Gå til innhold

xperia z3 litt hakking i videoer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja. Er en grunn til at jeg har iphone. Å det er at jeg opplever mye sjeldnere slike ting på de iphonene jeg har hatt enn på de Androidene jeg har hatt.

 

Som jeg bruker si å få kjeft for. Iphone for meg = Det bare funker.

Bildet på denne telefonen knuser iphonene jeg har hatt.

Mitt som var om dette er normalt, noe jeg nekter å tro at en tlf i 5k klassen skal gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at iphone er best på alt og for alle. Det jeg sier er at grunnen til at jeg liker iphone er at jeg ikke har hakking på videoer eller at tv2 Sumo plutselig ikke virker osv osv. Sånne små irriterende ting jeg nesten aldri opplever på iphone som jeg opplevde veldig MYE oftere på Android.

Kan uansett ikke være meningen at det skal være slik. Om det er det så er Android den største dritten jeg har vært borti.
Lenke til kommentar

Det sier seg selv at video ikke skal hakke, jeg har selv Z3 Compact hvor det ikke er tilfelle.

Hva mener du med videoer da? VG TV? Youtube?

Alt. Youtube, kamera og alt jeg har prøvd å spille av.

Kjøpte telefonen idag, så her blir jeg å ta med tilbake.

Har ikke prøvd Sumo appen

Lenke til kommentar

Før du leverer den tilbake prøv å tilbakestille telefonen til fabrikkdata. Hvis det ikke hjelper så er det bare å levere mobilen tilbake. Jeg har eid sg2, sg3, HTC one m7 og m8 samt Lumia 930. Samtidig så har jeg testet sg4, sg5, xperia z1 og z2. Jeg har aldri opplevd det du beskriver på noen av de. Da kan ikke jeg se for meg at det skal kunne skje på en ny flagship og spesielt Sony. Av de store og kjente så er det jo bare Samsung som er i sin egen klasse når det gjelder programvare. Touchwiz er noe av det verste som finnes men til og med på Samsung sine telefoner kan du se videoene uten noe hakking.

Takk for svar.

Jeg har prøvd å sette telefonen tilbake uten lykke. Dersom dette hadde vært vanlig på Android, hadde dette vært min første og siste Android mobil.

Jeg skal dra til elkjøp å levere tilbake.

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Kommer selv i fra iphone til z3-en, og merker selv at android er mer "laggete" enn iphone uansett hva som påstås av de som har android og som mener seg å være tidligere eiere av iphone. At android ikke lager mer enn iphone tar jeg som et bevis på en uttalelse som er usann.

 

Men, den er råkjapp på andre måter. Og tar igjen iphone på mange andre områder. Og når lollipop kommer ut blir det i tillegg mindre lag igjen skal jeg tro det som står på nettet.

 

Dog støtter jeg det som sies ang minnekort. For dårlig minnekort GIR lag. Spesielt hvis det er video fra kamera.

 

For å feilsøke, kan du prøve å ta opp og spille av på internminnet. Er alt ok der, kan du vrake minnekortet ditt..

 

Bruker selv klasse 10 extreme ultra 64 GB, og det hakker ikke.

 

Vær også oppmerksom på at selv om telefonen lagger, så kan det være på grunn av at telefonen er satt opp til å spare litt på batteriet via smarte funksjoner.

 

Prøv å overfor filmen til pc. Lagger den ikke der, er det ikke noe å irritere seg over mer..

Lenke til kommentar

 

Lugg i scrolling nettleser eller menyer er irriterende synes jeg også.

Og at det kan oppleves i android mens ikke eller sjeldent i ios er jeg helt enig i.

Det sies å bli forbedret i android L hvor dalvik jvm byttes ut.

 

Men å avspille en "feilfri" video fil med støttet kodek fra lokalt nand medie har jeg aldri opplevd dette med.

Jeg bruker kun høykvalitets UHS-I sdkort i enheter hvor minne kort benyttes samme hva andre påstår .

Det gir høy sustained speed , og ikke minst kanskje enda viktigere - høy iops.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde telefonen på siden av kjerringa sin iphone 5, og vi spilte av samme video samtidig. Videon gikk helt smooth på iphonen, mens den hang skikkelig etter på androiden. Jeg fikk se utstillingsmodellen av z3 kjøre samme videoen, med nesten helt samme lag. Så android går ikke engang like smooth i videoer som iphone, hvilket som gjør at jeg spør meg selv hvorfor folk kjøper android.

Dersom noen sier de ikke ser lag i android, så er det fordi de ikke er i stand til å se det, litt samme prinsipp som med 60 og 120hz pc skjermer.

 

Brukte ikke minnekort, brukte telefonen akkurat slik jeg pakket den opp av esken. Svært skuffet over at android topmodeller ikke henger bedre med i videoer enn min 5år gamle 3GS gjorde.

 

Har man hatt iphone, og går over til android, så kan man like gjerne gå fra SSD til HDD, ja jeg er faktisk seriøs. Nå kan jeg i det minste si at iOS er bedre, uten å få den "Da har du ikke hatt android og vet ikke hva du prater om" påstanden.

 

Kort og godt mener jeg at å kjøpe android mobil til 5K+++ er bortkastet, da du får hastighet og definitivt bedre oppdateringer med iOS enn den android kitkat dritten.

 

Dere må gjerne rette meg om mine påstander er på ville veier.

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...