Gå til innhold

TEST: Asus ROG G751 med Nvidia GTX 980M


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til 17-18k kan du få en stasjonær PC pluss en middels grei "spille-bærbar"/gjeste-PC(~7k) som er et bedre valg for de fleste.

 

Denne her er jo ikke for folk som kun er ute etter en middels grei spille-bærbar/gjestemaskin og en stasjonær.

Denne er mer myntet på folk i mine sko som reiser mye enten det være i jobb eller privat sammenheng, men som fortsatt ønsker god ytelse når man setter seg ned på hotellet om kvelden og har lyst å spille et par timer.

 

Føler det er på tide å få byttet ut min eldre versjon nå da jeg merker at min begynner å slite litt i nyere og mer krevende spill i tillegg til at den bærer preg av et liv på farten, men tror jeg fint skal vente til neste versjon igjen i et håp 100+ Hz skjerm..

Lenke til kommentar

Kjøpte denne for et par uker siden, og det jeg har testet av spill drar den på maks uten problemer. Stort sett 60fps over alt. Skyrim har jeg modda inn i *vette med ENB osv og også der så drar den det meget godt. I store uteområder med masse gress og trær så ligger fps'en mellom 45 og 50. Mens inneområder ligger den såsi konstant på 60.

 

Jeg merker dog en del varme bak når jeg sitter med den i fanget og spiller i sofaen. Men nå har jeg aldri hatt noen annen bærbar enn denne så jeg aner ikke om det er mye mindre varme enn andre konkurrenter eller om det er sykt mye. Men temperaturen ligger på rundt 45-50 grader under høyt stress. Tror ikke det er så ille egentlig.

Lenke til kommentar

Har sett på G751JY, men det er et par ting som gjør meg litt skeptisk. Det ene er at det er rød bakgrunnsbelysning i keyboardet - har ikke sett en IRL, så vet ikke om det er et problem, men mistenker at det kan gjøre det vanskelig og/eller ubehagelig å se hva som står på tastene i mørket i forhold til med hvit bakgrunnsbelysning.

 

Det andre er at det virker som det eksisterer variasjoner av denne med Intel 4860HQ prosessor, som så vidt jeg kan se er en nyere modell en 4710HQ, og jeg har hittil ikke klart å finne et eneste sted som har noe annet enn 4710HQ modellene.

Lenke til kommentar

Har sett på G751JY, men det er et par ting som gjør meg litt skeptisk. Det ene er at det er rød bakgrunnsbelysning i keyboardet - har ikke sett en IRL, så vet ikke om det er et problem, men mistenker at det kan gjøre det vanskelig og/eller ubehagelig å se hva som står på tastene i mørket i forhold til med hvit bakgrunnsbelysning.

 

Det andre er at det virker som det eksisterer variasjoner av denne med Intel 4860HQ prosessor, som så vidt jeg kan se er en nyere modell en 4710HQ, og jeg har hittil ikke klart å finne et eneste sted som har noe annet enn 4710HQ modellene.

Eneste butikken jeg har funnet som selger den med 4860HQ er Dustinhome. https://www.dustinhome.no/product/5010807172/rog-g751
Lenke til kommentar

Da har årets julegave til meg selv blitt bestilt. Forrige bærbar fra 2007 tok nylig kvelden så dette passet utmerket.

 

Kan man slå av horelyset i taster, vifter og chassis? Jeg er i en slik alder hvor man har innsett at det verken er pent eller nødvendig.

Det er mulig å skru av lyset i tastaturet. Endret av Strd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bytta ut 7260-kortet i min med en Qualcomm Atheros modell kjøpt på ebay. Og du for en forskjell. Slutt på konstant lag og disconnects med en gang.

 

Da var det et stk Intel AC7260 møkkakort som går i vedovnen straks det blir kaldt nok til at det må fyres.

 

Patetisk av Asus å velge bort gode kort med denne parodien på et wifikort bare for å kunne reklamere med 802.11ac støtte.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Qualcomm-Atheros leverer da 802.11ac kort, de var jo standard i G750-serien for utenom de som ble levert med Killer-NIC som nå uansett er kjøpt opp av Qualcomm-Atheros, men de er jo da bare 802.11n.

 

Så de har ikke valgt Intel AC7260 bare for å kunne skryte på seg noe 802.11ac støtte, det foreligger sikkert noen avtaler med Intel inne i bildet her. Nå har jo Intel tidligere vært kremen hva gjelder både LAN og WLAN kort så vet ikke helt hva i allverden som har gått galt her?

 

Før i tiden så kjøpte jeg inn Intel 802.11n kort for å bytte ut all skiten av Atheros, Ralink og Realtek som ble levert med mange maskiner.. Eneste jeg syntes har hatt oppegående kvalitet jevnt over itillegg til Intel har vært Broadcom men de har vært kronglete å få tak og blir svært lite brukt i annet enn selve router / aksesspunktet og av Apple.

 

Eneste positive med Atheros var stortsett garantert Linux og BSD-støtte uten noe tullball.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg hadde et tidligere intel kort der alt fungerte perfekt (centrino wireless-n et eller annet), men så har jeg også hatt Atheros (killer 1202) og tidligere broadcom modeller som også virker bra.

Hvorfor Asus valgte å gå fra broadcom som de bruker i bl.a sine trådløse kort for stasjonære er for meg et mysterium, men det er garantert penger inne i bildet.

 

Men men, nå driter jeg i det, det nye kortet fungerer perfekt, selv om det ble en del knot å få byttet.

Lenke til kommentar

Hvorfor i ALLE SVARTENS DAGER har de valgt IPS panel til en gaming maskin!?
Gi meg ett TN panel med 144hz oppdateringsfrekvens.
60HZ til gaming er mer eller mindre uaktuelt for min del.
G-Sync hadde også vært ett pluss, selv om jeg sikkert kan kople til en G-Sync skjerm via displayporten. Men litt av poenget med "bærbar" (les : slepbar) forsvinner jo da.

Endret av Vikingpus
Lenke til kommentar

Hvorfor i ALLE SVARTENS DAGER har de valgt IPS panel til en gaming maskin!?

Gi meg ett TN panel med 144hz oppdateringsfrekvens.

60HZ til gaming er mer eller mindre uaktuelt for min del.

G-Sync hadde også vært ett pluss, selv om jeg sikkert kan kople til en G-Sync skjerm via displayporten. Men litt av poenget med "bærbar" (les : slepbar) forsvinner jo da.

lykke til med å få bruk for den 144hz skjermen i moderne spill. 60fps er da nok. Om du capper framesene på 60fps så får du jo 60fps average på spillene du ellers ville fått over 100 på uansett. Koble til en monitor med TN-panel om det er så viktig.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...