Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Fikk Shadow of the Tomb Raider i julegave! Må jo bli brukbart, HDR og Atmos  :D

 

Men sitter jo og surrer med Fallout 4 enda.... Målet denne 3:e gangen var å spille Far Harbor dlcen - som jeg gjorde - kanon! Men så lurte jeg litt på den Vault-bygge dlcen... satte i gang med den, veldig morsomt å bygge vault og greier. Fant så ut at man kan bygge et settlement i Nuka-World - og der var det masse jeg ikke gjorde sist... så er det jo en slik produksjons dlc også - og en fange og temme dyr dlc.

 

Fikk også Divinity: Original Sin 2 til jul :)

Original Sin 2 er fantastisk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ferdig med de store åpen verden spillene for nå. Gleder meg til å ta fatt på kortere opplevelser som Detroit og The Last Guardian på nyåret. Glad for at det ikke er noen svære åpen verden spill i den nærmeste horisont!

 

Ser ut som at 2019 blir året for backlog. Skal bare ha Kingdom Hearts. Last of us 2 og Cyberpunk er vel bare TBA enn så lenge?

Endret av DKC
Lenke til kommentar

Klarer ikke å komme inn i disse isometriske, vestlige rollespillene. Har prøvd meg på både Baldur's Gate 1 og 2, Neverwinter Nights, Icewind Dale, Planescape: Torment og Divinity: Original Sin (det første). Nå har jeg rett og slett gitt opp sjangeren.

 

Skal jeg ta en forhåndsdømming av avataren din, kan jeg kanskje tenke meg at du heller mot JRPG-sjangeren. :) Selv har jeg gitt opp den helt, og har aldri egentlig syntes noe om den. Absolutt ingen kritikk, synes det er bare er litt interessant(?) at noe jeg digger veldig, er totalt ikke-givende for andre. :)

 

Selv driver jeg på Divinity: Original Sin EE nå. Gleder meg til å prøve 2'ern som står i hylla (men, den må vente på seg).

 

 

Jeg likte litt Ni No Kuni (1) da! :)

Lenke til kommentar

Skal jeg ta en forhåndsdømming av avataren din, kan jeg kanskje tenke meg at du heller mot JRPG-sjangeren. :) Selv har jeg gitt opp den helt, og har aldri egentlig syntes noe om den. Absolutt ingen kritikk, synes det er bare er litt interessant(?) at noe jeg digger veldig, er totalt ikke-givende for andre. :)

 

Selv driver jeg på Divinity: Original Sin EE nå. Gleder meg til å prøve 2'ern som står i hylla (men, den må vente på seg).

 

 

Jeg likte litt Ni No Kuni (1) da! :)

 

Det gjelder spesielt Baldur's Gate og lignende spill. Jeg har brukt mange timer på andre typer (vestlige) rollespill som Might & Magic, Elder Scrolls, Mass Effect og The Witcher. Jeg har derimot aldri klart å komme inn i Fallout (ikke Bethesda sine heller).

 

Det stemmer at jeg liker JRPGer, men der vil jeg si det er utrolig mange middelmådige titler og noen få helt fantastiske. Et som ikke altfor mange har spilt og som jeg synes kanskje er det beste som er laget, er Suikoden 2.

Lenke til kommentar

Klarer ikke å komme inn i disse isometriske, vestlige rollespillene. Har prøvd meg på både Baldur's Gate 1 og 2, Neverwinter Nights, Icewind Dale, Planescape: Torment og Divinity: Original Sin (det første). Nå har jeg rett og slett gitt opp sjangeren.

 

 

Jeg var helt sånn til jeg prøvde Orignal Sin 1, spilte det ca. 24 timer så gadd jeg ikke mer pga hisotrien og karaterene var tidvis litt barnslig og tullete.

Men jeg likte det nok til å kjøpe 2eren og det har jeg nå nesten 100 timer i. og elsker det.

Men jeg tror ikke jeg kan spille Torment eller BG, da combaten er jo ikke det samme som i Orignal sin 2. 

Lenke til kommentar

Det har vel en del å si hvordan man spiller Original Sin også. Du kan plukke opp et sverd og skjold, og satse på å denge folk i "vanlig" kamp hvis du vil. Men du kan også kaste en oljeflaske på fiendene, bruke magikeren til å lage en giftig røyksky rundt fiendene, og så sette fyr på oljen og røyken med en fakkel. :)

Lenke til kommentar

Jeg koser meg virkelig med Subnautica, utorlig gøy å utforkse og selv om det er ganske simpelt å bygge store bygg og maskiner får man likevel en liten solthetfølelse første gang man fikk bygget seg en Cyclops. 

Men jeg skjønner ikke hvorfor  folk er så redde i dette spillet, noen sier det er delvis et skrekkspill?

I dette bilde er første gang jeg er i Lost River, og er omringet av ghost leviathons. Men det er jo ikke skummelt, ikke noe skummlere enn å snike seg rundt i en base med soldater i et stealth spill.

Blir man spist blir man spist. De er jo egentlig ganske fredelige disse dyra.

Så langt har jeg blitt bumpet borti av de et par ganger, men ingen har gjort større skade på meg eller mine ting. Er jo bare å være forskitig. 

 

post-34516-0-14374400-1546007729_thumb.jpg

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Jeg har holdt meg unna Assassin's Creed serien for en lang stund, siden jeg i de siste årene har sett på Ubisoft som en utvikler som bare dytter uferdige spill ut. I julen bestemte jeg meg for å prøve Assassin's Creed: Odyssey, og la meg bare si: Jeg angrer ikke et sekund. Faktisk angrer jeg mer på at jeg ikke har prøvd de siste Ubisoft spillene kun på grunn av ryktet og det jeg har sett. Jeg har spilt AC:Odyssey non-stop hele julen og har storkost meg.

 

Som nevnt tidligere, har jeg bestemt meg å dyppe tærne i CRPG sjangeren med Divinity Original Sin 2 etter jeg er ferdig med Odyssey. Jeg liker alle typer RPGs jeg har prøvd så langt, så tror dette jaggu kommer til å ta hele nyttår også :) 

 

Godt nyttår :)

Lenke til kommentar

Ian Bell fra Slightly Mad Studios teaser at de skal entre konsollmarkedet med sin egen konsoll som skal matche eller til og med danke ut hardwaren i Nextbox og PS5. What the hell? De lever seg opp til navnet i alle fall.

 

https://www.polygon.com/2019/1/2/18165799/mad-box-console-ian-bell-slightly-mad

 

 

https://twitter.com/bell_sms/status/1080468977019584512

Beskriver ikke han egentlig bare en PC til 16000kr. Sikkert med en fancy concole kontrollre og stappet i en box som får den til å se litt console aktig ut?

Lenke til kommentar

Ikke glem at Xbox bare er på tredje generasjon, og PS er på fjerde. Begge to er svært nye konsoller. Den første XBoxen kom faktisk så sent som i 2002 her til lands. Et konsollmarket uten Xbox kan se rimelig fjernt ut for unge folk i dag, men vi er mange som husker hvor sprøtt det var at MS våget å ta opp kampen mot Sony. Det er så absolutt rom for enda en konsoll på markedet. Fyren sier 4K og VR i 60fps, men ikke nødvendigvis 4K i 60fps. Da trenger den ikke være stort kraftigere enn en PS4 Pro eller XBone X. Om de i tillegg skaffer seg eksklusive spill og holder prisen nede, kan det faktisk funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...