Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

 

Fungerer BankID nå i 8.3?

Jeg har ingen problemer med bank id (Telenor og DNB) i 8.2 og hadde heller ingen problemer på 8.1.

Har du prøvd å sette opp bank iden på nytt?

Har ingen problemer i 8.2 jeg heller, fikk for meg at 8.3 var kommet jeg på ett vis :p Og at det var noe BankID tull der.

 

Må ha drømt eller noe jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som anvender dere av mail-applikasjonen på telefonen, har dere også denne kategorien "flagget"?

 

Jeg hadde ikke dette på min 5s, og flagget-delen er tom. 

 

Er dette noe som er default konfigurert på 6/6+?

 

Hvordan fjerner man denne kategorien? Har prøvd å slette mailboxen fra telefonen uten hell. 

 

post-290519-0-71434800-1427377263_thumb.png

 

 

 

Lenke til kommentar

Dere som anvender dere av mail-applikasjonen på telefonen, har dere også denne kategorien "flagget"?

 

Jeg hadde ikke dette på min 5s, og flagget-delen er tom.

 

Er dette noe som er default konfigurert på 6/6+?

 

Hvordan fjerner man denne kategorien? Har prøvd å slette mailboxen fra telefonen uten hell.

 

Screenshot_20.png

Trykk på Rediger øverst i høyre hjørne. Der velger du hvilke mapper du vil vise.

Lenke til kommentar

 

Dere som anvender dere av mail-applikasjonen på telefonen, har dere også denne kategorien "flagget"?

 

Jeg hadde ikke dette på min 5s, og flagget-delen er tom.

 

Er dette noe som er default konfigurert på 6/6+?

 

Hvordan fjerner man denne kategorien? Har prøvd å slette mailboxen fra telefonen uten hell.

 

Screenshot_20.png

Trykk på Rediger øverst i høyre hjørne. Der velger du hvilke mapper du vil vise.

 

 

Ser man det, tusen takk! 

Lenke til kommentar

Noen her som har sett Modern Familys "Apple" episode? Er min favorittserie, og har sett episoden flere ganger nå (én av de beste i hele serien, kanskje den beste), og føler jeg bruker Macen og tlfen mye bedre nå. Har aldri brukt apps som kalender og reminders før, men gjør det nå. Merkelig at en liten episode gjør deg mer oppmerksom på hvor nyttige disse appene kan være. 

 

iPhonen din kan være så mye mer en en kan tro. Selv når appsene er rett foran øynene dine .. 

 

Har også treningsopplegget mitt i Pages. Noen andre her med treningsopplegg som bruker noe annet?

Endret av iBMTJ
Lenke til kommentar

Noen her som har sett Modern Familys "Apple" episode? Er min favorittserie, og har sett episoden flere ganger nå (én av de beste i hele serien, kanskje den beste), og føler jeg bruker Macen og tlfen mye bedre nå. Har aldri brukt apps som kalender og reminders før, men gjør det nå. Merkelig at en liten episode gjør deg mer oppmerksom på hvor nyttige disse appene kan være. 

 

iPhonen din kan være så mye mer en en kan tro. Selv når appsene er rett foran øynene dine .. 

 

Har også treningsopplegget mitt i Pages. Noen andre her med treningsopplegg som bruker noe annet?

Modern Family er kult. Vet du hva den episoden heter og fra hvilken sesong?

Lenke til kommentar

 

Noen her som har sett Modern Familys "Apple" episode? Er min favorittserie, og har sett episoden flere ganger nå (én av de beste i hele serien, kanskje den beste), og føler jeg bruker Macen og tlfen mye bedre nå. Har aldri brukt apps som kalender og reminders før, men gjør det nå. Merkelig at en liten episode gjør deg mer oppmerksom på hvor nyttige disse appene kan være. 

 

iPhonen din kan være så mye mer en en kan tro. Selv når appsene er rett foran øynene dine .. 

 

Har også treningsopplegget mitt i Pages. Noen andre her med treningsopplegg som bruker noe annet?

Modern Family er kult. Vet du hva den episoden heter og fra hvilken sesong?

