Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Hei alle, jeg er helt ny i tråden her så søker litt råd. Har tenkt meg å endelig oppgradere fra en daukjørt 6 år gammel iphone 4. Tenker derfor det er et godt tidspunkt å gå for en brukt 6/6S som nå utfases til fordel for 7. Spørsmålet er om jeg burde gå for en 6S eller 6. Har fått tilbud på en 2 år gammel iphone 6 16GB med liten kosmetisk sprekk på toppen (utenfor skjerm) til 2200. Hadde det ikke vært for at det er så billig, hadde jeg nok kjøpt en 6S istedenfor. 

 

Så, hva mener dere en pent brukt 6/6S er verdt? Er 16GB for lite idag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

16GB mener jeg er tullete i hvertfall. Og 1GB RAM begynner å bli lite i iOS verden også mtp. fremtidige apper. 6S har 2GB og er bedre rustet :)

 

EDIT: Nå kommer det jo selvsagt an på hvilket bruk du ser for deg. Om du har få apper og filmer lite  så holder det nok med 16GB. 

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Prøvde å sette tlf ute nå i over 1 time på 20-10 prosent, der den har slått seg av tidligere. Men nå får jeg den ikke til å slå seg av, merkelig. Kan det være noe med at det er kaldere på en kunstgressbane? Der det alltid har skjedd

prøv 10-12 grader . Legg den i brystlomme el på en jakke. Ta ut av lommen etter 30min. Da dauer den nok..
Lenke til kommentar

Noen andre som har opplevd problemer med å spille musikk /Podcast fra iPhone og til anlegget i bilen etter oppdatering til iOS 10? Kablet tilkobling, spilleren i bilen har ikke BT streaming. Har funka fint før, og har kunnet bruke knapper på rattet til å bytte sang etc. Men nå etter oppdatering når jeg kobler til så står det "kobler til iPhone" i 3 sek før det kommer fram beskjed om at "gyldig filformat ikke funnet". Noen som veit om noen fix på dette?

Lenke til kommentar

Har problemer med at jeg ikke kan trykke på varslene for å komme innpå, må først force-touche og så trykke på minivinduet som popper opp for å komme inn i programmet det gjelder. Gjelder bl.a. Messenger, Inbox (Google) og alarmer som jeg har satt på. Spesielt sistnevnte er litt irriterende, hvorfor kan jeg ikke bare sveipe vekk alarmen på et vis?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

16GB mener jeg er tullete i hvertfall. Og 1GB RAM begynner å bli lite i iOS verden også mtp. fremtidige apper. 6S har 2GB og er bedre rustet :)

 

EDIT: Nå kommer det jo selvsagt an på hvilket bruk du ser for deg. Om du har få apper og filmer lite  så holder det nok med 16GB.

 

Til snill bruk så kommer du veldig langt med en ny 5s til under 3000

Lenke til kommentar

Sliter med at min 6s hjemme kobler fra wifi når den ligger i ro, og er ofte på mobildata når jeg plukker opp den for å sjekke notifikasjoner.

 

Om jeg åpner wifi innstillinger så kobler den til igjen umiddelbart, så jeg skjønner ikke hvorfor den har problemer med å holde seg tilkoblet.

Noen fler som opplever slikt?

Har du wi-fi hjelp påskrudd? Det er en funksjon du kan skru av på innstillinger>mobildata/nett og heeeelt nederst der under listen av apper. Om den er på, forsøk å skru den av og se om det hjelper :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja den er skrudd av. Det er ikke svakt signal heller, det virker bare som den dropper forbindelsen og ikke gidder prøve koble på igjen før jeg åpner wifi innstillinger.

Høres ut som normalt wi-fi problem - med tilhørende normal feilsøking. Skjer det samme på andre nettverk? Prøvd å glemme nettverket og koble til igjen? Prøv å tilbakestille nettverksinnstillinger, m.m.?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Ikke nødvendigvis. Men om du skal laste ned store spill og ha cd—samlinga di på telefon,så kan det bli knappt.

 

tenkte sekundært device til musikk. Hvis jeg bruker icloud flittig, så er kanskje 16gb nok. Ønsker dog å ha et par apps installert.. 

Lenke til kommentar

 

Ja den er skrudd av. Det er ikke svakt signal heller, det virker bare som den dropper forbindelsen og ikke gidder prøve koble på igjen før jeg åpner wifi innstillinger.

Høres ut som normalt wi-fi problem - med tilhørende normal feilsøking. Skjer det samme på andre nettverk? Prøvd å glemme nettverket og koble til igjen? Prøv å tilbakestille nettverksinnstillinger, m.m.?

 

 

Har prøvd alt. Har en PC, en S7 Edge og en tablet som er koblet på samme nettet uten å oppføre seg rart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...