Gå til innhold

TEST: iPhone 6 Plus


Anbefalte innlegg

 

 

Android er supert. Stötter allt av media, torrent, netflix, hbo, viaplay, spotify, ms office kompatibelt og enkelt å bruke og läre seg. Apple er for fanboys som ikke vet hva de går glipp av...

 

 

Om du innbiller deg at titalls millioner på titalls millioner av mennesker er såpass trangsynte så tar du nok skammelig feil, jeg har selv en Samsung Galaxy S5 i tillegg til min iPhone 5S som jeg nå selger og foretrekker helt klar iOS fremfor Android til tross for manglende torrentklient (noe jeg aldri kan se behovet for på en telefon? Jeg har da tross alt en dedikert Windows Server hjemme satt opp med torrents + RSS).

 

Alt det andre du ramser opp vitner jo om uvitenhet fra ende til annen, du har da Netflix, HBO Nordic, ViaPlay, Spotify, Microsoft Office kompatibilitet (du har jo faktisk full offsiell officesuite fra Microsoft + iWork fra Apple) osv.. Så her er du langt ute på viddene dine med fablingen din. Alt av videoformater kan fint spilles av via Plex.app, AVPlayerHD.app osv..

 

Er kanskje greit å evaluere seg selv litt før man kritiserer andre når du helt åpenbart mangler temmelig mye kunnskap om temaet selv?

 

Har selv en kompis som kjörer Apple iTab eller hva det heter for noe. Han kan ikke laste ned torrent og ikke har han mkv stötte heller. Selv har jeg aldrig eid et apple produkt. Påstod ikke at apple manglet stötte for spotify, hbo, netflix og office, jeg sa bare at android har stötte for dette, noe som kan väre relevant da android telefon av nyeste sort koster halvparten av eplet. Å ha en Windows Server hjemme er vel neppe et fullgodt svar for de fleste som vil ha tilgang til torrent på pad/telefon.

 

Er det noen som bruker den inkluderte videospilleren på både iOS og Android? 3-parts apper er bedre og har bedre og flere funksjoner. Og med slike apper så kan iOS spille av like mye som Android kan. Angående torrents; det å laste ned torrents på en mobil enhet er det nok veldig, veldig få som har bruk for.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tsken: så du bruker en filutforsker. Jeg hadde et håp om at det var magi =(

RamGuy: hadde en mnd uten pc for flere år siden, da n900 var min pc. Da gikk det mye torrents. Men det er sjelden =p . Pleier laste ned torrents fra mobilen til hjemmepcn, og så synes det automatisk til Plex, så kan jeg se på mobilen.

 

 

Men da regner jeg med at du bruker en eller annen remote client? Det krever jo ikke egen torrentklient på selve telefonen.. Da har du jo Teamviewer, Microsoft Remote Desktop, VNC, eventuelt så kan du sette opp WebUI remote access rett i torrentklient så du kan aksessere via IP osv osv..

 

Jeg kjører mye samme løsning, har en egen dedikert server som kjører Windows Server 2012 R2 hvor den har Plex og uTorrent kjørende 24 / 7, hvor jeg har mappet opp WebUI tilgang, og alt står oppført med RSS så det blir lastet ned automatisk til riktig mappe og havner rett opp i Plex osv.. Så da spiller jeg jo fint av alt innhold rett i iOS uten å måtte foreta meg noe som helst.

 

 

Ser bare ikke fascinasjonen eller poenget med torrent på en mobiltelefon, sier ikke at det er negativt å ha muligheten men det virker som et utrolig svakt og flåsete argument å bruke mot det å kjøre Android kontra iOS.

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Media har fått fram at man kan gjøre noe så enkelt som å bøye iPhone 6 Plus med hendene, for å få det resultatet som den kritiseres. Og fyren fra Unbox Therapy er ingen ekstrem eksempel. Det fins flust av eksempler av folk som har fått enda verre resultater, ved å bruke hendene.

