Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Handoff fungerer ikke på min MacBook Pro 2011. Veldig kipt, men nå har jeg ikke så stort problem med å bruke den flotte iP6+ til å skrive sms eller ringe.

Irriterende da denne funksjonen i utgangspunktet kun bruker standard funksjonalitet som har vært tilgjengelig i hardware i mange år (såvidt jeg kan se). Selv min 2010-modell burde støttet det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var et program til Mac, Bluephoneelite, som tilbød tilsvarende funksjonalitet lenge før iPhone-alderen.

 

http://www.macupdate.com/app/mac/16070/bluephoneelite

 

Naturligvis klarte det ikke støtte iPhone da den ble lansert grunnet fravær av protokoller og annet som var støttet, og programmet døde ut.

 

Begrunnelsen for at Apple ikke støtter Handoff på alle platformer er vel Bluetooth LE (4.0), men en fallbackløsning for eldre maskine burde være mulig. Antar dog at det er forhold ved dette som de mener er mindre brukervennlig og derfor ikke verdt å støtte.

Lenke til kommentar

Ser aspektet, men jeg har ingen god nok grunn til å bytte ut min meget velfungerende 13" MBP 7.1 som kjører med Maverick på 3.part SSD.

 

Ser heller ikke helt at Apple som ønsker å fronte en miljløvennlig profil og brenner for klassisk varige designvalg ønsker at jeg skal kaste min MBP på dynga etter få år. Storforbrukermentaliteten ved å bytte modeller hver 3. måned synes jeg kommer klarere frem hos andre aktører (aka. android baserte).

 

Ser helt klart at de ikke kan implementere eks. NFC funksjonalitet i en iPhone 5S, men funksjonalitet det ikke står noe i veien for å implementere (muligens med noe dårligere resultat) burde de sørge for.

Har vanskelig for å tro at min MBP 7.1 ikke skal ha nok kraft eks. til slike ting og BT samt WIFI teknologien i den støtter ad-hoc etc.

At de igjen tror at kjøperne har så dårlig økonomisk sans at de bytter bare for å bytte, vel, det tror jeg heller ikke om Apple.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tja, kjenner jeg blir provosert over at Apple under hver eneste presentasjon skal stå og skryte av hvilke miljøsertifikater de kan hake av å ha fulgt.

 

For all del, det er utrolig bra at en forsøker å gjøre det beste ut av situasjonen. Men produksjonen av forbrukerelektronikk i seg selv står uansett hvordan en snur og vender på det for et stort miljøproblem.

 

Edit: Forresten noe som har testet touch-id med Evernote? Opplever at "passcode lock" med touch-id deaktiverer seg hver gang jeg lukker applikasjonen, utrolig irriterende...

Endret av blured
Lenke til kommentar

Og nettopp derfor synes jeg det er flott at Apple holder seg til omtrentlig 1-års syklus ift. nylanseringer, gir gratis OS oppgradering til gammel hardware osv.Selvfølgelig er alt rundt miljø i en industri (over hele fjøla) som baserer seg på forbruk alltid en noe gimmick-preget greie, men likevel synes jeg Apple har gjort en bedre jobb enn mange til å sørge for lang levetid på produktene. Derav forventer jeg kanskje ennå mer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Holder på å bli kokko av å motta meldinger fra mailadresser (iMessage). Til og med når jeg mottar meldinger fra dama (som har registrert mobilnummeret sitt i AppleID-en) så kommer mailadressen opp istedenfor navnet. Hvordan endrer man dette? Og får fortsatt ikke til å sende SMS fra min MBA 2013. Når jeg gå inn på "Meldinger"-programmet på Mac-en og søker opp personen som jeg vil sende SMS til (altså mobilnummeret), skriver inn tekst og trykker send, så kommer det opp at mottaker ikke støtter iMessage?! :hmm:

 

Edit: Fikk til å sende SMS nå, men når jeg fikk svar kom dette i en egen iMessage-samtale. Bah, for et rot. I tillegg ble ikke SMS-en jeg sendte fra Mac-en oppdatert på iPhonen, så samtalen finnes altså ikke på iPhonen.

