Gå til innhold

Massemordspillet Hatred stenges ute av Steam


Anbefalte innlegg

For hvert meningsløst "ultra" voldelig spill som selges i underholdningens navn for at ymse personer skal tjene penger så vil det alltid komme et nytt spill som skal overgå det neste.

Så kan man diskutere om det er heldig at et slikt spill faller i hendene på en person som blir "inspirert" av det.....

 

Personlig blir jeg aldri å spille dette og det vil aldri falle i spill listen til sønnen min heller. Har heller ingen protester på at Valve viser en anelse integritet og moralsk ansvar.

 

Det er ikke Valves jobb å gi barnet ditt en god oppvekst, det er din jobb. Og om du ikke liker spillet, så trenger du ikke kjøpe det heller. Men det er tragisk at enkelte ønsker at ingen andre skal få teste det ut heller. Det hadde forresten 94% approval rating på Steam, så det var mange som kunne tenkt seg å prøve det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tipper at hvis den forhatte Jack thompson hadde vært mannen som frontet angrepet på dette spillet, så hadde alle bedt han reise dit pepperen gror. Denne gangen er det såkalte spillforskere, spilljournalister og SJW-mobben som fordømmer et spill, og da er det selvsagt helt greit...

Det kan virker som om fagpersonene innenfor spillmediet er blitt veldig politiske og moralistiske de siste årene. Yuck.

Lenke til kommentar

Dette er bare Steam som prøver å få god media PR tenker jeg.

Da er det i såfall bomskudd, med mindre det er Hatred de prøver å skape reklame for. Hvis noe vil jo dette sette dem i dårlig lys overfor sin egen hovedmålgruppe - ungdom og unge voksne spillere.

 

De eneste de vil få noe nevneverdig med god PR hos ved å gjøre dette er moralister og såkalte "soccer moms", som stortsett er gamle folk og damer litt oppe i årene med for mye fritid til å klage på ting, so mest sannsynlig aldri har spillt et spill uansett, og sannsynligvis ikke kommer til å gjøre det selv om Steam avviser en og annen tittel de ikke liker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

For hvert meningsløst "ultra" voldelig spill som selges i underholdningens navn for at ymse personer skal tjene penger så vil det alltid komme et nytt spill som skal overgå det neste.

Så kan man diskutere om det er heldig at et slikt spill faller i hendene på en person som blir "inspirert" av det.....

 

Personlig blir jeg aldri å spille dette og det vil aldri falle i spill listen til sønnen min heller. Har heller ingen protester på at Valve viser en anelse integritet og moralsk ansvar.

For noe tull.

At folk blir påvirket har ingenting med spillet eller deres utviklere å gjøre, det har kun med hvor lett personen blir påvirket.

At du ikke vil spille det er en annen sak, er heller ikke noe spill jeg ser frem til for å si det slik, er mange titler som kommer fremfor denne.

Eh tull, som jeg skriver, påvirkningen kan diskuteres. Jeg har ikke nevnt utviklerne.

Lenke til kommentar

 

 

Men det er tragisk at enkelte ønsker at ingen andre skal få teste det ut heller.

Kven er desse enkelte?

Steam, til en viss grad. Vi er nok alle enig i at Valve bør få gjøre det de vil med sin butikk, men det er ikke til å stikke under en stol at Valve har ekstremt stor makt når det kommer til å bestemme hvor bra et spill kommer til å gjøre det. Når de kveler Hatred sin Greenlight-kampanje kveler de samtidig potensielt salg og PR. Husk at det er svært mange som ikke kjøper spill hvis ikke de selges på Steam, så det er klart at dette er et heftig skudd i bauen på Destructive Creations.

Lenke til kommentar

 

 

For hvert meningsløst "ultra" voldelig spill som selges i underholdningens navn for at ymse personer skal tjene penger så vil det alltid komme et nytt spill som skal overgå det neste.

Så kan man diskutere om det er heldig at et slikt spill faller i hendene på en person som blir "inspirert" av det.....

 

Personlig blir jeg aldri å spille dette og det vil aldri falle i spill listen til sønnen min heller. Har heller ingen protester på at Valve viser en anelse integritet og moralsk ansvar.

Det er ikke Valves jobb å gi barnet ditt en god oppvekst, det er din jobb. Og om du ikke liker spillet, så trenger du ikke kjøpe det heller. Men det er tragisk at enkelte ønsker at ingen andre skal få teste det ut heller. Det hadde forresten 94% approval rating på Steam, så det var mange som kunne tenkt seg å prøve det.

Hvordan i alle dager klarte du å konkludere det jeg skrev med at Valve skulle gi mitt barn en god oppvekst ?

Lenke til kommentar

 

Men det er tragisk at enkelte ønsker at ingen andre skal få teste det ut heller.

 

Kven er desse enkelte?

 

 

SJW

 

 

 

 

For hvert meningsløst "ultra" voldelig spill som selges i underholdningens navn for at ymse personer skal tjene penger så vil det alltid komme et nytt spill som skal overgå det neste.

Så kan man diskutere om det er heldig at et slikt spill faller i hendene på en person som blir "inspirert" av det.....

 

Personlig blir jeg aldri å spille dette og det vil aldri falle i spill listen til sønnen min heller. Har heller ingen protester på at Valve viser en anelse integritet og moralsk ansvar.

