Gå til innhold

Pillars of Eternity diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det "kontroversielle" diktet, for de som ikke måtte ha fått det med seg:

 

"Firedorn Lightbringer

Here lies Firedorn, a hero in bed

He once was alive and now he's dead

The last woman be bedded, turned out a man

and crying in shame, off a cliff he ran"

 

Verdt å nevne at dette er en av dem som har drevet kampanje for å få det fjernet:

https://twitter.com/icequeenerika/status/541930699713150976

 

Vet ikke om man skal tolke det "nye" diktet de har satt inn som et slags ironisk tilsvar:

 

"Here lies Firedorn, a bard, a poet

He was also a card, but most didn't know it
A poem he wrote in jest was misread
They asked for blood, so now he's just dead"

 

Utrolig pinglete av Obsidian uansett.

 

Dette er igrunn saken oppsummert:

https://pbs.twimg.com/media/CBSdd8qUUAAI6Of.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Diktet er jo ikke bra, det er ikke morsomt, men det er likevel en del av spillet. Sensur av fornærmelse er idiotisk. Du sensurerer ikke kunst og man lar seg heller ikke diktere av umodne fans. Jeg tenkte også at siden Obsidian nå står utenfor andre selskaper og kun er seg selv at de virkelig ikke ville gi etter for presset. Det endrer jo ikke kvaliteten på Pillars of Eternity, men det gir en klar beskjed om at man kan bølle seg til det man vil ha her i verden og det er ikke greit. 

Lenke til kommentar

Diktet er jo ikke bra, det er ikke morsomt, men det er likevel en del av spillet. Sensur av fornærmelse er idiotisk. Du sensurerer ikke kunst og man lar seg heller ikke diktere av umodne fans. Jeg tenkte også at siden Obsidian nå står utenfor andre selskaper og kun er seg selv at de virkelig ikke ville gi etter for presset. Det endrer jo ikke kvaliteten på Pillars of Eternity, men det gir en klar beskjed om at man kan bølle seg til det man vil ha her i verden og det er ikke greit.

 

Det var ikke revolusjonerende, men det var jo litt morsomt. Jeg er av den oppfatning at man kan fleipe med (nesten) alt, og diktet kunne uansett tolkes på mange måter. Det er bare at enkelte SJW idioter på twitter tar alt i verste betydning, blir fornemmet av den minste ting, og av en eller annen grunn har påvirkningskraft på spillindustrien. Det er bizarroworld.

 

Det er ekstra feigt at det ikke står noe om det i patch notes, heller. Det er nevnt på det offisielle forumet.

 

Jeg kan forresten ikke huske like masse spetakkel når denne filmen kom ut:

 

 

 

Redigert:

 

Det er godt å se at vedkommende som fikk diktet endret ikke er en dårlig vinner, i alle fall...

 

y14qQrG.png

 

Det er også ganske tydelig at backeren, som måtte endre på diktet, mente det var mistolket.

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette stod i backer-mailen fra dem 04.04.2015

 

Update by Feargus Urquhart, CEO and Brandon Adler, Lead Producer

 
Backer Content

 

It's come to our attention that a piece of backer-created content has made it into Pillars of Eternity that was not vetted. Once it was brought to our attention, it followed the same vetting process as all of our other content. Prior to release, we worked with many of our backers to iterate on content they asked to be put into the game that didn't strike the right tone. In the case of this specific content, we checked with the backer who wrote it and asked them about changing it. We respect our backers greatly, and felt it was our duty to include them in the process. They gave us new content which we have used to replace what is in the game. To be clear, we followed the process we would have followed had this content been vetted prior to the release of the product.

 

We appreciate the faith you have all given us into making Pillars of Eternity the great game that it has become, and we appreciate the strength of conviction all of you bring to every conversation we have together.

 

Sincerely,

Feargus Urquhart, CEO
Obsidian Entertainment, Inc. 

