Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Hadde det vært Samsung som gjorde dette hadde alle jublet, inkludert aksjonærene. Noen ville tom. kalt det fremtidsrettet :)

 

Ta det med ro, de gjør det nok etterpå ,)

 

Jeg har ingenting imot at de gjør om på ting, men da får de legge ved adapter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

hvem av dere bruker fingerprint-sensor? Synes den virker veldig praktisk, men kjenner paranoian setter inn ved tanken på at fingeravtrykket mitt muligens blir sendt til en eller annen database, deretter blir mixa opp med feil database og vips så er jeg på most-wanted lista til various organisasjoner.. som sagt paranoid!

Lenke til kommentar

hvem av dere bruker fingerprint-sensor? Synes den virker veldig praktisk, men kjenner paranoian setter inn ved tanken på at fingeravtrykket mitt muligens blir sendt til en eller annen database, deretter blir mixa opp med feil database og vips så er jeg på most-wanted lista til various organisasjoner.. som sagt paranoid!

 

Koden for Apple sin fingeravtrykksensor ligger i hardware på selve chip'en. Der lagres også fingeravtrykkene. Hverken iOS eller apper får tilgang til selve fingeravtrykket, de sender en forespørsel inn og får ja eller nei tilbake. Så jeg tror det er så sikkert som det kan bli.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvem av dere bruker fingerprint-sensor? Synes den virker veldig praktisk, men kjenner paranoian setter inn ved tanken på at fingeravtrykket mitt muligens blir sendt til en eller annen database, deretter blir mixa opp med feil database og vips så er jeg på most-wanted lista til various organisasjoner.. som sagt paranoid!

 

Bruker den, og elsker den :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tynt tempered funker best på alle telefoner. Film er bare noe kluss.

 

Jeg ser endel tråder på amerikanske fora hvor mange klager over skjermen på 6s Plus, med skygger, feil fargebalanse og andre defekter. Er dette normalt? Noe av dem har returnert 5+ telefoner uten å få "god" skjerm...?

Lenke til kommentar

hvem av dere bruker fingerprint-sensor? Synes den virker veldig praktisk, men kjenner paranoian setter inn ved tanken på at fingeravtrykket mitt muligens blir sendt til en eller annen database, deretter blir mixa opp med feil database og vips så er jeg på most-wanted lista til various organisasjoner.. som sagt paranoid!

Like sannsynlig som at alle passordene du benytter på alle tjenester på internett farmes og lagres i klartekst for å kartlegge alle dine passord.

Lenke til kommentar

Synes det er vanskelig å anbefale noen å kjøpe en 16GB telefon, men det er klart det finnes tilfeller der det er helt greit. Det forutsetter imidlertid at du ikke pleier å ha mye musikk lagret på telefonen (ikke helt usannsynlig om man baserer seg på streaming), ikke ønsker å ha mye bilder/video på telefonen (resten av biblioteket kan ligge i iCloud), og ikke bruker apper som tar særlig mye plass. En del musikk, en del bilder eller noen spill gjør 16GB til et begredelig alternativ.

 

Ville anbefalt å spytte inn de ekstra kronene en 64GB-modell koster om byråkratiet på jobb tiller slikt. Telefonen er såpass dyr i utgangspunktet at det er verdt å kjøpe en modell som duger. Enig i at det er synd de ikke selger 32GB som minste modell – skjønner at det får en del til å oppgradere til 64GB, men det gir ganske mange av Apples kunder en stusselig brukeropplevelse.

 

Sjansen for at fingeravtrykket skal komme på avveie slik er etter mitt syn lavere enn sjansen for at en drøss passord kommer på avveie. Representasjonen av fingeravtrykket lagres kun i krypter form på telefonen, mens passord sendes i mer eller mindre sikret form over alle mulige nettverk til stadighet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

ok :) Noen som vet om gode screen protectors til 6 plus? Bør man velge film eller temperert glass?

Jeg er helt ekstremt kresen på skjermbeskyttelse ettersom jeg opp gjennom tidene har fått nok av elendige beskyttelser som enten ødelegger skjermkvaliteten eller gjør det vanskeligere å bruke Touch. Etter utallige forsøk er de eneste jeg er fornøyd med beskyttelsen fra Zagg. Det er den eneste jeg ikke har merket at jeg har på i forhold til bruk og bildekvalitet. Jeg gikk for versjonen som er 100% gjennomsiktig.

Lenke til kommentar

 

ok :) Noen som vet om gode screen protectors til 6 plus? Bør man velge film eller temperert glass?

Jeg er helt ekstremt kresen på skjermbeskyttelse ettersom jeg opp gjennom tidene har fått nok av elendige beskyttelser som enten ødelegger skjermkvaliteten eller gjør det vanskeligere å bruke Touch. Etter utallige forsøk er de eneste jeg er fornøyd med beskyttelsen fra Zagg. Det er den eneste jeg ikke har merket at jeg har på i forhold til bruk og bildekvalitet. Jeg gikk for versjonen som er 100% gjennomsiktig.

