Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjører min 2.4C @ 3.6.

300 FSB :D

3:2 på minnet grunnet Twinmos 3200 \m winbond , har ikke lekt med Latency-instillinger enda.

1.700på vcore, men den undervolter til 1.65-1.68, (for liten psu?  :shrug: )

Specs i sig.

Hvilken PSU har du? :roll:

Chieftec 340Watt. I følge kalkulatoren på en eller annen side burde jeg ha 400watt eller mer, så problemet kan jo ligge der.

Hvorfor må Strømforsyninger være så dyyyyyreee ??

Hadde det ikke vært for det, hadde jeg hatt en ny for lengst.

Lenke til kommentar
Kjører min 2.4C @ 3.6.

300 FSB :D

3:2 på minnet grunnet Twinmos 3200 \m winbond , har ikke lekt med Latency-instillinger enda.

1.700på vcore, men den undervolter til 1.65-1.68, (for liten psu?  :shrug: )

Specs i sig.

D1 eller M0?

 

Stepping ellers?

Urk. jeg visste jeg skulle ha skrevet ned den sist jeg var av med vannblokka, blir nok lenge til neste gang. ;)

Står det noe annet sted enn på selve cpu-en?

Har esken liggende..

Lenke til kommentar
Kjører min 2.4C @ 3.6.

300 FSB :D

3:2 på minnet grunnet Twinmos 3200 \m winbond , har ikke lekt med Latency-instillinger enda.

1.700på vcore, men den undervolter til 1.65-1.68, (for liten psu?  :shrug: )

Specs i sig.

D1 eller M0?

 

Stepping ellers?

Urk. jeg visste jeg skulle ha skrevet ned den sist jeg var av med vannblokka, blir nok lenge til neste gang. ;)

Står det noe annet sted enn på selve cpu-en?

Har esken liggende..

skriv ned alt som står på den ene siden av esken:

 

PROD

FPO

BATCH

 

eller noe sånt..

Lenke til kommentar

PROD: BX80532Pg2400DSL6WF

 

BATCH: 3312A386

 

Om noen kan hjelpe meg å tyde dette, hadde jeg satt pris på det.

Så noen postet en oversettelse av dette, men var ikke helt sikker på hva det gjalt. (PROD, BATCH) ?

Det er førøvrig en Costa Rica. Er det noe forskjell på Costa Rica og Phillipines?

Har hørt at Phillipines er bedre..

:shrug:

Ble forresten kjøpt i Juli, så den er relativt "gammel"..

Endret av v0id
Lenke til kommentar
PROD: BX80532Pg2400DSL6WF

 

BATCH: 3312A386

 

Om noen kan hjelpe meg å tyde dette, hadde jeg satt pris på det.

Så noen postet en oversettelse av dette, men var ikke helt sikker på hva det gjalt. (PROD, BATCH) ?

Det er førøvrig en Costa Rica. Er det noe forskjell på Costa Rica og Phillipines?

Har hørt at Phillipines er bedre..

:shrug:

Ble forresten kjøpt i Juli, så den er relativt "gammel"..

SL6WF er steppingen din. Du har altså D1 stepping. Og som du sier, når FPO# tallet begynner på 3 er den fra costa rica. Etter min kunskap skal Malaysia være den beste overklokkeren sånn gjennomsnittlig. Men jeg ser din klarer ett voldsomt bra resultat! Du har ivertfall den eldste steppingen til 2.4C (SL6WF)

 

Har aldri hørt at phillipinske CPU'er er bedre enn Costa rica CPU'er. Men jeg har hørt at Malaysiske CPU'er visst skal være de beste! ;)

 

312 som jeg har uthevet med svart skrift har også noe med steppingen å gjøre. Jeg vet ikke om noe særlig om den egentlig, bare at den ikke er blant flertallet på 2.4C CPU'ene.

 

Ser at det meste man har klart med din CPU på overclockers er 3.5GHz med 1.75V, med alpha ribba. Så du burde være SVÆRT fornøyd med resultatet ditt ;)

 

Men så har du jo waterchill da...

 

Hvor mye synker +12 volten din til?

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Min Intel P4 2.8 GHz (800 MHz) er klokket til 3.5 GHz stabilt uten å endre Vcore, og bruker standardkjøleren. Målet må bli en overklokking på 1000 MHz, og jeg har 300 MHz igjen før jeg er der :) Så snart jeg har tid og mulighet skal jeg prøve, og håper det går når jeg øker Vcore. Bootet ikke på 3.6 GHz med Vcore på default.

Lenke til kommentar
Min Intel P4 2.8 GHz (800 MHz) er klokket til 3.5 GHz stabilt uten å endre Vcore, og bruker standardkjøleren. Målet må bli en overklokking på 1000 MHz, og jeg har 300 MHz igjen før jeg er der :) Så snart jeg har tid og mulighet skal jeg prøve, og håper det går når jeg øker Vcore. Bootet ikke på 3.6 GHz med Vcore på default.

Hva ligger tempen på pc'en din på?

 

Bra oc det der for å være stock volt! :yes:

 

HK har du? hva er steppingen på den?

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...