Gå til innhold

Hinter om ny Tesla om én uke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg intervjuet noen ingeniører på Tesla da jeg var på fabrikken i fjor sommer. De innrømte at en AWD Model S var på vei og at det IKKE hadde vært en smal sak så langt å få inn en motor til. Effekten var ventet å være omtrent det samme som dagens Model S, men at man da fordelte denne på to motorer. Det er selvsagt fullt mulig at de har forandret planene underveis

 

Det høres sannsynlig ut det - bruker sikkert samme motorer men uten å gi mer strøm enn de gjør i dag.

 

"Smal sak" er nok en definisjonssak - i forhold til å lage f.eks en mindre versjon av bilen er det nok lett. I forhold til veldig mye annet er det vanskelig :)

 

De vil nok fjerne en del kobber fra motoren av flere årsaker.

Med abnorme motorer må mange ting forsterkes, ikke minst bremsene. Avgift systemet i mange land bygger på hestekrefter. Og ikke minst kobberprisen.

Lenke til kommentar

Da ser det ut som om det er avslørt.

http://www.usatoday.com/story/money/cars/2014/10/09/tesla-musk-safety-driver-aids/16986665/

Kvarter før eventen starter.

 

Firehjulstrekk, en del driver assist og 0 til 100 på litt over 3 sekund ser ut til å være det hele. Og ca 16 km ekstra rekkevidde.

Slik jeg forstår det, 85D i desember og 60D i februar.

Og sensorene dekker hele området rundt bilen i ca 5 meter radius, men kan ikke retrofittes. Men det betyr i hvert fall at programvaren bare kan gjøre det hele bedre!

Lenke til kommentar

Å legge til lyd sånn er 1) idiotisk og 2) enkelt.

3) unødvendig

 

Ved høye hastigheter dominerer dekkstøyen. Ekte eller syntetisk motordur gjør ikke mye fra eller til. Ved lave hastigheter har man kort bremsestrekning (og nå autopilot med blant annet fotgjengerdeteksjon). Draft punk på 11 på stereoen bør nok også høres godt.

Lenke til kommentar

Du kommer ikke så veldig mye fortere fram, i hvert fall ikke nevneverdig fortere. Men det gjør det for eksempel mye lettere å håndtere bilen i visse situasjoner, sånn... bortsett fra at det er gøy og slikt :-P Men det å kjøre forbi noen kan gjøres på kortere strekninger, og du trenger mindre plass for å komme opp i fart hvis du for eksempel kommer inn fra et akselerasjonsfelt.
Men jeg ser poenget i at det rett og slett ikke er den viktigste faktoren i dagligdags kjøring. Men det er jo akkurat det samme med topphastighet også. Teslaen har nå gått fra topphastighet på 210 km/t til 250 km/t. Men det betyr jo ingenting i praksis, siden det ikke er noen plass i hele Norden du vil få noe som helst utbytte av dette. Man har jo Autobahn, men........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...