Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Må innrømme at etter det enormt skuffende Resident Evil 7, sank forventningene veldig til det kommende RE2. RE 4,5&6 og Revelations var jo kanonspill.

 

Jeg venter nok til det kommer på tilbud.

 

Edit: Men dette er jo den "Hyggelige" tråden - så jeg håper jeg kommer å kose meg med spillet når jeg først setter i gang!!

 

Edit2:

 

 

 

In terms of audio, we used Capcom’s dynamic mixing stage, a newly built 3D audio booth in our R&D building with 7.1.4 channel Dolby Atmos. This enables changes in sound in real-time using binaural technology, enabling realistic audio that makes players feel as if they are actually there. Zombie moans can be heard to the right and left, in front and behind, affecting not only the sense of sight but of sound to make users experience a greater feeling of horror.

 

Dette virker jo veldig bra - Atmos i horror både spill og film er helt rått. Er det Atmos i demoen?

 

Spørs om jeg ikke skal revurdere, er bare litt redd for et 100% scriptet spill til som RE7 - som det åpenbar er en fordel å google hver scene først for å slippe irritasjon.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Resident Evil 6 ja. Jeg har hele rekka på PS4 her for samlingen skyld. Men Gud betre meg jeg må stålsette meg for å fullføre både RE5 og 6. RE5 er forsåvidt greit, copy-paste av RE4 bare ganske mye dårligere. Orket aldri å fullføre det. RE6 gav meg oppkast følelse etter å ha kommet i skade for å teste demoen. Virker som et grusomt spill. Men må vel igjennom det en dag, det er kanskje en bedre opplevelse på PS4 ? :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg er nok i samme leiren som Mala her. For meg var RE7 det beste i serien siden RE3. RE4 var et godt actionsspill med noen horror-elementer, RE5 var et rent actionspill og RE6 gadd jeg ikke etter at jeg hørte hva slags spill det var. Jeg har riktignok sett en venn av meg spille gjennom RE6 på Twitch og var i grunn nok.

 

Jeg forstår trangen til å kjøpe alle spillene i serie for å ha den komplett. Samtidig synes jeg det er minst like kult å med vilje ha et hull fordi man ikke vil ha møkka i hylla si.  :p

Lenke til kommentar

Edit: Egentlig burde jeg bare slutte å klage på RE 7, og bare teste demoen på RE 2  :D

 

Skal gjøre, det - kommer med oppdatering!

 

Likte jo RE 2 i gamle dager!

 

Jeg har ikke likt Resident Evil siden orginalene, 1 og 2 men dette er helt annerledes enn orginale Resident Evil 2. Jeg kjenner ikke igjen noe av det her siden det er 20år nyere teknologi bak dette og veldig gjennomført også.For meg utifra demoen så har Resident Evil funnet tilbake til seg selv og gjort seg nummer 1 blant skrekkspill samme som Resident Evil 1 gjorde da det først kom. Gleder meg VEEEEELDIG

Lenke til kommentar

RE 5&6 var ikke på høyde med RE4, men det var mye bra stemning i de. Revelation spillene var også bra.

 

Ble nok ekstra skuffet over RE 7 fordi det var så mange som likte det så godt - og at jeg ikke fikk noe ut av det selv. 

 

Men tok en runde med RE 2 nå, 30 minutter - som var jo ganske så rått!! Ikke noen scripta heisatur. Både lyd og bilde var helt topp - masse creepy lyder fra alle kanter - egen Atmos instilling osv. 

 

Men nå er jeg klar altså - dette blir bra!!!! Til og med i dagslys var dette passe creepy. Skal garantert handles inn om ikke så lenge og spilles i mørklagt stue...  :D

 

Edit: Som vanlig er det jo et helvete å få headshotene til å sitte med controller  :ohmy: , men det hører liksom med. Går ut i fra at dette går lettere med pc. RE 4 på Wii var jo ganske rått med pekekontrollene, treffsikkerheten min doblet seg fra GC versonen  :D



Sjekket for moro skyld hva brukt RE 2 N64 PAL versjon spill går for på Ebay, de er dyre, godt over 1000 spenn. Jeg har et som nytt ex komplett med eske osv.

 

Men man selger jo ikke slike ting  :D

 

Forresten så mener jeg å huske at det kostet rundt kr 800,- når jeg kjøpte det.



Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Jeg er nok i samme leiren som Mala her. For meg var RE7 det beste i serien siden RE3. RE4 var et godt actionsspill med noen horror-elementer, RE5 var et rent actionspill og RE6 gadd jeg ikke etter at jeg hørte hva slags spill det var. Jeg har riktignok sett en venn av meg spille gjennom RE6 på Twitch og var i grunn nok.

