Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Det jeg synest er mest irriterende er faktisk ikke at det tar lang tid, men hvor utrolig dårlig informasjonen er. Og her både fra Samsung og Telenor sin side. Som jeg fikk inntrykk av tidligere her i tråden (eller muligens en annen plass, husker ikke hvor hvis så) så har både Samsung og Telenor "skyldt" på hverandre. Helt utrolig at to giganter i 2016 kan sitte å fraskrive seg ansvar og gi ut så lite informasjon. Her må begge to ta ansvar og komme med informasjon!

 

Hadde heller ventet 15 dager med å få oppdateringen hvor de sier den kommer da, enn å sjekke flere ganger daglig før den kommer etter 10 dager...

Jeg er helt enig at en åpnere tone hadde vært å foretrekke, i alle fall for selskaper som opererer i Norden.

 

Når det er sagt så det det veldig vanskelig å offentliggjøre fremtidige utgivelsesdatoer og faktisk treffe disse datoene.

Å annonsere en utgivelse for så å utsette den x antall ganger tror jeg er verre for omdømmet enn å bare gi ut når man er klar og ikke kommentere fremtidige utgivelser. En utgivelse kan som mange vet bli forsinket mange ganger i løpet av utviklings- og teststadiet, og bli stoppet / avvist både av tekniske og politiske grunner (avtaler) i sign-off fasen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan opplever dere "batteritiden" på telefonen?

Føler at batterikapasiteten faller drastisk, og da jeg nesten ikke bruker tlf iløpet av en dag synes jeg det ikke bør være nødvendig å lade hver dag?

 

Kanskje noen apps som sluker strøm, men har ihvertfall ikke klart å finne synderen.

Greier meg som regel med 1 lading per dag hverdager, men 2 og 3 ganger pr dag hvis jeg sitter mye på mobilen i helgedagene☺
Lenke til kommentar

 

Det jeg synest er mest irriterende er faktisk ikke at det tar lang tid, men hvor utrolig dårlig informasjonen er. Og her både fra Samsung og Telenor sin side. Som jeg fikk inntrykk av tidligere her i tråden (eller muligens en annen plass, husker ikke hvor hvis så) så har både Samsung og Telenor "skyldt" på hverandre. Helt utrolig at to giganter i 2016 kan sitte å fraskrive seg ansvar og gi ut så lite informasjon. Her må begge to ta ansvar og komme med informasjon!

 

Hadde heller ventet 15 dager med å få oppdateringen hvor de sier den kommer da, enn å sjekke flere ganger daglig før den kommer etter 10 dager...

Jeg er helt enig at en åpnere tone hadde vært å foretrekke, i alle fall for selskaper som opererer i Norden.

 

Når det er sagt så det det veldig vanskelig å offentliggjøre fremtidige utgivelsesdatoer og faktisk treffe disse datoene.

Å annonsere en utgivelse for så å utsette den x antall ganger tror jeg er verre for omdømmet enn å bare gi ut når man er klar og ikke kommentere fremtidige utgivelser. En utgivelse kan som mange vet bli forsinket mange ganger i løpet av utviklings- og teststadiet, og bli stoppet / avvist både av tekniske og politiske grunner (avtaler) i sign-off fasen.

 

 

Det ble jo først annonsert at S6 skulle få Marshmallow allerede i januar, noe som jeg selvsagt ikke visste var casen. Så ble det forskjøvet til midten av mars (vet ikke om det var noe mer informasjon i mellom disse). Det som jeg synes er rart er at det så og si er helt taust nå nesten en måned etter at den egentlig skulle ha blitt sluppet ut.

Lenke til kommentar

Det ble jo først annonsert at S6 skulle få Marshmallow allerede i januar, noe som jeg selvsagt ikke visste var casen. Så ble det forskjøvet til midten av mars (vet ikke om det var noe mer informasjon i mellom disse). Det som jeg synes er rart er at det så og si er helt taust nå nesten en måned etter at den egentlig skulle ha blitt sluppet ut.

