Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Jeg bare måtte prøve å øke FSB til 190! Ser ut til å funke kjempegreit! :woot:

 

Det vil si at jeg nå kjører på 2.47GHz på et Abit BH7 :p:

hehe se siggen din da! 2,6@2,5 er DET mulig?

Ja det er fullt mulig, når man har ett Abit BH7! Men for deg som sikkert ikke vet det, så klarer ikke hket mer enn 192FSB! hket mitt har ikke offisiell støtte for 800MHz CPUer! Men enkelte har klart å kjørt på 200MHz FSB eller over. Det klarer ikke jeg. Men hvis du leser hele Topicen ser du at jeg satser på nytt hk til jul!

 

Bah! visste jeg ikke sku skrevet [email protected]! kommer til å få MANGE spm fra folk som ikke kan noe om pc :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har nå testet det nye hket mitt og ble mektig skuffet da jeg ikke fikk overklokket mere enn 50mhz med original bios (1.6).. tenkte at her må noe gjøres og kjørte på med 1.8 versjonen. nå er alle problemene mine borte og min p4 2,53ghz kjører på høyere hastigheter enn noen gang. må nok investere i en p4 med 800mhz fsb.....

Lenke til kommentar

Skal ikke BH7 støtte 800 bus? Mener jeg leste det i testen på overklokking.no.

 

Edit: Husket riktig: http://www.overklokking.no/mobo/abit/bh7/index2.html.

Jo, det står her Men om det bare gjelder ett par Abit BH7 vet jeg ikke...kanskje jeg kjører for aggresive instillinger på ramen...vet ikke jeg :shrug:

Om du roer ned ram timingene vil du karnsje komme høyere på fsb!!

Jeg har nå klart å boote på 900mhz FSB. Kjører 800 helt greit.

Asus P4B533-E (max 533mhz fsb)

512Mb Pc3200, p4 2,6c.

Lenke til kommentar
må nok investere i en p4 med 800mhz fsb.....

:yes: Vil så absolutt anbefale deg det! Solgte nettopp min P4 2.53GHz for å kjøpe den CPU'en jeg har nå. Må si meg ganske fornøyd med den, sett borti fra at jeg ikke klarer å kjøre den på 2.6GHz pga. hk. Den jobber endel rakere ;)

 

Om du roer ned ram timingene vil du karnsje komme høyere på fsb!!

 

Har prøvd det...roet dem ned til det tregeste jeg klarer...2.5-3-3-7...på disse ramtimingsene jeg har nå, får jeg bluescreen rett når win xp skal begynne å loade. Når jeg tar timingsene på det slappeste, kommer jeg til rett før jeg skal logge inn til mitt skrivebord, da stopper den opp, blir bare svart skjerm, skjer ikke noe mer. Klarer ikke å kjøre på 200FSB uansett hva jeg prøver :grine:

Lenke til kommentar
Prøv med vdimm.. siden du kommer litt lenger ved å stille ned timingsene, så kan du sikkert komme enda lenger med høyere vdim

Prøver i dag, når jeg har stått opp ;)

 

the best one: Ser at du har kjørt CPU'en din oppi 1.9V! det er jo utrolig hvor høyt du vil gå da! er du ikke redd for at CPU skal ryke? :wow:

 

Selv ville jeg aldri gått høyere enn 1.65V ;)

Lenke til kommentar
Ok, ikke for å virke slem på noen måte, men:

Snillfisk og Slafsehund: dere kjører cpu på 3.6 og 3.7, MED VAPOCHILL.

Jeg kjører maskinen min [email protected] stabilt, med under 70*c under full load.

Er det da noe feil med instillingen min til vapochill, eller fungerer vapochill dårlig?

Merk: jeg har boxed kjøler, 1*120mm vifte foran, og 1*80mm vifte bak.

Merk2: jeg har ikke klokket rammen.

Hvilket hk har du?

Lenke til kommentar
Min 2.6C (Malaysia) har jeg kjørt på 251fsb=3263MHz. Kjører den nå på 246fsb=3.2GHz. Vcore er 1.575. Er egentlig fornøyd med det. Vet ikke hvor stabil temp. målingene er, men AIDA viser max 51grader ved full load.

 

Men må ha meg bedre kjøling, ser det ut som. Mulig det blir vannkjøling etterhvert.

Hvilken kjøling bruker du nå?

 

Tipper at hvis du får deg vannkjøling, så vil du ikke ha noe særlig problemer med å nå 3.5GHz :p:

Lenke til kommentar

Har også en P4 2,6C fra Malaysia (SL6WH) i min Abit DiGiDice som kjører stabilt på 3,25GHz (250MHz FSB) med Vcore på 1,55V. Har kjørt gjennom Super PI uten problemer, her er et screenshot (NB! Kjørte da med 1,675V, men testen kjører nå fint på 1,55V). Kjører RAM på 5:4 ratio mot FSB (FSB:RAM), altså på 200MHz, 2-2-5-2 timings samt Game Accelerator satt til Street Racer (den Corsair XMS3200 512MBen jeg har klarer ikke F1 i det hele tatt) og med Vmem til 2,7V. Jeg får for øvrig ikke klokket noe i det hele tatt i Dual Channel-modus, dette skyldes at jeg trenger bedre RAM-brikker enn de 2 Corsairene jeg har nå. CPUen ligger på 46 grader idle og 65 grader load. Litt høyt, vil noen sikkert si - men husk at dette er med en barebone-PC der kjølesystemet er sertifisert for maks 3,2GHz...

Lenke til kommentar
2.6C @ 3.4 med luftkjøling.

Idle: 40-43

Load:50-55

Wow! naiz! Volt kjører du på da? hvor kommer CPU'en fra? er det den nyeste steppingen du har?

 

 

EviLEddiE: Burde også tenke på å få tempen din litt ned! Det hjelper ikke bare å få ny ram hos deg. Prøv også å ta ramtimingsene på 2-2-2-6! Test i sisoft og se om du tjente noe på det! Husk de tre første talleene skal man plusse, så skal man legge dem i samme slik at det siste tallet er summen av "regnestykket"! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...