Gå til innhold

Hvor mye penger ville du trengt for å leve godt resten av livet uten å jobbe?


PgUp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jS6upa

Trur jeg hadde trengt mellom 30 og 60 mill. Hadde nok tatt et par år vekke fra jobb. Dratt på jordomseiling eller reist noen år kanskje. Så ville jeg nok tar mer utdanning eller lært meg noen flere språk før jeg hadde startet min egne bedrift innenfor noe som interesserte meg skikkelig. Hadde nok gått på veggen om jeg ikke hadde hatt en jobb.

50 mill kanskje.. investert litt, å satt en del i banken for å tjene på renter. Hadde flerdoblet pengene å gjort hva jeg ville.

 

Har du 50 mill så ville jeg ikke satt så mye i banken :p Selv om du skulle fått en god rente siden du hadde et stort innskudd, så er jo inflasjonen på ca 2,5 % årlig.

Lenke til kommentar

Trur jeg hadde trengt mellom 30 og 60 mill. Hadde nok tatt et par år vekke fra jobb. Dratt på jordomseiling eller reist noen år kanskje. Så ville jeg nok tar mer utdanning eller lært meg noen flere språk før jeg hadde startet min egne bedrift innenfor noe som interesserte meg skikkelig. Hadde nok gått på veggen om jeg ikke hadde hatt en jobb.

 

 

50 mill kanskje.. investert litt, å satt en del i banken for å tjene på renter. Hadde flerdoblet pengene å gjort hva jeg ville.

 

Har du 50 mill så ville jeg ikke satt så mye i banken :p Selv om du skulle fått en god rente siden du hadde et stort innskudd, så er jo inflasjonen på ca 2,5 % årlig.

 

Inflasjonen er like stor om du setter dem et annet sted. Banksparing er sikkert - og så lenge beløpet er høyt nok til å gi månedlige renteinntekter høye nok til å leve for resten av livet (inflasjonsjustert) så fungerer det fint. Ville blitt som et omvendt annuitetslån - du har mye å bruke nå, mindre senere grunnet inflasjon. Greit nok, heller mer penger som ung enn gammel.

Lenke til kommentar

Uten å ha noe (skole, jobb...) å gå til hver dag hadde jeg fått fnatt. Så selv om jeg plutselig hadde fått mye penger ville jeg nok fortsatt på den utdannings- og karriæreveien jeg ser for meg.

 

Når det gjelder pengene, så vet jeg ikke hvor mye jeg ville trengt. Kommer jo litt an på hvordan fremtiden blir. Om jeg får forsørgeransvar en dag så trengs det jo mer penger enn om ikke etc.

Endret av Niuroumian
Lenke til kommentar

Jeg ville garantert sluttet i jobben, og yrket jeg har. I forhold til jobb ville jeg tatt noen år "fri" for å utdanne meg videre for så å finne en ny jobb.

 

Selve summen er jeg usikker på, men den hadde ikke trengt å gi meg økonomisk uavhengighet i all overskuelig fremtid siden jeg aldri kunne levd et liv uten en yrkeskarriere. Men rent hypotetisk dersom jeg ikke skulle jobbet videre ville det vært behagelig med en sum som kunne gitt meg 600k i året (netto) eller mer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis jeg hadde fått noen penger så ville jeg ha investert de i eiendom, butikker, landbruk i utlandet og Norge. Jeg ville da ha fått store pengesummer pr år som følge av investeringene (forhåpentligvis). Da ville jeg ha puttet ca 550.000 i egen lomme, også ville jeg ha gitt resten til fattige barn i Moldova, og barn i andre land med ett vesentlig behov for hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...