Gå til innhold

Føler meg urimelig behandlet av Statens Vegvesen


JaySpearing

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Akkurat nå er jeg ganske så forbanna! Skulle egentlig kjøre opp i dag klokken 12.40, men slik skulle det ikke gå. Jeg møtte opp klokken 12.25 og trakk en kølapp. kl. 12.35 var det blitt min tur og jeg hadde med meg legitimasjon slik det ble bedt om. Når jeg kom dit fikk jeg høre at jeg måtte betale 950kr, noe jeg ikke hadde fått beskjed om på forhånd, og hadde derfor ikke pengene. Fikk derfor ringt mamma som kom med en eneste gang, Under et minutt før hun kom spurte jeg om hvor mye tid jeg hadde på meg, og hun i skranken sa vi kunne vente litt til. Men akkurat i det mamma kom inn dørene var det plutselig blitt for sent. Hadde hun kommet 10 sekunder tidligere hadde jeg fått kjørt opp. Klokken var da 12.46. Spurte også om de kunne sende giro, men dette var ikke mulig. Nå må jeg vente over en måned før neste mulighet. Er det ikke meget underlig at det var 10 sekunder som skilte om jeg fikk kjøre opp eller ikke?!!? Dette føles verre enn å stryke. (Selv om jeg aldri har strøket før)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ufattelig trangsynt, men det er dem også kjent for å være.

 

En løsning hadde jo vært at din mor hadde betalt mens du var ute å kjørte også. Men dem hadde nok neppe gått med på dette..

 

Idioter.

Spurte også om mamma kunne komme å betale mens jeg startet oppkjøringen, men det MÅTTE væree betalt før jeg dro ut...

Lenke til kommentar

Spørs helt hvordan man ser på det. Et sted må faktisk grensen for tid gå, at du fikk (ifølge din versjon) 6 minutter ut over tiden oppkjøringen skulle ha startet var da hyggelig gjort av de? For det var du/dere som var forsinklet, ikkesant? Så når de da faktisk må si beklager, nå er tiden ute så er den det. At din mor da kommer 10 sekunder ETTER dette igjen kan da ikke damen i skranken spå seg frem til.

 

Sånn er den digitale verden, noen avgjørelser ligger utenfor budbringerens hender/tastetrykk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Spørs helt hvordan man ser på det. Et sted må faktisk grensen for tid gå, at du fikk (ifølge din versjon) 6 minutter ut over tiden oppkjøringen skulle ha startet var da hyggelig gjort av de? For det var du/dere som var forsinklet, ikkesant? Så når de da faktisk må si beklager, nå er tiden ute så er den det. At din mor da kommer 10 sekunder ETTER dette igjen kan da ikke damen i skranken spå seg frem til.

 

Sånn er den digitale verden, noen avgjørelser ligger utenfor budbringerens hender/tastetrykk.

Men når de ser at hun kommer 10 sekunder etter at de har sagt det er for seint, så går det an å ombestemme seg. Tror ikke akkurat de hadde tapt så mye om de hadde gitt han lov til å kjøre opp... Nå vet ikke jeg om det har noe med systemene å gjøre, men hvis det hadde vært det så hadde de garantert sagt det. Hvis man istedenfor kan skylde på at systemet ikke tillater det så gjør folk det fremfor å "ta skylden selv".

 

Det er lov å prøve å være behjelpelige. Det er jobben deres, det er ikke private tjenester man spør om!

 

 

Tenk deg.. du kommer for å ta oppkjøring og gjør en liten feil og ikke har med penger (kanskje fikk han ikke beskjed av trafikklærer, hvordan skulle han vite dette?). Deretter må du gå hjem igjen uten å få prøve en gang, og vente 1 måned!

 

Alle dere i tråden her hadde synes det hadde vært kjipt, og alle dere kan neppe ha visst at dere måtte ha med penger.

 

Jeg var heldig og fikk beskjed om sånt (det er jo kjørelærer som steller istand oppkjøring, du skal bare møte opp).

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Spørs helt hvordan man ser på det. Et sted må faktisk grensen for tid gå, at du fikk (ifølge din versjon) 6 minutter ut over tiden oppkjøringen skulle ha startet var da hyggelig gjort av de? For det var du/dere som var forsinklet, ikkesant? Så når de da faktisk må si beklager, nå er tiden ute så er den det. At din mor da kommer 10 sekunder ETTER dette igjen kan da ikke damen i skranken spå seg frem til.

