Gå til innhold

Hvilken bank bruker dere?


Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Sparebank1 Nord-Norge fordi Nordlandsbanken som jeg brukte tidligere syns det var helt greit å kontakte boligbyggerlaget på hjemstedet i forbindelse med at jeg undersøkte mulighetene for å få finansiering til boligkjøp og fortelle dem at jeg var på boligjakt slik at dem kunne drive oppsøkende virksomhet. Egentlig burde jeg ha voldtatt hun kjærringa i banken verbalt. Det er missbruk av min tillit at mine private samtaler med banken skal formidles til tredjepart uten å verken informere meg eller spørre om det er greit først.

Også er det en bank med delvis lokal forankring som sponser idrett og kultur i lokalmiljøet. Det gjør ikke de andre bankene jeg har vurdert.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

DNB

 

Tjaaaa, gammel vane.......

 

Neida, men har vært kunde hos dem i mange år, og har et greit kundeforhold til dem.

Er der i livet hvor det ikke er så mange år igjen av husgjelda, og vi er da heller ikke "drømme-kundene" i andre banker ser det ut til.

 

Er for lite å tjene på oss, var det en annen større bank som ærlig svarte oss. Har ca 30% av husets verdi i gjeld, og har ingen annen gjeld enn det.

Har ikke fått dette svaret så konkret av andre banker, men vi har ikke fått bedre tilbud på vårt lån der vi har undersøkt vilkårene og tilbudene de kan gi oss

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

DNB pga:

  • boliglån på 3.05 %
  • innboforsikring til 92 kr/mnd
  • avgiftsfritt bankkort med innebygget NFC med gratis, eget design.
    (dette er avtale jeg selv har reforhandlet på)

Sparepenger på komplettbank.no, enn så lenge til 3,25 (men der settes renten snart ned)

BSU flytter jeg nok over til KLP og der følger nok sparepengene med hvis renten holder seg.

Lenke til kommentar

Skandiabanken fordi de har generelt gode innskuddsrenter. Var vel enda mer konkurransedyktige på dette for noen år siden, men gammel vane som nevnt av andre. Har ikke lån.

 

DNB fordi jeg alltid har hatt konto der, fordi jeg trengte et bankkort nr 2 (som ikke koster meg noe all den tid jeg er student), og fordi jeg oppdaget da jeg utvidet førerkortet og måtte levere inn det gamle i påvente av å få nytt at jeg ikke hadde noen annen legitimasjon. De har også relativt god innskuddsrente på høyrentekonto for beløp under 100k.

Lenke til kommentar

DNB for lønnskonto og sånt siden det noen ganger er kjekt å ha en "fysisk" bank å gå til. Har ikke store beløp der, men har foreløpig boliglån hos dem.

 

Skandiabanken har jeg hatt i tillegg siden de startet opp på grunn av ingen gebyrer for uttak i utlandet og bedre rente på brukskonto enn DNB

 

KLP og Yabank til sparing på grunn av ganske bra renter.

 

Lenge siden jeg var kunde i kun en bank.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Jeg har Jernbanepersonalets bank og forsikring. Jeg valgte ikke banken min på noe tidspunkt, men siden foreldrene mine tidlig opprettet sparekontoen min der, ble det naturlig å fortsette med kundeforholdet da jeg ikke har hatt noe å klage på ennå. Fordelene er at det alltid har vært lett å møte opp uanmeldt på kontoret deres og få hjelp, at jeg har gebyrfritt uttak i utlandet og at det er kult å ha bilde av et tog på Visa-kortet sitt. Men jeg får kanskje ikke den beste renten der og det vil bli aktuelt å undersøke andre muligheter før jeg tar opp boliglån.

Lenke til kommentar

Vel jeg har både nordea, skandiabanken. I utgangspunktet fordel med tanke på visa er billigst for ungdommer i nordea, og skandiabanken har mange måter å logge inn på og forhåndvis billig med kredittkort, men har ikke så høye renter sammenlignet med andre. Jeg syns oppgradering til skandiabanken blir litt rart til neste år, bedre for mobil og nettbrett men for PC er utsendet enklere slik det er nå.

 

Etterhvert har jeg også topprentekonto og sparebank1 nordvest konto.

Der har jeg de største pengene spart, fordi høyest renter både BSU og topprente konto.

Men ingen av disse bankene har like god måte å logge inn på forskjellige måter.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

SPK på mesteparten av lånet nå, men ellers har Nordea vært min faste partner siden 1998. Hovedgrunnen er en eksepsjonelt flink, grei og fleksibel rådgiver/kontakt, men de har også alltid matchet de beste rentene. Jeg er vel økonomisk fornuftig og vet hva jeg kan betjene, og har aldri fått nei av min mann til lån, refinans eller annen omstrukturering/økning.

Jeg har derimot fått nei av kollegene hans(på bakgrunn av standardregler og normer) når han eks. har vært på ferie. Så kommer han heldigvis tilbake og benytter vurderingsevnen sin, og alt ordner seg med en enkelt telefon.

Ny bil? Ingen problem. Øke huslånet litt for oppussing? Selvsagt. To nye biler og bake dem inn i huslånet? No stress. Øke limiten med 25% i en budrunde? Done. Avgi hovedpant til SPK? Naturligvis!

 

Så egentlig er jeg ikke kjempeknyttet til Nordea, men mer til min mann der - hadde han byttet arbeidsgiver hadde jeg trolig fulgt etter.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Har DNB.

Mye av gammal vane da jeg også har boliglånet hos dem.

 

Har en del oppsparte midler og tenkte en liten stund å bytte til Skandiabanken pga bedre rentefordeler. Det var helt til jeg ble utsatt for kredittkortsvindel i utlandet og så verdien av å ha en 24-timers kundetelefon å ringe til som fikk sperra kort, bestilt nytt og generelt stressa meg ned litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...