Januar høres ut som et "generelt globalt rykte-dato", eller er det noe Samsung Norge har kommunisert?

Det eneste håndfaste jeg fant i farta er http://itavisen.no/2016/02/18/samsung-har-endelig-avslort-norsk-android-6-dato/ som sier "i løpet av mars". S6edge+ har allerede fått 6.0.1, så det er delvis treff spør du meg :p

Lenke til kommentar

Er det egentlig så mye å hige etter oppdateringer hele tiden?

Ender jo bare opp med å få en tlf som blir mer og mer sirup for hver oppdatering - og at man tilslutt må gå til anskaffelse av ny tlf :confused:

Ofte så holder det å ta en fabrikktilbakestilling hvis telefonen mot formodning har blitt treg etter en OS oppgradering. Med Android 5 og oppover blir OSet lettere å kjøre etter noen runder med app-optimaliseringer og reboots har jeg erfart.

Lenke til kommentar

 

Er det egentlig så mye å hige etter oppdateringer hele tiden?

Ender jo bare opp med å få en tlf som blir mer og mer sirup for hver oppdatering - og at man tilslutt må gå til anskaffelse av ny tlf :confused:

Ofte så holder det å ta en fabrikktilbakestilling hvis telefonen mot formodning har blitt treg etter en OS oppgradering. Med Android 5 og oppover blir OSet lettere å kjøre etter noen runder med app-optimaliseringer og reboots har jeg erfart.

 

Litt både og tenker jeg.

 

Eksempelvis har jeg en ipad 2 som nesten er helt ubrukelig etter å ha oppdatert til nyeste ios. Hadde jeg holdt meg på tidligere versjoner hadde den fortsatt vært smooth. Sevfølgelig er det kjekt med nye muligheter, feilrettinger osv, men dette gjøres også for at forbruker skal se seg nødt til å måtte kjøpe nye duppeditter pga at de gamle har blitt for trege med ny os.

Lenke til kommentar

Jeg kan gå god for at marshmallow er en stor forbedring på s6. Synes selv det er mere "smooth", merker også at batteritiden er bedre samtidig som at når jeg bytter mellom apper har de ikke lukket seg og må startes på nytt hele tiden. 

Har brukt marshmallow siden det ble tilgjengelig som beta i fjor.

Lenke til kommentar

Jeg kan gå god for at marshmallow er en stor forbedring på s6. Synes selv det er mere "smooth", merker også at batteritiden er bedre samtidig som at når jeg bytter mellom apper har de ikke lukket seg og må startes på nytt hele tiden. 

Har brukt marshmallow siden det ble tilgjengelig som beta i fjor.

Tja, hva dine synspunkter hadde vært i en blindtest hadde jo vært interessant. Jeg foretrekker vitenskaplig metode hvor resultater, her i form av benchmarks osv, kan reproduseres av andre da jeg vet hvor enkelt det er å gå i POV fella. Men ja, jeg liker Android 6 godt (noen få irritasjonsmomenter finnes jo). Har oppgradert ulike telefoner fra 5.x til 6 og vil tro at enkelte vil klage på lag etter denne OS oppdateringen også.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

No er telefonen min begynt å slå seg av på natta/morgonen, sjølv om der er rundt 30% batteri om kvelden i 23 tida.

 

Føler eg har lest ein plass her inne at nokon hadde samme problem, men finn ikkje det igjen. Er det ei løysing på dette problemet, eller er det eit program som ligg i bakgrunnen og drar straum?  Eller har telefonen berre begynt å klikke?  :tease:

Lenke til kommentar

No er telefonen min begynt å slå seg av på natta/morgonen, sjølv om der er rundt 30% batteri om kvelden i 23 tida.

 

Føler eg har lest ein plass her inne at nokon hadde samme problem, men finn ikkje det igjen. Er det ei løysing på dette problemet, eller er det eit program som ligg i bakgrunnen og drar straum? Eller har telefonen berre begynt å klikke? :tease:

Dette gjør brått både min og samboers og, ingenting spesielt i batteriinformasjonen om hva som trekker strøm utenom "Android OS".
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...