 

 

Jeg tenker at: "Hvorfor skal han jeg selger telefonen til, få bruke den fantastiske skjermen uten 'kondom', men jeg som kjøpte og betalte den NY må akseptere litt dårligere touch og innsyn mens jeg har den?

 

Jeg bruker en case som bygger litt høyere opp enn skjermen, slik at den ikke blir ripet når den legges flatt på bordet.

Men ellers vil jeg oppleve Apples fantastiske skjermer uten filter!

 

Så får heller han som kjøper den av meg om et år eller to akseptere et merke eller to. Han kjøper tross alt en brukt telefon!

Ingen kan forvente eller kreve en ripefri 'ny' telefon når man kjøper brukt for å spare penger...

 

 

EDIT:

 

Akkurat samme med setetrekk i bil: Folk kjøper splitter ny bil, trer på et setetrekk fra biltema, kjører rundt i sin halv-million kroners bil i ti år med de stygge trekkene!

Så når bilen er avleggs, sarvet, verdt en tiende-del av opprinnelig pris, DA tar de av trekkene og selger bilen!

"Ja, bilen er ikke så pen lenger; Men se på de setene!!!"

 

Nei, unn deg selv å ha glede av kvaliteten du har betalt for mens du har mulighet, ikke spar den til nestemann   :)

Endret av ozone
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg bruker en case som bygger litt høyere opp enn skjermen, slik at den ikke blir ripet når den legges flatt på bordet.

Men ellers vil jeg oppleve Apples fantastiske skjermer uten filter!

 

Så får heller han som kjøper den av meg om et år eller to akseptere et merke eller to. Han kjøper tross alt en brukt telefon!

Ingen kan forvente eller kreve en ripefri 'ny' telefon når man kjøper brukt for å spare penger...

Jeg har samme tankegang utenom det med bruktverdi. Du bruker ikke skjermbeskyttelse for å være snill med han du skal selge til når du selger, men for å få en høyere pris når du selger.

 

Ellers kan jeg anbefale deg å prøve Zagg insibleshield Glass. Det føles ikke som om man har beskyttelse på i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Synes det er vanskelig å anbefale noen å kjøpe en 16GB telefon, men det er klart det finnes tilfeller der det er helt greit. Det forutsetter imidlertid at du ikke pleier å ha mye musikk lagret på telefonen (ikke helt usannsynlig om man baserer seg på streaming), ikke ønsker å ha mye bilder/video på telefonen (resten av biblioteket kan ligge i iCloud), og ikke bruker apper som tar særlig mye plass. En del musikk, en del bilder eller noen spill gjør 16GB til et begredelig alternativ.

 

Ville anbefalt å spytte inn de ekstra kronene en 64GB-modell koster om byråkratiet på jobb tiller slikt. Telefonen er såpass dyr i utgangspunktet at det er verdt å kjøpe en modell som duger. Enig i at det er synd de ikke selger 32GB som minste modell – skjønner at det får en del til å oppgradere til 64GB, men det gir ganske mange av Apples kunder en stusselig brukeropplevelse.

 

Takker, skal vurdere det når tiden kommer :)

Lenke til kommentar

Nei, unn deg selv å ha glede av kvaliteten du har betalt for mens du har mulighet, ikke spar den til nestemann   :)

Helt enig. Jeg bruker en LifeProof-case når jeg seiler offshore og en Pelican-case når forholdene er enda mer ekstreme, ellers ingenting. Annet enn den ene telefonen jeg mistet i sjøen har ingen av mine iPhoner tatt noen skade av det. Til gjengjeld har jeg hatt en bedre brukeropplevelse hver gjennom mange år. Det er sikkert mulig å finne riper på mine gamle telefoner, men ikke større enn at en må lete aktivt for å finne de.

 

Innbiller meg også at 6S er litt mindre glatt enn 6 (endte opp med å oppgradere i går), så jeg er mindre bekymret for at telefonen skal skli ut av hånda nå enn jeg var med den gamle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Innbiller meg også at 6S er litt mindre glatt enn 6 (endte opp med å oppgradere i går), så jeg er mindre bekymret for at telefonen skal skli ut av hånda nå enn jeg var med den gamle.

 

 

Opplever akkurat det samme. 

Telefonen min er forøvrig så ofte som mulig helt uten skjermbeskytter eller deksel, men jeg hiver på et fint Apple Leather-deksel når jeg skal ut på byen eller på treningssenteret. Ellers ingenting, om mulig. :)

Endret av Enojo
Lenke til kommentar

Jeg opplever 3D-touch som rotete og unødvendig kompliserende.

Her synes jeg at Apple ville litt for mye for en gangs skyld.

Jeg klarer å gjøre alt på telefonen uten 3D-touch, og ikke tar det lenger tid heller.

 

Det genialt enkle er ofte det beste, og jeg tror Apple allerede var der!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...