Gå til innhold

Pillars of Eternity diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

2 ting som plager meg med kampsystemet. Den første er at det ikke finnes muligheter til å la kompanjongene dine til å bruke scripts. Ja jeg skjønner at mye av spillet går ut på og sette opp alt per karakter i hver kamp, men nå har jeg spilt 15 timer og har bygd karakterene slik jeg vil og det hadde vært bedre med en slik mulighet for flyten i spillet. Spesielt da med tanke på fighters som har så lite abilites at slike ting som knockdown burde de bruke på egen intuisjon. 

 

Den andre tingen er begrensing i det og ha en tank. Ja man kan bygge fighters, rangers og paladins og sikkert flere til tanks. Men begrensingen i hva du har av abilities i tillegg til ett litt rotete aggro system gjør at ting er overalt. Jeg savner taunt, vet det er en billig greie i slike spill, men fortsatt noe som hadde gjort ting mer glatt i den fasen. Utenom de to tingene så syns jeg spillet er over all forventning. Jeg klarer nærmest ikke og legge det fra meg, noe som jeg liker, men samtidig er skummelt. :)

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, for å diskutere spillet generelt sett så har jeg nå nettopp puslet meg gjennom 3 timer på enkleste vanskelighetsgrad. Og den er foreløpig vanskelig nok den. Det fascinerer meg at den noe slitne bærbare maskinen jeg har klarer å drive Pillars på FullHD uten noen større problemer av det tekniske faget.

 

Først og fremst så skjønner jeg fremdeles ikke det systemet Steam kjører med trading cards. Jeg har fått et trading card på Durance, noe som er fair siden jeg nettopp har møtt han. Jeg har derimot fått to på Pallegina. Henne har jeg ikke truffet enda.

 

Men uavhengig av det: har dere andre opplevd at i det dere flytter items fra stash til noen av folkene i partyet så forsvinner de av og til? Jeg mistet et ganske solid våpen samt en Brigandine-rustning på denne måten. Litt småsurt. Enda litt usikker på hvordan jeg liker systemet med Camping supplies. På den ene siden så hjelper det jo på at man ikke gjør slik som i Icewind Dale og BG, camper for hver lille skit. På den andre siden ser det ut til at det nesten er litt for vanskelig å få tak i de så langt. Men dette kan sikkert ordne seg. Verdenen virker gjennomtenkt og flott, og jeg liker blant annet hvordan de har arbeide med Druide-klassen (er en Dwarf Druid i denne første gjennomspillingen). Konseptet med Hollowborn (uten å si noe mer om det) er også fascinerende.

 

Jeg har enda ikke helt sett resultatene av å [stay silent] i enkelte konversasjoner med åndene, men jeg gjør det dann og vann fremdeles. Det blir rett og slett spennende å følge videre.

 

Trading cards er random du får vel 1 kort hver halvtime du spiller eller noe sånt til du har fått 3-4 kort, etter det kan du få booster packs eller kjøpe de resterende kortene av andre. I enden er det bare en måte for Valve å suge enda litt mer "penger" ut av deg og å tømme lommebøkene i steam med at ved hvert kjøp så tar Valve en liten andel av kjøpesummen. I Dota2, CSGO og TF2 får du også trading cards i fra å kjøpe for xx antall sum penger.

 

HAr aldri noen problemer med camping supply finnes mange tradere og loots der du finner de. ER en grei måt å få vekk det endeløse rest etter hver konfrontasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Startet på nytt nå for syvende gang. Første gang var det en Wizard, og kom til Gildet Vale uten problem. De neste fem gangene var det en barbar, og fikk den lydbugen hver eneste gang. Nå startet jeg enda en barbar, og skrudde av tutorials i options. Nå er jeg i ruinene etter startområdet, og har ikke fått den lydbugen. Er nok tutorials som kuker det til. :)

Lenke til kommentar

Mulig jeg har gått glipp av noe her, men hvilken lydbug?

Noen ganger så henger lyden seg fast sånn at det høres ut som du åpner quest-loggen om og om igjen. Det er bare hakking i lyden, ekstremt irriterende. Kommer enten av Journal eller show tutorial tingen. Jeg fikk den en gang. 

Lenke til kommentar

Ikke for å dra i gang level-diskusjonen igjen, men la merke til at når jeg lager en wizard, får jeg spells opp til level 6. Men i selve spillet går boken helt opp til spells lvl 10. Tyder på at level cap blir øket i første expansion, og ser ikke bort ifra at vi får bruke samme karakter i Pillars 2 og gå enda høyere opp i level. Nice. :)

Lenke til kommentar

Høres bra ut. Akkurat kommet meg til Defiance Bay nå, moro! 