 

 

Episoden heter "Connection Lost" og er fra Sesong 6. Episode 16

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Interesant. Telefonen til brodern har de siste ukene oppført seg merkelig hver gang man skal skru den på eller tar en omstart av telefonen. Man ser Apple logoen som vanlig også blir skjermen helt rød i et lite øyeblikk før skjermen igjen blir svart også tar det mellom 10 og 15 minutter så starter telefonen som normalt og dette er hver gang telefonen har vært avskrudd.

 

I går kveld hadde han ikke dekning så han tok en omstart av telefonen og som vanlig ble skjermen rød et lite øyeblikk, men nå skrur den seg ikke på etter noen minutters venting slik den har gjort tidligere. Samtidig så legger han merke til at telefonen har blitt bøyd uten at han vet noe om hvordan det har skjedd og når det kan ha skjedd.. Leverte til Eplehuset for innsendelse til Apple tidligere i dag, hva tror dere? Noen som har hatt lignende saker hos Apple tildigere? Problemet her blir vel nettopp det at telefonen er bøyd er jeg redd.. 

 

post-258694-0-14991900-1428187035_thumb.jpgpost-258694-0-76082900-1428187034_thumb.jpg

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

bøyd uten at han vet åssen det har skjedd? Jada, og telefonen til naboen har ligget i samme lomme som bilnøklene, men han skjønner ikke hvordan ripene har oppstått. Den bøyer ikke seg selv. Her har han sannsynligvis hatt den i baklomma og satt seg på den.

Lenke til kommentar

Har heller ikke sagt at telefonen bøyer seg selv. Selvfølgelig er det en grunn til at bøyen har kommet og den har trolig ligget med et vist trykk i lommen over lengre tid. Spørsmålet er om noen har hatt lignende saker hos Apple tidligere med tanke på bøyen fordi det er den som vil komme i hovedfokus og ikke det at telefonen i lengre tid har brukt flere minutter på å skru seg på hver gang. 

Lenke til kommentar

For at metall skal bøye seg må det over flytegrensen, altså utsettes for nok kraft til at det deformeres permanent.

Det holder ikke med nesten nok kraft over relativt korte perioder, som f.eks oppbevaring i lommer under daglig bruk.

Nok kraft et kort øyeblikk derimot :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

http://oneofthenine.com

Bilder av over 600 enheter der med - skal man si ymse skader.

Jobbtelefon (Iphone6) som skal vare 36mnd føre jeg kan ta ut ny. Tvi-tvi .

Kanskje best å ikke legge den i baklomma og sette deg på den da. Men det er vel ikke anbefalt for noen telefon tør jeg påstå...

Lenke til kommentar

Folk klarer det utroligste.

Noen har til og med klart å bøye iPhone 4S.  Der skal det tas i ganske voldsomt siden den er av herdet rustfritt stål.

http://www.cultofmac.com/297404/get-bent-shocking-history-bent-smartphones/

Selv utelukker jeg ingenting. Det er uvesentlig om produsenten er Apple ,Samsung , Blackberry eller noen andre.

Saken er om body / ramme som skal stå for å lage hardheten i dagens flisetynne mobiler bør være laget med en aluminiums legering i det hele tatt.

Det er faktisk vist til både av brukere og genius butikker slik at iphone 6 telefoner kan få en slik bøy f.eks om den mistes i gulvet/bakken og ikke landee flatt.

At tynne aluminiums konstruerte mobiler også blir bøyd i andre ulike situasjoner som front lommer er ikke utenkelig ( selv fraskriver jeg det ikke selv om mange bilde og blogg tilfeller sikkert skyldes uaktsomhet eller faktiske bøye forsøk med hendene).

Og ved høyere temperatur (eks ved lading , solvarme) vil nok den tilmålte påtrykte kraften for å bøye den være annerledes

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke en temperaturøkning på 20-30 grader er nok til å påvirke stivheten nevneverdig i noen av aluminiumslegeringene som brukes i telefoner.

 

Det folk forteller når de prøver å få noe dekket av garanti/reklamasjonsrett bør tas med en grov klype salt. 

Skal man ukritisk tro det de sier har et utall telefoner bøyd seg uten grunn, eller skjermen har sprukket helt av seg selv.

Lenke til kommentar

Vet du hvor varmt 75 grader er?   Man klarer normalt ikke å holde i et metallobjekt som har bare rundt 50 grader lenge av gangen, så 75 grader blir litt voldsomt. 

Holder telfonens aluminiumramme 75 grader er nok bøying ikke det du bør bekymre deg over :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...