Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Noen som opplever "støy" fra sensoren når man åpner kamera app?

Jepp. Har også bytta kameraet, men lyden er der fortsatt. Ikkje alltid dog. Men her om dagen kom den fram igjen, ein slags "zoome" lyd som man kjenner igjen frå små kompaktkamera, viss det er ei forståelig forklaring Men det har blitt diskutertdiskutert her inne om det skal vere slik eller ikkje. De lærde strides, verkar det som...

Jeg takler lyden, så lenge kameraet funker. Men hadde vært litt irriterende om det slutter å fungere etter garantiperioden eller noe når jeg allerede vet om lyden....

post-107822-0-81983100-1456864532_thumb.png

Lenke til kommentar

 

Jeg er iaf drittmisfornøyd med samsug, og kommer aldri til og kjøpe det igjen, kan godt hende jeg har fått en "mandgastelefon" men det får så være. Problemer jeg har/ har hatt med den;

-Den durelyden fra kamraet ( som til tider kan gå i 10 sec)

-Klikker når du skal unlocke den med fingerprint, funker ikke med backup-passord, man må resette via google kontoen sin

-Bruker 10+ sec på å unlocke hvis man bruker swipe-to-unlock funksjonen

-Kan plutselig låse seg av seg selv

-Dreper apper i tide og utide

-"Trådløs" lader funker utrolig dårlig, telefon må legges med mm presisjon, og sklir av ladeplata av seg selv

 

 

+++ en hel del andre ting jeg ikke kommer på nå, som gjerne går mer på sånne ting som at etter uppdate, så finner den ut at den skal flytte på plassering av apper. Reklame fra apper som ligger inne fra samsung si side.

 

Jeg kjenner meg over hodet ikke igjen i dette. Ingen av disse tingene er en issue hos meg med unntak av ladeplaten som virker litt tilfeldig. Og da har jeg to stk av den modellen som ble lansert med S6 som begge et litt tilfeldig om jeg får ladet eller ikke (begynner plutselig å blinke). Tror du har en mandagstelefon eller trenger en skikkelog reset.

 

Dette er min først samsung. Jeg har levd med HTC i mange, mange år. Kommer jeg til å kjøpe samsung en gang til etter jeg nå har levd med s6 en god stund? Ja absolutt! Det eneste savnet jeg har er bedre lyd i høyttalerene, ellers er alt topp.

 

Jeg har også vært fan av HTC i mange år mest pga hardware. Er nå mektig imponert over Samsung etter s6/edge og har hatt en s6 edge som nettopp er byttet ut i en pluss. S7 edge står på handlelisten nå. Eneste som mangler på S7 er som du sier skikkelige høyttalere som sitter på overflaten slik at de funker med f.eks. youtube filmer og stereolyd. Dette blir viktigere og viktigere på en slik device.

 

Det er verdt å prøve en annen kabel til ladeplaten. Jeg hadde problemer med ladeplaten til S6, men etter at jeg kjøpte ny ladekabel har den fungert utmerket. Jeg slet også med at telefonen ofte ikke ville hurtiglade med den originale ladekabelen. 

Lenke til kommentar

Gadd ikke vente lengre på 6.0.1 for nordic så jeg lasta ned den franske unbranded versjonen. Patetisk at brukere av akkurat samme telefon må vente mange uker ekstra på å oppgradere bare pga region.

 

Android M er iallefall helt topp det skal dem ha. Merkbart mer smooth og bedre batteri, og jeg elsker at det endelig er mulighet for manuell lukkertid på kamera.

Lenke til kommentar

til dere lengre opp som diskuterer ladeplate;

 

hvis telefonen sklir av ladeplate har dere feil ladeplate. den som hører til s6 er dne runde som har antiskli på seg. derrimot vet at telenor og spaceworld har bundlet med den gamle firkantede laderen til s5? som er såpeglatt. den burde ikke vært bundlet da teleon sklir av bare du ser hardt på den.

Lenke til kommentar

Gadd ikke vente lengre på 6.0.1 for nordic så jeg lasta ned den franske unbranded versjonen. Patetisk at brukere av akkurat samme telefon må vente mange uker ekstra på å oppgradere bare pga region.

Samme telefon, men per i dag ulik programvare i ulike markeder. Kjører du ikke nordisk programvare vil du ikke kunne få 4G tale fra Telenor og andre nordiske operatører, det samme gjelder voice over wifi når det kommer.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Sitter med Telenor versjon, også uten OTA. 

 

Denne har i tillegg noe sikkerhet via bedrift, men vet ikke om det hindrer ytterligere. Vi er nå 2mnd unna lansering av neste versjon Android (IO i Mai), hvorvidt denne versjonen blir lansert direkte eller kommer som dev. prieview er det vel ingen som vet.

 

EDIT: Ser at N har blitt lagt ut som dev. prieview allerede. Det øker vel sannsynligheten for at den blir lansert til utvalgte Nexus' på IO. http://android-developers.blogspot.no/2016/03/first-preview-of-android-n-developer.html

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...