 

Når det gjelder antall mennesker som har rapportert inn, så er det for det første ikke en indikasjon på alle tilfeller der telefonen har blitt bøyd, da det er like mange som ikke rapporterer inn om dette problemet. Dessuten er vi i en tidlig fase siden lanseringen av iPhone 6 til å bestemme omfanget av dette problemet. Men at det er et problem er noe ingen kan fornekte.

 

Men er det vanlig at man skal gå rundt og prøve å bøye telefonen sin med hendene? Er dette normalt bruk? Du sier fyren fra Unbox Therapy ikke er et ekstremt eksempel, men han presser jo med en del kraft.

 

 

Jeg refererer til problemene med Bluetooth som mange brukere har hatt, og klagd på.

Kilder?

 

Her

 

Takk. Jeg var ikke klar over dette.

 

 

Den er av aluminium. Det får mye enklere riper enn polykarbonat.

Kilder?

 

Kødder du med meg nå? Trenger du også kilder for at Jorda er rundt? Plastikk kan være farget hele veien gjennom, som betyr at du hvis du lager riper, så legges det ikke merke til. Aluminium er av metall, og det kan ikke farges hele veien gjennom. Når du lager riper av den, får du riper som er av en annen farge enn det øverste laget.

 

Hvorfor snakker vi om andre farger? Det er klart plastikk kan være farget gjennom, men spørsmålet er om den riper lettere enn polykarbonat? For meg er ikke dette en selvfølge? Godt mulig du har rett, men greit å vise til kilder da?

Lenke til kommentar

 

Det han sa var at saken er blåst ut av proporsjoner. Veldig bra at Note 3 bøyer seg tilbake, men poenget er at det skal mye mer til å bøye iPhone 6 Plus enn det media har prøvd å komme med. Igjen; 9 stk av 10 millioner iPhone 6 Plus er rapportert inn med bøy. Det tilsvarer 0,000009 prosent.

 

Media har fått fram at man kan gjøre noe så enkelt som å bøye iPhone 6 Plus med hendene, for å få det resultatet som den kritiseres. Og fyren fra Unbox Therapy er ingen ekstrem eksempel. Det fins flust av eksempler av folk som har fått enda verre resultater, ved å bruke hendene.

 

Når det gjelder antall mennesker som har rapportert inn, så er det for det første ikke en indikasjon på alle tilfeller der telefonen har blitt bøyd, da det er like mange som ikke rapporterer inn om dette problemet. Dessuten er vi i en tidlig fase siden lanseringen av iPhone 6 til å bestemme omfanget av dette problemet. Men at det er et problem er noe ingen kan fornekte.

 

 

Jeg refererer til problemene med Bluetooth som mange brukere har hatt, og klagd på.

Kilder?

 

Her

 

 

Den er av aluminium. Det får mye enklere riper enn polykarbonat.

Kilder?

 

Kødder du med meg nå? Trenger du også kilder for at Jorda er rundt? Plastikk kan være farget hele veien gjennom, som betyr at du hvis du lager riper, så legges det ikke merke til. Aluminium er av metall, og det kan ikke farges hele veien gjennom. Når du lager riper av den, får du riper som er av en annen farge enn det øverste laget.

 

 

 

Men igjen så blir jo veldig mye av dette ren synsing? Tror du virkelig folk sitter å bøyer på telefonene sine?? Og når Apple nå attpåtil har gått ut å sagt at de vil erstatte telefoner som eventuelt skulle bøye seg av å ligge i lomma så er vel dette en stor "ikke sak"? Her i Norge så er vi jo uansett dekket av et solid lovverk med gode forbrukerrettigheter..

 

Det har jo vært en liten prosentandel av Samsung Galaxy S5 med eksploderende batteri, skal vi da automatisk gå rundt å innbille oss at dette er normen og vil skje med hver eneste telefon? Slik skremselspropaganda og overdramatisering nekter jeg å tro på at du støtter selv, du bruker det kun for å bygge opp under egen personlig agenda i denne saken.

