Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakket med Page One i Tønsberg i dag. Har også snakket med Eplehuset. Det var ikke noe problem hvis skjermen hadde en ripe/skjær. Var den derimot helt ødelagt var det vrient.

 

 

Edit: Dah, Page One ville ikke ta den inn etter å ha ringt teknikker. Snakket dog med Eplehuset nå og de sier at de vil t den inn uansett.

Endret av deleder
Lenke til kommentar

Sett det inn enten før eller når du får beskjed om det, har ikke noe å si :)

Ja, jeg fikk beskjed. Takk for hjelp. Rart at den skulle oppdateres når den var på iTunes, det var da svære saker, 2.3GB oppdatering og installerer nå. Og så har jeg lagt inn noen lydbøker, men finner dem ikke og ikke den App, gul, som het iBooks, jeg hadde på 4s, jeg har Lydbokforlag appen og de bøkene ligger der. Jeg ser at min iPhone har lydbøkene på når den er i iTunes - men det er ingen steder å lete på iPhone når den er av iTunes. Rart

Lenke til kommentar

Nytt spørsmål: Jeg har så lite plass på C disken min. kan jeg legge den Mobile Applications (4GB) et annet sted, den er under Min musikk/iTunes, og Bruker på C, jeg har mye plass på andre disker. Jeg la den nå foreløpig på en ekstern disk, og iTunes kunne med hjelp finne de der, og "linke" til de - hvis jeg legger de på D-disk f.eks så vil jeg vel kunne lage vei dit fra iTunes? Vet ikke hvor det er best å ha de.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har to iphone 5 i hus.

 

Telefon A har virket kjempe fint i alle år. Har fått skiftet batteri i denne for et år siden. 

 

Telefon B har også virket fint helt til for et år siden, da gikk den raskt tom for strøm, og slo seg av på 20 prosent. Nå har en annen overtatt denne telefonen, og brukt slik i et år. Nå er det slik at denne telefonen går fra 100 prosent til 60 til 40 prosent på et kvarter når hun surfer. 

 

Jeg skiftet batteri i den nå, for alle vil si at det er her problemet ligger. Telefonen ble ladet opp til hundre prosent nå etter at jeg skiftet batteriet, men til min forskrekkelse, så går den fra 100 til 60 til 40 prosent på et kvarter med nytt batteri. Altså akkurat samme symtomer og problemer. hva i alle dager kan det være hvis det ikke er batteriet ?

 

mulig u2 chip i følge en tråd her.

 

https://www.ifixit.c...ter replacement

 

andre synspunkter? noe muligheter å fikse det selv? har en ekstra iphone 5 som deletelefon. 

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har to iphone 5 i hus.

 

Telefon A har virket kjempe fint i alle år. Har fått skiftet batteri i denne for et år siden. 

 

Telefon B har også virket fint helt til for et år siden, da gikk den raskt tom for strøm, og slo seg av på 20 prosent. Nå har en annen overtatt denne telefonen, og brukt slik i et år. Nå er det slik at denne telefonen går fra 100 prosent til 60 til 40 prosent på et kvarter når hun surfer. 

 

Jeg skiftet batteri i den nå, for alle vil si at det er her problemet ligger. Telefonen ble ladet opp til hundre prosent nå etter at jeg skiftet batteriet, men til min forskrekkelse, så går den fra 100 til 60 til 40 prosent på et kvarter med nytt batteri. Altså akkurat samme symtomer og problemer. hva i alle dager kan det være hvis det ikke er batteriet ?

 

mulig u2 chip i følge en tråd her.

 

https://www.ifixit.c...ter replacement

 

andre synspunkter? noe muligheter å fikse det selv? har en ekstra iphone 5 som deletelefon.

 

Vi har en iPhone 5 fra 2012.

Denne fikk også nytt batteri i 2014 på replace programmet gratis.

Etter nytt batteri ble denne også etter en stund slik at den ble unormalt fort "tom" slik du beskriver.

