Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kvalitet på Biltemas lyspærer til bil?

foenix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvordan er kvaliteten (levetiden) på Biltemas lyspærer? Dersom disse ikke er å anbefale, hvor bør jeg da kjøpe slike?

Anbefaler osram longlife med mindre du ikke trenger ekstra lysstyrke. Kjører nå med philips xtremevision som skal ha "100 %" mer lys enn standardpærer. Etter min erfaring er lyset noe hvitere, kanskje en smule sterkere, men ikke spesielt mye bedre tross omtrent dobbelt pris ift. standardpærene. Tror mange andre elementer spiller inn slik som f.eks. kvaliteten og utformingen av reflektorene og glasset på lyktehusene.

Har aldri selv prøvd biltema - pærer, og må vel innrømme at fordommene mot biltemavarer er såpass stor at jeg koster på meg mer kjente merker som osram/philips.

Endret av ostenxx
Skrevet

Biltema sine pærer er veldig lite pære for pengene. Ja de er rimelige, men de varer kort og/eller lyser skjevt elns.
Jeg handler det aller meste av pærer på ebay. Kjøper merkevare som Philips og Osram.

• Liker 3
Skrevet

Baklys- bremse- og blinklyspærer kjøper jeg stort sett alltid på Biltema. Kvaliteten er ikke så kritisk og de holder mer enn lenge nok for meg. Frontlys- og tåkelyspærer kjøper jeg andre steder.

• Liker 1
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Har prøvd flere typer H7-pærer fra Biltema. Terningkast 1 fra meg, og dersom terningen hadde hatt en side med 0, ville de fått det. Andre pærer enn hovedlys er sikkert OK, men H7-pærene holder noen dager, uker hvis du er heldig, og de har høy andel av feilproduksjon (lyser feil, dvs blender på nærlys, og feil lysbilde).

Skrevet

Led på ebay kan være bra, men mest sannsynlig ikke :p

Har div W5W pærer i bilen (parklys og lyset i taket), enkelte tok kvelden etter 2-3 dager, noen holder i år.

Men tror hovedsaklig det er motstanden som går.. Har montert voltmeter i bilen, og ofte viser dette 15.0-15.3V.

Dette er et billig voltmeter fra ebay, men har målt med multimeter, og det er ganske nøyaktig.

Skrevet

Har en D2S Xenon-pære fra Biltema. Har ikke hatt noe problemer med den så langt. Det er litt fargeforskjell mellom lyktene mine, men det hadde blitt fikset av å bytte til like pærer på begge sider, og er ikke Biltema sin pære som forårsaker.

Skrevet

Har prøvd flere typer H7-pærer fra Biltema. Terningkast 1 fra meg, og dersom terningen hadde hatt en side med 0, ville de fått det. Andre pærer enn hovedlys er sikkert OK, men H7-pærene holder noen dager, uker hvis du er heldig, og de har høy andel av feilproduksjon (lyser feil, dvs blender på nærlys, og feil lysbilde).

Har kjørt rundt med Biltemas Mega Blue H7+H1 i snart tre år nå. Ingenting å si på holdbarheten, men særlig lyssterke er de definitivt ikke. Med våt asfalt og mye motgående trafikk er det av og til umulig å se om jeg faktisk har lyset på i det hele tatt. Men om dette skyldes pærene eller at de får usedvanlig lav spenning (2007-modell Octavia) er jeg ikke sikker på.

Vanlige bak-, bremse- og blinklyspærer har jeg stort sett alltid kjøpt på Biltema. Har ikke lagt merke til noen forskjell i holdbarhet på disse og de som koster 2-3 ganger så mye på BilXtra/bensinstasjoner e.l.

Skrevet

Hvordan er kvaliteten (levetiden) på Biltemas lyspærer? Dersom disse ikke er å anbefale, hvor bør jeg da kjøpe slike?

Kjøpte noen 110W H1 pærer siden reflektorenen mine er dårlige og de har vart overaskende lenge :)

Skrevet

Mega Blue-pærene til biltema er en katastrofe! Mulig de varer lenge men det er det værste lyset jeg noensinne har testa (H4). De vanlige "long life" pærene til biltema pleide å holde ca. 1-1,5 år men ofte med feil "lysbilde". Osram-ene jeg bytta til på slutten aner jeg ikke da de varte lengre enn jeg beholdt bilen.

Baklyspærene til biltema har jeg bare bytta en gang så de har hittil holdt > 4 år.

Skrevet

Har hatt Biltema H7 pærer i bilen en stund nå. De har holdt lenge (1.5 år ca.), men som Olethros sier så lyser de dårlig. Har lagt spesielt merke til det i høst så skal bytte de ut snøggast råd siden jeg allerede har vært faretruende nære å sende noen myke trafikkanter i bakken.

Skrevet

Byttet nettopp mine ut med Ring Xenon Ultima. Fjollete produktnavn og selvfølgelig ikke på høyde med faktiske xenon-lykter, men de er i alle fall betraktelig bedre enn de gamle. Om de må byttes en gang i året får det bare være; de kommer under momsgrensa fra de fleste utenlandske nettbutikkene likevel. (Butikker her til lands skal naturligvis ha godt over 500 for dem.)

Skrevet

Byttet nettopp mine ut med Ring Xenon Ultima. Fjollete produktnavn og selvfølgelig ikke på høyde med faktiske xenon-lykter, men de er i alle fall betraktelig bedre enn de gamle. Om de må byttes en gang i året får det bare være; de kommer under momsgrensa fra de fleste utenlandske nettbutikkene likevel. (Butikker her til lands skal naturligvis ha godt over 500 for dem.)

Er det pærene som bla.a NAF selger til ågerpris?

Åssen står de seg i.f.t. _gode_ "vanlige" som f.eks Osram Night Breaker?

Skrevet

Mener å huske jeg har sett dem på NAF-senteret, ja. Hvordan de er i forhold til Osrams pærer kan jeg ikke uttale meg helt sikkert om. Har som sagt bare Mega Blue som nylig sammenligningsgrunnlag, men vil tippe de er nokså like.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...