 

 

Skal sies at jeg ikke helt henger med på dette souls-greiene. Men har slått meg til ro med at jeg har noen helt episk kule evner som gjør at jeg kan se memories/sjeler fortelle om sine tidligere liv. Eller noe sånn? Type at sjelene vandrer videre når folk dør, og kan gjenoppstå hvor som helst. Vil henge med på historien :D

 

Lenke til kommentar

Høres bra ut. Akkurat kommet meg til Defiance Bay nå, moro! 

 

 

Skal sies at jeg ikke helt henger med på dette souls-greiene. Men har slått meg til ro med at jeg har noen helt episk kule evner som gjør at jeg kan se memories/sjeler fortelle om sine tidligere liv. Eller noe sånn? Type at sjelene vandrer videre når folk dør, og kan gjenoppstå hvor som helst. Vil henge med på historien :D

 

Defiance Bay er fantastisk. Minner veldig om Athkatla i BG2. 

 

Det er slik jeg har forstått det ja. At når noen dør så går sjelen videre til ett nytt liv, men de husker ikke sine gamle, som oftest. Men du er en Watcher og du kan ikke bare se andres sjeler, men også huske ditt tidligere liv ihvertfall små biter av det.

Lenke til kommentar

Jeg er også Ranger og bruker løve. Anbefaler egentlig bjørnen, den er mye mer robust hvis du bygger for det. Uansett Ranger er veldig sterkt etterhvert. Jeg dominerer damage i mitt party, snakk om 30% av all dmg kommer fra meg og pet. Jeg bruker warbow og er spesialisert for det. Velger igrunnen mest passives når jeg lvler og lever på auto-shot. Har noen få ting utenom så klart. 

Lenke til kommentar

Takk gud spillet ikke har taunt og holder seg relativt langt borte fra mmorpg elementer. Husker meg glede da jeg spilte baldurs gate 1 og 2 uten å vite hva en jævla tank var, dps, healer eller ditt eller datt. Snakk om å drepe immersion - for meg.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Kom i kamp med en rimelig farlig fiende, så alle unntatt barbaren døde. Var nok hatten som reddet henne. :p

 

2lddsog.png

 

Angående ranger og kjæledyr sier det seg selv at en bjørn tåler mye mer enn en ulv. Men ikke glem at ren styrke ikke er alt. Har ikke testet ranger selv i Pillars, men ulver er vanligvis raskere enn bjørner, og andre, mindre dyr har andre egenskaper som gjør dem verdt å ta med seg. Fugler ser som regel veldig bra, så de ser feller, hemmelige dører osv. Edderkopper gjør liten skade og tåler lite, men de kan forgifte fiender, fange dem i nett osv. Men som sagt, har ikke testet ranger i Pillars, så aner ikke hvordan det funker. Har aldri likt pet classes, av en eller annen grunn. Selv i Guild Wars 2 spiller jeg i hovedsak Necromancer uten pets. :p

 

EDIT: Tok en rask sjekk. Løver tåler nok ikke så mye som bjørnen, men de kan skremme vettet av fiendene. Ulver kan lettere unngå visse typer angrep, og så videre. Ren styrker er ikke alt. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Takk gud spillet ikke har taunt og holder seg relativt langt borte fra mmorpg elementer. Husker meg glede da jeg spilte baldurs gate 1 og 2 uten å vite hva en jævla tank var, dps, healer eller ditt eller datt. Snakk om å drepe immersion - for meg.

Enig der. Har spilt rollespill siden tidlig 80-tall, men hadde ikke engang hørt om tank, DPS osv før jeg testet WoW. Selv da tok det litt tid før jeg forsto konseptet med en tank i et MMO. Jeg tenkte hele tiden militære tanks, dvs stridsvogner, og at jeg som tank da burde gjøre minst like mye skade som jeg tåler. :p Å bare løpe frem til fienden og stå i ro virker fortsatt helt feil. :p

Lenke til kommentar

Kommet meg et lite stykke nå og er veldig fornøyd med spillet. Det gir meg den gode kriblende følelsen de gamle RPGene pleide å gi meg. Merker at spillet egentlig er litt lett på normal vanskelighetsgrad dog, men tror det er fordi jeg har 2 wizards ( med min egen karakter).

 

Leste at en del synes wizard er en svak klasse, men det fatter jeg ikke. Jeg har ikke vært borti alle klassene ennå, men hvis wizard er svak må de andre være ekstremt mektige.

