Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Har spilt demoen av Lost Sphear, og betaen til både MHW og Dissidia, så tipper MHW eller Dissidia. Hvis begge kommer i posten i morra, så klart. The Inpatient frister også veldig, men jeg liker å spille sånne spill når jeg vet jeg kan sitte i lang tid uten å bli forstyrret. Samme gjelder Life Is Strange, og sånne spill. De blir gjerne spilt på kvelden og utover natten, når jeg vet jeg ikke blir forstyrret. Takler ikke å spille sånne spill i en halvtime om gangen. Må nesten ha dem i strekk, så langt det lar seg gjøre, for å virkelig leve meg inn i dem. Spesielt når det er VR. :)

 

Vanligvis kjøper jeg bare ett eller to spill om gangen, men av og til går jeg litt berserk og kjøper mange spill på en gang. Har forhåndsbestilt både Dragon Quest Builders, Bayonetta 1+2 og Kirby, så er ingenting igjen jeg gleder meg til før i april, mai eller rundt omkring. :) Føles bra å være "ferdig" med spillkjøp for en god stund, spesielt siden alt er betalt med paypal. Trenger ikke tenke på det engang. Er bare å nyte etterhvert som ting dukker opp i postkassen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk bare Lost Sphear i posten i dag, men er fornøyd likevel. :) Lover bra etter noen timer, og virker å være en større og bedre versjon av I Am Setsuna. Dvs mye av det samme, men jeg klager ikke. :) Har også lastet ned Final Fantasy VI til iPad, delvis fordi det er et knallbra spill jeg ikke har spilt på lenge, og delvis for å friske opp hukommelsen når det gjelder karakterene der. Noen av dem er jo med i Dissidia Final Fantasy NT, så er kjekt å vite hvem som er hvem. Pleier ofte å blande Cecil og Kain fra FFIV, så har spilt det også en stund på Steam. Digger de to folka der.

 

Eneste minset med Dissidia er at vi har Bartz fra FFV, men ikke Lenna, Faris, Galuf eller Krile? Men Exdeath er spillbar? WTF? De har også valgt å gi en plass til Cloud of Darkness, sistebossen i FF3 som omtrent utelukkende var med som en "bonusboss" helt på slutten? Merkelig valg, men jaja. Å ofre plassen til en halvnaken dame får vel gå for denne gangen.  :evil:

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Fikk både Monster Hunter World og The Inpatient i dag. :D Inpatient krever en patch på 9GB, så tar den over natten. Har blitt noen timer med MHW, og så langt elsker jeg det. Kontrollene er helt enkle å venne seg til, og gameplayet ser ut til å være standard Monster Hunter, til tross for en open world. Straks tutorialen er over og man kan utforske HUBen fritt dukket det opp en drøss spillere (som jeg riktignok ikke ser i HUBen, annet enn på listen over spillere), og er veldig lett å lage en gruppe for å springe rundt og denge monstre. Kan bli moro, det her. :)

 

EDIT:: Lover bra det her. :)

 

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Artig at Monster Hunter endelig er mer tilgjengelig. Har prøvd å komme inn i serien lenge på 3DS, men gir meg alltid etter et par timer. Får MMO-vibber av alt sammen og jeg føler meg ferdig med MMO. Mulig jeg gir det et siste forsøk på PS4 nå, men venter til det dropper i pris.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se har vi nå en "adventure mode", eller hva det nå heter, så vi kan utforske fritt uten noe tidsbegrensning. Selvsagt vil vi ikke kunne finne alle monstrene her (mener det er tre eller fire på kartet), men det gjør det jo betydelig enklere å sette seg inn i det. :)

 

Angående å sette seg inn i det, er det noen her som spiller Dissidia Final Fantasy NT? Sliter noe sykt med det. Gikk gjennom basic tutorial uten problem, helt til jeg kom til Mock Battle. Der løp jeg som en tulling i en halvtime (seriøst...) uten å klare å ta det andre laget. Spilte som Terra og plaffet løs med magi, uten å treffe noe særlig. Byttet så til Lightning (assassin) og denges løs en stund, før hun av en eller annen grunn byttet til magi (?). Aner ikke hvordan jeg klarte det, og ikke fanken om jeg fikk sverdene hennes tilbake. Måtte restarte hele kampen igjen, og selv om jeg klarte å unngå å bytte vekk sverdene tok det en evighet å vinne kampen. Når jeg angriper en fyr, blir jeg alltid angrepet bakfra av en annen. Tutorialen lærte meg å blokkere, men hva hjelper det når jeg alltid blir angrepet bakfra og kastet opp i luften, så jeg ikke får gjort en dritt? Da jeg endelig bare hadde en igjen (Terra, morsomt nok) besto resten av kampen av at hun løp unna, jeg løp etter og fikk inn et slag nå og da. Tok vanvittig med tid å vinne, og dette i en mock battle i basic tutorial? Er nok en del jeg må lære meg. :p