Det er ikke Valves jobb å gi barnet ditt en god oppvekst, det er din jobb. Og om du ikke liker spillet, så trenger du ikke kjøpe det heller. Men det er tragisk at enkelte ønsker at ingen andre skal få teste det ut heller. Det hadde forresten 94% approval rating på Steam, så det var mange som kunne tenkt seg å prøve det.

Hvordan i alle dager klarte du å konkludere det jeg skrev med at Valve skulle gi mitt barn en god oppvekst ?

 

 

"...spill listen til sønnen min..." og "...Valve viser en anelse integritet og moralsk ansvar"

 

Dette er ikke Valve sin jobb. Dette er en og hver individs personlige avgjørelse om hvorvidt man finner det moralsk ansvarlig å spille det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tåpelig. Hvis de gjemmer seg bak det at det er et voldelig spill, og "personer kan bli påvirket !", vel, mennesker som ikke klarer skille "fantasi v.s virkelighet" får de samme inntrykkene gjennom video og ikke minst nyhetene og TV generellt uansett, så dette blir for dumt ... Skal kjøpe spillet på "trass" ... ! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

For hvert meningsløst "ultra" voldelig spill som selges i underholdningens navn for at ymse personer skal tjene penger så vil det alltid komme et nytt spill som skal overgå det neste.

Så kan man diskutere om det er heldig at et slikt spill faller i hendene på en person som blir "inspirert" av det.....

 

Personlig blir jeg aldri å spille dette og det vil aldri falle i spill listen til sønnen min heller. Har heller ingen protester på at Valve viser en anelse integritet og moralsk ansvar.

For noe tull.

At folk blir påvirket har ingenting med spillet eller deres utviklere å gjøre, det har kun med hvor lett personen blir påvirket.

At du ikke vil spille det er en annen sak, er heller ikke noe spill jeg ser frem til for å si det slik, er mange titler som kommer fremfor denne.

Eh tull, som jeg skriver, påvirkningen kan diskuteres. Jeg har ikke nevnt utviklerne.

 

Du nevner forsåvidt at folk skal prøve å overgå det meste, og det samme gjelder forsåvidt film, men her her folk mye mer tolerante da de ikke har interaksjon med filmen kontra spillet.

Det som stadig kommer frem i lyset er jo CoD, men BF serien blir ikke like belyst når det gjelder at enkelte blir påvirket. Noe som igrunnen er rart da BF er vesentlig mer realistisk enn CoD serien.

 

Har ingenting imot folk som vil spille spillet eller de som vil overgå andre utviklere med et spill som er enda mer voldelig, for all del gjør hva dere vil, men å stenge de ute fra steam fordi noen sytpeiser sier nei blir bare for dumt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe er dette virkelig en seriøs tråd? At spillet blir likestilt med gta faller jo på sin egen urimelighet.

 

Et spill som inneholder visse slike voldelige tendenser eller handlinger(gta), er ikke i nærheten av å være det samme som et spill som baserer seg på dette(hatred). Jeg sliter litt med å ta meningene her inne seriøst når folk er uenige i det.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

 

Samtidig som det er helt greit å selge Postal og Manhunt på Steam.

 

De er såppas gamle at grafikken gir dem mer en retro 70/80 talls slasher film feeling enn skikkelig voldelig.

 

Hatred derimot må prøves selv før jeg kan si om det faktisk er så voldelig som det er blåst opp til eller om det bare prøver å holde seg i livet på den edgy'e stilen sin for å så falle flat på kjedelig repetitiv gameplay.

Heh. Har du spillt Manhunt? Det FØLES iallefall SLETT ikke som en slasher film. Spillet er blottet for humor og er kun mørkt drap.

Lenke til kommentar

Dette ser fullstendig grusomt ut, og skal helt klart testes.

 

Ultravoldelige spill og grafikk som dette har eksistert siden demo-scenen på slutten av 80-tallet da det startet på vår alles kjære brødboks; C64.

 

Man velger selv, og det er jo en del av essensen i det å være menneske. Å kunne bruke sin frie vilje til å velge, og for utvikleren bak dette spillet sitt vedkommende; å velge hva man vil skape.

 

Selvfølgelig vil barn bli påvirket av slikt, de formes av alt som skjer rundt seg. De vet ikke forskjell på virkelighet og fantasi før rundt 12-års alder. Det er foreldres ansvar å skjerme de fra alt som kan ødelegge noe i deres skjøre sinn.

Lenke til kommentar

 

 

Samtidig som det er helt greit å selge Postal og Manhunt på Steam.

De er såppas gamle at grafikken gir dem mer en retro 70/80 talls slasher film feeling enn skikkelig voldelig.

 

Hatred derimot må prøves selv før jeg kan si om det faktisk er så voldelig som det er blåst opp til eller om det bare prøver å holde seg i livet på den edgy'e stilen sin for å så falle flat på kjedelig repetitiv gameplay.

Heh. Har du spillt Manhunt? Det FØLES iallefall SLETT ikke som en slasher film. Spillet er blottet for humor og er kun mørkt drap.

 

 

Manhunt er et veldig mørkt spill, og er helt blottet for humor. I dette spillet kan man kappe hodet av politibetjenter helt uten mål og mening. Postal 2 og Postal 3 har kanskje litt humor, men det hadde definitivt ikke det første spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...