Slo Raedric nå på level 4 ved å sende Eder inn i midten og kaste "slick" samt "chill fog" gjentatte ganger. Innen de kom seg opp var presten og archmage allerede døde og da var det fort gjort å drepe resten. Så wizard er absolutt en god klasse på normal.

 

Jeg sliter litt med å skjønne poenget med stash + inventory. Er de slik at stash er begrenset på høyere vanskelighetsgrader? For sånn som det er nå kan jeg plukke opp ubegrensede mengder med skrot. Ikke at jeg klager, er jo greit å slippe å selge ting hele tiden, men et virker litt merkelig å ikke ha noen begrensning.

Hvordan overflyttet man flere ting til stash på en gang forresten? Har prøvd med shift og andre knapper som burde gjøre at man kan markere flere ting på en gang men det virker ikke? Litt slitsom å flytte over 20 skjold eller rustninger en og en.

Lenke til kommentar

Kommet meg et lite stykke nå og er veldig fornøyd med spillet. Det gir meg den gode kriblende følelsen de gamle RPGene pleide å gi meg. Merker at spillet egentlig er litt lett på normal vanskelighetsgrad dog, men tror det er fordi jeg har 2 wizards ( med min egen karakter).

 

Leste at en del synes wizard er en svak klasse, men det fatter jeg ikke. Jeg har ikke vært borti alle klassene ennå, men hvis wizard er svak må de andre være ekstremt mektige.

Slo Raedric nå på level 4 ved å sende Eder inn i midten og kaste "slick" samt "chill fog" gjentatte ganger. Innen de kom seg opp var presten og archmage allerede døde og da var det fort gjort å drepe resten. Så wizard er absolutt en god klasse på normal.

 

Jeg sliter litt med å skjønne poenget med stash + inventory. Er de slik at stash er begrenset på høyere vanskelighetsgrader? For sånn som det er nå kan jeg plukke opp ubegrensede mengder med skrot. Ikke at jeg klager, er jo greit å slippe å selge ting hele tiden, men et virker litt merkelig å ikke ha noen begrensning.

Hvordan overflyttet man flere ting til stash på en gang forresten? Har prøvd med shift og andre knapper som burde gjøre at man kan markere flere ting på en gang men det virker ikke? Litt slitsom å flytte over 20 skjold eller rustninger en og en.

Jeg pleier som oftest bare og plukke opp alt rett til stash også sorterer jeg ut det jeg skal bruke etterpå. Tror egentlig du kan bare så mye du vil i stash, eller jeg har ihvertfall aldri hatt fullt inventory på Hard. Om Path of the Damned har andre krav vet jeg ikke helt. Så økonomien i dette spillet er litt dårlig løst. Du kan selge verdier for 15000 gull eller hva slags enn enhet de bruker til en som driver et vertshus. Fant ut av hvis du spiller på expert mode så kan du kun få tilgang til stash når du er i byer, på vertshus og lignende. Men det er ingen maks størrelse, du kan bære så mye som du finner.

 

Hvis folk mener på at Wizard er en dårlig class så tar de nok riktig feil ja. De er jo så klart svake hvis de får oppmerksomhet i kamp. Men Aloth står for nest mest damage i midt party i tillegg til kontrollen han bringer til slagmarken vil jeg så absolutt si at Wizard er utrolig viktig for en gruppe.

 

Raedric på level 4 er ganske imponerende, jeg ventet ganske lenge for jeg ville ikke sette meg fast så tidlig. Liker det at du bare får experience fra quest og beastiary unlocks. Det gjør at du potensielt kan gå hvor som helst når som helst og prøve ut forskjellige ting. Selv om så klart en drage vil være umulig på lvl 3 om du finner en. 

Lenke til kommentar

Og der, etter 11 timer, er jeg fucked. Ulven min forsvant. Jepp, forsvant. Bildet hans ble hvitt og han er rett og slett borte. Er nå forever stuck i en dungeon fordi jeg må "gather your party before venturing forth".

 

Great....

Auch den er utrolig kjip. De skulle hatt en summon spell som Rangers i Dragon Age Origins har. Har du en tidligere save å gå tilbake til? Har save mappa en tidligere versjon av seg selv osv. 

Lenke til kommentar

Nei, da en rask titt viste at forrige save var etter èn time. Men loadet det opp igjen nå og plutselig var ulven tilbake. Måtte ta [boss] igjen, men hva gjør vel et par forsøk ekstra når jeg har fått tilbake ulven min  :love:

 

Googlet og fant flere som ikke har vært like heldige som meg, langt lenger inn i spillet. Blir mange saves fremover, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...