 

Men nå blir det tilbake til Monster Hunter. :)

Lenke til kommentar

Blitt en del timer med MH:W nå, og aner ikke hvorfor folk kaller dette et MMO. For det første må det jo nesten være andre spillere i et MMO? Det er heller ikke stort av vanlige MMO-greier som dungeons, raids og alt det der. Det er mer som et vanlig actionspill med enkelte RPG-elementer (i hovedsak få bedre våpen og utstyr, og quests.)

 

Det jeg kan si med glede er at man veldig tidlig får lov til å dra på en Expedition. Da åpner man bare kartet, velger hvilken Camp man vil starte i, og drar ut og utforsker på egenhånd, uten noe tidsbegrensning eller noe sånt. Digre monstre er det også, og selv om de har en tendens til å stikke av etter en stund kommer de tilbake igjen ganske snart. Har drept dre Giant Jagras og denges løs på to Kuta Ya-Ku, eller hva de nå heter, og ble drept av et enda større monster i en og samme Expedition. Meget bra måte å bli kjent med spillet og monstrene på. Det gjør også at man står fritt til å samle materiale, så man slipper å tenke på det under quests osv.

Lenke til kommentar

Blitt en del timer med MH:W nå, og aner ikke hvorfor folk kaller dette et MMO. For det første må det jo nesten være andre spillere i et MMO?

Folk har kalt hva som helst for MMO i årevis. Begrepet er så selvforklarende som det kan få blitt.

Utrolig nok så er det mange der ute som definerer spill som Diablo 3, The Division og Destiny 2 for MMO's   :wallbash:

 

"MMO is an online game which is capable of supporting large numbers of players, typically from hundreds to thousands, on the same server."

 

Eksempler på MMO's; Trackmania, MAG(dødt PS3-spill), Planetside 2, EVE Online osv osv.

 

Jeg har null kunnskap om Monster Hunter: World, så jeg tok en rask titt på Wiki.

"Players may hunt alone, or can hunt in cooperative groups of up to four players via the game's online services."

Mao, på andre enden av skalaen.

Lenke til kommentar

MMO står for Massive Multiplayer Online. Eller rett og slett mange spillere online, på godt norsk. Så sånn sett er det et MMO. I HUBen får vi en liste med alle spillerne vi kan spille sammen, selv om bare fire kan bli med i samme gruppe. Er vel mer at om det er 100 stk på en server, er de delt inn i fem grupper på tyve spillere hver, og fire av dem kan spille sammen.  Det er det samme Trackmania, Destiny og Division gjør. Det er ikke hundrevis av spillere på skjermen på en gang, men like fullt hundrevis på samme server. MH:W krever også at man spiller på nettet, så sånn sett ser jeg at det kan kalles et MMO.

 

Men ser vi bort fra det er det tvers gjennom single-player, med støtte for co-op med fire spillere. Det er fint lite som hyler MMO her. Verden er åpen nå, og vi kan dra på ekspedisjoner uten tidsbegrensning. Bortsett fra det er det tvers gjennom standard Monster Hunter. Og bra er det. :)

Lenke til kommentar

Altså, måten jeg mener Monster Hunter ligner på et MMO er ikke knyttet til multiplayer-aspektet ved et MMO, men heller at oppdragene og måten de blir delt ut er veldig anonyme og intetsigende. Hent dette, drep dette, samle sånne, osv, uten at det er en god historie bak som gjør slike oppgaver spennende for spilleren. Spillet føles mer som arbeid enn som en opplevelse. Enig i at det blir feil å bruke MMO-begrepet på denne måten, men Monster Hunter (de jeg har prøvd på 3DS) minner meg rett og slett veldig om Rift og WoW.

 

Edit: Minner meg om singleplayer-delen av et MMO (grindingen/questingen mot maks-level).