 

Jeg forstår trangen til å kjøpe alle spillene i serie for å ha den komplett. Samtidig synes jeg det er minst like kult å med vilje ha et hull fordi man ikke vil ha møkka i hylla si.  :p

 

Ikke lett når man får spill til 40-60 kroner stykket, da kan man like gjerne kjøpe som hyllefyll :p 

 

Sjekket for moro skyld hva brukt RE 2 N64 PAL versjon spill går for på Ebay, de er dyre, godt over 1000 spenn. Jeg har et som nytt ex komplett med eske osv.

 

Men man selger jo ikke slike ting  :D

 

Forresten så mener jeg å huske at det kostet rundt kr 800,- når jeg kjøpte det.

 

Skal være så ærlig å si at jeg misunner deg den versjonen. Husker jeg vurderte hardt, så hardt om jeg skulle kjøpe det selv. Men neida...angrer jo noe voldsomt i ettertid :p Det spillet var dyrt ja. Den saftige cartridgen med CGI og greier :D

 

 

 

Jeg har ikke likt Resident Evil siden orginalene, 1 og 2 men dette er helt annerledes enn orginale Resident Evil 2. Jeg kjenner ikke igjen noe av det her siden det er 20år nyere teknologi bak dette og veldig gjennomført også.For meg utifra demoen så har Resident Evil funnet tilbake til seg selv og gjort seg nummer 1 blant skrekkspill samme som Resident Evil 1 gjorde da det først kom. Gleder meg VEEEEELDIG

 

Jeg spilte igjennom RE2 igjen med begge karakterene i fjor. Og det er ganske så fornøyelig må jeg si det å sette seg ned med denne nye versjonen, og at det fremstår såpass nytt og friskt..og så leker det voldsomt med hva man forventer i forhold til originalen. Nei dette her tror jeg jaggu meg er en innertier fra Capcom, hysterisk hype her nå altså :wee:

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Skal være så ærlig å si at jeg misunner deg den versjonen. Husker jeg vurderte hardt, så hardt om jeg skulle kjøpe det selv. Men neida...angrer jo noe voldsomt i ettertid :p Det spillet var dyrt ja. Den saftige cartridgen med CGI og greier :D

 

Når jeg handlet det hadde jeg ikke peiling på hva Resident Evil var for noe. Skulle bare ha et spill, hadde stor sans for skrekk i filmer, tegneserier og bøker, bildet på esken overbeviste  :D

 

Hjemme hadde jeg akkurat oppgradert til surround anlegg, med sub for første gang, ny 32" widescreen tv også (akkurat det hjalp ikke så mye på RE 2). Men det var grom surround lyd på spillet!

 

I tillegg hadde jeg akkurat handlet rumble packs til N64 kontrollene.

 

Spillet ble rundet noen ganger, spilte med begge karakterene osv. Garantert det spillet som fikk mest tid for meg på N64.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må innrømme at etter det enormt skuffende Resident Evil 7, sank forventningene veldig til det kommende RE2. RE 4,5&6 og Revelations var jo kanonspill.

 

Jeg venter nok til det kommer på tilbud.

 

Edit: Men dette er jo den "Hyggelige" tråden - så jeg håper jeg kommer å kose meg med spillet når jeg først setter i gang!!

 

Edit2:

 

 

Dette virker jo veldig bra - Atmos i horror både spill og film er helt rått. Er det Atmos i demoen?

 

Spørs om jeg ikke skal revurdere, er bare litt redd for et 100% scriptet spill til som RE7 - som det åpenbar er en fordel å google hver scene først for å slippe irritasjon.

Hæææææ var Resident Evil 7 dårlig, :green: i VR er spillet er bedre en Resident Evil 6 da. har du psvr nei kjøpe deg det ja kjøpe deg VR versjonen Resident Evil 7 der er det helt rått :green:  :yes:  :love:

Lenke til kommentar

Hæææææ var Resident Evil 7 dårlig, :green: i VR er spillet er bedre en Resident Evil 6 da. har du psvr nei kjøpe deg det ja kjøpe deg VR versjonen Resident Evil 7 der er det helt rått :green:  :yes:  :love:

 

Tviler ikke på at du likte RE7, var bare jeg som ikke har sans for opplegget. 

 

Men RE 2 blir bra!!!! 

Lenke til kommentar

For meg så var Resident Evil 1, 2  og 3 de spillene som jeg digget, det var rett og slett noe som ikke helt "var kult" i de resterende spillene og måten Zombiene utviklet seg på var noe jeg ikke satte pris på.

Nå for tiden slapper jeg av med et spill som heter Hollow Knight og som er 2D plattform på pc, det er både innholdsrikt og vanskelig og må si at det gir glede å fullføre noen bosser etter å ha prøvd en god stund.

Lenke til kommentar

For meg så var Resident Evil 1, 2  og 3 de spillene som jeg digget, det var rett og slett noe som ikke helt "var kult" i de resterende spillene og måten Zombiene utviklet seg på var noe jeg ikke satte pris på.