 

Sånn er den digitale verden, noen avgjørelser ligger utenfor budbringerens hender/tastetrykk.

Du overser en liten detalje her. Damen i skranken visste utmerket godt at moren hans var på vei med pengene. Hadde hun ikke visst det hadde det vært en annen sak, men det gjorde hun altså. Dermed føles det som om hun sitter og venter til moren er innenfor døren, før hun så kommer med en "oooog der var tiden ute, gitt."

 

Hvorfor hadde hun det så travelt, egentlig? Hadde det vært en annen som også skulle kjøre opp kunne jo h*n få kjøre opp i stedet for trådstarter, så de bare byttet kjøretime. Ikke var det lunch heller, fordi oppkjøringen var planlagt lenge på forhånd, og vi snakker noen minutter venting.

 

Og for den saks skyld, hva om det var systemet som hadde låst seg automatisk? Hun kunne tatt pengene, gitt trådstarter en kvittering og lagt inn betalingen neste dag i systemet. Ser ikke hva problemet her er.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Akkurat nå er jeg ganske så forbanna! Skulle egentlig kjøre opp i dag klokken 12.40, men slik skulle det ikke gå. Jeg møtte opp klokken 12.25 og trakk en kølapp. kl. 12.35 var det blitt min tur og jeg hadde med meg legitimasjon slik det ble bedt om. Når jeg kom dit fikk jeg høre at jeg måtte betale 950kr, noe jeg ikke hadde fått beskjed om på forhånd, og hadde derfor ikke pengene. Fikk derfor ringt mamma som kom med en eneste gang, Under et minutt før hun kom spurte jeg om hvor mye tid jeg hadde på meg, og hun i skranken sa vi kunne vente litt til. Men akkurat i det mamma kom inn dørene var det plutselig blitt for sent. Hadde hun kommet 10 sekunder tidligere hadde jeg fått kjørt opp. Klokken var da 12.46. Spurte også om de kunne sende giro, men dette var ikke mulig. Nå må jeg vente over en måned før neste mulighet. Er det ikke meget underlig at det var 10 sekunder som skilte om jeg fikk kjøre opp eller ikke?!!? Dette føles verre enn å stryke. (Selv om jeg aldri har strøket før)

Det er nesten helt utrolig, men det er tross alt Biltrangsynet det er snakk om.

 

Når jeg skulle ta teoriprøven der rotet damene og sjefene der i nesten en time.

"Jeg vil ta teoriprøven, takk". Det burde ikke være vanskelig det, men joda.

 

Det var blitt bestilt en oppkjøring på meg nesten 10 år tidligere som jeg ikke var informert om. Denne lå inne i systemet og jeg måtte betale den før jeg kunne ta teoriprøven. Foreldelsesfrist gjelder ikke penger til staten.

Jada, jeg kan betale og så få kjøreskolen til å refundere, det burde ikke være vanskelig det heller, men...

 

Men ingen på Biltrangsynet visste hva prisen på en oppkjøring var på dette tidspunktet og dermed visste de ikke hva jeg skulle betale..

 

Etter en stund fant de ut av prisen, men det oppsto et nytt problem. Jeg var oppført i systemet som klar til å gå til oppkjøring siden jeg hadde tatt teorien før. Og nå var det ny spørrerunde av kollegaene og sjefen for å få datasystemet til å virke.

 

Nå begynte jeg å se etter skjulte kameraer i plantene, det skal ikke være mulig å rote så mye.

 

Jeg skulle tatt lappen i utlandet istedenfor, hadde jeg ikke trengt å gå til biltilsynet i det hele tatt.

Hadde sikkert spart noen titusener på det også, og fått en ferie med på kjøpet.

 

 

 

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri møtt noen som hevder de har blitt behandlet rimelig der

Med unntak av ei kjerringa der som drev å dikterte opp egne regler og rutiner, selv den gangen jeg kom og viste henne en epost med rutinene for hva hun kunne levere ut av informasjon og ikke, så har jeg bare positive erfaringer med mitt lokale kontor.

 

Nå hører det og med til historien at denne kjerringa ikke lenger har jobb der grunnet at det var mange som klaget på henne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...