Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Jeg har en iphone7 128GB (ibruk) med tvilling sim sammen med en iphone6 64 GB (ibruk).

Identisk innhold da backup fra 6 ble fullt restoret til ny 7er .

6ern har sekundært tvilling sim kort.

 

Apper som mobilbank , ruter er etter restore bare re-aktivert på den nyeste telefon (begrensing i app med kun ett device)

Ellers var de like mht innhold rett etter.

 

Jeg brukte iTunes på en Windows PC.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en iphone7 128GB (ibruk) med tvilling sim sammen med en iphone6 64 GB.

Identisk innhold da backup fra 6 ble fullt restoret til ny 7er .

6ern har sekundært tvilling sim kort.

 

Apper som mobilbank , ruter er etter restore bare re-aktivert på den nyeste telefon (begrensing i app med kun ett device)

Ellers var de like mht innhold rett etter.

 

Jeg brukte iTunes på en Windows PC.

Betryggende å høre at andre også bruker iTunes og PC (Har brukt den mye fordi jeg har rippet veldig mange lydbøker) - men hva er tvilling SIM? - Og jeg må vel ikke gjøre noe med mitt Mobilnr. om jeg bytter SIM kort?

Lenke til kommentar

Hvis du bytter sim kort blir nummeret overført og det gamle inaktivert.

Hvis du skal beholde telefon nummeret altså.

 

 

Tvilling SIM-kort brukes når to telefoner skal ha samme telefon nummer i bruk samtidig.

For min del er det i arbeidet blitt slik at jeg beholder forrige telefon med tvilling sim kort.

Da er det null pes om noe skjer med hoved enheten.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hvis du bytter sim kort blir nummeret overført og det gamle inaktivert.

Hvis du skal beholde telefon nummeret altså.

 

 

Tvilling SIM-kort brukes når to telefoner skal ha samme telefon nummer i bruk samtidig.

For min del er det i arbeidet blitt slik at jeg beholder forrige telefon med tvilling sim kort.

Da er det null pes om noe skjer med hoved enheten.

Takk, takk, da ble jeg noe klokere. Må kanskje komme tilbake når jeg bestemmer meg for å gjøre den "store" jobben. Apple har også god veiledning. (Og Nextgentel som jeg har som mobilleverandør). ser ut som jeg ikke skal gjøre noe med iPhone'n først uten PC - det er visst best å ha inn SIM kort og tilslutte den iTunes, håper den vil dukke opp da. Så følger jeg vel bare instruks på skjerm, og trykker på Synkroniser, eller "Gjenopprett" i iTunes.

Lenke til kommentar

"Enheter som har andre skader, for eksempel en knust skjerm, vil ikke inkluderes i dette reparasjonsprogrammet før det andre problemet er løst."

 

http://itavisen.no/2016/11/21/apple-skal-fikse-iphone-6-modeller-som-plutselig-slar-seg-av/

 

Jeg har en 6S som har denne batterifeilen. Skjermen har en lang ripe som går igjennom telefonen. Kan de nekte å fikse batteriet for dette? Den er på ingen måte så knust at jeg tror det skulle være noe problem å få ta den av for å få skiftet batteri.

 

Apple hevder en ting, men jeg mener at Forbrukerrådet mener at det skal mye til for å nekte å reparere et produkt. Det må kun være hvis ikke reparasjonen kan gjennomføres. 

Hva hvis man fikser skjermen på egenhånd etter å få fått avslag på batterifiks? Apple vil sikkert hevde at telefonen er tuklet med, men igjen så tror jeg Forbrukerådet mener da at Apple må bevise at batteribyttet har ødelagt(!) batteriet. Og de har jo allerede innrømt batterifeilen.

Noen som har støtt på samme utfordringer?

Lenke til kommentar

Hvis skjermen har en ripe bør det ikke være noe problem. Verre hvis det er en sprekk. Da kan skjermen knuse ved å ta den av og på.

 

Jeg har sett en del annonser på Finn hvor de skriver at iPhone eller iPad kun har en ripe, men det faktisk er sprekk. Det er STOR forskjell på dette.

 

Apple kunne sikkert skiftet batteri uansett om skjermen hadde vært knust, men da ville de fått mange klager på at skjermen var blitt mer knust etter batteriskifte.

 

@deleder

Hvis du reparerer skjermen din på egenhånd kan du like gjerne kjøpe et nytt batteri også. Det tar 3 minutter ekstra og koster 100-200kr for et batteri av god kvalitet fra eBay.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere som har hatt dekningsproblemer med IP6s? Fikk en ny swap for et par uker siden og etter dette har folk har store problemer med å  ringe meg, å høre meg i telefonen. dBm verdi ligger på -100 til 110 når jeg har 2 streker med dekning. Er dette et kjent problem som vil gå på garanti relativt raskt?

Endret av H?rselsvern
Lenke til kommentar

 

 

@deleder

Hvis du reparerer skjermen din på egenhånd kan du like gjerne kjøpe et nytt batteri også. Det tar 3 minutter ekstra og koster 100-200kr for et batteri av god kvalitet fra eBay.

 

Har tenkt på dette, men er litt skeptisk til å kjøpe batterier på Ebay. Man hører jo skrekkhistorier om at batterier tar fyr. Kan man sikre seg på noen måte slik at man får originalt? Egentlig burde jeg jo kunne krevet at Eplehuset bare ga meg et slikt batteri siden det er noe galt med mitt. Så kan jeg bytte det selv!

Lenke til kommentar

Hvis du bytter sim kort blir nummeret overført og det gamle inaktivert.

Hvis du skal beholde telefon nummeret altså.

 

 

Tvilling SIM-kort brukes når to telefoner skal ha samme telefon nummer i bruk samtidig.

For min del er det i arbeidet blitt slik at jeg beholder forrige telefon med tvilling sim kort.

Da er det null pes om noe skjer med hoved enheten.

PS. Nå skal jeg sette opp den nye - lurer på om jeg skal slå på og sette opp etter oppskriften først, og deretter sette inn SIM kortet, eller må jeg aller først sette inn SIM kort? Det står ikke noe om det i Apple oppskriften

Lenke til kommentar

Skal ikke være noen forskjell:

 

Sikkerhetskopien til en iphone inneholder ikke OS-filene, så det er umulig å dra med seg korrupte OS-filer og slike feil over til ny telefon.

 

(Sikkerhetskopien flikker jo bare switcher i innstillinger, og kopierer inn dokumenter/filer på samme måte som om du skulle gjort det manuelt etterpå selv...)

Lenke til kommentar

Kommer kanskje noe an på hvor mange gode og dårlige apper og innstillingsvalg du har på din gamle , samt IOS versjon og fra/til hw ?

Samt om du tar en full backup restore av "alt".

Jeg har tatt full backup av 6er til 7er forleden , begge var på samme ios 10 nivå . Og det har ikke vært et eneste problem i ettertid med 7ern.

Brukte itunes med encrypt backup for å få med alt etter metoden her:

http://osxdaily.com/2016/09/17/transfer-data-to-new-iphone-7/

 

Mulig dette funket dårligere før. Det vet jeg ikke da jeg "bare" har hatt iphone selv siden 2014 og oppgradert til ny telefon en gang.

Men har også gjort det for madamen et par anledninger med ios 8.x og med ios 10 (fra og til innenfor iphone 5 serier ) uten å få noen buggy enhet etterpå.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...