Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Snekker'n fikk du virkelig høyere klokkefrekvens med Asus P4C800-E DELUXE enn iAbit IC7-MAX3 ? som i tillegg koster litt mere :wow:

Jah beviser at det ikke hjelper med masse dilldall på hk'et... ;)

nja, ikke riktig husk at jeg har en 3,2 nå mot 3,0 sist, vil vel tro dem er temmelig like på klokking, men er fornøyd med asus kortet så langt, men brukte en halv dag + en natt på å få det opp og gå. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nja, ikke riktig husk at jeg har en 3,2 nå mot 3,0 sist, vil vel tro dem er temmelig like på klokking, men er fornøyd med asus kortet så langt, men brukte en halv dag + en natt på å få det opp og gå. 

 

Fått nå Cpu allerede ja ...

Da skjønner jeg det :p:

Hvorfor byttet du ut Abit kortet med Asus visst de var like bra til det?

Feil på det?

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=164175 :roll:

Lenke til kommentar
hei tok ut cpuen min for å sjekke stepping og jeg lurer på om følgende er noe bra:

Intel (m) © '01

Pentium ® 4

SL6WH Philippines

7319a162

6319b516

80364

 

 

 

takk

Ahh, du har samme steppingen som meg! Yeah! får håpe jeg klarer slikt resultat som du har klart! Da blir jeg virkelig fornøyd! :D

 

Håper bare ikke det har noe å si at din er fra filipinene og min er fra malaysia ;)

Lenke til kommentar

Abit lager kort som er bra på klokking, men det er ofte det skjer "uforklarlige" ting med disse kortene..

 

Asus er jo mest kjent for å lage kort som er kongestabile...

 

Og Snekker'n, ang. signaturen din:

 

".I følge 2/3 av forumet + ekelte moderatore er jeg useriøs så takk for meg

 

3D 03 . 7176 p/2001se 22888p Aqua 03: 54864

spec, se min profil"

 

Har alltid sett deg som seriøs, du har en kongepc, men det må vel bli dyrt selv om du sikkert får solgt alt du bytter ut..

Synes det er tøft jeg at en fast bruker av ett forum har en så fet pc som du. Når får vi bilder av riggen din forresten??

Lenke til kommentar

Min PC:

P4B 2.53 @ 2.9 for øyeblikket. Kjørte 3.02 før, men klarer ikke det nå lenger. Mulig kjøleribba (Swiftech MCS4000B) er full av støv eller noe. Forøvrig kom jeg ikke høyere med Swiftechen enn med boxedkjøleren. Kanskje det er NB som sier stopp?

 

Så bygde jeg en PC til en kompis for en liten stund siden, og jeg må virkelig si jeg ble imponert over P4C 2.4. Den er nesten helt stabil på 3.4, altså en GHz overklokking. Littegranne mer kjøling, så er den nok der. Alt som er av kjøling er 2 stk Papst 80mm 12 db kabinettvifter pluss den som er standard i døra på Chieftec miditower. På prosessoren sitter boxedkjøleren. Brukte ikke goop, kun thermal paden som sitter under kjøleren som standard. Kjører nå på 3.36 GHz 100% stabilt. Vet dessverre ikke hva slags type prosessoren er, esken er kastet.

Lenke til kommentar
Jeg klokket min Celeron 2,0Ghz (socket 478) til 3,02Ghz. Med maskinvaren som står i signaturen. Jeg hadde Vcore på 1,825 (kansje litt mye :shrug: ) Jeg brukte en Thermalright SP-94 kjøler med en 92mm Papst vifte.

celeron cpuer er til for å brukes.. klokker bra gjør de også.. jeg hadde jo nesten verdensrekord med min 766 som kjørte på 1254mhz på 1,8v..(0.05 over standard)! prøvde å legge inn på overclockers.com, men den kom aldri opp..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...