Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sojono skrev (5 minutter siden):

Å skyte ned uskyldige mennesker fra bilen er velkjent terrorangrep som Islamsk Kalifat bruker i midtøsten. Hos NRK skriver de ned hendelsen som skyte episode og ikke terror. Til tross for at det finnes over 650 NO GO ZONES i sverige. Sverige har hatt 98 terror angrep i 2020. Det finnes grovere terror video fra Sverige på nettet, men det tør jeg ikke å poste her. Det finnes mange nettsider. Hvor du kan se svensk terrorisme. Den videoen fra Liveleak er bare en liten klipp av en 20 minutter lang skytevideo fra Sverige.

https://www.nrk.no/nyheter/drap-og-vold-i-sverige-1.12463177

 

Du svarer ikke på det jeg spør om. På hvilken måte er den videoen du linker til et terrorangrep? Er dette IS soldater? 

Grunnen til at jeg spør er at jeg kun observerer en BMW med to personer hvor en skyter ut av vinduet med et automatgevær. Jeg kan ikke se eller høre noe som indikerer politisk/religiøs tilhørighet. 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En syriskfødt, IS-sympatiserende mann ved navn Adam Salim Alsalhi ble drept i det han igangsatte et mislykket terrorangrep på en marinebase i Corpus Christi, Texas. Han brukte først et kjøretøy som rambukk og når det feilet brukte han skytevåpen. Han traff en politibetjent som brukte skuddresistent vest og derfor er OK. 
Heldigvis ble bare den islamistiske terroristen drept i dette mislykkede angrepet. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (4 minutter siden):

Bilskytingen i Sverige er i aller høyeste grad et terrorangrep, per definisjon. 

 

Hvilket politisk objektiv hadde de i bilen? Jeg greide ikke å tyde noe. 

Manshaus forsøkte seg på et terrorangep pr definisjon. 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Psykake said:

Hvilket politisk objektiv hadde de i bilen? Jeg greide ikke å tyde noe. 

Det vil vise seg om polisen finner det under etterforskningen av dette terrorangrepet. Motivet trenger ikke være kjent for at det skal være terror. 

Quote

Manshaus forsøkte seg på et terrorangep pr definisjon. 

Og himmelen er blå. Hva er poenget? 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

debattklovn bruker faktumet at terrorisme er intensjonelt vagt til å støtte opp meininga si. Det er lite som ikkje "kan" møte definisjonen av terror-angrep.

Men det er jo forholdsvist openbart at terrorisme er meir komplisert enn det; det er jo litt derfor definisjonen er vag: Fordi det er vanskelig å konkretisere det utover all tvil kva som knytter alle terror-angrep i ein passende lov-form.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (40 minutter siden):

Det vil vise seg om polisen finner det under etterforskningen av dette terrorangrepet. Motivet trenger ikke være kjent for at det skal være terror. 

Og himmelen er blå. Hva er poenget? 
 

Terror er jo nettopp det. Spre frykt pga et politisk motiv, eller er jeg helt ute å kjøre med definisjonene mine? Mulig det er jeg som ikke har god nok forståelse av definisjonen. Men når det blir postet i denne tråden, så er det naturlig å tro at det siktet til islamsk terror. 

Ingenting i videon som beskriver noe slikt. Kun skyting ut av et vindu,  noe som viser at dette er kriminelt pakk. Ikke nødvendigvis terrorister. 

Ved å nevne Manshaus mener jeg at det er hevet over enhver tvil. Du kan ikke ærlig mene det at det er hevet over enhver tvil at skytingen fra bilen er et terrorangrep? 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Alexander4840 skrev (På 4.1.2020 den 21.59):


Koranen spesifiserer at du skal lyve for å fremme Islam, så det er forståelig nok svært få Imamer som lager youtube videoer som kommanderer Muslimer til å erobre Europas kvinner.

 Erobre kvinner=bli ett par. Det betyr noe helt annet enn det du sikkert prøvde å skrive.

De aller fleste muslimer er fredelige folk og gjør ikke en flue fortred...

