Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Kjører min 3GHz på 3,52GHz nå. 235 fbs = 3525 MHz. Boxed kjøler. Idle temp. ca. 30 grader. Load temp 50-55 grader.

bra OC til å være BOXED kjøler. Hva står det på PROD. CODE og FPO# på P4 esken din?

 

Hvor mye volt kjører du på nå?

er ikke det ganske vanlig med 3ghzen på stock volt? mener å ha lest det på xtremesystems.org og diverse andre forumer.

Jo det er normalt sånn ca, men jeg syntes den er bra jeg :p:

 

525MHz OC er jo ikke så galt da hvis man tenker seg litt om ;) Faktisk så er det bedre enn det som er gjor på overclockers.com...der er det meste 3.5GHz med boxed kjøler, mens Vo0do0 har klokket den til 3525MHz :p:

sier ikke nei til 3525mhz! så litt på swieftech vannkjøling nå. de (80mm) radiatorene.. vil 2 stk av de bli bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sier ikke nei til 3525mhz! så litt på swieftech vannkjøling nå. de (80mm) radiatorene.. vil 2 stk av de bli bra?

Beste når det gjelder radiatorer er å få en som du kan ha 2*120mm vifter på, da 120mm vifter blåser mer luft og er mer stillegående enn 80mm vifter som blåser samme mengde luft.. Blackice Extreme 2 er en av de beste radiatorene som er å få kjøpt til pc nå..

Lenke til kommentar
sier ikke nei til 3525mhz! så litt på swieftech vannkjøling nå. de (80mm) radiatorene.. vil 2 stk av de bli bra?

Beste når det gjelder radiatorer er å få en som du kan ha 2*120mm vifter på, da 120mm vifter blåser mer luft og er mer stillegående enn 80mm vifter som blåser samme mengde luft.. Blackice Extreme 2 er en av de beste radiatorene som er å få kjøpt til pc nå..

vet jo det, men gidder ikke sage lepont kabinettet mitt i fillebiter..!!

 

kjører forresten cpuen (nye 2.4C SL6Z3..) på 3300mhz dette på stock volt, alt virker stabilt. kjører 3dmark 2001 i loop.. nå..

Lenke til kommentar

Hei!

 

Ser ut som dere har masse fin overklokking av barna deres :)

 

Selv har jeg et ganske utdatert intel System:

 

Asus P4B266-E

 

Pentium 4 1.6A

 

DEn kjører jeg med FSB på 150, og med 16 i multiplier får jeg 2.4 Ghz

Ikke så galt syns jeg, tatt i betrakting at jeg har hovedkort uten agp/pci lock, og at jeg kjører med 3 PCI kort, 2 optiske drev og 2 hardisker...

 

Får endelig en 2.66Ghz til uka da, (533mhz buss)..får se åssen det går med klokkinga da :D

 

 

Edit: glemte å nevne at jeg har kjørt dette oppsettet stabilt i iover et år nå ;)

 

Ps. bruker 1.7 Volt jeg

Lenke til kommentar
cpuen vil ikke noe særlig mer enn 3.3ghz på stock volt. den utvikler mye varme på denne hastigheten og jeg kommer nok endel lenger hvis jeg har vannkjøling...

Skal du ikke øke volten?

der kommer problemet, selv om volt økes så vil ikke cpuen stort mer. den vil f.eks ikke kjøre på 3400 @ 1.6v, noe som burde være ok når den klarer 3300mhz på stock volt. kanskje hk spiller meg et lite puss?

Lenke til kommentar
cpuen vil ikke noe særlig mer enn 3.3ghz på stock volt. den utvikler mye varme på denne hastigheten og jeg kommer nok endel lenger hvis jeg har vannkjøling...

Skal du ikke øke volten?

der kommer problemet, selv om volt økes så vil ikke cpuen stort mer. den vil f.eks ikke kjøre på 3400 @ 1.6v, noe som burde være ok når den klarer 3300mhz på stock volt. kanskje hk spiller meg et lite puss?

Kanskje hk'et ditt ja, kan det være ramen også kanskje?

 

Hva står det på PROD. CODE og FPO# på P4 esken din?

Lenke til kommentar
cpuen vil ikke noe særlig mer enn 3.3ghz på stock volt. den utvikler mye varme på denne hastigheten og jeg kommer nok endel lenger hvis jeg har vannkjøling...

Skal du ikke øke volten?

der kommer problemet, selv om volt økes så vil ikke cpuen stort mer. den vil f.eks ikke kjøre på 3400 @ 1.6v, noe som burde være ok når den klarer 3300mhz på stock volt. kanskje hk spiller meg et lite puss?

Kanskje hk'et ditt ja, kan det være ramen også kanskje?

 

Hva står det på PROD. CODE og FPO# på P4 esken din?

kan være alt... sitter på skolen nå og har ikke esken med meg her.. hehe.

 

kan lese av når jeg kommer hjem. må stille litt på diverse innstillinger også, må få den høyere enn 3.3ghz. har også sett rundt på internett at 3326 chippene er bedre enn 3328.. jeg har seff 3328.

Lenke til kommentar
2.4C kjører på ca3.3(275Mhz->1100FSB)

Minne på 5:4 -> 440Mhz dual DDR, CL2

 

Luftkjølt med Swiftech.

hva får du i super pi? gidder du å legge ut resultat? gjerne med cpu-z oppe på siden.

 

Gef: Det er ikke rammen, hjelper ikke om jeg setter den ned et hakk heller..

Lenke til kommentar
Gjelder det hær hva vi kjører på eller hva vi har fått den opp til?

Du kan jo skrive begge deler! Men det som var meningen, var at du skulle skrive hva du kjører den på til vanlig. Men du kan skrive hva du har fått den opp til også ;)

 

the best one: Hvor hardt kjører du ramen din nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...