Gå til innhold

TEST: iPhone 6 Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nasci: nå snakker du s5, ikke Android som OS da. Ikke brukt s5 selv, men note3 er en drøm. S4 var bra den og. Så har jeg hørt er litt snusk med. Men jeg vet ikke. Jeg vet bare at Samsung i seg selv har gode produkter og dårlige produkter. Du har tydeligvis ikke kremeksempelet.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

 

 

For en som er såpass aggressiv og overkritisk til Amobil, redaksjonen og det hele så er det vel på sin plass at man har sine egne fakta på plass?

Måtte faktisk le da jeg leste dette. Er du virkelig så til de grader blind at du ikke klarer å se at amobil er avkledd? Hehe... jaja, sikkert en grunn til at android fullstendig dominerer markedet, og at Samsung er soleklar markedsleder. Men vil man bli ledet på villspor, eller rettere sagt, er man svak for ytre påvirkning uten egne meninger og preferanser, så skjønner jeg at man kan bli villedet. Amobil er i førersetet når det kommer til å villede flokken....

Har Samsung 1 telefon som selger mer enn iPhone? Hvis ikke, hvordan kan de da være markedsleder?
Tja, de selger kanskje flest telefoner,så da er de vel markedsleder? Eller? Er det andre regler som gjelder i din verden?

Men å prøve å holde seg til realiteter når man diskuterer apple er så og si umulig. Dette vet jeg av erfaring....

Lenke til kommentar

Nasci: nå snakker du s5, ikke Android som OS da. Ikke brukt s5 selv, men note3 er en drøm. S4 var bra den og. Så har jeg hørt er litt snusk med. Men jeg vet ikke. Jeg vet bare at Samsung i seg selv har gode produkter og dårlige produkter. Du har tydeligvis ikke kremeksempelet.

 

Ikke android på på SG S5???

Lenke til kommentar

Jo? Er som å si at jern er noe dritt fordi det er jern i en fisk du ikke likte en gang.

 

Klartekst: Samsung kjører Android med Touchwiz-skall over, og på en spesifikk mobil (s5) er det et lite segment av Android du har opplevd. Det er alt jeg sier.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Jo? Er som å si at jern er noe dritt fordi det er jern i en fisk du ikke likte en gang.

 

Klartekst: Samsung kjører Android med Touchwiz-skall over, og på en spesifikk mobil (s5) er det et lite segment av Android du har opplevd. Det er alt jeg sier.

 

Når jeg kjøpte den så opplyste de at det var Android kitty (eller noe slikt) så da sier jeg det er android.

 

Uansett så er jeg ekstremt lite fornøyd med telefonen og jeg finner nye irritasjonsmoment hele tiden.

 

I dag mista jeg lommeboka og i mørket skulle jeg lete etter den med S5-en som lommelykt. At det faktisk tar ett par sekunder for å få opp en lommelykt-app synes jeg i utgangspunktet er sinnssykt lang tid, det er som å stå å vente en evighet. Det som forsterket irritasjonen var at når jeg lå bøyd og vridd under en av setene med armen i ett åttetall så slo lommelykta seg av HELE TIDEN fordi jeg kom borti en av de satans touchknappene ved siden av homeknappen.

 

Flere sekunder for å få fram en lommelyktapp dere på en telefon som fanboysene kaller rask... og når telefonen er laget slik at jeg må slå på lommelyktappen 20-30 ganger, ja da går minuttene!

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Windows mobil brukere hater ikke og blir ikke hatet på.

 

La dem være et forbilde for dere alle, folkens! :thumbs:

 

Windows brukere har derimot spisset sitt hat mot W8... :)

 

hehe... godt med litt humor i tråden.

:)

Lenke til kommentar

Ja, eller du kan slå på lommelykt ved å holde inne volum-opp-knappen hvis du føler du trenger det. Eller legge den på lockscreen for raskere tilgang.

 

Du må for all del mene at Android + TW på en S5, men det er langt fra en korrekt påstand.