 

 

Om du automatisk skal dra enkelt tilfeller som dette å praktisere det som at det skjer med alle telefoner av samme serie så kan du jo umulig anskaffe deg forbrukelektronikk i det hele og store? Feilprosent på både PC og mobiltelefoner ligger vel godt over 5% uansett produsent og produkt, så i følge denne logikken og tankegangen så må du nesten la være å kjøpe deg noe som helst.

 

 

Inntil det faktisk foreligger en konkret statistikk som sier at iPhone 6 Plus bøyer seg av seg selv i lomma i brorparten av tilfellene så har du et poeng, men inntil noe slikt eksisterer så er det ren synsing basert på enkelt tilfeller som har skjedd til nå. Dette regner jeg med at du er såpass oppegående at du innser selv også.

 

 

Og siden når ble Googlesøk sett på som en kilde? Jeg kan jo bare dele denne linken; http://lmgtfy.com/?q=Samsung+Galaxy+S5+bluetooth+issues og vi er like langt?

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men da regner jeg med at du bruker en eller annen remote client? Det krever jo ikke egen torrentklient på selve telefonen.. Da har du jo Teamviewer, Microsoft Remote Desktop, VNC, eventuelt så kan du sette opp WebUI remote access rett i torrentklient så du kan aksessere via IP osv osv..

 

Jeg bruker bittorrent-app på mobilen mens jeg er ute og farter slik at om jeg er på tpb på Chrome på mobilen og laster ned en torrentfil åpnes den i appen, og starter nedlasting hjemme på PCn.

 

Eller jeg bruker teamviewer hvis jeg har annet å gjøre på PCn remotely, (noe som er fantastisk på en stor skjerm, forresten, til dere som vurderer mellom 6 og 6+).

 

Deretter syncer Plexserveren automatisk med nedlastingsmappen, og jeg kan gå på Plex på mobilen og se filmen.

 

Men ja, er enig i at det er veldig halmstrå som argumentasjon mellom Android og ios. Der har jeg betydelig mange bedre argumenter om ønskelig.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Så igjen, nytteverdien av en egen torrentapplikasjon er forsvinnende liten? Du kunne i bunn og grunn bare mappet en "webapp" med *Din IP-adresse*/webui:*portnummer* og gjort mer eller mindre det samme?

 

Jeg er helt enig at dedikert apper er mer ryddig og bedre løsning, men igjen så er jo ikke akkurat dette noe voldsomt stort issue? Og et fryktelig dårlig eksempel på hvorfor velge Android fremfor iOS. Vedkommende over får det jo til å fremstå som en slags dealbreaker. Men for all del, man kjøper telefon og velger programvare etter eget behov.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Men er det vanlig at man skal gå rundt og prøve å bøye telefonen sin med hendene? Er dette normalt bruk? Du sier fyren fra Unbox Therapy ikke er et ekstremt eksempel, men han presser jo med en del kraft.

et.

 

 

 

 

Det at han presser med hendene er for å få det ønskede resultatet der og da. Saken er, som din egen kilde sa, den at hvis du sitter ofte med i baklomma, eller hvis du mister den en del ganger, så vil du ha utsatt den for ganske store krefter -- store nok til å oppnå samme resultat (og enda verre) som i videoen.

Lenke til kommentar

 

 

 

Android er supert. Stötter allt av media, torrent, netflix, hbo, viaplay, spotify, ms office kompatibelt og enkelt å bruke og läre seg. Apple er for fanboys som ikke vet hva de går glipp av...

 

 

Om du innbiller deg at titalls millioner på titalls millioner av mennesker er såpass trangsynte så tar du nok skammelig feil, jeg har selv en Samsung Galaxy S5 i tillegg til min iPhone 5S som jeg nå selger og foretrekker helt klar iOS fremfor Android til tross for manglende torrentklient (noe jeg aldri kan se behovet for på en telefon? Jeg har da tross alt en dedikert Windows Server hjemme satt opp med torrents + RSS).

 

Alt det andre du ramser opp vitner jo om uvitenhet fra ende til annen, du har da Netflix, HBO Nordic, ViaPlay, Spotify, Microsoft Office kompatibilitet (du har jo faktisk full offsiell officesuite fra Microsoft + iWork fra Apple) osv.. Så her er du langt ute på viddene dine med fablingen din. Alt av videoformater kan fint spilles av via Plex.app, AVPlayerHD.app osv..

