Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

8 minutes ago, Gavekort said:

Kristne driver ikke å steiner folk fordi det står i bibelen, som var poenget mitt.

Ikke i moderne tider, nei. Steining gjøres imidlertid av muslimer i islamske nasjoner i dag, fordi det står i Koranen. Det er til og med lovfestet i mange islamske nasjoner. 

Quote

Fordi kristne i Norge og kristne i Uganda er ikke en monolitisk blokk, akkurat slik som muslimer i Russland ikke er som muslimer i tjukkeste Afghanistan.

Det er jeg enig i. Imidlertid er religionen de er tilhengere av den samme. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev (1 time siden):

Bedre kjent som tyskere. Argumentet ditt faller sammen fordi det ikke finnes noe som heter moderasjon i nazismen. Nazismen er fundamentalt gal. Det er ikke islam.

Her kom det veldig mye rart:

-Alle tyskere er ikke nazier og alle nazier er ikke tyskere.

-I alle ideologier og tekstkilder vil alle kunne finne noen passasjer som de kan være enige i, det gjelder både islam og nazismen.

-De flest som følger ideologier eller religioner har en veldig bregrenset kjennskap til alt av prinsipper eller tekster som de bygger på. De fleste er også bare med kun pga. konformitetspress i lokalsamfunnet. Her er det altså ingen forskjell mellom Islam og nazismen.

Og det var selvsagt ikke tilfeldig at jeg valgte nazismen som eksempel her. Nazismen bygger mye på praktiseringen av Islam. Man skal demonisere og skylde på jødene for alt mulig. Å tvinge jøder til å gå med jødestjerne fikk nazistene fra Midtøsten. Industrialisert folkemord fikk naziene fra Tyrkia. Det er ikke uten grunn at nazistene samarbeidet med muslimer i mange land. 

 

-

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (2 timer siden):

Som om jeg ikke kunne gravd frem det samme fra kristendommen? Jeg tror du har mistet poenget mitt.

 

robertaas skrev (57 minutter siden):

Det er mye som ikke er bra i Bibelen, men i Koranen kan man finne over 100 oppfordringer til at muslimer idag skal angripe og terrorisere annerledes tenkende. Noe slikt finner man ikke i Bibelen.

Er det nå jeg skal si til dere begge: Sett i gang! :wee:

Geir :) 

Lenke til kommentar

islam er moteffekten (motgiften?) til kristendommen, hadde ikke kristendommen eksistert så ville heller ikke islam eksistert. det blir ikke helt rettferdig å legge all skylda på 1 religion for all dritten vi må oppleve pga konflikkter. all religioner er skapt av mennesker og er gud er skapt av mennesker, alt religioner er med på å gi svar til svake sjeler som ikke kan lese eller skrive noe som er vanlig back in the days. og mennesker er kjent til å misbruke/ eksploite alt inkludert religioner og bruker dette som rettferdigjørelse for invadering, krig osv. det er mennesker som er de underliggende problemet

Endret av konspirasjonsteorist
Lenke til kommentar
robertaas skrev (1 time siden):

Og det var selvsagt ikke tilfeldig at jeg valgte nazismen som eksempel her. Nazismen bygger mye på praktiseringen av Islam. Man skal demonisere og skylde på jødene for alt mulig. Å tvinge jøder til å gå med jødestjerne fikk nazistene fra Midtøsten. Industrialisert folkemord fikk naziene fra Tyrkia. Det er ikke uten grunn at nazistene samarbeidet med muslimer i mange land. 
 

Du antyder at muslimer er analogt med nazister, noe jeg har arrestert deg på før. Dette er ikke et argument, det er bare forgiftning av brønnen. En nazist er et absolutt onde, med mindre du tror at Nazi-Per ikke er en parodi. Det er ingenting som heter en moderat nazist. En muslim kan være sekulær, noe de aller fleste er her i Norge. Selv sammenligningen med radikale muslimer er tynt og meningsløst da det eneste de har til felles er at de er organiserte, ekstremister, onde og mislikte som i menneskehetens historie er like vanlig som at sola står opp om morgenen.

Jeg vet ikke om du har hilst og snakket med en muslim før, men det burde gå noen bjeller i hodet når du oppdager at de er oppegående mennesker som ikke ønsker å fordrive eller gasse jøder.

robertaas skrev (1 time siden):

Det er mye som ikke er bra i Bibelen, men i Koranen kan man finne over 100 oppfordringer til at muslimer idag skal angripe og terrorisere annerledes tenkende. Noe slikt finner man ikke i Bibelen.