 

Nå for tiden slapper jeg av med et spill som heter Hollow Knight og som er 2D plattform på pc, det er både innholdsrikt og vanskelig og må si at det gir glede å fullføre noen bosser etter å ha prøvd en god stund.

 

Hollow Knight er helt utrolig bra. Det beste metroidvania siden Super Metroid etter min mening. Egentlig rart at det ikke har fått mer oppmerksomhet enn det har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg så var Resident Evil 1, 2  og 3 de spillene som jeg digget, det var rett og slett noe som ikke helt "var kult" i de resterende spillene og måten Zombiene utviklet seg på var noe jeg ikke satte pris på.

 

Nå for tiden slapper jeg av med et spill som heter Hollow Knight og som er 2D plattform på pc, det er både innholdsrikt og vanskelig og må si at det gir glede å fullføre noen bosser etter å ha prøvd en god stund.

Malvado hva med Resident Evil zero da, det var zombier der oxo da, mye bra der oxo skrekk. :green:  :green:

 

Da har jeg fått prøvd Resident Evil 2 demoen også. Steike! Det var bra altså. Ble skikkelig skremt et par ganger også. Masse deilige og grusomme detaljer... 

 

Prøvde på PC først og har en helt gjennomsnitlig PC monitor. Ikke en spesielt bra en med andre ord. Så det skal bli spennende å prøve PS4Pro og XboxOneX utgaven i morgen på 4K HDR oppsettet mitt. Ikke verdens beste lys kontroll på det TV men det vil se milevis bedre ut.

 

Kan tenke meg det ser helt sykt ut for dem med et OLED TV med tanke på at det er masse mørke områder i spillet...

Jeg oxo spillet demo helt ut nå ikke 2 til 3 minuter men resten av tiden, Sorry der Larzen på Resident Evil 2 Remake skal spille som en idiot total idiot må ha det der for å våkne opp å spille mere har 2 battery må kjøpe 8 battery til da + har 1 Krating daeng venter 3 til fra gamezone da. + pose snop plast pose bare for spille mere har ventet fra jeg så på nett wee do it. :thumbs:

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Battery?? Må ikke putte slik kattepiss inn i kroppen Joking. Ikke bra.

 

Redbull derimot er både nydelig, deilig og sunt på alle måter! Nå har jeg ikke prøvd KratingDaeng versjonen av Redbull fra Gamezone, og med den prisen så kommer jeg ikke til å gjøre det heller :p

Lenke til kommentar

Jeg er totalt immun mot koffein og sukkerrush så jeg har null effekt av det selv etter flere bokser. Bare elsker smaken av redbull :p

 

Har forresten en Asus 35" Curved LED ROG Strix X XG35VQ i handlekurven hos komplett nå siden jeg føler jeg må ha ny skjerm til RE2. Hadde egentlig tenkt til å vente på 2019 modellene, men de er stive på pris i starten og tilbudene kommer sikkert ikke før neste år uansett og tror ikke jeg greier vente lengre. Spec messig er den ikke helt der jeg vil at den skal være men det er ikke langt unna og bestemte meg for å ofre de bedre fargene til ett IPS panel mot bedre sortnivå på dette VA panelet. Noen som har erfaring med denne?

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Battery?? Må ikke putte slik kattepiss inn i kroppen Joking. Ikke bra.

 

Redbull derimot er både nydelig, deilig og sunt på alle måter! Nå har jeg ikke prøvd KratingDaeng versjonen av Redbull fra Gamezone, og med den prisen så kommer jeg ikke til å gjøre det heller :p

Det er nesten som RedBull da, jo gjør alt for holde meg våken da, medisinene mine gjør meg trøtt da  :confused:  :cry:

 

The Resident Evil 2 Remake’s File Size Weighs in at Just Over 21GB

Read more at https://www.playstationlifestyle.net/2018/12/03/resident-evil-2-remake-file-size-21gb/#ZQASJzbQKBudydyC.99

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Da har jeg fått prøvd Resident Evil 2 demoen også. Steike! Det var bra altså. Ble skikkelig skremt et par ganger også. Masse deilige og grusomme detaljer... 

 

Prøvde på PC først og har en helt gjennomsnitlig PC monitor. Ikke en spesielt bra en med andre ord. Så det skal bli spennende å prøve PS4Pro og XboxOneX utgaven i morgen på 4K HDR oppsettet mitt. Ikke verdens beste lys kontroll på det TV men det vil se milevis bedre ut.

 

Kan tenke meg det ser helt sykt ut for dem med et OLED TV med tanke på at det er masse mørke områder i spillet...

Du har rett i det, ser jevla bra ut på mitt tv i link 1 under. link 2 bilder jeg tok for moro.

https://www.power.no/tv-og-tilbehoer/tv/samsung-55-4k-uhd-qled-tv-qe55q7fnatxxc/p-870181/

https://www.spillforumet.no/traad/resident-evil-2-remake.2367/page-2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...