Gå til innhold

TEST: iPhone 6 Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan man ikke skru av skjermen mens man bruker lommeluyktfunksjonen?

Det gjør jeg hele tiden på min 5S, ikke trenger jeg låse opp telefonen heller.

 

Det er ikke på skjermen disse touchknappene sitter men ved siden av hjemknappen på feltene som det ser ut som det ikke er noe... å slå av skjermen da vil bare gjøre ting verre da jeg må slå på lommelykten igjen hele tiden.

Lenke til kommentar

Ah, så de blir ikke deaktivert sammen med skjermen altså. Merkelig.

 

Vet egentlig ikke men det hjelper lite når man ikke kan deaktivere skjermen uten at lommelykten slår seg av...

 

Å Samsung fanboys sier at iPhone brukere er idioter... Ironi på sitt beste!!!!

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Jeg er selv ikke noen stor fan av apple eller iphone, men folk må slutte å henge seg opp i specs.

 

Apple kan klare seg med mindre kraftig HW pga IOS. Se på hvor mange IOS enheter som eksisterer opp mot hvor mange android enheter som finnes. IOS er trolig langt! mer optimalisert for det lille utvalget av hw som apple har brukt så langt. Derfor krever enhetene mindre kraftig CPU og mindre minne uten å yte noe dårligere.

 

Er en grunn til at surfe opplevelsen i safari er bedre på en 5s med 1.3ghz dual-core i forhold til en octa-core tab-s.

 

Selvfølgelig kunne apple designet telefoner med bedre specs, men det er ingen vits

Ville bare blitt dyrere i produksjon = mindre penger til aksjonærer.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Jeg er selv ikke noen stor fan av apple eller iphone, men folk må slutte å henge seg opp i specs.

 

Apple kan klare seg med mindre kraftig HW pga IOS. Se på hvor mange IOS enheter som eksisterer opp mot hvor mange android enheter som finnes. IOS er trolig langt! mer optimalisert for det lille utvalget av hw som apple har brukt så langt. Derfor krever enhetene mindre kraftig CPU og mindre minne uten å yte noe dårligere.

 

Er en grunn til at surfe opplevelsen i safari er bedre på en 5s med 1.3ghz dual-core i forhold til en octa-core tab-s.

 

Selvfølgelig kunne apple designet telefoner med bedre specs, men det er ingen vits

Ville bare blitt dyrere i produksjon = mindre penger til aksjonærer.

 

Jepp... man må slutte å henge seg opp i specs. Hjelper lite av 5S er har raskere innmat når alt går tregere... seriøst, det er som jeg tror Samsung legger inn en forsinkelse enkelte plasser.

 

Når jeg snakker i telefonen å skal taste en tast så kan det fort gå ett par sekunder før telefonen slår på skjermen etter jeg har tatt den fra øret. Med iPhone 4S slo skjermen seg så fort på igjen at det var bare tilfeldig at jeg oppdaget at den faktisk slo av skjermen når jeg hadde telefonen til øret.

Lenke til kommentar

Har Samsung 1 telefon som selger mer enn iPhone? Hvis ikke, hvordan kan de da være markedsleder?

Tine selger h-melk, lett, skummet, sjokomelk osv - gir sine kunder valgfrihet.

Om en annen produsent kun velger å selge h-melk, så er dette deres valg. Totalsalg er uansett h-melk for den ene, og alle produktene for den andre. Har man behov for melk med fett, så kjøper man h-melk. Vil man ikke ha så mye fett, så velger man skummet osv. Man kjøper etter behov.

 

Den som er markedsledende er den som selger mest - den som treffer på hva kundene vil ha. Da må man nesten ha produkter slik at kunden kan velge selv.

 

iPhone brukere har(hadde) jo ingen valg, de MÅ kjøpe en, dermed kommer jo også tallet høyt på det ene produktet. (før nå, når Apple omsider ser at deres 'perfekte størrelse' ikke kan dikteres for brukerne - så de dingler etter alle andre for ikke å miste markedsandeler .... for man ser jo helt klart at de hadde feil - markedet er der ... også for iOS brukere)

Lenke til kommentar

 

 

Ah, så de blir ikke deaktivert sammen med skjermen altså. Merkelig.

Vet egentlig ikke men det hjelper lite når man ikke kan deaktivere skjermen uten at lommelykten slår seg av...

 

Å Samsung fanboys sier at iPhone brukere er idioter... Ironi på sitt beste!!!!

Du er klar over at det er ironisk i seg selv at du ikke vet hvorvidt touchkey-knappene på din egen telefon slår seg av når du skrur på skjermlås (twist: they do) for så å si det du sier her?

 

Som sagt tidligere, det er ingen som krever at du skal ha skjermen på for å bruke lommelykt. Det er kanskje bare slik den metoden du har valgt å bruke funker, det betyr ikke at det ikke er bedre metoder å få tak i.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Jeg er selv ikke noen stor fan av apple eller iphone, men folk må slutte å henge seg opp i specs.

 

Apple kan klare seg med mindre kraftig HW pga IOS. Se på hvor mange IOS enheter som eksisterer opp mot hvor mange android enheter som finnes. IOS er trolig langt! mer optimalisert for det lille utvalget av hw som apple har brukt så langt. Derfor krever enhetene mindre kraftig CPU og mindre minne uten å yte noe dårligere.

