Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hva syns dere er en fair pris for en helt ny og uåpnet 6er 128GB?

 

Jeg tenkte kanskje 7000kr. Listeprisen er på 8490kr. Men ser at folk legger dem en del lavere på finn og facebook. Syns 6k er litt lite, egentlig..

Når du forsøker å selge dyreste utgave av forrige generasjon sitter du med et fint lite problem: de som er villige til å betale noe særlig ekstra for 128GB lagring er stort sett de samme menneskene som er villige til å betale ekstra for å få årets modell. Derfor blir avslaget fra nypris stort sett større enn for de enklere modellene.

Ser den! Tok i bruk telefonen et par dager etter jeg fikk den, og la den samtidig ut på Finn, bare for nysgjerrighetens skyld. Bare fått skambud langt under hva den ligger ute for. Ingen napp på 6k. Så da beholder jeg den heller litt til..

Lenke til kommentar

Har et lite problem med safari på 6 plus med ios 9.1

Går jeg inn på f.eks vg.no og videre inn på en nyhetssak så går den ikke tilbake til den samme forsiden av vg igjen.

Jeg kommer tilbake til en eldre utgave av forsiden på vg.no. Gjerne flere dager gammel.

 

Har slettet alle logger og nettleserhistorikk, men det løser problemet kun en liten stund.

 

Har noen andre vært bort dette?

(Bruker Chrome nå og det fungerer fint)

VG er ikke et problem hos met, men å logge på hos Aftenposten.. Det vil den ikke...?

Lenke til kommentar

Jeg sitter om dagen og funderer på å kjøpe en 6S eller 6S Plus. Jeg vurderer sistnevnte mest pga kamera-forskjellene. Jeg ønsker å filme barna med litt mer stabilt bilde og bildene virker generelt skarpere på den enn lillesøstera.

 

Jeg går alltid med telefon i frontlomma på jeansen (ikke veldig tight :)  ) og er litt redd for at Plusen skal føles som en stor planke ned i lomma - noen erfaringer?

 

Er kameraet så merkbart mye bedre?

 

Jeg er litt bekymret for størrelsen, så en liten dame vimse rundt med en slik og da så den noe voldsom ut, men er selv 193 cm så kanskje den passer bedre...

Endret av jakja83
Lenke til kommentar

Det kunne den helt sikkert, men jeg ville gjerne sett en test av stabilisatordelen mellom forskjellige telefoner. Gjerne montert side om side og håndholdt som i denne testen, da blir det noe annet enn å montere de helt statisk på stativ, og man får se hva billdestabiliseringen er god for.

Lenke til kommentar

Ja, jeg solgte min gamle iPad nylig så jeg ser en appell der, men jeg føler iPhone 6 er stor nok å ha i lomma så det kan være jeg ender opp med å legge fra meg telefonen istedet for å ta den med. :)

 

Som hele verden trygler om: Kom med iPhone 7 i størrelse 5.2", tynne bezels, OIS og 1080p.

Lenke til kommentar

Overrasker meg hvis det ikke skjer over tid – skjønt det selvfølgelig ikke er gitt at endringen vil komme allerede neste år. Hvis det er dette som skal til for å lage telefonen tynnere, er det noen grunn til å tro at de ikke ville gjøre det? Klarer ikke se at dette er særlig mer radikalt enn å selge en laptop uten tradisjonelle USB-porter.

 

Om det strengt tatt er nødvendig å lage telefonene tynnere er en annen diskusjon, men der tror jeg vi alle vet hva Apples design-team har konkludert med.

Lenke til kommentar

Er veldig tidlig å si noe til eller fra syntes nå jeg. Om Apple legger ved en Lightning til minijack overgang med en oppegående integrert DAC så kunne jeg vel ikke brydd meg mindre.

 

Klart det er litt keitete med en overgang, men de fleste har vel kun ett sett med ørepropper eller hodetelefoner de pleier å benytte seg av så det er jo bare å ha overgangen permanent tilkoblet kabelen.

 

 

Det er jo også flere fordeler her, blant annet muliggjør det tynnere telefoner og ikke minst så fjerner det en hel del intern plass som minijack tross alt tar opp inne i telefonen som da kan benyttes til andre ting. Det betyr også enda en mindre port hvor det kan trenge inn vann osv inn i telefonen.

 

Det betyr også at Apple ikke trenger å ha like stort fokus på god DAC og amplifier i telefonen da den kun vil bli benyttet ved avspilling via de innebygd høyttalerne som ikke låter spesielt bra uansett. De innsparte pengene og plassen på hovedkortet kan benyttes andre steder.

 

 

Det muliggjør også at hodetelefonprodusenter kan begynne å integrere god DAC og amplifier direkte i hodetelefonene som fort kan overgå det du finner i selve telefonen så man ikke lenger er begrenset av telefonen man kjører men heller hodetelefonene man velger å investere i. For skikkelig HiFi entusiaster så muliggjør dette også 24bit 192khz lyd osv...

Lenke til kommentar

Dette her syns jeg ikke noe om altså, om det skulle være noe i det da. iPhone 6 er jo forøvrig ubehagelig tynn med sin utforming nå syns jeg :p

 

http://9to5mac.com/2015/11/27/iphone-7-headphone-jack-lightning/

 

Naturlig utvikling, vil jeg si. Den pluggen vi har i dag er vel overmoden for oppgradering, og at det kanskje kommer i neste utgave iPhone er vel egentlig helt greit.

 

For meg personlig er det ikke nødvendig med tynnere mobiltelefoner, men jeg har en følelse av at mine personlige preferanser nok ikke blir lyttet til av noen av produsentene. De gjør nok det de mener er best uansett...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...