Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2.6C @ 3.4 med luftkjøling.

Idle: 40-43

Load:50-55

Wow! naiz! Volt kjører du på da? hvor kommer CPU'en fra? er det den nyeste steppingen du har?

 

 

Vcore: et hakk høyere en standar :p: .

Vet ikke hvor cpuen min kommer fra. Hvordan får jeg sjekket det?

Hvis den er fra costa rica, står det på pakken. Hvis ikke er den mest sansynlig fra malaysia! ;) Tipper den er fra Malay, det er de som er best til å OC med ;)

 

Du kan se hvilken stepping du har i cpu-z og wcupid ;)

 

Gleder meg bare mer og mer til jeg får kjørt min skikkelig, ettersom jeg ser på hva dere kan få til med deres 2.6C/800 :mrgreen:

Lenke til kommentar

For og finne ut hvor CPU er laget:

Koden man skal lete etter står både på eksen og CPU.

Tabellen man skal gå etter:

 

1st letter or digit=plant code

0=San Jose,Costa Rica

3=..............,Costa Rica

1=Cavite,Philippines

R=Manila,Philippines

7=..........,Philippines

9=Penang,Malaysia

Q=...........,Malaysia

L=............,Malaysia

8=Leixlip,Ireland

Y=Leixlip,Ireland

6=Chandler,Arizona

 

Example:L149A463-0726

 

L=plant (Malay)

 

2nd digit=Year of production (2001)

 

3rd & 4th digits=week (49th week )

 

(A463)=some kind of traceability number

 

(0726)=Serialization code

 

Tatt fra forumet hos overclockers.com

Lenke til kommentar

Akkurat nå;

P4 2,53Ghz @ 3,06Ghz vcore et hakk høyere enn vanlig men undervolter litt ;)

BOXED vifte er kult, ligger på 42 grader idle! *grin*

Kan klokke lengre men da må man ha høyere vcore, ja, en del høyere vcore. og med høyere vcore kommer sterkere vifte. Ikke det at jeg føler at jeg trenger mere ytelse nå som det er skjermkortet som er flaskehalsen.

 

 

For specs så kan du sjekke maskinvare i profilen.

Scorer ikke så grusomt høyt i benchmarks grunnet ti4200 :woot:

Lenke til kommentar

Heh alle har jo bare super CPU'er jo! He he min gode gamle 1.8A (Northwood PC400) kjører pent på 2.7 med nok power - det er en overklokking på 50%!!! Litt fornøyd med den, men kjører standard på 2.519 da slipper jeg å uppe volt'n til 1.8... Hk'et er et P4B533-E/L/1394, kjølingen er DangerDen Maze3, HW-Labs BlackIce Extreme og en Eheim 1048 pumper vannet.

Lenke til kommentar
Hallo.

Kjører min 2,4b GHz til 2,90 GHz, cpuen er lagd i Phillipines. Ganske dårlig resultat må jeg si.

 

Skal ha 2,6 GHz Pc800 og en DDR400 som har tenkt å kjøre den på 250-280 Mhz FSB og 5:4 (CPU:DRAM). blir rått i Flight Sim 2004 der KREVER all cpu kraft  *grin*

Du klarer neppe å kjøre på 250-280FSB med DDR400 ram! Klarer du det, er du god! Vil anbefale deg på det sterkeste å kjøpe PC4000 eller 4200 ram, spes hvis du skal klokke!

 

Med DDR400 ram kommer du ikke særlig lenger enn 230-240FSB vil jeg tro... :shrug:

Lenke til kommentar
Hallo.

Kjører min 2,4b GHz til 2,90 GHz, cpuen er lagd i Phillipines. Ganske dårlig resultat må jeg si.

 

Skal ha 2,6 GHz Pc800 og en DDR400 som har tenkt å kjøre den på 250-280 Mhz FSB og 5:4 (CPU:DRAM). blir rått i Flight Sim 2004 der KREVER all cpu kraft  *grin*

Du klarer neppe å kjøre på 250-280FSB med DDR400 ram! Klarer du det, er du god! Vil anbefale deg på det sterkeste å kjøpe PC4000 eller 4200 ram, spes hvis du skal klokke!

 

Med DDR400 ram kommer du ikke særlig lenger enn 230-240FSB vil jeg tro... :shrug:

Se hva han skriver da.. han ska ha ddr-ratioen på 5:4.. men er eing med deg, for best ytelse så burde han kjøpe pc4000 eller pc4200 ram..

Lenke til kommentar

Se hva han skriver da.. han ska ha ddr-ratioen på 5:4.. men er eing med deg, for best ytelse så burde han kjøpe pc4000 eller pc4200 ram..

oy, så ikke det Leste det som 3:4...men uansett, jeg står for den med bedre ram :yes:

hehe, fort gjort.. er enig der, får bedre ytelse med rammen på 1:1..

Lenke til kommentar
[email protected]

2x256 mb Corsair twinx pc 4000

Volt? Hvor kommer CPU'en fra? stepping? osv

 

Naiz OC btw! :wow:

 

Edit: Hvilken kjøling bruker du?

Zalman CNPS7000A-Cu + AS 3 kjøle pasta vcore 1.55.

 

Var nokk heldig med CPU'en min. Ligger på 30c idle og 45 load.

Kjøpte den med en gang p4 c serien kom ut.

Kan du lese av det som står på FPO# på P4 eska di? i tillegg til PROD. CODE ?

 

plz! trenger å vite :p:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...