 

Er kanskje greit å evaluere seg selv litt før man kritiserer andre når du helt åpenbart mangler temmelig mye kunnskap om temaet selv?

 

Har selv en kompis som kjörer Apple iTab eller hva det heter for noe. Han kan ikke laste ned torrent og ikke har han mkv stötte heller. Selv har jeg aldrig eid et apple produkt. Påstod ikke at apple manglet stötte for spotify, hbo, netflix og office, jeg sa bare at android har stötte for dette, noe som kan väre relevant da android telefon av nyeste sort koster halvparten av eplet. Å ha en Windows Server hjemme er vel neppe et fullgodt svar for de fleste som vil ha tilgang til torrent på pad/telefon.

 

 

Det har du helt rett i og. Jeg hadde en iPad 3 (som kostet meg 6000,-), og mangelen på muligheter og dårlige funksjonaliteter gjorde at jeg lett hoppet over til en Nexus 7 (2013) for 1700,-. uTorrent blir brukt veldig ofte. Jeg kan i tillegg laste ned undertekster direkte i rar-format, som jeg extracter rett fra filemanageren.

 

Med iPad 3 måtte jeg jailbreake den, laste ned en jailbreaket torrent-app full av bugs, og laste ned en app som kunne holde den gående i bakgrunnen (da multitaskingen til iOS stoppet den hver gang jeg gikk ut av appen). Jeg kunne heller ikke laste ned filer direkte fra nettleseren, hvis jeg for eks. skulle ha undertekster, og måtte ty til halvfungerende jailbreak-funksjoner for å få dette til. Som regel fungerte det ikke, og jeg måtte legge inn undertekster ved å koble til PCen. Men også her oppsto problemet med at jeg måtte ty til jailbreak-løsninger for å kunne bruke andre programmer enn iTunes.

 

Et stort rabalder av stress, irritasjon og frustrasjon, mao.

 

Jeg har hatt Nexusen i halvannen år nå, og er fortsatt superfornøyd med den, og overveldet over hvor responsiv, glatt, funksjonabelt og praktisk den fortsatt er. Den har aldri sviktet meg! Sånn er det å kjøre stock android :).

 

 

 

Og jeg har en iPad Air og er superfornøyd med den, og er overveldet hvor lett, hendig, responsiv osv den er? Og ikke minst hvor mange gode optimaliserte apps jeg har tilgjengelig.

 

Ser du greia her? Det at du foretrekker et produkt og mener det passer deg perfekt, betyr ikke nødvendigvis at naboen foretrekker og finner det samme produkt og den samme løsningen like perfekt som deg selv.

 

 

Du argumenterer som en blind mann, som bare kan se ting fra sitt ståsted og sitt perspektiv, jeg har ikke noe problem med at du er stor tilhenger av Android og at du misliker iOS osv.. Har heller ikke noe problem med at du mener Appleenheter gir lite for pengene. Problemet er at du argumenterer og ordlegger deg på en måte som om du vet hva som er best for alt og alle.. Noe du faktisk ikke vet, og en slik bedreviter holdning og sånn som du ramser opp ting her og vektlegger det på en måte som tilsier "de som ikke er enig med meg er idioter" hører ingen steder hjemme.

 

 

Noen foretrekker mora, andre foretrekker dattera.. Sånn er det bare. Vi har alle forskjellige formeninger, bruksområder, smak og behov.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

For en som er såpass aggressiv og overkritisk til Amobil, redaksjonen og det hele så er det vel på sin plass at man har sine egne fakta på plass?

