Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Uhm, tok telefonen opp av lomma, og på lock screen står det "Try again in 34 minutes" ??? Sto 46 når jeg først tok den opp, og klarer ikke finne noe på nettet om det samme. Har jeg kommet borti fingeravtrykkleseren når den var i lomma, og så har den simpelthen låst seg i en time?? Hva for nok kødd er det? Har restartet telefonen uten at det endret noe.

 

Kan da ikke bare låse telefonen slik!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uhm, tok telefonen opp av lomma, og på lock screen står det "Try again in 34 minutes" ??? Sto 46 når jeg først tok den opp, og klarer ikke finne noe på nettet om det samme. Har jeg kommet borti fingeravtrykkleseren når den var i lomma, og så har den simpelthen låst seg i en time?? Hva for nok kødd er det? Har restartet telefonen uten at det endret noe.

 

Kan da ikke bare låse telefonen slik!

Har du en exchange-konto eller en MDM-løsning installert via jobben? Kan jo i så fall være admin policy.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

Uhm, tok telefonen opp av lomma, og på lock screen står det "Try again in 34 minutes" ??? Sto 46 når jeg først tok den opp, og klarer ikke finne noe på nettet om det samme. Har jeg kommet borti fingeravtrykkleseren når den var i lomma, og så har den simpelthen låst seg i en time?? Hva for nok kødd er det? Har restartet telefonen uten at det endret noe.

 

Kan da ikke bare låse telefonen slik!

Har du en exchange-konto eller en MDM-løsning installert via jobben? Kan jo i så fall være admin policy.

 

 

Ja, har Exchange. Kan være det, skal sjekke med IT.

Lenke til kommentar

Ingen som har fått oppdatering enda?? Var det ikke snakk om android 6 til s6 14 eller 15?

 

Hørte det samme som deg, at det var snakk om 15 eller midten av mars. Men helt ærlig så forventer jeg den ikke før slutten av mars og kanskje til og med start av april.

 

Dette er vel det eneste jeg egentlig misunner Apple, at de faktisk greier å slippe oppdatering til forventet tid og tillegg oppdaterer eldre enheter (uten at det går 6-7 måneder). De eldre iPhone modellene blir ikke nødvendigvis raskere, og om mulig tregere med årene, men de har ihvertfall et valg om å oppdatere eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Plutselig vil ikke telefonen hurtiglade. Har AFC-laderen og med 30% batteri igjen oppgir den 3h30 min ladetid.

Når jeg kobler samme laderen i en trådløs plate får jeg opp 1h 56 min. Dette skjedde plutselig, men 2 dager etter at telefonen hadde hatt seg en aketur ned en slalombakke. Dvs den har hurtigladet etter den ble eksponert for snø.

Noen som har hatt problemer med dette? Telefonen er Edge+ og har Marshmallow.

For min del fungerer det etter å ta ut og inn kabelen når telefonen nekter å hurtiglade. Prøv å eventuelt ta en plasttannpirker og sjekk om det har kommet smuss inn i ladekontakten.

 

Det er prøvd.

Ser at ladeport-bytte er et enkelt inngrep. 365 kroner hos MyTrendyPhone.

En AFC-ladematte er litt dyrere. Uansett er hurtigladingen noe som gjør telefonen ganske bekymringsløs. 15-20 minutts lading mens man spiser middag gir jo fort 30-40% mer batteri.

 

 

Har selv samme problem enkelte ganger. Som oftest løses det ved at jeg tar ut og inn ladekontakten, men det er likevel ganske irriterendede gangene man ikke legger merke til at ladetiden er ekstremt lang. 

 

Btw, hvorfor bytte den selv og miste garantien på tlf? En slik feil som du, jeg og flere andre opplever er garantert en garantisak, som man får sendt inn tlf på reparasjon uten betaling. Selvsagt kjedelig å sende inn tlf, men likevel. :)

Lenke til kommentar

Pakistan, Saudi Arabia, Egypt og Afghanistan fikk 6.0.1 i dag.

Fortsatt ingenting for Norge.

Ikke noe annet å gjøre enn å spre din egen frustrasjon?

Hvis du ønsker å få Android 6.0.1 i dag, kan du oppgradere telefonen din med generisk europeisk versjon (ingen factory reset, vanlig upgrade siden filene som ligger på sammobile er av "kies upgrade" typen):

 

http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G925F/OXA/

http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G920F/OXA/

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Når oppdateringen først kommer, bør man da ta factory reset og så oppgradere? Mener å ha hørt at man bør gjøre det når man oppdaterer, men husker ikke helt hvordan det var?

