Gå til innhold

iPhone-brukere ble lurt til å putte telefonen i mikrobølgeovnen


Anbefalte innlegg

Du må se bak på microbølgeovnen, der er det en knapp det står "reverse" på, vipp den over, så kjører du telefonen like lenge i reverse som du kjørte den først, da vil den gå tilbake til slik den var før du prøvde.

MVH

Tim Cook

Den virker fortsatt ikke. Jeg skjønner ikke hva det er jeg har gjort feil. Men jeg har egentlig mest lyst på IPhone allikevel. Hvilke revolusjonerende modeller har dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om Androidbrukere skal rope for høyt om intelligensen til iPhone-brukere. 99% av all Android-malware kommer ikke fra Play Store, noe som tilsier at brukere selv frivillig søker opp og laster ned apk'er fra lugubre nettsider. Liten avsporing der.

 

Som igjen må bety at Play Store bare har ~1% av all Android-malware. Det synes jeg ikke er så verst, tatt i betraktning friheten brukere har. Tall er morsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tilgjengeligheten på malware er noe annet enn antallet installasjoner.

 

Så var det spørsmålet om definisjonen på malware. På en Androidtelefon kan man installere hva man vil. I følge kriteriene for de fleste antimalware-programmer vil en hver programvare som utfører betydelig endring på stock-installasjonen være å anse som malware. Dersom dette allikevel er en ønsket endring fra brukerens side kan man spørre seg om riktigheten av dette.

 

En (veldig kort) periode kunne man installere en app fra Google Play som ikke gjorde det den utga seg for, men som ba deg om å installere et annet spill for å gratis kunne ta i bruk appen du opprinnelig installerte. Dette er en app som sorterer som malware, men hvor mye ugang gjør den egentlig?

Så var det dette med den totale mengden da. Siden mengden er så liten at det i praksis ikke er noe å bekymre seg for blir jo fordelingen uinteressant.

 

Så var det dette med antallet kilder. Det er ikke automatisk slik at 99% er jevnt fordelt utover de andre kildene. Google Play er en kilde, mens "resten" er mange. Et fåtall av disse har til hensikt å installere ting som strider mot god forretningsskikk. At dette er mulig på en Android-telefon gjør ikke brukerne dermed dumme.

 

Også var det dette med å ha mulgheten vs det å ikke ha muligheten. Hvor mange ville benyttet den muligheten på incompleteOS dersom man ikke var låst til insaneTunes?

Forøvrig fornøyelig at en eller annen iSau føler han må konstruere et motangrep fordi en eller annen annen iSau har grillet sauebjella si i microen... :D

Lenke til kommentar

Tilgjengeligheten på malware er noe annet enn antallet installasjoner.

 

Så var det spørsmålet om definisjonen på malware. På en Androidtelefon kan man installere hva man vil. I følge kriteriene for de fleste antimalware-programmer vil en hver programvare som utfører betydelig endring på stock-installasjonen være å anse som malware. Dersom dette allikevel er en ønsket endring fra brukerens side kan man spørre seg om riktigheten av dette.

 

En (veldig kort) periode kunne man installere en app fra Google Play som ikke gjorde det den utga seg for, men som ba deg om å installere et annet spill for å gratis kunne ta i bruk appen du opprinnelig installerte. Dette er en app som sorterer som malware, men hvor mye ugang gjør den egentlig?

 

Så var det dette med den totale mengden da. Siden mengden er så liten at det i praksis ikke er noe å bekymre seg for blir jo fordelingen uinteressant.

 

Så var det dette med antallet kilder. Det er ikke automatisk slik at 99% er jevnt fordelt utover de andre kildene. Google Play er en kilde, mens "resten" er mange. Et fåtall av disse har til hensikt å installere ting som strider mot god forretningsskikk. At dette er mulig på en Android-telefon gjør ikke brukerne dermed dumme.

 

Også var det dette med å ha mulgheten vs det å ikke ha muligheten. Hvor mange ville benyttet den muligheten på incompleteOS dersom man ikke var låst til insaneTunes?

 

Forøvrig fornøyelig at en eller annen iSau føler han må konstruere et motangrep fordi en eller annen annen iSau har grillet sauebjella si i microen... :D

Tror ikke jeg faller i kategorien iSau... ;) har bidratt med mer kode til AOSP og CM enn de fleste her tror jeg. Min teori er bare at om noen hadde gått ut og sagt at Samsung Galaxy S5 kunne lades i mikroen så hadde det garantert vært noen som hadde gjort det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Morsom sak, men blir oppgitt over alle diskriminerende kommentarer som kommer her...

Det er en naturlov. Start en tråd om Apple, og den går automatisk over i en diskusjon om hva som er best av IOS og Android, før den ender opp med en ordkrig om hvem av fansene som er dummest. Det skjer hver gang...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...