 

Lenke til kommentar

Det "kontroversielle" diktet, for de som ikke måtte ha fått det med seg:

 

"Firedorn Lightbringer

Here lies Firedorn, a hero in bed

He once was alive and now he's dead

The last woman be bedded, turned out a man

and crying in shame, off a cliff he ran"

 

Verdt å nevne at dette er en av dem som har drevet kampanje for å få det fjernet:

https://twitter.com/icequeenerika/status/541930699713150976

 

Vet ikke om man skal tolke det "nye" diktet de har satt inn som et slags ironisk tilsvar:

 

"Here lies Firedorn, a bard, a poet

He was also a card, but most didn't know it

A poem he wrote in jest was misread

They asked for blood, so now he's just dead"

 

Utrolig pinglete av Obsidian uansett.

 

Dette er igrunn saken oppsummert:

https://pbs.twimg.com/media/CBSdd8qUUAAI6Of.png

Sorry, litt for fristende... :p

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Då var det kjøpt og spilt i 6-7 timer.

I starten var det fantastisk. Har vært fan av BG type spill siden jeg var en drittunge. Men når man får en rekke NPC's og må ty til med micromanagement og velge mellom en haug med spells i hver eneste kamp, ble det for mye for meg. Følte behov for en NPC AI, som kunne f.eks bruke visse spells og ikke minst heale.

Jeg er vel blitt litt for konsollisert i mine eldre dager.

Ønske man kunne kjøre lone wolf i spillet (uten å øke vanskelighetsgraden enormt)

Får vel vente på Dragon Age Inquisition expansion eller Witcher 3 for å få RPG sprøyten min.

 

Tok og spilte det på easy, og klarer meg fint med autoattack og heller micromanage litt med vanskelige kamper. Sikkert noen som synes dette er helt teit, men men. Jeg stortrives ihvertfall nå. Synes dog de kunne fjernet endurance og bare holdt seg til health.

Før jeg prøvde igjen startet jeg opp igjen Baldurs Gate, da jeg ikke har rundet 2'eren. Men grafikken, inventorysystemet o.l var så gammeldags at jeg klarte faktisk ikke å spille det. 

Lenke til kommentar

Manuell healing i kamp er jo fremdeles en faktor, bare at hit pointene du opererer med kalles Endurance. Ser ikke helt hvordan det å måtte trykke Rest-knappen etter de fleste større kamper skal være "komplisert" eller givende. Nå begrenses Rest spam av camping supplies, samtidig som det ikke egentlig trengs fordi health gjøres om til Endurance.

 

Synes egentlig dette er karakteristisk for hele Pillars of Eternity - de har beholdt det som i utgangspunktet gjorde de gamle Infinity Engine-spillene interessante, men brukt friheten de får gjennom å ikke være avhengige av knotete D&D-regler til å legge til, forbedre, og kutte elementer ut i fra at Pillars er laget for å være et PC-spill først og fremst, snarere enn et analogt rollespill.

Lenke til kommentar

Å måtte heale etter større kamper sier seg jo selv. Hadde vi aldri trengt å heale etter en større kamp er det noe helt feil et sted. Problemet er de små kampene. Det er sjelden jeg trenger heale i det hele tatt, fordi alt regenererer seg automatisk uansett, takket være endurance. Det gjør fint lite om det var bare en kamp eller to vi snakker om. Da sparer vi bare litt bry med å måtte heale alt for ofte. Problemet er at når man utforsker er det sjelden man finner farlige fiender, så når endurance regenererer automatisk har vi et lite "skjold" som i f.eks FPSer. Det igjen gjør at det er rimelig trygt å utforske. Jeg foretrekker helt klart den gamle sorten, der hver minste skade har betydning. Ikke alene, men fordi man ikke får helse tilbake automatisk vil hver minste skade sammenlagt bli rimelig mye. Da blir det jo straks mye mer interessant å utforske store områder, fordi man aldri kan vite helt sikkert at man lever lenge nok tll å komme tilbake til et sted man kan hvile litt.