Nei, man skal i utgangspunktet ikke behøve å gå til slike drastiske skritt, men hvis man opplever store problemer etter en OS oppgradering, og ikke får fikset disse ved f.eks. appoppdateringer eller en tilbakestilling av innstillinger, da kan en tilbakestilling hele telefonen være et alternativ.

Lenke til kommentar

hva er forskjellen på disse og den man ville fått via telefonen?

Om du er Telenorkunde vil du miste mulighetene for VoLTE. For min del har jeg flashet en generisk europeisk oppdatering uten factory reset, planen min er å flashe telefonen på nytt så straks 6.0.1 er rullet ut i Norge for så å ta en factory reset. 

Lenke til kommentar

 

Pakistan, Saudi Arabia, Egypt og Afghanistan fikk 6.0.1 i dag.

Fortsatt ingenting for Norge.

Ikke noe annet å gjøre enn å spre din egen frustrasjon?

Hvis du ønsker å få Android 6.0.1 i dag, kan du oppgradere telefonen din med generisk europeisk versjon (ingen factory reset, vanlig upgrade siden filene som ligger på sammobile er av "kies upgrade" typen):

 

 

Jeg kommer til å "spre min frustrasjon" helt frem til samsung gidder å verdsette alle land likt. Måten de driver på akkurat nå er patetisk. Min Tab S2 f.eks er på android 5.0.2 enda.

 

Jeg er klar over at det finnes en europeisk versjon, har testet den franske. Dette er bare en prinsippsak, og ikke at jeg ikke klarer å vente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Teleoperatørene i verden har forskjellige frekvenser og teknologier som gjør at det ikke er enkelt å slippe en oppdatering for alle.  Feks. holder Telenor på å rulle ut støtte for VoIP og VoWiFi, og da er det kipt å kjøre inn en versjon som ikke støtter dette ennå.

 

Versjoner forbeholdt forskjellige land inneholder ofte forskjellige versjoner av radio-delen til telefonen (da tenker jeg ikke på NRK/P4, men hvordan telefonen holder kontakt mobilmastene rundt om kring).  Husk at Norge er et land med mange fjell og daler, der radiobølgene reflekterer annerledes enn feks. i Danmark hvor alt er flatt.  Man risikerer derfor å få en telefon med dårligere dekning enn dersom man hadde ventet på versjonen som er ment for operatøren din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Plutselig vil ikke telefonen hurtiglade. Har AFC-laderen og med 30% batteri igjen oppgir den 3h30 min ladetid.

Når jeg kobler samme laderen i en trådløs plate får jeg opp 1h 56 min. Dette skjedde plutselig, men 2 dager etter at telefonen hadde hatt seg en aketur ned en slalombakke. Dvs den har hurtigladet etter den ble eksponert for snø.

Noen som har hatt problemer med dette? Telefonen er Edge+ og har Marshmallow.

For min del fungerer det etter å ta ut og inn kabelen når telefonen nekter å hurtiglade. Prøv å eventuelt ta en plasttannpirker og sjekk om det har kommet smuss inn i ladekontakten.

 

Det er prøvd.

Ser at ladeport-bytte er et enkelt inngrep. 365 kroner hos MyTrendyPhone.

En AFC-ladematte er litt dyrere. Uansett er hurtigladingen noe som gjør telefonen ganske bekymringsløs. 15-20 minutts lading mens man spiser middag gir jo fort 30-40% mer batteri.

 

 

Har selv samme problem enkelte ganger. Som oftest løses det ved at jeg tar ut og inn ladekontakten, men det er likevel ganske irriterendede gangene man ikke legger merke til at ladetiden er ekstremt lang. 

 

Btw, hvorfor bytte den selv og miste garantien på tlf? En slik feil som du, jeg og flere andre opplever er garantert en garantisak, som man får sendt inn tlf på reparasjon uten betaling. Selvsagt kjedelig å sende inn tlf, men likevel. :)

 

Som jeg skrev så har den hatt seg en tur i akebakken. Om det er skade inni så må jeg betale det selv.

Lenke til kommentar

 

Som jeg skrev så har den hatt seg en tur i akebakken. Om det er skade inni så må jeg betale det selv.

Sjekk fruktskadeindikatoren, om indikatoren er hvit så dekkes det av garanti regardless (med mindre du selv innrømmer aketuren).

Feil. De kan og gå etter rust. Og dekkes det ikke av garanti så koster det minimum 400 å få den tilbake urep

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...