Alexander4840 skrev (På 4.1.2020 den 21.59):

Vi vil gjerne bli henvist til hvilke vers i det nye testamentet som påkaller vold....
De religiøse tekstene, ER religionen. Uten dem, så finnes det ingen religion.
Men om du vil gå etter islams følgere: 
Alle land med muslimsk majoritet er ett korrupt Kaos.
Terror-organisasjoner og Terrorisme er overveldende motivert av Islam.

Menn av muslimsk bakgrunn, er ekstremt overrepressentert i kriminell statistikk, denne forskjellen er betraktelig større i Sverige, hvor politiet ikke er like bastante.
Voldtekt statistikken mest av alt, har eksplodert som følge av den enorme invasjonen fra afrika og midtøsten.

Uavhengig av hvor, så er det en del ille saker i bibelen også. på samme måte som det er reformasjon ved at man tolker bibelen annerledes enn det skrevne ord, så gjør de aller fleste muslimer det samme med koranen.

Snakker vi om midtøsten, så har styresmaktene i de aller fleste land med muslimsk majoritet blitt veltet av USA. Radikale krefter har tatt over styringen av disse landene.disse har innført islamistiske styresett.

 

I 2015 var bare 2% av alle terrorhandlinger motivert av islamisme:https://tjomlid.com/2015/01/16/islamistisk-motivert-terror-utgjor-bare-to-prosent-av-alle-terrorangrep-i-eu/

Kan du vise til statistikk som kan fortelle hvor mye det er nå? eller bare lagde du din egen teori i farten?

I sverige er stadig 6 av 10 voldtekter gjennomført av mennesker som ikke er fra afrika eller midtøsten. men er kanskje ikke noen overraskelse at det er mye utenforskap og mye dårlig politikk(spesiellt i Sverige), på felter hvor voldtektsforbrytere ofte befinner seg? som f.eks mental helse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nytt angrep fra en fredelig religiøs i storbritannia. 
 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Wbnbja/knivstikkingen-i-reading-etterforskes-som-terror-siktede-skal-vaere-kjent-for-mi5

helt sjukt at en stat som har som jobb å beskytte sine innbyggere tar inn folk som har som formål å drepe dem. Her har staten nok en gang feilet, men får det konsekvenser for noen andre enn pårørende til de drepte? Niks.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
On 6/1/2020 at 2:05 PM, Sekulært Snøfnugg said:

I 2018 ble 13 personer drept i terrorangrep i europa. Samtlige i jihadistiske angrep.

Quote

Thirteen people were killed in terrorist attacks in the EU in 2018 – a decrease compared to 2017. All the attacks were jihadist in nature and committed by individuals acting alone.

I 2016 ble 142 mennesker drept i terror i Europa. Av disse var 137 drept i jihadistiske angrep.
Det er 96.4% av de som ble drept. 
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (21 timer siden):

I 2018 ble 13 personer drept i terrorangrep i europa. Samtlige i jihadistiske angrep.

I 2016 ble 142 mennesker drept i terror i Europa. Av disse var 137 drept i jihadistiske angrep.
Det er 96.4% av de som ble drept. 
 

Javel? ingen liker jihadistiske angrep. er du sjokkert over at jeg skriver dette? For ingen er uenig i at vi ikke vil ha jihadisme. Jeg skjønner bare ikke hva du vil med dette. Har ikke energi til å skulle lese om alle sakene. jeg skrev ett innlegg som besto av en rekke ting. Jeg er mer ute etter å diskutere mer av det jeg skrev.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

9. Juni, Nigeria: 81 døde etter at terrorister fra Islamsk Stat i Vest-Afrika angriper en landsby. 

13. Juni, Nigeria: 60+ drept og hundrevis av skadde i et terrorangrep utført av Islamsk Stat i Vest-Afrika. Terroristene brente også ned det lokale FN-kontoret og politistasjonen. 

Dette har vært en svært blodig måned for Nigeria takket være islamske terrorister. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...