal skalere dynamisk.

 

 

post-170816-0-04684000-1424703381_thumb.png

 

 

Ved å bare krympe menutop, så ender man opp med noe som ser virkelig merkelig ut:

 

 

post-170816-0-98627000-1424704441_thumb.png

 

 

Fjerner man tek-network-top-nav, så ser det betydelig bedre ut, men da mangler dere jo relasjonen til nettverket.

 

 

post-170816-0-68233100-1424704530_thumb.png

 

 

Personlig, så mener jeg det at ved å forminske menutop, så er man langt på vei. Resten er vel en tilvenningssak :)

 

Denne er vel kanskje den som er mest forbrukervennlig, samtidig som man tar hensyn til alt dere ønsker (noe småtilpassing her, så thumbsup). Kanskje min personlige favoritt, om alt skal taes hensyn til.

 

 

post-170816-0-40013400-1424707070_thumb.png

 

 

Her er hva jeg selv kommer til å bruke. Fiks ferdig. Mulig jeg skriver noe greasemonkey script senere, for å flytte menyen til venstre. Tiden får vise hva man har tid til.

 

 

post-170816-0-10269000-1424705791_thumb.png

 

 

CSS, for de som måtte ønske det samme:

 

 

#content {
    min-width: 750px;
    width: 950px;
}

.network-promo-info {
    display: none;
}

nav.tek-style.top-nav.relative {
    display: none;
}

#menuTop {
    height: 60px;
}

#logo {
    padding-top: 0;
}

.main_width {
    min-width: 990px;
}

#primary_nav {
    padding-bottom: 5px;
}

 

 

 

Litt på siden:

 

Diskusjon.no består i dag av (for meg) 147 requester, og totalt 2.87 sekunder med lastetid. Dette er relativt mye, men halveres sånn ca når objekter blir cachet. Jeg burde vel nesten ikke klage på dette, da dere er blant de beste i bransjen når det gjelder å holde styr på cache-policien sin. Men, det er fremdeles en god del objekter som mangler expiration, noe som ønsker lastetiden en del.

 

Til sist: Godt jobba, dere er langt på vei til ett betydelig mer fleksibelt og mer moderne forum :)

 

Edit: Forskjellen på høyre og venstre er ikke alltid like lett :)

Endret av mreinha
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg vil også tro det at det er særs få reklameklikk dere går glipp av ved å ha menyen på venstreside, kontra å ha den på midten der dere har den i dag. Det vil også være mer logisk for nye brukere at alt er plassert på samme sted.

 

det der forstod jeg ikke helt sammenhengen av

kategori menyen er jo til venstre og så er det 2 meny barer øverst

Lenke til kommentar

mreinha: Jeg skal se nærmere på innspillene dine i morgen, men ønsker gi noen raske svar.

 

Dette med at dere ønsker reklameplassen forstår jeg godt. Det kan godt løses relativt greit ved å legge inn reklamen andre steder (mer om dette under her). Jeg vil også tro det at det er særs få reklameklikk dere går glipp av ved å ha menyen på venstreside, kontra å ha den på midten der dere har den i dag. Det vil også være mer logisk for nye brukere at alt er plassert på samme sted.

Her følger vi ganske utbredte annonsesonetyper. Hvis man skal begynne med å selge helt egne formater for Diskusjon.no kontra resten av Tek-nettverket, så ville det brukt ekstra ressurser. Både for oss og annonsørene. 1000px bredde til innholdet, med et hesteskoformat av annonser som er lagt rundt hovedinnholdet, er et veldig vanlig annonseformat å ha.

 

Dette bildet viser diskusjon.no, uten å være innlogget i chrome (ingen adblock etc). Det er ett enormt mellomrom mellom reklamen og siste innlegg som burde ha vært fikset (ad-3017023 ser ikke ut til å skalere spesielt bra). Det vises heller ingen reklame på venstresiden, som egentlig makes sense om det skal skalere dynamisk.

Det er ikke alltid alle annonsetypene har en aktiv annonse. I dette tilfellet er det ingen aktiv hesteskoannonse på "annonselageret", men hvis det hadde vært det, så ville det også brukt tilsvarende like mye plass på venstresiden.

 

I dette tilfellet vises det kun en 150px høy annonse i toppen. Problemet er at det selges både 150 og 300px høye annonser. På forhånd går det ikke an å vite om vi laster inn en 300px-annonse eller 150px-annonse. Derfor settes annonsesonen til å være 300px høy uansett.

 

Hvis man f.eks hadde satt en fast høyde på 150px, men en 300px høy annonse ble lastet inn, så ville man opplevd at alt innholdet på siden plutselig hoppet lenger ned, noe som heller ikke er optimalt og ville vært brysomt hvis den besøkende f.eks er i ferd med å klikke på en lenke eller allerede leser noe innhold som er lenger nede på siden.

Lenke til kommentar

 

Er det bare jeg som opplever dette? Altså at forumoversikten på venstresiden ikke er der?

 

Edit: Det gjelder altså kun når jeg ikker er logget inn.

Ja, den ikke er synlig for gjester. Plassen er da forbeholdt reklame.

 

 

Det var synd. Det er jo en del mer tungvindt å bruke forumet uten den snarveien. Jeg unngår bevisst å logge meg inn når jeg ikke skal skrive, fordi jeg ikke ønsker identifisere meg overalt, samt at jeg ikke ønsker å taste inn passordet når jeg er på usikre nett eller maskiner.

 

Edit: Men det er jo selvfølgelig grunnen også... Når man kan bli identifisert, så får man personalisert reklame. Mao mer annonseinntekter til tek.no.

Endret av VeloX
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

CSS, for de som måtte ønske det samme:

 

 

#content {
    min-width: 750px;
    width: 950px;
}

.network-promo-info {
    display: none;
}

nav.tek-style.top-nav.relative {
    display: none;
}

#menuTop {
    height: 60px;
}

#logo {
    padding-top: 0;
}

.main_width {
    min-width: 990px;
}

#primary_nav {
    padding-bottom: 5px;
}

 

 

 

 

Bukker og neier! Takk, nå så det mye bedre ut. :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan legge til at jeg ikke har adblock installert.

 

Virker som websiden/systemet initialt ikke alltid greier å loade denne reklamen som skal være der, og da ser man bare den grå stripen. (altså første gang, når man går fra forsiden og til "forum", men senere dukker den opp)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...