Gå til innhold

Knapt noen musikkpirater under 30 igjen i Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651
Skrevet

Vi over 30 husker fortsatt kassettspillere og opptak fra radio og LP, så vi endrer nok aldri syn på dette.

Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet

"Marte Thorsby og IFPI mener de har utryddet piratkopiering av musikk ved å tilby enklere løsninger gjennom tjenester som Spotify og Wimp. "

Alternativt har Spotify og Wimp utryddet piratkopiering av musikk

Skrevet

"Marte Thorsby og IFPI mener de har utryddet piratkopiering av musikk ved å tilby enklere løsninger gjennom tjenester som Spotify og Wimp. "

Alternativt har Spotify og Wimp utryddet piratkopiering av musikk

Ja, "de har utryddet piratkopiering" var vel å ta i litt? Spesielt iogmed at metodene IFPI drev med før spotify ikke var særlig effektive.

AtW

• Liker 5
Gjest medlem-169651
Skrevet (endret)

Og da er det vel på tide å fjerne en del avgifter som ble laget pga "den utstrakte" kopiering av musikk på fildelingstjenester og via kassetopptakere / cd opptakere etc?

Man fjerner da ikke avgifter i Norge. Man finner bare på nye.

Endret av medlem-169651
Skrevet (endret)

Tyr fortsatt til lokalt lagrede filer, da det fremdeles er svært mye jeg ikke finner på Spotify. Men merker at jeg i større og større grad bruker Spotify, da det er utrolig behagelig å slippe å organisere musikken selv. (Hvilket i praksis fører til at musikere/artister som ikke er på Spotify i stadig større grad blir oversett...)

Endret av blured
  • Liker 7
Gjest medlem-169651
Skrevet

Mulig det. Men har du fri bruk av internett overalt? Det har ikke jeg.

Skrevet

Youtube? Eier dere ikke kvalitetsforventninger til lytteopplevelsen?

Ikke lenge siden jeg dro på ulovlig jakt etter musikk... Men det var en prinsippsak da Swift trakk musikken fra Spotify... Hører ikke på det, men av prinsipp lastet jeg det ned i FLAC :)

• Liker 6
Skrevet

I sin pressemelding oppgir IFPIs Marthe Thorsby at de nærmest har utryddet ulovlig fildeling for musikk, og at de har klart å gjeninnføre en sunn økonomi i musikknæringen.

Snakk om å være virkelighetsfjern. De klapper vel seg selv godt på ryggen og feirer med kake.

• Liker 5
Skrevet

Hvis det er noe musikk jeg absolutt vil ha som ikke er på Spotify eller Google Play, så laster jeg det ned og legger det til. Som oftest bare dropper jeg de, og jeg kommer aldri til å kjøpe den musikken...

• Liker 1
Skrevet (endret)
I sin pressemelding oppgir IFPIs Marthe Thorsby at de nærmest har utryddet ulovlig fildeling for musikk, og at de har klart å gjeninnføre en sunn økonomi i musikknæringen.
Den totale omsetningen har økt med ni millioner fra 592 millioner kroner i 2009 til 601 millioner kroner i 2014.

Korrigert for inflasjon er 592 millioner kroner i 2009 verd 614 649 millioner kroner i 2014.

Edit: byttet inflasjonskalkulator til en nyere versjon.

Påstanden virker altså som en ren bløff for å rettferdiggjøre egen organisasjon.

Endret av tommyb
  • Liker 2
Skrevet

Den totale omsetningen har økt med ni millioner fra 592 millioner kroner i 2009 til 601 millioner kroner i 2014.

Korrigert for inflasjon er 592 millioner kroner i 2009 verd 614 649 millioner kroner i 2014.

Edit: byttet inflasjonskalkulator til en nyere versjon.

Påstanden virker altså som en ren bløff for å rettferdiggjøre egen organisasjon.

Jeg håper da inderlig at de har tatt høyde for inflasjon i sitt eget regnestykke.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...