Gå til innhold

– iPhone 6 gir dyrere mobilforsikringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får man oppgradere til nyeste modell når forsikringa dekker skade/tap på den gamle?

Trodde man fikk maken som den som forsvant.

Jeg mistet en Nokia og fikk ny av samme type. De hadde dessverre ikke samme farge, men det var samme type.

 

Jeg spurte av nysgjerrighet om det gikk an å bytte til iPhone når jeg allikevel hadde mistet den gamle. Betaler selvsagt mellomlegget hvis den koster mer.

Det var ikke enkelt å få til, sa de.

Mulig de mistenkte svindel?

Jeg fikk i ihvertfall fall ny Nokia N8,som på det tidspunktet ikke akkurat var ny.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Hva om de kun øker forsikringen på iPhones istede?

 

Ikke at jeg forsikrer mine mobiler, bortkastet penger nå en kjøpr kvalitet

Telenor/Djuice kjørte tidligere at Apple enheter betalte dobbel pris.

 

Forsikring har forresten ingenting med kvalitet å gjøre. Om telefonen ikke virker som det skal dekkes det av reklamasjon. Forsikring er for tyveri/uhell.

 

Får man oppgradere til nyeste modell når forsikringa dekker skade/tap på den gamle?

Trodde man fikk maken som den som forsvant.

Jeg mistet en Nokia og fikk ny av samme type. De hadde dessverre ikke samme farge, men det var samme type.

Ofte får man bare en klatt penger på konto.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva om de kun øker forsikringen på iPhones istede?

 

Ikke at jeg forsikrer mine mobiler, bortkastet penger nå en kjøpr kvalitet

Før i tiden så var det separate forsikringer, i hvert fall hos telenor. Ser ikek for meg en snuoperasjon any time soon.

 

Men så skulle de gjøre det "lettere", og alt gikk opp til 3 ganger prisen for forsikring. Heldigvis fikk vi et par gode "vanntette" mobiler, som ikke blir så lett skadet, som gjør det lettere å holde de i livet.

 

 

 

Forsikring har forresten ingenting med kvalitet å gjøre. Om telefonen ikke virker som det skal dekkes det av reklamasjon. Forsikring er for tyveri/uhell.

Det er klart det betyr noe. Kvalitet kan fint si noe om hva utstyret tåler og designforskjeller som gir færre uhell, eller mindre alvorlige uhell, eller at den gir rimeligere og bedre mulighet for "reparasjon"/bytting selv. Både når det kommer til bøyelighet på skjerm / glass, styrke i ramme rundt, bakside, hvor vanntett, hvor lett den er å miste, og eventuelt skade på andre komponenter.

 

En plastikkgaffel kan lett ødelegges ved et uhell, (trenger ikke å være noe som går på reklamasjon) mens en av kvalitet i rustfritt stål vil kunne tåle mer og dermed ha færre uhell som gir skade på gaffelen.

 

Så å si at det har ingenting å si blir svært feil.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

Ikke at jeg forsikrer mine mobiler, bortkastet penger nå en kjøpr kvalitet

 

Jøsess, hvilken telefon er det du har som plutselig forhindrer tyveri eller på magisk vis kommer tilbake til deg når den blir stjålet?

Er ganske opplagt at majoriteten av de som blir frastjålet sin iphone 5 når 6 blir lansert trolig er en svindler. Det er ikke en høysesong for tyverier av forrige versjon for å si det slik, er forsikringen i tillegg ferskt er vel den logiske respons for forsikrings selskapet å svarteliste vedkommende som kunde.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har jeg ikke sagt noe på, poenget var heller det hvordan "kvalitet" forhindrer tyveri ettersom Zpeed tydeligvis mener forsikring er unødvendig når du først eier noe som er av "kvalitet".

 

Min telefon har vært i bakken mange ganger uten å bli ødelagt

de fleste iPhoner blir nok "stjelt" av de som eier den, så de kan få en ny en

Lenke til kommentar

Slike fordommer kan du fint holde for deg selv, poenget er at forsikring har stor verdi for veldig mange og har null og niks sammenheng med kvalitet på telefonen eller ikke.

 

Det har stor sammenheng med kvaliteten, fordi det eneste en slik forsikring dekker, som en ok reiseforsikring ikke allerede dekker er uhell, kvalitet har mye å si for uhell. Tyveri dekkes av reiseforsikring (evt innbo)

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...