Gå til innhold

GTA 5 - PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sleit veldig med stuttering og lag. Så at prosessoren lå på 100% hele tiden. Gikk inn i BIOS for å se om det var noe strømsparings-greier som sto på. Oppdaget at Intel SpeedStep sto som aktivert (den regulerer klokkehastigheten til prosessoren automatisk, opp og ned). Jeg la også merke til å BIOS at klokkehastigheten hele tiden gikk fra (2.5Ghz->3.2Ghz). Jeg skrudde av Intel SpeedStep, startet maskinen på nytt. Og prøvde GTA enda en gang (grafikk innstillingene sto som "normal"). Jeg kunne skru opp grafikken til High uten noen problemer.

 

Min maskinvare:

Prossesor: Intel Core i5-4460
Minne: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB (2x4GB)
Skjermkort: ZOTAC GeForce GTX 750Ti 2GB PhysX CUDA

 

Oppsummering:

  1. Hvis du har ytelsesproblemer selv med grafikken på bunn, og maskinvaren din er god nok.
  2. Prøv å skru av Intel SpeedStep i BIOS.
  3. NB: dette gjør at prosessoren er gjevnt varmere.
    1. Min ligger på 35c idle, og mellom 45-50 under 100% load.
  4. NB: strømforbruk kan bli noe høyere.
Lenke til kommentar

 

Uansett, jeg synes spillet virker litt "konsollifisert", altså, så mye blur det er, blir jo gal av å se på. 

 

 

Har du slått av Depth of field effects (eller noe lignende)? Jeg deaktiverte dette, og da ble det penere.

 

 

Vil tro det er Motion Blur som skaper problemet til Harribo. Depth of Field er kun fokus, og vil ikke gjenskape en blur effekt naar man beveger seg rundt. Depth of Field i GTAV er ikke veldig paatrengende og ganske godt gjennomfort. DOF er veldig greit aa ha paa naar man skal ta screenshots. Tror det er en egen knapp for aa aktivere DOF naar man tar frem mobilkameraet ogsaa.

Lenke til kommentar

 

Forstår ikke helt hva som er poenget med freeroam om folk skal klikke vinkel om de blir drept, er ikke halve poenget med freeroam å drepe andre spillere? Om der er andre ting du skal gjøre som å handle klær, customize biler osv så er det jo ikke værre enn å flicke på passive mode, så kan ingen røre deg. :nei:

Også kommer den en idiot og kjører på deg. Yeey!

 

Testa online biten litt igår. Hadde vel spilt i 1 minutt før jeg blir meid ned av en lastebil på et fortau. Like etterpå møter jeg samme fyren som nå har byttet bil. Rakk å trekke pistolen, skyte et skudd før han meide meg ned med autofire i driveby mode.

 

Men jeg ser ikke poenget, det er for lett å ta ut folk og man får ingen følger av det. Politiet er bare en liten hindring for stoppe spillerne. Synes pvp delen trenger mere kjøtt på beinet enn den varianten som er i GTA 5 nå, det er jo barnehage pvp.

 

Treffsikkerheten når du kjører og skyter er alt for høy.  Bilene tåler alt for mye. Er ikke imponert foreløpig av pvp delen i GTA 5

Lenke til kommentar

Free-Roam PVP er jo ikke akkurat et godt eksempel paa det. Du har uttalige andre moduser du kan spille i mot andre der begge lag er paa samme grund. Er likevell helt enig i at free-roam er helt paa trynet slik det er naa. De maa nesten begrense lobbyene til personer i tilsvarende level. Pistol er totalt ubrukelig mot en person med full body armor og AR.

Lenke til kommentar

 

 

Hmm, bør kanskje ta en vurdering av musematten. Kan oppstå lag pga av for mye friksjon. :3

 

Men ellers bør du kunne dra GTA 3 ganske greit på low/med ettersom hvilken oppløsning du kjører. 

 

Får da virkelig håpe han greier GTA 3, ellers bør han ta en sjekk på pcen!  GTA V derimot bør nok være mulig og få til greit på en blanding av medium og low settings.

Lenke til kommentar

 

Har du lastet ned amd sin gta v optimaliserte driver? Hjalp bra på 7970ghz

 

GTAV optimalisert driver?

 

Nei dette har ikke jeg hørt noe om. Kanskje dette kan hjelpe mitt skjermkort som ikke er et år gammelt engang.

 

Er det denne du tenkte på? http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/latest-catalyst-windows-beta.aspx?hootPostID=2029570326847afdcf9e14314ec5fc8b

 

Den ja, ble bedre med mitt 7970 matrix platinum, er vel det som nå er rebrandet til r9 280x. 

Lenke til kommentar

Til dere som installerte fra cd, hvor lang tid tok det? Tenkte jeg skulle  få installert det før jeg drar på jobb om en time. Var det ikke snakk om en 5gb oppdatering for å spille? 

 

 

selve installasjonen av dvd'ne tok ca en time og tretti minutter. og så er det 5.5 gb nedlasting etter det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Til dere som installerte fra cd, hvor lang tid tok det? Tenkte jeg skulle  få installert det før jeg drar på jobb om en time. Var det ikke snakk om en 5gb oppdatering for å spille? 

 

 

selve installasjonen av dvd'ne tok ca en time og tretti minutter. og så er det 5.5 gb nedlasting etter det.

 

Hvor stor plass tar spillet med oppdatering og alt?

Venter på en ny SSD, men lurer på om det kan få plass på den jeg allerede har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...