 

Du virker ikke spesielt bevandret i touchwiz eller Android, hvis du har irritasjoner med telefonen kan jeg hjelpe deg å løse dem om du ønsker?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Ja, eller du kan slå på lommelykt ved å holde inne volum-opp-knappen hvis du føler du trenger det. Eller legge den på lockscreen for raskere tilgang.

 

Du må for all del mene at Android + TW på en S5, men det er langt fra en korrekt påstand.

 

Du virker ikke spesielt bevandret i touchwiz eller Android, hvis du har irritasjoner med telefonen kan jeg hjelpe deg å løse dem om du ønsker?

 

Nei... skjønner ikke mye av android, det skal jeg innrømme.

 

Men vil ikke en app bruke like lang tid på å starte uansett hvilken knapp man bruker på å starte den?

 

Å uansett hvilken måte de er startet så lukker de seg uansett (eller deaktiveres) når man kommer borti de overfølsomme touchknappene... fungerer det ikke slik?

 

Kanskje vi burde opprette en "Android for Dummies"... kjøpte faktisk en android bok men ser ikke helt poenget med å åpne den, blir som å lære ett språk man ikke gidder å snakke, akkurat som tyskere å engelsk på 90-tallet :)

 

Edit:

Takker for tilbudet om hjelp, kanskje jeg vil benytte meg av det til noen småting senere.

 

Kunne tilby deg samme hjelp på IOS hvis du skulle kjøpe iPad eller iPhone en eller annen gang men ett slikt brukervennlig OS trenger ikke en gang mamma hjelp.... "bort med fingrene, jeg klarer dette selv..."

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Nei mener at volum-opp-knappen greia kjører det uten å aktivere skjermen, rett fra låst tilstand.

 

Men én ting Samsung har fått til er videoavspilling. Er så greit å kunne skjermlåse tlf mens videoen spilles av, så man slipper komme borti tilbakeknapp og slikt mens man holder telefonen.

 

Jeg tror du har mer irritasjon over telefonen og Samsungs interface/menyer enn Android i seg selv. Det er en helt annen opplevelse på en Oneplus One eller HTC feks, og i tillegg forskjeller i hardware som feks note3 vs s5 som gjør store forskjeller.

 

Men som sagt, hjelper gladelig til om ønskelig =) . Det er så mye man kan gjøre med Android at det er lett å gå seg vill eller ikke vite om alt, spesielt om man kommer fra et basisOS som WP eller ios.

Har hørt at s5 er litt treg her og der, men et par kjappe vendinger hjelper alltids.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

 

Ja, eller du kan slå på lommelykt ved å holde inne volum-opp-knappen hvis du føler du trenger det. Eller legge den på lockscreen for raskere tilgang.

 

Du må for all del mene at Android + TW på en S5, men det er langt fra en korrekt påstand.

 

Du virker ikke spesielt bevandret i touchwiz eller Android, hvis du har irritasjoner med telefonen kan jeg hjelpe deg å løse dem om du ønsker?

 

Nei... skjønner ikke mye av android, det skal jeg innrømme.

 

Men vil ikke en app bruke like lang tid på å starte uansett hvilken knapp man bruker på å starte den?

 

Å uansett hvilken måte de er startet så lukker de seg uansett (eller deaktiveres) når man kommer borti de overfølsomme touchknappene... fungerer det ikke slik?

 

Kanskje vi burde opprette en "Android for Dummies"... kjøpte faktisk en android bok men ser ikke helt poenget med å åpne den, blir som å lære ett språk man ikke gidder å snakke, akkurat som tyskere å engelsk på 90-tallet :)

 

Edit:

Takker for tilbudet om hjelp, kanskje jeg vil benytte meg av det til noen småting senere.

 

Kunne tilby deg samme hjelp på IOS hvis du skulle kjøpe iPad eller iPhone en eller annen gang men ett slikt brukervennlig OS trenger ikke en gang mamma hjelp.... "bort med fingrene, jeg klarer dette selv..."

