Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så kommer den mongo pcen min da, kjøpte ny kjøler til masse penger i dag WOV, yes en Thermalright SP-94 ******, aldri finn på å kjøpe den det er BARE tull.

for det første:

Cpuen min= 2.4B

Klokket til 2.75 GHZ, mere enn det så piiper det, og klikker ved start, greier ikke boote. mm. :woot: Må si jeg er VELDIG fornøyd faens dritt. :grine:

Lenke til kommentar
så kommer den mongo pcen min da, kjøpte ny kjøler til masse penger i dag WOV, yes en Thermalright SP-94 ******, aldri finn på å kjøpe den det er BARE tull.

for det første:

Cpuen min= 2.4B

Klokket til 2.75 GHZ, mere enn det så piiper det, og klikker ved start, greier ikke boote. mm. :woot: Må si jeg er VELDIG fornøyd faens dritt. :grine:

kan være hket ditt. gi oss litt mer info.

Lenke til kommentar
så kommer den mongo pcen min da, kjøpte ny kjøler til masse penger i dag WOV, yes en Thermalright SP-94 ******, aldri finn på å kjøpe den det er BARE tull.

for det første:

Cpuen min= 2.4B

Klokket til 2.75 GHZ, mere enn det så piiper det, og klikker ved start, greier ikke boote. mm.  :woot: Må si jeg er VELDIG fornøyd faens dritt. :grine:

kan være hket ditt. gi oss litt mer info.

:!: ABIT be7 er ett hk fra 2002. Har flsashet det med siste bios og alt :!:

 

Jeg får ikke dratt den til 2.8 engang uansett hvor mye eller lite jeg stiller vcore. om jeg stillern opp 5% eller 15% :shrug:

 

Dette er ganske ergelig jeg som bare trudde at boxed-vifta var så dårlig, oh nå sitter jeg å driter ut penger på en dårlig heatpipe wannabe kjøleribbe. Og jeg sitter på samma klokkehastighet som boxed vifta jo. Bare jeg prøver å sette cpu-FSB på 163 eller likn, så skjer det baer at det blir svart, og fram med fingra -> biosjumper.

Lenke til kommentar

:!: ABIT be7 er ett hk fra 2002. Har flsashet det med siste bios og alt :!:

 

Jeg får ikke dratt den til 2.8 engang uansett hvor mye eller lite jeg stiller vcore. om jeg stillern opp 5% eller 15% :shrug:

 

Dette er ganske ergelig jeg som bare trudde at boxed-vifta var så dårlig, oh nå sitter jeg å driter ut penger på en dårlig heatpipe wannabe kjøleribbe. Og jeg sitter på samma klokkehastighet som boxed vifta jo. Bare jeg prøver å sette cpu-FSB på 163 eller likn, så skjer det baer at det blir svart, og fram med fingra -> biosjumper.

Tror nok det er hk'et ditt som er synderen her ja! :yes:

 

CPU'en kan det også være! Selg den å kjøp en 2.4C/800 M0 eller en 2.6C/800

 

Tjente du ikke noen grader på å kjøpe den nye ribba?

Lenke til kommentar
jeg er også litt misfornøyd med sp-94

får veldig høye loadtemps med den.

Prøv engang hvis du gidder da, å planslip CPU kjøleren. Det hjalp fra 5-7 grader load hos meg! Det med at du må ha en god pasta også da. Bruke den på riktig måte også, ved at du ikke har for mye eller for lite goop på CPU'en. Du må smøre det jevnt utover o.l. Kan også prøve å planslipe CPU'en...det gjorde jeg, tjente vel 1-2 grader der også i load ;)

 

Puss den helt til du ser at kobberen begynner å tre frem!

Lenke til kommentar

den er jo helt plan nesten:p og mener du kobberen på cpuen ? for på kjøleren er det 100% kobber.

bruker vanlig zalman paste inntil jeg orker bestille as5, lager en dært på midten og lar vekten av kjøleren fordele pastaen, hørt at det skal være best..

Lenke til kommentar
den er jo helt plan nesten:p og mener du kobberen på cpuen ? for på kjøleren er det 100% kobber.

bruker vanlig zalman paste inntil jeg orker bestille as5, lager en dært på midten og lar vekten av kjøleren fordele pastaen, hørt at det skal være best..

Altså...når jeg planslipte min kobber ribbe, slipte jeg den slik at den ble 100% rett. Flaten på den er ikke helt bein, derfor gjør man det. Den kan se bein ut, men den er ikke helt det. Det kan ha litt å si for kontakten mellom CPU rippe og CPU. Hvis det også er hakk i ribba, på den flaten der den skal ha kontakt med CPU, har også det noe å si.