 

Edit2: Nå kom SMS-en opp i iPhonen, men 5-10 minutt ventetid er ikke godt nok til at jeg vil bruke det til daglig. Mulig det er noe i oppsettet mitt som er feil, men.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Ang Spigen case så har jeg dårlig erfaring med deres iPhone 6 case neo hybrid med plastikkramme, da det er noe vanskelig å komme til lydløs-bryteren. Det tok meg 14dg før dette skjedde(se bilde). Nå bruker jeg bare casen uten rammen i påvente av utgaven med metalramme som er på vei i posten

post-315092-1046140_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Holder på å bli kokko av å motta meldinger fra mailadresser (iMessage). Til og med når jeg mottar meldinger fra dama (som har registrert mobilnummeret sitt i AppleID-en) så kommer mailadressen opp istedenfor navnet. Hvordan endrer man dette? Og får fortsatt ikke til å sende SMS fra min MBA 2013. Når jeg gå inn på "Meldinger"-programmet på Mac-en og søker opp personen som jeg vil sende SMS til (altså mobilnummeret), skriver inn tekst og trykker send, så kommer det opp at mottaker ikke støtter iMessage?! :hmm:

 

Edit: Fikk til å sende SMS nå, men når jeg fikk svar kom dette i en egen iMessage-samtale. Bah, for et rot. I tillegg ble ikke SMS-en jeg sendte fra Mac-en oppdatert på iPhonen, så samtalen finnes altså ikke på iPhonen.

 

Edit2: Nå kom SMS-en opp i iPhonen, men 5-10 minutt ventetid er ikke godt nok til at jeg vil bruke det til daglig. Mulig det er noe i oppsettet mitt som er feil, men.

 

Jeg har hatt akkurat samme problem med meldinger fra dama for lang tid tilbake. Og det kom tilbake igjen en gang ifb. med at hun satte opp tlf på nytt e.l.

Det ble en del mekk å kvitte seg med. Du må sjekke hennes iMessage-innstilling og at du har alle de samme registrert på ditt kontaktkort på henne, dvs. at hvis e-postadressen hennes ikke er registrert på kontaktkortet du har på henne, så er ikke den koblet med navnet du har på mobilnummeret hennes.

Men det løser seg ikke bare med det heller. For når de først har delt seg i to samtaler, så vil du fort vekk fortsette å ha en samtale med hennes mobilnr og en med hennes e-postadresse, selv når du har fått navnvisning på begge. Så da må du fort vekk rydde litt også.

Dette ble sikkert litt forvirrende. Men det lar seg løse.

 

Når det gjelder sms-sendingen så blir det neppe helt som iMessage-meldinger som ender opp på alle enheter. Jeg får til sending av sms fra både ipad mini, ipad air, macbook via iphone'en, men siden enhetene ligger litt her og der, så er det bare på iphone'en jeg da har alle meldingene. Men meldingene jeg sender kommer på iPhone'en med en gang, da.

Endret av buffest
Lenke til kommentar

Ang Spigen case så har jeg dårlig erfaring med deres iPhone 6 case neo hybrid med plastikkramme, da det er noe vanskelig å komme til lydløs-bryteren. Det tok meg 14dg før dette skjedde(se bilde). Nå bruker jeg bare casen uten rammen i påvente av utgaven med metalramme som er på vei i posten

 

Ah den der er kjip. Spigen har sånn helt OK kundeservice, så regner vel med at du får pengene tilbake iaf. :)

Lenke til kommentar

Saken er at jeg kjøpte den gjennom det som jeg tror er spigen sin offisielle ebay-konto, Spigen_inc. Fulgte med verifiseringskode så jeg fikk verifisert at dette var ekte vare, men jeg er ikke så veldig optimistisk siden det sto noe om at det var "back-order" i salgsbeskrivelsen. :ohmy:

 

Edit: Det er kanskje håp. Står faktisk følgende i beskrivelsen:

"Warranty / Problems

We offer a 90 day Limited Warranty for Manufacturer's Defects.

