Gå til innhold

GTA 5 - PC


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

 

Har samme kortet selv, har bare ikke skaffet spillet ennå (er på forsinket påskeferie), så hadde vært kult om du hadde delt oppsettet ditt.

 

Følgende specs:

 

FX-8350 @ 4,6 ghz

16 gb 1866 mhz ddr3

Asus HD7970 Matrix Platinum

Windows 8.1 med nyeste AMD beta driver

 

1920x1080

FXAA on

MSAA off

 

Textures - very high

Shaders- very high

Shadows - high

Reflections- very high

Reflection msaa - off

Water quality - high

Particles - very high

grass - high

soft shadows - softer

post fx - very high

motion blur - minimum

in game dof - on

Anisotropic - 16x

Ambient occlusion - high

Tesselation - high

Takker.

 

Hva ligger du på når det kommer til FPS?

60+ veldig behagelig, har ikke merket noe framedrops enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-tDbelX

Er det bare her GTA drar sykt mye RAM? Får beskjed om at jeg må lukke spillet fordi det bruker for mye minne :( Har 8 GB... 

 

Har 8 GB selv, men merket ikke noe til det. Hadde kun Skype med samtalen åpen kjørende i bakgrunnen.

Har du spotify, chrome osv. kjørende samtidig? Nettlesere med flere tabs, og da SPESIELT Chrome spiser RAM.

Lenke til kommentar

 

Er det bare her GTA drar sykt mye RAM? Får beskjed om at jeg må lukke spillet fordi det bruker for mye minne :( Har 8 GB... 

 

Har 8 GB selv, men merket ikke noe til det. Hadde kun Skype med samtalen åpen kjørende i bakgrunnen.

Har du spotify, chrome osv. kjørende samtidig? Nettlesere med flere tabs, og da SPESIELT Chrome spiser RAM.

 

 

Chrome er en versting på RAM bruk. Har du mange faner oppe på den så snakke vi GB's i minnebruk

Lenke til kommentar

 

Hvilke settings burde jeg bruke på graphics og advanced graphics?

 

3-way sli nvidia asus 980 strix 

32 gb ram

i7 5930k 6-core 3,5 GHz

vannkjøling

windows 8.1 nyeste gta drivere

Hvorfor i all verden må du spørre om det med den riggen? Max alt, done deal. Eventuelt bruk geforce experience hvis du er usikker.

 

 

det heter skrytepost

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

 

Noen andre som har fått slik error melding? http://bildr.no/view/dlg3eFIr

Det skjer etter jeg tar i første cden og skal installere. Forekommer ca 5 minutter ut i installeringen.

 

 

e: litt dårlig kvalitet på bildet..

Bumper denne.
Ser ut som en feil på selve installasjonsfilene. beste du kan gjøre er nok å laste ned alt på nytt.

Laste ned? Kjøpt fysisk så bruker cdene. Skjer midt installasjonen av første CD...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Laste ned? Kjøpt fysisk så bruker cdene. Skjer midt installasjonen av første CD...

 

 

Se etter riper eller slikt på disken, feilmeldingen betyr vel at det er en fil som installeren ikke klarer å lese etter det lille research jeg gjorde. Om du laster ned rockstar social klienten kan du aktivere nøkkelen din der å få muligheten å laste ned spillet derifra. https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/200146066-Manual-Link-to-Social-Club-Application-Download 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Aha.. slik ja

 

Grunnen jeg kjøpte fysisk er pga det røtne nettet med 170 kb/s. Det kan ta sin tid.

Kan ikke se noen riper så veldig merkelig.,

 

Det hørest trasig ut :/ eneste du isåfall kan gjøre er å prøve å kontakte butikken du kjøpte spillet å klage over at disken ikke er lesbar, eventuelt se om du finner noen i nærområdet du kan låne diskenne med.

Lenke til kommentar

Kan jeg bare spørre, er det noen som har hatt problemer med at gresset i spillet blinker utrolig fort?

Noen steder når jeg kjører opp i fjella så blinker gresset i en sinnsyk strobe fart, fant ut at det kommer når MSAA er på.

Jeg kan ha alt på fullt og stabilt på 60fps, men litt kjedelig å ikke få anti aliasingen med på kjøpet :(

Lenke til kommentar

Samme her, det går veldig godt på min pc også. Problemet mitt er fortsatt at spillet kræsjer med jevne mellomrom. Den klassiske "sluttet å fungere, men ikke faen om vi forteller deg hva som er galt" meldingen fra Windows :hm: Men virker som om det har noe med skyting ut av bilen å gjøre, da det er ofte da det kræsjer i det jeg klikker på musa.

Lenke til kommentar

Samme her, det går veldig godt på min pc også. Problemet mitt er fortsatt at spillet kræsjer med jevne mellomrom. Den klassiske "sluttet å fungere, men ikke faen om vi forteller deg hva som er galt" meldingen fra Windows :hm: Men virker som om det har noe med skyting ut av bilen å gjøre, da det er ofte da det kræsjer i det jeg klikker på musa.

 

 

krasjingen sluttet da jeg skrudde av vertical sync og oppdaterte nvidia driverne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...