 

Det samme gjelder på mange måter spells. Jeg liker spells om er "pr rest", men når de er "pr encounter" blir det jo litt feil. Da er det bare å sløse i vei med magien, fordi man får alt tilbake etter kampen uansett. Heldigvis er dette sterkt begrenset for de fleste, men jeg hadde nok foretrukket at det bare var pr rest.

 

Men når det sagt synes jeg Pillars er utrolig bra. Det tar med seg det meste som var bra fra de gamle spillene, men oppdaterer også mye av det som var mindre bra. Pluss, vi vet dette bare er det første spillet i en lengre serie. Første expansion er underveis, og vi snakker ekte expansion, ikke noe bullshit DLC eller add-on content. Pillars 2 er også under utvikling, og jeg vil tro en expansion der er garantert. Pillars 3 er selvsagt langt frem i tid, men jeg kan si her og nå at det kommer. Det eneste som kan hindre et Pillars 3 er om Obsidian går konkurs, blir kjøpt opp eller rett og slett ikke gidder. Jeg regner ingen av dem som sannsynlig. Da er det jo bare å tenke litt. Oppfølgere til filmer blir sjelden noe særlig bra, men oppfølgere til spill vil ganske ofte forbedre det som var negativt med det første og bli enda bedre. Derfor er det bare å se frem til Pillars 2. Sannsynligvis vil det bli veldig likt Pillars 1, bortsett fra at Obsidian hører på fansen og forbedrer/legger til ting deretter. :)

Lenke til kommentar

Det samme gjelder på mange måter spells. Jeg liker spells om er "pr rest", men når de er "pr encounter" blir det jo litt feil. Da er det bare å sløse i vei med magien, fordi man får alt tilbake etter kampen uansett. Heldigvis er dette sterkt begrenset for de fleste, men jeg hadde nok foretrukket at det bare var pr rest.

 

Spellsene er vel fremdeles pr rest (mener å huske at jeg ikke kan bruke så mange av dem hele tiden og derfor er magikeren min også satt til å være bueskytter). Men ved siden av dette har man jo egenskapene til klassene: Druiden som kan bli om til et dyr, fighteren som kan kjøre knockdown og så videre. En ting jeg på en måte liker og på en måte synes er litt rart er at så lenge man skyter med vanlig ammunisjon har man evig med slikt. Dermed blir jo Arquebus en voldsomt heftig affære....

Lenke til kommentar

 

Det samme gjelder på mange måter spells. Jeg liker spells om er "pr rest", men når de er "pr encounter" blir det jo litt feil. Da er det bare å sløse i vei med magien, fordi man får alt tilbake etter kampen uansett. Heldigvis er dette sterkt begrenset for de fleste, men jeg hadde nok foretrukket at det bare var pr rest.

 

Spellsene er vel fremdeles pr rest (mener å huske at jeg ikke kan bruke så mange av dem hele tiden og derfor er magikeren min også satt til å være bueskytter). Men ved siden av dette har man jo egenskapene til klassene: Druiden som kan bli om til et dyr, fighteren som kan kjøre knockdown og så videre. En ting jeg på en måte liker og på en måte synes er litt rart er at så lenge man skyter med vanlig ammunisjon har man evig med slikt. Dermed blir jo Arquebus en voldsomt heftig affære....

 

 

Lavere level spells blir per encounter når du blir level 8+

Lenke til kommentar

Man kunne vel da ha healet på samme måte som man er vant til i f.eks BG, men her må jo man heale to forskjellige ting. Unødvendig.

 

jeg vet ikke helt, healinga i Baldurs Gate var jo for svak. Noe som man merket når man kom opp i høy level. I Pillars kan man faktisk bruk presten til noe mere enn å kaste heals.

Lenke til kommentar

Man kunne vel da ha healet på samme måte som man er vant til i f.eks BG, men her må jo man heale to forskjellige ting. Unødvendig.

Rest spammen som man gjorde i BG og IW er bare en uting, slåss mot en ulv? Rest, bjørn? rest goblins? rest. Nå kan man bruke priesten sine spells til mer enn bare healing som man måtte gjort om man bare hadde HP og 4 camping supplies.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...