Måtte faktisk le da jeg leste dette. Er du virkelig så til de grader blind at du ikke klarer å se at amobil er avkledd? Hehe... jaja, sikkert en grunn til at android fullstendig dominerer markedet, og at Samsung er soleklar markedsleder. Men vil man bli ledet på villspor, eller rettere sagt, er man svak for ytre påvirkning uten egne meninger og preferanser, så skjønner jeg at man kan bli villedet. Amobil er i førersetet når det kommer til å villede flokken....
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Motsier du ikke deg selv litt nå? Jeg er tilsynelatende uten egne meninger og preferanser, basert på at jeg IKKE bruker det brorparten av markedet bruker? Det er jo veldig fin logikk. Også flott når folk skal drive å konkludere rundt personer de ikke har kjennskap til? Du har jo ingen anelse hva jeg eier, har, har hatt og benytter daglig av teknologi..

 

Men det er jo alltid artig å våse rundt i kommentarfeltene regner jeg med :)

Endret av RamGuy
  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

For en som er såpass aggressiv og overkritisk til Amobil, redaksjonen og det hele så er det vel på sin plass at man har sine egne fakta på plass?

Måtte faktisk le da jeg leste dette. Er du virkelig så til de grader blind at du ikke klarer å se at amobil er avkledd? Hehe... jaja, sikkert en grunn til at android fullstendig dominerer markedet, og at Samsung er soleklar markedsleder. Men vil man bli ledet på villspor, eller rettere sagt, er man svak for ytre påvirkning uten egne meninger og preferanser, så skjønner jeg at man kan bli villedet. Amobil er i førersetet når det kommer til å villede flokken....

Har Samsung 1 telefon som selger mer enn iPhone? Hvis ikke, hvordan kan de da være markedsleder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Slik skremselspropaganda

 

 

Når du kaller et problem, hvor det klart og tydelig vises at en telefon bøyer seg mye, mye enklere enn andre telefoner, og gjør det gjennom litt håndkraft (som enkelt kan replikeres og forbigås hvis en person sitter mye, ofte og hardt på telefonen sin, eller mister den flere ganger), for skremselspropaganda, viser du ditt sanne ansikt som en Apple-fanatiker. Beklager, men dette problemet tas ikke opp av de fleste massemedier, især de som anses som Apple-vennelige, og videre kritiseres sterkt av de samme avisene, hvis det er "skremselspropaganda".

 

Er forresten også morsomt hvordan du bagatalliserer at iPhonen bøyes som "enkelttilfeller", når det bare har gått dager etter lanseringen av telefonen, mens du samtidig anklager meg for "synsing".

 

 

 

 

Og siden når ble Googlesøk sett på som en kilde? Jeg kan jo bare dele denne linken; http://lmgtfy.com/?q...luetooth issues og vi er like langt?

 

Det er et forsøk på å få motparten til å gjøre litt av "researchen", om det i det hele tatt kan kalles det, selv. At iPhone 6-brukere har hatt flust av problemer med bluetooth, er en kjent sak. Google-søket, og treffene, var for å poengtere dette.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar
Det at han presser med hendene er for å få det ønskede resultatet der og da. Saken er, som din egen kilde sa, den at hvis du sitter ofte med i baklomma, eller hvis du mister den en del ganger, så vil du ha utsatt den for ganske store krefter -- store nok til å oppnå samme resultat (og enda verre) som i videoen.

Jeg tror ikke jeg har kommet med noen kilder, så jeg vet ikke helt hvilken kilde du sikter til.

Lenke til kommentar

...

 

1. Alle de spesifikke programeksemplene du fikk var lokal synkronisering. Her viser du at du hiver ut påstander og antakelser helt uten dekning.