 

CPU'en er heller ikke helt 100% rett/bein. Hvis du plansliper den, slik at kobberen under det sølv lignende greiene som er på CPU'kjerna går vekk, blir den da glattere og beinere. Da får den 100% kontakt med ribba.

 

Jeg har ivertfall lest at det beste er å smøre ett tynnt lag utover hele kjerna til CPU'en, slik at det dekker hele driten. Kan ha litt med det å gjøre at du bruker den zalman goopen. Det er ikke akkurat den beste!

Lenke til kommentar

:!: ABIT be7 er ett hk fra 2002. Har flsashet det med siste bios og alt :!:

 

Jeg får ikke dratt den til 2.8 engang uansett hvor mye eller lite jeg stiller vcore. om jeg stillern opp 5% eller 15% :shrug:

 

Dette er ganske ergelig jeg som bare trudde at boxed-vifta var så dårlig, oh nå sitter jeg å driter ut penger på en dårlig heatpipe wannabe kjøleribbe. Og jeg sitter på samma klokkehastighet som boxed vifta jo. Bare jeg prøver å sette cpu-FSB på 163 eller likn, så skjer det baer at det blir svart, og fram med fingra -> biosjumper.

Tror nok det er hk'et ditt som er synderen her ja! :yes:

 

CPU'en kan det også være! Selg den å kjøp en 2.4C/800 M0 eller en 2.6C/800

 

Tjente du ikke noen grader på å kjøpe den nye ribba?

;) vel trur jeg tjente oppimot kanskje 10 grader :D:p:

Vel, det jeg kan er å stappe cpu'en i broren min sin maskin, selvom han ahr det samma HK'et :mrgreen:

 

Vi fortsetter "denne" diskusjonen i DENNE TRÅDEN

 

Men det kanke værre rammen da? skal ta ut 512 MB å sjekke.

Lenke til kommentar
Får cpuen etter skolen idag Gef, gleder meg som en unge.

Jeg føler med deg! Jeg husker selv den dagen da jeg satt på skolen å venta på min 2.6c! Men så ble jeg litt skuffa da jeg ikke fikk klokka :grine:

 

Post resultatet med engang du får den opp å kjøre da! Er spendt ;)

 

NB! Husk å les av nummeret som står på CPU'en før du setter den i! :D

Lenke til kommentar
Kjører min 3GHz på 3,52GHz nå. 235 fbs = 3525 MHz. Boxed kjøler. Idle temp. ca. 30 grader. Load temp 50-55 grader.

bra OC til å være BOXED kjøler. Hva står det på PROD. CODE og FPO# på P4 esken din?

 

Hvor mye volt kjører du på nå?

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Får cpuen etter skolen idag Gef, gleder meg som en unge.

Jeg føler med deg! Jeg husker selv den dagen da jeg satt på skolen å venta på min 2.6c! Men så ble jeg litt skuffa da jeg ikke fikk klokka :grine:

 

Post resultatet med engang du får den opp å kjøre da! Er spendt ;)

 

NB! Husk å les av nummeret som står på CPU'en før du setter den i! :D

fikk bekreftet at det var en SL6Z3 av multicom, men vet ikke helt med fpo og slikt. under 2 timer igjen!

Lenke til kommentar
Kjører min 3GHz på 3,52GHz nå. 235 fbs = 3525 MHz. Boxed kjøler. Idle temp. ca. 30 grader. Load temp 50-55 grader.

bra OC til å være BOXED kjøler. Hva står det på PROD. CODE og FPO# på P4 esken din?

 

Hvor mye volt kjører du på nå?

er ikke det ganske vanlig med 3ghzen på stock volt? mener å ha lest det på xtremesystems.org og diverse andre forumer.

Lenke til kommentar
Kjører min 3GHz på 3,52GHz nå. 235 fbs = 3525 MHz. Boxed kjøler. Idle temp. ca. 30 grader. Load temp 50-55 grader.

bra OC til å være BOXED kjøler. Hva står det på PROD. CODE og FPO# på P4 esken din?

 

Hvor mye volt kjører du på nå?

er ikke det ganske vanlig med 3ghzen på stock volt? mener å ha lest det på xtremesystems.org og diverse andre forumer.

Jo det er normalt sånn ca, men jeg syntes den er bra jeg :p:

 

525MHz OC er jo ikke så galt da hvis man tenker seg litt om ;) Faktisk så er det bedre enn det som er gjor på overclockers.com...der er det meste 3.5GHz med boxed kjøler, mens Vo0do0 har klokket den til 3525MHz :p:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...