 

Er en grunn til at surfe opplevelsen i safari er bedre på en 5s med 1.3ghz dual-core i forhold til en octa-core tab-s.

 

Selvfølgelig kunne apple designet telefoner med bedre specs, men det er ingen vits

Ville bare blitt dyrere i produksjon = mindre penger til aksjonærer.

Dette er en vanlig missoppfatning. Det er ikke slik at Apple klarer seg med mindre kraftig HW pga. iOS. Apple bruker en helt annen prosessorarkitektur som har høyere ytelse per klokkesyklus. Det er en vanlig missforståelse at en prosessors ytelse avhenger av klokkefrekvens (GHz):

http://www.howtogeek.com/177790/why-you-cant-use-cpu-clock-speed-to-compare-computer-performance/

 

Apple kjører top notch HW, noe tester fra bla. Anandtech bekrefter. Benchmarks baserer seg for det meste på rå regneytelse, og er mindre avhengig av OS (med mindre OS er helt håpløst, men vi vet jo alle at både Android og iOS er langt fra håpløse). Det er derfor langt fra noen billig prosessor som yter bra pga iOS, og det er derfor det er farlig å lese spesifikasjoner om man ikke har god kontroll på hva man sammenlikner. At iOS er mer optimalisert gir typisk utslag i at ting kan være litt mer responsivt og flytende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Ah, så de blir ikke deaktivert sammen med skjermen altså. Merkelig.

Vet egentlig ikke men det hjelper lite når man ikke kan deaktivere skjermen uten at lommelykten slår seg av...

 

Å Samsung fanboys sier at iPhone brukere er idioter... Ironi på sitt beste!!!!

Litt forvirret nå. Er det iphone dere diskuterer eller en annen telefon. Kan iallefall ikke være samsung, for den lar deg selv velge hvilke knapper som skal være aktive når skjermen er avslått. Og ja, starter du lommelykten, lyser den selv om du deaktiverer skjermen og knappene. Fungerer faktisk helt perfekt. Men slikt forventet jeg av verdens desidert største og mest populære mobilprodusent.?
Lenke til kommentar

Postet nettopp dette i tråden om testen av iPhone 6, tenkte det kunne være greit å ta det med her også.

 

Har dere sett "single core"-ytelsen iPhone 6 Plus (og iPhone 6) levererer i Geekbench 3? Amobils omtale tar av en eller annen grunn kun for seg "multi-core"-resultatene.

 

I "single core"-statistikken er jo Apples toppmodeller helt overlegne sammenliknet med Android-telefonene, selv råtassen Nvidia Shield Tablet scorer jo langt dårligere i den benchmarken, basert på tallene herfra: http://browser.primatelabs.com/ios-benchmarks

 

iPhone 6: 1605 poeng

iPhone 6 Plus: 1586 poeng

iPhone 5s: 1400 poeng

NVIDIA SHIELD Tablet: 1090 poeng

Motorola Moto X (2014): 978 poeng

OnePlus One: 972 poeng

Samsung Galaxy S 5: 912 poeng

 

Beklager dersom det skulle vise seg at noen har nevnt dette tidligere i tråden allerede. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er poenget med singlecore ytelser på en quadcore cpu? Er vel resultatet som står etter = som er interessant?

Det er ikke alle oppgaver som er like enkle å splitte opp i separate aktiviteter som så fordeles på de forskjellige kjernene.

 

En analogi: har du en drøss penger til overs kan du kjøpe en Mac Pro med tolv kjerner i prosessoren. På oppgaver der den evner å utnytte alle disse kjernene er det en vanvittig kjapp maskin, men for mange mer ordinære oppgaver vil en maskin med langt færre kjerner og noe høyere klokkehastighet være raskere.

Lenke til kommentar

Hva er poenget med singlecore ytelser på en quadcore cpu? Er vel resultatet som står etter = som er interessant?

Nå er det jo ikke slik i praksis at kjerneytelse x antall kjerner = total ytelse. De aller fleste apper skalerer ikke bra over flere kjerner, spesielt ikke på mobiltelefoner.

 

 

First, we see that the synthetic benchmarks are overly optimistic as to what multiple cores can accomplish compared to the average real-world scenario. The synthetic performance progression between a single core and multiple cores looks like an almost linear progression of 50% performance increases with each new CPU core.

The average application gains show us a much more realistic progression, with about a 35% speed increase with the second CPU core, a 15% jump with the third, and another 32% jump with the fourth.

http://www.tomshardware.com/reviews/multi-core-cpu,2280-11.html

 

Om man bruker denne skaleringen for singelcoreytelse for flere kjerner mot dataene til Juke ser man lett at:

iPhone 6: 1605 + 1605*0,35 = 2167

Samsung G S5: 912 + 912*0,35 + 912*0,15 + 912*0,32 = 1660

 

Det er derfor realistisk å forvente mer av 2 raskere kjerner, enn flere tregere - selv om man lett kunne blitt lurt til å tro motsatt. Dette er til og med for PC, hvor det er mye mer ressurser tilgjengelig, og mer avansert programvare som tar nytte av fleretråding. For mobile applikasjoner ville nok resultatet vert enda mer i favør singlecore ytelse.

Endret av chrlod
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...