Endret av DKC
Lenke til kommentar

Svak historie går vel for de fleste spillene? Spesielt RPGer har veldig mange "gå dit, drep det der". :) Men MH er ment ganske bokstavelig. Gå dit, drep det der, få bedre utstyr, drep større ting, få enda bedre utstyr og drep noe enda større. Historien er ikke viktig. Akkurat som Cuphead er spillet stort sett bare boss etter boss etter boss. Nettopp derfor det er så bra. Selv de tidligste monstrene kan være farlige nok, og tar lang tid å drepe. Men det føles mye bedre når de endelig er døde, og jeg får hele tiden nok ting (materiale, research points osv) til at det er verdt slitet. Det er sjelden man dreper ting bare for å drepe noe. Man får alltid noe igjen for det. :)

Lenke til kommentar

Spilte The Inpatient en stund nå, men dessverre var det rimelig ræva. Likte Until Dawn veldig godt, og er stor fan av sånne spill. Et spill fra Until Dawn-folkene i VR burde ha vært sykt bra. Dessverre er det nok alt annet. Store deler av tiden satt jeg i et lite rom på sykehuset, bare avbrutt av en og annen vandring gjennom mørke korridorer med litt jump scares her og der. Noen historie fant jeg ikke, annet enn at jeg har hukommelsestap, og skjønte fort at det foregår noe rart på det sykehuset. Problemet er bare at det er så kjedelig. Det skjer jo ingenting, det er nesten ingen folk å forholde seg til, og historien er alt for svak. Årets første store skuffelse for min del. :(

Lenke til kommentar

Spilte The Inpatient en stund nå, men dessverre var det rimelig ræva. Likte Until Dawn veldig godt, og er stor fan av sånne spill. Et spill fra Until Dawn-folkene i VR burde ha vært sykt bra. Dessverre er det nok alt annet. Store deler av tiden satt jeg i et lite rom på sykehuset, bare avbrutt av en og annen vandring gjennom mørke korridorer med litt jump scares her og der. Noen historie fant jeg ikke, annet enn at jeg har hukommelsestap, og skjønte fort at det foregår noe rart på det sykehuset. Problemet er bare at det er så kjedelig. Det skjer jo ingenting, det er nesten ingen folk å forholde seg til, og historien er alt for svak. Årets første store skuffelse for min del. :(

Resident Evil 2 Remake: Release date, Game Trailer, 2018 news, updates for Capcom's reboot

https://www.dailystar.co.uk/tech/gaming/668679/Resident-Evil-2-Remake-release-date-Game-Trailer-Capcom-News-Updates-2018-January-28

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tok en liten pause fra Monster Hunter for å unngå å bli utbrent, og plukket opp Dissidia Final Fantasy NT igjen. I betaen skjønte jeg ikke en dritt av hva som foregikk, men moro var det likevel. Da jeg fikk fullversjonen skjønte jeg ikke en dritt, men moro var det. Men da jeg plukket det opp nå brukte jeg litt tid på å sette sammen et lag. Spiller som Zidane (FFIX, herjer med to kniver og er enkel nok å spille med), og har Y'Shola (FFXIV) og Terra (FFVI) som AI-styrt backup (bra magi og healing på de to der, men er vanskelige å spille).

 

Aner ikke helt hva som skjedde, men plutselig "klikket" det, og jeg begynte å få mye mer kontroll og oversikt over hva som foregår. Nå ble det plutselig langt morsommere å spille, og jeg begynner å bli hekta. :D Liker dere slossespill litt utenom det vanlige kan dette anbefales. Bare husk at "utenom det vanlige" er en underdrivelse. :p Vi snakker 3 vs 3 i en stor, åpen arena full av alt mulig skrot, og veldig mye av kampene foregår i luften. Tenk Crouching Tiger, Hidden Final Fantasy. :p

Lenke til kommentar

Husker jeg gjorde det der på Elemental: War of magic. Pre-ordra det svært tidlig, og glemte hele greia, helt til en limited edition dukket opp i postkassen. :)

Jepp. Med £125 investert i spillet har jeg utgått å bli for hypa og ikke fulgt med noe særlig. Er ikke verdt å bli skuffa når man har brukt så mye penger.

 

 

Men jeg må si det er mye rare teorier og ideer ute å går om middelalderen på steam forumet til Kingdom Come. Den siste "godbiten" var at middelalder våpen var veldig sløve fordi teknologien var så primitiv (slipestein het teknologien og den brukes den dag i dag) og fordi våpene lett kunne skades og bli ubalanserte.

Ja for sjansen at et sverd blir skadet og ubalansert er mye høyere når man sliper det (som forøvrig var en måte å fikse skader på) enn når man denger rundt på fiendens våpen og skjold/rusting)

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...