Please message us through eBay with photos if you have any issues

*Items must be purchased through our official Spigen Inc store for warranty to apply

"

Endret av Lorpen
Lenke til kommentar

 

Holder på å bli kokko av å motta meldinger fra mailadresser (iMessage). Til og med når jeg mottar meldinger fra dama (som har registrert mobilnummeret sitt i AppleID-en) så kommer mailadressen opp istedenfor navnet. Hvordan endrer man dette? Og får fortsatt ikke til å sende SMS fra min MBA 2013. Når jeg gå inn på "Meldinger"-programmet på Mac-en og søker opp personen som jeg vil sende SMS til (altså mobilnummeret), skriver inn tekst og trykker send, så kommer det opp at mottaker ikke støtter iMessage?! :hmm:

 

Edit: Fikk til å sende SMS nå, men når jeg fikk svar kom dette i en egen iMessage-samtale. Bah, for et rot. I tillegg ble ikke SMS-en jeg sendte fra Mac-en oppdatert på iPhonen, så samtalen finnes altså ikke på iPhonen.

 

Edit2: Nå kom SMS-en opp i iPhonen, men 5-10 minutt ventetid er ikke godt nok til at jeg vil bruke det til daglig. Mulig det er noe i oppsettet mitt som er feil, men.

 

Jeg har hatt akkurat samme problem med meldinger fra dama for lang tid tilbake. Og det kom tilbake igjen en gang ifb. med at hun satte opp tlf på nytt e.l.

Det ble en del mekk å kvitte seg med. Du må sjekke hennes iMessage-innstilling og at du har alle de samme registrert på ditt kontaktkort på henne, dvs. at hvis e-postadressen hennes ikke er registrert på kontaktkortet du har på henne, så er ikke den koblet med navnet du har på mobilnummeret hennes.

Men det løser seg ikke bare med det heller. For når de først har delt seg i to samtaler, så vil du fort vekk fortsette å ha en samtale med hennes mobilnr og en med hennes e-postadresse, selv når du har fått navnvisning på begge. Så da må du fort vekk rydde litt også.

Dette ble sikkert litt forvirrende. Men det lar seg løse.

 

Når det gjelder sms-sendingen så blir det neppe helt som iMessage-meldinger som ender opp på alle enheter. Jeg får til sending av sms fra både ipad mini, ipad air, macbook via iphone'en, men siden enhetene ligger litt her og der, så er det bare på iphone'en jeg da har alle meldingene. Men meldingene jeg sender kommer på iPhone'en med en gang, da.

 

 

Hadde samme problem når jeg fikk meldinger fra madammen og når jeg sendte til henne. Det som løste saken for vår del var dette:

 

1. Logg ut av iMessage og FaceTime.

2. Slett nettverksinnstillingene.

3. Restart mobilene.

4. Sett opp iMessage og FaceTime på nytt.

5. Sett telefonnummer som avsender.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Holder på å bli kokko av å motta meldinger fra mailadresser (iMessage). Til og med når jeg mottar meldinger fra dama (som har registrert mobilnummeret sitt i AppleID-en) så kommer mailadressen opp istedenfor navnet. Hvordan endrer man dette? Og får fortsatt ikke til å sende SMS fra min MBA 2013. Når jeg gå inn på "Meldinger"-programmet på Mac-en og søker opp personen som jeg vil sende SMS til (altså mobilnummeret), skriver inn tekst og trykker send, så kommer det opp at mottaker ikke støtter iMessage?! :hmm:

 

Edit: Fikk til å sende SMS nå, men når jeg fikk svar kom dette i en egen iMessage-samtale. Bah, for et rot. I tillegg ble ikke SMS-en jeg sendte fra Mac-en oppdatert på iPhonen, så samtalen finnes altså ikke på iPhonen.

