Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Opplever noe merkelig med batteritiden fra tid til annen. I løpet av en dag hvor telefonen brukes mye, så har jeg ingen problemer med telefonen eller batteritiden. Men, hvis telefonen er relativt fulladet, et sted mellom 80 og 100% før jeg legger meg, da kan jeg plutselig oppleve at telefonen har tappet seg 30-40% i løpet av natten når den har vært inaktiv.

 

Jeg skrur alltid av Wi-fi, BT, Datatrafikk når jeg skal sove, og telefonen er på vibrering. Det eneste jeg aktiverer før jeg legger meg, er vekkeklokken. Når jeg sjekket telefonen etter 8-9 timer, så var batteriprosenten falt fra 80% til 50%. I følge batteristyringen var det Android-system/OS (husker ikke hvilken), som hadde slukt opp all strømmen og brukt litt i underkant av 20%.

 

Jeg forstår ikke helt hva det er som tapper telefonen for strøm. For dette skjer ikke hver dag, bare en gang i blant, og det skjer bare om natten når telefonen ikke er i bruk. Som nevnt har jeg ikke problemer med batteritiden ellers, og får fint rundt 4t med skjermtid i løpet av en dag (da med veldig lite strøm igjen).

 

Noen som har opplevd det samme? Blir nok til at jeg fabrikkinstiller telefonen, men tenkte å høre her først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dere Galaxy S6 Active kommer til Norge før jul? Jeg har veldig lyst på S6, men Active versjonen med bedre batteri frister så uendelig mye mer...men dyrt å importere selv.

 

Snakka med Samsung for en stund tilbake siden om denne her, og som Note 5 hadde den ingen forventet lansering i Europe. Blir ikke overrasket om S6 Active faktisk aldri dukker opp her til lands. Kan selvfølgelig være noe har endret seg, men ser ingen oppdatert info på nettet siden juni/juli. 

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Informasjonen jeg har fått tilsier også at Galaxy S6 Active i utgangspunktet ikke er tiltenkt Europa, det var vel egentlig kun snakk om en spesifikk modell til en enkelt operatør i USA og ikke som en internasjonal modell i utgangspunktet. Men Samsung har jo snudd på flisa tidligere, og Active-modellene er jo svært aktuelle med tanke på vårt klima.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

SLiter litt med min S6 Edge jeg. Ikke noen stor greie, men hvis jeg prøver å ta et bilde av meg selv med frontkameraet, så har den tydeligvis på en slags Selfie funksjon som gjør bildene veldig fake. Jeg får jo så glatt og fin hud at jeg ser ut som en 14-åring uten kviser.

 

Jeg vil gjerne at bildet skal være så ekte og detaljert som mulig. Hvordan får man slått av denne selfie modusen?

Lenke til kommentar

 

huh? enten er jeg trøtt på morran eller så skrev du litt rart nå? :p

 

Jeg har beskyttelsefilm til fronten, men ikke til baksiden

 

Hvilken skjermbeskytter har du? Vurderte InvisibleShield fra Zagg, men mye blandet kritikk (blandt annet at den måtte byttes etter en måned hos en god del av kundene). Ellers så jeg litt på Alpha Glass fra Otterbox, men vanskelig å kjøpe i Norge.

 

atm har jeg en fra elkjøp, men har ordnet med rhinoshield så jeg skal kjøpe en front og en back av de :p

Lenke til kommentar

Informasjonen jeg har fått tilsier også at Galaxy S6 Active i utgangspunktet ikke er tiltenkt Europa, det var vel egentlig kun snakk om en spesifikk modell til en enkelt operatør i USA og ikke som en internasjonal modell i utgangspunktet. Men Samsung har jo snudd på flisa tidligere, og Active-modellene er jo svært aktuelle med tanke på vårt klima.

Det er som om Apple kom med en vanntett iphone med ekstrem batteritid, men bare solgte den gjennom en operatør i ett land. Da hadde vel fansen tatt privatfly for å skaffe seg dingsen.. Koster for øvrig ca 600$ i Statene. En kollega drar over om 2 uker. Mulig han kjøper ett par stykker. Vil det forresten bli trøblete med software?

Endret av Captaincaos
Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt meg en edge, får se åssen det blir for en som har stort sett holdt seg til apple siden de slapp 4'eren, med unntak av en snaut år innom HTC M8.

 

Den ser iallefall veldig fin ut, og ankepunktet før har alltid vært plastfølelsen, noe som jeg endelig synes har blitt adressert med denne telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...