Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva kriteriet er, men det funker med alle kabler av høy kvalitet. Ikke billigkabler fra ebay.

Har testet med begge deler. Med billigkablene lader den tregere enn trådløs lading til og med.

Tenkte på en sånn 3m kabel fra biltema, men regner med at det ikke funker:-)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

 

Jeg er skuffet over batteritiden, har en trådløs lader på jobb hvor jeg setter den når jeg er ved pulten. Hadde jeg ikke hatt det ville det vært tomt når jeg kom hjem. I helgene er det værre, men har et par quick-charge adaptere som hjelper veldig. En halvtime der gjør stor forskjell om man ikke bruker mobilen samtidig. Hadde Nexus 6 tidligere og den var merkbart bedre.

Samme her. Jeg har trådløse ladere både hjemme og på jobb, og mobilen ligger stadig vekk der. Batterinivået synker relativt fort. Sammenligner med min gamle S5 som min datter har arvet, og S6 synker merkbart fortere, også når den ikke er i bruk. Går aldri noe sted uten powerbank. Men fastcharge er genialt og hjelper en god del så lenge man er i nærheten av en stikkontakt!

 

 

hva er greia? Tester og folk skriver at batteriet varer i 2-3 dager med lite brukt. 2 dager ved moderat bruk. 

Lenke til kommentar

Noen andre som er plaget med bluetoothen på Edgen?

F.eks i bilen slår den seg av og på, vil ikke kjøre Spotify, telefon er registrert i bilen, men jeg må aktivere høyttaleren på telefon for å prate, kanskje hvis jeg er heldig kommer samtalen i handsfreen etter en stund. Kan finne på å logge seg ut under samtaler. Noen andre? Eller tips til å fikse det. Har lagt den til og fjernet den flere ganger.

Lenke til kommentar

Noen andre som er plaget med bluetoothen på Edgen?

F.eks i bilen slår den seg av og på, vil ikke kjøre Spotify, telefon er registrert i bilen, men jeg må aktivere høyttaleren på telefon for å prate, kanskje hvis jeg er heldig kommer samtalen i handsfreen etter en stund. Kan finne på å logge seg ut under samtaler. Noen andre? Eller tips til å fikse det. Har lagt den til og fjernet den flere ganger.

Ja, har 2015 Passat og har samme problem. Men har "løst" problemet med å fjerne tilgang til sms. (Inn på innstillinger for Bluetooth-tilkoblingen). Har ikke problemer andre plasser.

Lenke til kommentar

Fått et pussig problem hjemme og på jobb(der det er litt laber 4g/3g-dekning) men kjapp WiFi. Enkelte apper ser ikke ut til å laste eller laster svært tregt. Dette gjelder i allefall snapchat, instagram, facebook og gmail. Blåtann er av. Samme resultat ved vanlig modus samt flymodus + wifi. Jeg hadde samme problem hos svigerforeldrene mine og dette løste seg da ved at jeg endret ipv6innstillignene på det trådløse modemet, men hverken her eller på jobb har jeg jo anledning til det... 

Telefonen er resatt utallige ganger. Nettverk er nullstilt og koblet til på ny. Nytt simkort, samt fra annen operatør er også forsøkt. Ja, jeg begynner i grunn å bli litt lei å kun kunne bruke disse appene på bussen...

Reklamasjon?

Lenke til kommentar

Må en ha på mobildata for å kunne motta mms? På min HTC så kunne jeg lese mmseg uten at mobildata var på. Mms ble lastet ned automatisk. Går det på S6?

Du må ha mobildata på, i alle fall med den programvaren som ligger på telefoner for salg i Norden.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

I kveld dukka det opp ein knitrande lyd i telefonen :confused: Det kom i frå baksida, og var ein sann "elektrisk" lyd, som varte i nokon sekund før den ga seg. Kom igjen eit par gangar. Når eg ristar forsiktig på tlf (held den vannrett og bevegar den opp og ned) høyres det ut som noko er laust inni der. Har ikkje mista den ned, og merka dette plutselig no i kveld.

 

Nokon andre med samme problem? Reknar med eg må levere den inn for sjekk? vil ikkje at batteriet plutselig skal begynne å brenne..... :dontgetit:

Linsa til kamera som er løst.

Ikke noe å værr bekymret for så lenge kamera fungerer som det skal. Har vært slik lenge på min Note 4.

Kameraet funka, men det er vel lurt å få det fiksa? Tlf er berre 5 mnd.

Lenke til kommentar

 

 

I kveld dukka det opp ein knitrande lyd i telefonen :confused: Det kom i frå baksida, og var ein sann "elektrisk" lyd, som varte i nokon sekund før den ga seg. Kom igjen eit par gangar. Når eg ristar forsiktig på tlf (held den vannrett og bevegar den opp og ned) høyres det ut som noko er laust inni der. Har ikkje mista den ned, og merka dette plutselig no i kveld.

 

Nokon andre med samme problem? Reknar med eg må levere den inn for sjekk? vil ikkje at batteriet plutselig skal begynne å brenne..... :dontgetit:

Linsa til kamera som er løst.

Ikke noe å værr bekymret for så lenge kamera fungerer som det skal. Har vært slik lenge på min Note 4.

Kameraet funka, men det er vel lurt å få det fiksa? Tlf er berre 5 mnd.

 

Skjer det ifm. bruk av kameraet?

 

Telefonen min starta med noko for ei tid tilbake. Av og til når eg starta kameraet, så sleit det med å fokusere, det kom ein durelyd frå det og telefonen vibrerte litt. Eg kunne provosere det fram ved å dunke lett på kameraet når det var i bruk. Kameraet fungerte fint når det fekk fokusert.

 

Leverte den til Elkjøp, der eg kjøpte, så sendte dei den inn og skifta kameraet. No fungerer alt som det skal. Eg vil anbefale deg å gjere det same.

 

Hadde i tillegg ein feil på frontkameraet, som hadde lilla flekkar på kameraet som dukka opp på mørke bilete. Fekk bytta det kameraet òg.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Har testa litt batterilevetid i standby. Med Wifi og mobildata av, har den eit forbruk på rundt 0.3-0.5 %/time. Av dei to ser det ut til at Wifi trekk meir straum.

 

Er det mogleg å få telefonen til å skru av Wifi når den ikkje er i bruk? Eg vil ha ned forbruket så mykje som mogleg når telefonen ikkje er i bruk. Normalt har eg den på lydlaus og sjekkar når eg har lyst, så det er ikkje noko kritisk om eg ikkje har Internett til ei kvar tid.

Lenke til kommentar

Til dere som har feil med kameraet: Mener at det er den optiske bildestabilisatoren som er dårlig. Min var så dårlig at det var bølger på skjermen og en durelyd nesten hver gang jeg åpnet kameraet i ca 1-2sek etter å ha gått med tlf i lomma.

 

Det er bare å reklamere så byttes kameraet på et verksted siden det er feil på det (ingen garanti fra meg). Merk, jeg hadde sony (imx 240?) og fikk Samsungs (isocell) etter reparasjon, personlig husker jeg Sony kameraet som bedre når det er litt mørkt å full auto, men om du fokuserer å drar lyspæra til venstre eller nedover føler jeg nå at slutt resultatet blir bedre. Man har også såklart muligheter i "pro modus".

Endret av Håvard.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...