Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Snekker`n:Hvor i allverden får du alle pengene fra til å kjøp cpu`er?Får du de sponset eller noe :shrug:

Jeg selger dem etterhvert og har hatt minimale til ingen tap på dem, sogar har jeg hatt fortjeneste på dem som feks den siste jeg solgte, det var en xp 2500+ som jeg kjøpte for 600 kr og solgte for 1900, en fortjeneste på1300 kr :mrgreen:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snekker`n:Hvor i allverden får du alle pengene fra til å kjøp cpu`er?Får du de sponset eller noe :shrug:

Jeg selger dem etterhvert og har hatt minimale til ingen tap på dem, sogar har jeg hatt fortjeneste på dem som feks den siste jeg solgte, det var en xp 2500+ som jeg kjøpte for 600 kr og solgte for 1900, en fortjeneste på1300 kr :mrgreen:

Hvordan klarte du å selge en xp2500+ for 1900kr?!?! seiten det var ett bra salg, men ikke bra kjøp :p:

 

Jeg mener alle fedre burde vært som snekkern! :mrgreen:

 

Så enig så enig ;)

Lenke til kommentar

Tok å scanna ett bilde av labelen på P4 eska mi!

P4.jpg

 

Er litt interresert i å se hva som står på deres esker!

Da vil jeg gjerne vite PROD. CODE og FPO#!

 

Begge har noe med steppingen å gjøre sjønner dere! Skal begynne å OC om ikke så altfor lenge, vil bare vite nøyaktig hvilken stepping dere har og hvor CPU'en kommer fra! ;)

 

Noen som vet om jeg har god stepping?

Lenke til kommentar
EviLEddiE: Burde også tenke på å få tempen din litt ned! Det hjelper ikke bare å få ny ram hos deg. Prøv også å ta ramtimingsene på 2-2-2-6! Test i sisoft og se om du tjente noe på det! Husk de tre første talleene skal man plusse, så skal man legge dem i samme slik at det siste tallet er summen av "regnestykket"!

Fant ut at tempen på CPUen kunne reduseres ganske enkelt ved å øke hastigheten på CPU-vifta. Sånn som det er nå, så kjører vifta på 80% av full hastighet ved temperaturer under 60 grader. Men ved å deaktivere dette og la vifta gå på full speed hele tiden, går load-tempen da aldri over 60 grader. Med en større vifte (den vifta som er i nå er bare på 60x60x10mm) kan jeg sikkert klare en load-temp på 50 grader.

 

Og som Npt nevner, det er ikke alltid 2-6-2-2 er raskere enn 2-5-2-2. Hos meg fikk jeg best score i Sandra 2004 med sistnevnte.

Lenke til kommentar
Snekker`n:Hvor i allverden får du alle pengene fra til å kjøp cpu`er?Får du de sponset eller noe :shrug:

Jeg selger dem etterhvert og har hatt minimale til ingen tap på dem, sogar har jeg hatt fortjeneste på dem som feks den siste jeg solgte, det var en xp 2500+ som jeg kjøpte for 600 kr og solgte for 1900, en fortjeneste på1300 kr :mrgreen:

Hvordan klarte du å selge en xp2500+ for 1900kr?!?! seiten det var ett bra salg, men ikke bra kjøp :p:

 

Jeg mener alle fedre burde vært som snekkern! :mrgreen:

 

Så enig så enig ;)

Nei det var etter at jeg hadde oppgitt nr på den her på forumet at en absolutt ville kjøpe den og det var han selv som satte prisen, jeg kunne nesten ikke si nei.

Det hører med til historien at dette var en spesielt god klokker (prosessorn)

 

Når det gjelder fedre, så er det litt pussig at mange synest det er rart at voksne folk skal drive med modding/klokking men det er derimot helt greit å drive med feks modellfly. :cool:

Lenke til kommentar
Gef: du får håpe på nytt hovedkort til jul, jeg prøvde også 2,6/800 i abit BH7 og fikk den aldri opp i mere en 2,5. Det er ikke mulig å få satt ned ram timingene nok i bios til å få det til.  Men med en annet hovedkort så er den prosessoren helt rå.   :yes:

Får heller ikke CPU'en til å kjøre stabilt over 2.5GHz! Jeg får den opp på 2.53GHz men da er den ikke stabil. Rart egentlig, har sett andre folk på andre forum som har faktisk klart å OC en PC800 CPU på dette hk'et! Det meste jeg har sett er 229FSB! Sjønner ikke hvordan de får det til jeg, sikkert utrolig heldig med hk'et!

 

Håper også jeg kan få meg nytt hk snart! Det blir ivertfall uansett til jul! Det bare grubler i hodet mitt over hvor stor trang jeg har til å overklokke! ;)

 

Hvilken stepping har du?(står på eska) hvor er CPU'en din fra? Hvor mye volt kjører du på?(du har sikkert sagt det før, men jeg gidder ikke å lete) :p:

 

Kanskje dere trenger en liten forklaring når det gjelder bilde jeg har lagt ut ovenfor. Vel...PROD. CODE som dere ser, der har dere ett langt tall. De 5 siste tallene har med om dere har den nye steppingen. Den steppingen jeg har (SL6WH) er den gamle typen stepping altså D1.

 

Den gamle steppingen på 2.6C/800 er SL6WH altså D1 stepping

Den nye steppingen på 2.6C/800 er SL6Z3 altså M0 stepping

 

Den gamle steppingen på 2.4C/800 er SL6WF altså D1

Den nye steppingen på 2.4C/800 er SL6Z3 altså M0 stepping

 

Har lest at folk klarer opptil 300FSB med stock volt, med den nye 2.4C/800 SL6Z3! Det er jo helt sykt!(12x300=3600MHz) Har ikke sett noe om 2.6C/800 enda, kommer nok det også. Hvis dere har sett noen OC med 2.6C/800 SL6Z3, så del gjerne infoen her!

 

Her er ett bilde: http://www.members.optusnet.com.au/c0ney/OCAU/SL6Z3-3Ghz.JPG

 

Choo: Hvis du har en CPU fra Costa Rica, skal det stå på den labalen jeg viste litt lenge oppe! Hvis det ikke står så er det god mulighet for at det er en Malay versjon. Det står på CPU'en også ;)

 

Prøv å last ned speefan, det skal kunne regulere viftehastigheten!

 

Snekker'n: Jeg syntes ikke at det er rart i det hele tatt at voksne driver med modding og klokking...det er bare litt skjelden jeg hører om slike tilfeller her i strøket! Jeg syntes det bare er kult å se at en voksen man interreserer seg for slikt ;)

 

Har du fått det nye hk'et nå?

Lenke til kommentar
hmmm, lurer på om jeg skal kjøpe en 2.4 c istedenfor.. men vet ikke om hket takler 300mhz bus...

Har de ikke sluttet å selge 2.4C nå?

 

Hk'et dit takler 300FSB ja ;)

har ikke sluttet nei, og hvordan vet du at hket mitt støtter det? støtter bare 200mhz offisielt. ser at mange har hatt det oppe i 270-80 med, men ingen på 300mhz.. må jo også få tak i den nye steppingen på 2.4 cpuen. M0, SL6Z3..

 

håper på 3600mhz på under 1,6v..!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...