Det stopper ikke kristne i Uganda i å brenne homofile. Jeg har ingen poengsum som rangerer hvilken religion som forsvarer mest mulig jævelskap. De aller fleste reflekterer sin egen moral gjennom bibelen/koranen uansett.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (36 minutter siden):

Du antyder at muslimer er analogt med nazister, noe jeg har arrestert deg på før. Dette er ikke et argument, det er bare forgiftning av brønnen. En nazist er et absolutt onde, med mindre du tror at Nazi-Per ikke er en parodi. Det er ingenting som heter en moderat nazist. En muslim kan være sekulær, noe de aller fleste er her i Norge. Selv sammenligningen med radikale muslimer er tynt og meningsløst da det eneste de har til felles er at de er organiserte, ekstremister, onde og mislikte som i menneskehetens historie er like vanlig som at sola står opp om morgenen.

Og igjen å jeg arrestere deg i å ikke få med deg det som jeg faktisk har skrevet. Vennligst prøv en gang til og ikke hopp over det som du ikke siterte!

Gavekort skrev (36 minutter siden):

Jeg vet ikke om du har hilst og snakket med en muslim før, men det burde gå noen bjeller i hodet når du oppdager at de er oppegående mennesker som ikke ønsker å fordrive eller gasse jøder.

Selvsagt har jeg det. Og de er beskrevet i den delen av mitt innlegg som du valgte å ignorere.

Gavekort skrev (37 minutter siden):

Det stopper ikke kristne i Uganda i å brenne homofile. Jeg har ingen poengsum som rangerer hvilken religion som forsvarer mest mulig jævelskap. De aller fleste reflekterer sin egen moral gjennom bibelen/koranen uansett.

Når selv Bibelen får folk til å gjøre slikt hvor farlig er da ikke Islam og Koranen som har en rekke oppfordringer til at muslimer drive med terror idag?

Lenke til kommentar
robertaas skrev (5 minutter siden):

Når selv Bibelen får folk til å gjøre slikt hvor farlig er da ikke Islam og Koranen som har en rekke oppfordringer til at muslimer drive med terror idag?

Fordi hele poenget mitt er at du ikke trenger 10 eller 100 grunner til å gjøre noe jævlig om du er en jævlig person. Hvor mange ganger må bibelen nevne steining før en kristen begynner å steine folk? Ser du svakheten i logikken?

Lenke til kommentar
tom waits for alice skrev (1 time siden):

Er det nå jeg skal si til dere begge: Sett i gang! :wee:

Du kan jo begynne med disse oppfordringer til vold mot annerledes troende i Koranen:

(2:216)
(2:244)
(3:56)
(3:151)
(4:74)
(4:76)
(4:89)
(4:95)
(4:101)
(4:104)
(5:33)
(8:12)
(8:15)
(8:39)
(8:57)
(8:67)
(8:59-60)
(8:65)
(9:5)
(9:14)
(9:20)
(9:29)
(9:30)
(9:38-39)
(9:41)
(9:73)
(9:88)
(9:111)
(9:123)
(17:16)
(18:65-81)
(21:44)
(25:52)
(33:60-62)
(47:3-4)
(47:35)
(48:17)
(48:29)
(61:4)
(61:10-12)
(66:9)
(2:191-193)

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (10 minutter siden):

Fordi hele poenget mitt er at du ikke trenger 10 eller 100 grunner til å gjøre noe jævlig om du er en jævlig person. Hvor mange ganger må bibelen nevne steining før en kristen begynner å steine folk? Ser du svakheten i logikken?

Og så tar vi det med teskje:

Uklar tekst + farlig person = farlig

Tekst med en rekke oppfordringer til terror + farlig person = ?

Som sagt har det vært over 30.000 islamske terrorangrep rundtom i verden etter 9/11.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
robertaas skrev (8 minutter siden):

Og så tar vi det med teskje:

Uklar tekst + farlig person = farlig

Tekst med en rekke oppfordringer til terror + farlig person = ?

Er det uklart hva bibelen mener om steining og homofile, eller tror du det har mer med hvilken moral vestlige kristne reflekterer fra bibelen?

Sitat

Som sagt har det vært over 30.000 islamske terrorangrep rundtom i verden etter 9/11.

Krig og elendighet har ingenting med dette å gjøre? Det må være de store monolitiske muslimene som leste oppfordring til ondskap i boka si til begeret rant over? Muslimer er ikke så endimensjonale som du skal ha de til å være.

Var det bibelvers som stod bak bombingen i Nord-Irland også? Var det Buddha sine visdomsord som stod for vold og grusomheter i Myanmar?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
robertaas skrev (32 minutter siden):

Du kan jo begynne med disse oppfordringer til vold mot annerledes troende i Koranen:

(2:216)
(2:244)
Snip....

Ok. Så mye tid har jeg ikke i kveld, men:

2:216: "Dere er pålagt å ta til forsvar – selv om dere skulle føle motvilje! Dere kan føle motvilje til noe som skal tjene dere, og velvilje noe som skal skade dere. Allah vet hva dere ikke vet."