2. iPhone kabelen er propritær fordi de tiljengelige åpne standardene ikke er/var gode nok. Eksepmler på hvor dagens USB kommer til kort er: Mangel på analog/SPDIF lydoverføring, mangel på bildeoverføring, ikke designet som interface mot tilbehør, lav effekt (lading)
3. Se på presisjonen av iPhone produkter. Sømløsheten i telefonens ytre (gliper mellom paneler osv. For iPhone ligger dette på micron nivå, hos de fleste andre produsenter kan du få en fingernegl mellom). Null knirking mellom deksler når telefonen tøyes. Ingen andre telefonprodusenter er i nærheten av denne detaljgraden. Synes denne videoen laget av Apple for iPhone 5 illustrerer det godt:
Jeg ser at ikke alle bryr seg om dette, men det gir en helt suveren kvalitetsfølelse. Dessuten et det topp materialvarg av maskinert anodisert aluminium, rammeforsterkninger i titan og glass av høyeste kvalitet.
Aluminium kan forresten gjennomfarges i anodiseringsprosessen. Dette er en av grunnene til at det ble et skifte fra svart til space gray fra iPhone 5 til 5s.
4. Det er iPhonen som tåler mest, og de bemerker også at den generelt tåler svært mye. Det er en mye mer kontrollert test enn å kaste ting vilkårlig mot bakken - derfor egner den seg bra for sammenlikning.
5. Poenget med bøyetesten var bare å vise at iPhone ikke bøyer seg av seg selv. Det skal ganske bra med krefter til for å gjøre det - altså ikke noe som bør være en større bekymring.
6.Jeg har aldri hatt problemer med Bluetooth. Snarere synes jeg Bluetooth'en på i iOS er bedre satt opp enn på Android (sammenligningsgrunnlag: GS4). I bilen min har iPhone høyere streamingkvalitet på musikk (høyere dynamisk bredde), i tillegg til at systemlyder er mer fornuftig satt opp. Når jeg streamer musikk fra Android legges alle systemlyder oppå musikken. Jeg er rett og slett ikke interessert i å bli avbrutt med lyder fra meldinger/facebook/snapchat osv. over musikken. På iPhone spilles disse fra telefonen, eneste som avbryter musikk er innkommende anrop.
7. Polykarbonat er et særdeles lite eksklusivt materiale. Plastflasker er laget av polykarbonat. Jeg har knappt sett en plastflaske uten riper. Det er et mye større problem med den forkrommede (metall-look) plasten som flasser etter litt bruk. Produsentene som bruker dette gjør det av den ene enkle årsak at det er rimeligere enn tilvirkningen av ekte metaller. Jeg synes det gir et dårlig totalintrykk når produsentene bruker plastmaterialer for at de skal se ut som et eksklusivt matriele det ikke er.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Colabokser er laget av aluminium. Det blir helt feil å tenke slik.

 

Jeg mener selv at kvalitet ikke er lik kvalitetsfølelse. Polykarbonat er et veldig sterkt materiale som tåler mye tyn.

 

Jeg får ingen fingernegler noen plass på note3. Var ikke noe slikt på s4 heller for meg. Alpha er også ganske så solid.

Og som sagt er kvalitetsfølelse for meg mer enn telefonkropp, heller et helhetlig bilde av hvor god telefonen føles. Da teller det mye med små bezels osv. Det er meg da.

 

Tåler mest hva da? Min note3 har tålt mitt bruk i ett års tid eller noe. Det er nok.

 

Men ja det er snodig når det er metsllfinish over plast. Der gjør lumiaserien ting bedre.

Lenke til kommentar

8500 for en smartphone som ikke lar deg laste ned torrent, ikke spiller av alle mediefiler (divx, mkv, etc.). Nei takk!

 

Android er supert. Stötter allt av media, torrent, netflix, hbo, viaplay, spotify, ms office kompatibelt og enkelt å bruke og läre seg. Apple er for fanboys som ikke vet hva de går glipp av...

 

Så det her var altså ikke en uttalelse fra en fanboy altså?

 

Jo... jeg har Samsung G s5 nå og rett og slett HATER telefonen så jeg vet hva jeg går glipp av og det er MYE!!

 

Problemet er at jeg går ikke glipp av noe fordi jeg har iPhone jeg går glipp av uendelig mye mer fordi jeg har en treeeg idiotisk sammensatt drittelefon i lomma nå med android og ikke en iPhone med ett sømnløst IOS installert.

 

Skjønner ikke hva det gikk av meg når jeg faktisk kjøpte en Samsung... har gjort mye dumt i livet men ikke noe kan sammenlignes med kjøpet av denne "smart"-telefonen!!!

Endret av Nasciboy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...