 

Edit2: Nå kom SMS-en opp i iPhonen, men 5-10 minutt ventetid er ikke godt nok til at jeg vil bruke det til daglig. Mulig det er noe i oppsettet mitt som er feil, men.

Har samme med kjørelæreren min. Har en email og en med bare masse tall. Sender alltid til begge for å være sikker på at han får det, men da vet jeg aldri hvilken jeg skal sende til for at han skal motta :p

Lenke til kommentar

 

Holder på å bli kokko av å motta meldinger fra mailadresser (iMessage). Til og med når jeg mottar meldinger fra dama (som har registrert mobilnummeret sitt i AppleID-en) så kommer mailadressen opp istedenfor navnet. Hvordan endrer man dette? Og får fortsatt ikke til å sende SMS fra min MBA 2013. Når jeg gå inn på "Meldinger"-programmet på Mac-en og søker opp personen som jeg vil sende SMS til (altså mobilnummeret), skriver inn tekst og trykker send, så kommer det opp at mottaker ikke støtter iMessage?! :hmm:

 

Edit: Fikk til å sende SMS nå, men når jeg fikk svar kom dette i en egen iMessage-samtale. Bah, for et rot. I tillegg ble ikke SMS-en jeg sendte fra Mac-en oppdatert på iPhonen, så samtalen finnes altså ikke på iPhonen.

 

Edit2: Nå kom SMS-en opp i iPhonen, men 5-10 minutt ventetid er ikke godt nok til at jeg vil bruke det til daglig. Mulig det er noe i oppsettet mitt som er feil, men.

Har samme med kjørelæreren min. Har en email og en med bare masse tall. Sender alltid til begge for å være sikker på at han får det, men da vet jeg aldri hvilken jeg skal sende til for at han skal motta :p
Du blir forhåpentligvis ferdig med kjørelæreren din fortere enn de andre med problemet blir ferdig med damene sine ;) Endret av buffest
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Holder på å bli kokko av å motta meldinger fra mailadresser (iMessage). Til og med når jeg mottar meldinger fra dama (som har registrert mobilnummeret sitt i AppleID-en) så kommer mailadressen opp istedenfor navnet. Hvordan endrer man dette? Og får fortsatt ikke til å sende SMS fra min MBA 2013. Når jeg gå inn på "Meldinger"-programmet på Mac-en og søker opp personen som jeg vil sende SMS til (altså mobilnummeret), skriver inn tekst og trykker send, så kommer det opp at mottaker ikke støtter iMessage?! :hmm:

 

Edit: Fikk til å sende SMS nå, men når jeg fikk svar kom dette i en egen iMessage-samtale. Bah, for et rot. I tillegg ble ikke SMS-en jeg sendte fra Mac-en oppdatert på iPhonen, så samtalen finnes altså ikke på iPhonen.

 

Edit2: Nå kom SMS-en opp i iPhonen, men 5-10 minutt ventetid er ikke godt nok til at jeg vil bruke det til daglig. Mulig det er noe i oppsettet mitt som er feil, men.

Har samme med kjørelæreren min. Har en email og en med bare masse tall. Sender alltid til begge for å være sikker på at han får det, men da vet jeg aldri hvilken jeg skal sende til for at han skal motta :p
Du blir forhåpentligvis ferdig med kjørelæreren din fortere enn de andre med problemet blir ferdig med damene sine ;)

 

 

Hahaha sant :wee:

Damen min bruker heldigvis ikke iMessage så det er greit.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

 

Vet at de fleste har fått telefonen sin, men det er alltid en glede å dele :)

 

 

 

 

Sendingen er innlevert til terminal og videresendt

 

22.10.2014 13:01, 0024 OSLO

 

 

Forventet levering: 23.10.2014

 

Gleder meg nå!

Når, hva og hvor bestilte du?

 

Bestilte fra Apple, 26 etter den åpna, 6+. Fikk sent, vet ikke hvorfor. Apple svarte hvertfall med at det ikke var nok iphoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...