2:244: "Strid på Allahs vei og vit at Allah hører og vet!"
Edit: Lest i sammenheng handler vel denne også om forsvar. 2:243 handler om dem som rømte fra sine hjem for unngå den dødelige fare.

Sjekket dem på engelsk også, med omtrent samme ordlyd. Ikke så god på arabisk.

En stikkprøve lenger nede, på engelsk:
9:20: "The ones who have believed, emigrated and striven in the cause of Allah with their wealth and their lives are greater in rank in the sight of Allah. And it is those who are the attainers [of success]."

Jeg vet det kommer noen mer krigerske innimellom, men: Har du kvalitetssikret denne listen?

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (53 minutter siden):

Er det uklart hva bibelen mener om steining og homofile, eller tror du det har mer med hvilken moral vestlige kristne reflekterer fra bibelen?

Neida, 3. mosebok omtaler det som "vederstyggelighet" og Bibelen reagerer kraftigere på å spise skalldyr enn på homofil praksis. Steinging er ikke nevnt for noen av disse to.

Gavekort skrev (57 minutter siden):

Krig og elendighet har ingenting med dette å gjøre? Det må være de store monolitiske muslimene som leste oppfordring til ondskap i boka si til begeret rant over? Muslimer er ikke så endimensjonale som du skal ha de til å være.

Om en muslim går amokk med kniv og roper "Allah Akhbar" i en vestlig handlegate så har det pent lite med krig og elendighet å gjøre. Og når du gjentar at jeg ser muslimer som endimensjonale så viser du at du fortsatt ikke har lest det du hoppet over i innlegget mitt.

Gavekort skrev (1 time siden):

Var det bibelvers som stod bak bombingen i Nord-Irland også? Var det Buddha sine visdomsord som stod for vold og grusomheter i Myanmar?

Og igjen viser du at du ikke har fått med deg det som jeg skrev i et innlegg. Du siterte det til og med i denne gangen, men fikk det altså ikke med deg. Her enda en gang:

robertaas skrev (1 time siden):

Og så tar vi det med teskje:

Uklar tekst + farlig person = farlig

Tekst med en rekke oppfordringer til terror + farlig person = ?

 

Lenke til kommentar

verden er urettferdig og livet er en bitch for alle, er man rik har man rikmans problem, er man fattig har man fattigmans problem. vi alle har egne problemer istdenfor å leve livet best mulig ved å løse egne problemer legge folk sine problemer på andre og det er dette som skaper konflikter som fører til krig. livet er problem, mennesker er problem, thats the way of life

 

 

Lenke til kommentar
robertaas skrev (4 minutter siden):

Neida, 3. mosebok omtaler det som "vederstyggelighet" og Bibelen reagerer kraftigere på å spise skalldyr enn på homofil praksis. Steinging er ikke nevnt for noen av disse to.

Taler du mot poenget mitt eller kverulerer du?

robertaas skrev (4 minutter siden):

Om en muslim går amokk med kniv og roper "Allah Akhbar" i en vestlig handlegate så har det pent lite med krig og elendighet å gjøre.

Hvorfor tror du amok med kniv er en direkte konsekvens av religion? Religion er en unnskyldning, ikke en drivkraft. Grunnen til at jeg kaller ditt synspunkt endimensjonalt er fordi du ikke ser lenger enn handling og religion, og forkaster faktumet at det er mulig å være en sekulær muslim. Det er lett å dikte opp fiktive stråmenn som passer dine egne fordommer. Realiteten er mer nyansert enn som så, slik som psykose og indoktrinering fra terrorceller.

Å si at koranen og bibelen er hva som skiller en islamist fra en fredlig jesusvenn er virkelighetsfjernt.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
leifeinar skrev (3 minutter siden):

30000 terrorangrep? Kilde

https://www.thereligionofpeace.com/attacks/attacks.aspx?Yr=2019

36.046 er vi oppe i nå.... etter 9/11. Men selv om de som begår dette:

-følger eksempelet fra Muhammed

-følger eksempelet på hvordan Islamske regimer opp gjennom historien har terrorisert annerledes troende

-har fulgt oppfordringer i Koranen

-har sagt at de gjør dette angrepet som støtte til Islam og roper at Ahllah er stor når de angriper

Så kommer de fleste vestlige media fortsatt med utsagn om at dette kun er enkelttilfeller og har null og niks å gjøre med Islam.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (5 minutter siden):

Igjen så synes jeg du er fryktelig dårlig til å nyansere. Svært mange av disse er krigshandlinger, ikke religiøs fanatisme.

Og om du fra listen på 36.046 fjerner alle angrep som selværklærte terrorister har mot militære, hvor mye tror du at du sitter igjen med?

"Bare" 25.000 islamske terrorangrep etter 9/11? :thumbs:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...