 

 

Hei, Nasciboy.

 

Mange av de problemene og irritasjonsmomentene du nevner, tar meg tilbake til da jeg gikk fra iOS til Android. Å bytte OS er et rent helvete, rett og slett. Det er tungvint, vanskelig, uforståelig og slitsomt å komme seg inn i et nytt system, dessverre.

 

Hvis du ønsker, kan jeg gjerne gi deg tips og veiledning om den beste måten å assimilere og integrere deg inn i Android på gjennom PM (eller eventuelt mail). Du kan også bare sende meg meldinger privat, om det er noe du lurer på.

Lenke til kommentar

 

 

Galaxy-Note-vs-iPhone-6-The-Verge-001.jp

 

Så du sammenligner en med en telefon som ble produsert for 2-3 år siden og synes det er en grei sammenligning?

 

Hvis de sa det samme om s5, hadde det vært en grei sammenligning!

Så etter 2 år blir noe som er for stort perfekt? Vokser hendene til menneskene? Hvordan kan noe som er for stort for hånda de i løpet av 2 år bli perfekt...? Det er jo åpenbart at The Verge har dummet seg ut her. Forstår ikke hvordan noen kan prøve å bortforklare det uten å være fanboy?

De er morsomme sånne bilder, men ikke gjør for mye ut av det. Det er 2 sitater tatt ut av lange artikler, håndplukket for å være morsomt. Jeg sjekket iPhone 6 Plus reviewen (sitatet er tatt fra en hands-on) og fant denne setningen:

 

"The extra height increases the surfboard-like nature of the 6 Plus ? it?s a well-balanced package, but it?s so long it can feel top-heavy if you don?t grab it in the middle. It?s less stable to hold in one hand than Samsung?s Note 3, which is a bit more squat and squared-off. It?s a tiny difference in spec-sheet dimensions, but in day-to-day use the Note 3 definitely feels smaller."

 

Her er jo The Verge faktisk mer positiv til hvordan Note 3 er å håndtere enn iPhone 6 Plus. Det er også litt for lettvint å overse at i sitatet om Note 3 snakkes det om "USE with one hand" og om iPhone 6 Plus handler det om "HOLD in one hand". To vidt forskjellige ting.

 

Så... morsomt er det. Men det er også alt det er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så etter 2 år blir noe som er for stort perfekt? Vokser hendene til menneskene? Hvordan kan noe som er for stort for hånda de i løpet av 2 år bli perfekt...? Det er jo åpenbart at The Verge har dummet seg ut her. Forstår ikke hvordan noen kan prøve å bortforklare det uten å være fanboy?

Det er ganske enkelt forklart: Anmeldelsene er skrevet av 2 forskjellige personer.

 

Som leocanto sier, det er kanskje en morsom sammenligning, men langt fra noe å hause seg opp over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så etter 2 år blir noe som er for stort perfekt? Vokser hendene til menneskene? Hvordan kan noe som er for stort for hånda de i løpet av 2 år bli perfekt...? Det er jo åpenbart at The Verge har dummet seg ut her. Forstår ikke hvordan noen kan prøve å bortforklare det uten å være fanboy?

Det er ganske enkelt forklart: Anmeldelsene er skrevet av 2 forskjellige personer.

 

Som leocanto sier, det er kanskje en morsom sammenligning, men langt fra noe å hause seg opp over.

 

 

Eller kanskje behovene og bruken forandrer seg... det gjør det med meg ihvertfall. Synes iPone 4s hadde perfekt størrelse til jeg kjøpte Samsung G S5 og nå synes jeg iPhone 5s (og eldre versjoner) er KNØTTSMÅ!!

 

Denne generasjonen var akkurat den riktige for å få større telefoner fra Apple...

 

Edit:

Har aldri hørt noen påstå at noen er fanboy uten å være det selv... å faktisk klart å "motbevise" det.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...