 

Jeg løste det med å gjøre helt ny fabrikk reset av den UTEN å legge tilbake samme appleID og dennes data.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva gjør man om aktiviseringslåsen slår inn og man må skrive inn passordet på appleid? Problemet er at appleid er en gammel en der vedkommende ikke har passord og får ikke bytta til den nye appleid som vanligvis er brukt på telefonen det gjelder? Appleidn er på en måte låst så det går ikke an å skrive inn hvilken som helst...

Den gamle appleid har blitt låst etter gjentatte mislykkede forsøk..          

Lenke til kommentar

Hva gjør man om aktiviseringslåsen slår inn og man må skrive inn passordet på appleid? Problemet er at appleid er en gammel en der vedkommende ikke har passord og får ikke bytta til den nye appleid som vanligvis er brukt på telefonen det gjelder? Appleidn er på en måte låst så det går ikke an å skrive inn hvilken som helst...

Den gamle appleid har blitt låst etter gjentatte mislykkede forsøk..

 

 

Hvis den nye apple iden egentlig er den gamle bare at eposten er endret så kan du prøve å skrive inn gjeldene passord for den nye apple iden.

Lenke til kommentar

den gamle apple id ... går vel an å logge inn via nettleser. hvis vedkommende har glemt eller ikke har passord, be om nytt ?

Den gamle appleid tilhører en epost vedkommende ikke kommer inn på.

 

 

Hva gjør man om aktiviseringslåsen slår inn og man må skrive inn passordet på appleid? Problemet er at appleid er en gammel en der vedkommende ikke har passord og får ikke bytta til den nye appleid som vanligvis er brukt på telefonen det gjelder? Appleidn er på en måte låst så det går ikke an å skrive inn hvilken som helst...

Den gamle appleid har blitt låst etter gjentatte mislykkede forsøk..

 

Hvis den nye apple iden egentlig er den gamle bare at eposten er endret så kan du prøve å skrive inn gjeldene passord for den nye apple iden.

 

Den nye er ikke den gamle nei dessverre.

Lenke til kommentar

 

den gamle apple id ... går vel an å logge inn via nettleser. hvis vedkommende har glemt eller ikke har passord, be om nytt ?

Den gamle appleid tilhører en epost vedkommende ikke kommer inn på.

 

 

Hva gjør man om aktiviseringslåsen slår inn og man må skrive inn passordet på appleid? Problemet er at appleid er en gammel en der vedkommende ikke har passord og får ikke bytta til den nye appleid som vanligvis er brukt på telefonen det gjelder? Appleidn er på en måte låst så det går ikke an å skrive inn hvilken som helst...

Den gamle appleid har blitt låst etter gjentatte mislykkede forsøk..

 

Hvis den nye apple iden egentlig er den gamle bare at eposten er endret så kan du prøve å skrive inn gjeldene passord for den nye apple iden.

 

Den nye er ikke den gamle nei dessverre.

 

 

Får han ikke brukt sikkerhetsspørsmålene til å endre passordet er siste løsning å ha kvitteringen klar på epost og deretter ringe apple. De vil da ha en behandlingstid på 5-6 dager til å få fjernet aktiveringslåsen på telefonen. Når denne prosessen er ferdig vil han måtte gjenopprette telefonen til fabrikkinnstillinger og miste det som er på telefonen. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg skjønner ingenting. Dockingstasjonen fra Apple passer liksom ikke til telefonen lengre. Er ingen støv eller noe i kontakten. Må liksom presse den satans hardt ned for at den skal få kontakt og lade, men selv da så løsner den med en gang jeg slipper.

 

 

Hadde det problemet med min. Tok den fram og beklaget meg når jeg var på Eplehuset på Lagunen, og han fant fram noe han skrapet kontaktene inne i telefonen med. Ikke noe jeg ville turt å gjøre selv, men etter det virket den helt fint igjen. Så kanskje de irrer på en eller annen måte...? Jeg glemte å spørre ham.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Slik ser det ut ja ? Samme her,bruker Truecaller.

instillinger ---> telefon ---> identifiser og blokker kontakter.

 

kjører ios 10.3 er med i beta programmet.

 

får ikke opp valg der lenger om å bruke gulesider sin app for blokking og identifisering selv om appen klart ber meg gå inn der i instillinger for å slå det på.

 

Er dette noe de har fjernet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...