Gå til innhold

Alle postbudene får iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er IT-avdelingen i Posten som har utviklet den digitale ruteboken, men postbudene har vært med underveis i prosessen – blant annet ved å definere behov og ved å teste ut løsningen.

Haha, hadde tatt seg ut hvis spec & requirements hadde vært tatt ut av hatten til utvikleren eller en eller annen mellomleder og postbudene ikke hadde vært med på acceptance testing :p Egentlig ganske utrolig at noe slikt nevnes, siden dette (burde) ha vært standard programvareutviklingspraksis de siste 20 årene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Posten er en meningsløs bedrift og det blir neppe bedre om de flakser rundt med digital rutebok. Post i feil kasser er blitt rutine der hvor jeg bor.

 

Uansett er det vel greit om de slipper ruteoppdateringer på papirark, det fleste der kan vel ikke lese... (jeg tror jeg hadde vært såpass pinlig berørt av dagens modell at overgangen til digidings hadde blitt gjort i det stille).

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Posten er en meningsløs bedrift og det blir neppe bedre om de flakser rundt med digital rutebok. Post i feil kasser er blitt rutine der hvor jeg bor.

 

Uansett er det vel greit om de slipper ruteoppdateringer på papirark, det fleste der kan vel ikke lese... (jeg tror jeg hadde vært såpass pinlig berørt av dagens modell at overgangen til digidings hadde blitt gjort i det stille).

Tror nok postbud kan lese like godt som resten av den norske befolkningen, digitalt er ikke nødvendigvis bedre, de håper det. De jeg kjenner som jobber der tror og håper det blir bedre. (Hvis det er mye post som kommer feil, så er det jo bare å klage, men husk å ringe for å klage sentralt, postbudene er dessverre ikke en klageinstans)

 

Du får satse på alternativet, sentraliserte postkasser i butikk, så får du gleden av å dra til butikken og hente posten, så slipper du å få den levert hjem (for pr. i dag, så ser det ut til at det blir neste steg for å kutte kostnader for posten)

 

Først kommer de vel sannsynligvis til å kutte i antall dager der de kjører ut post.

Lenke til kommentar

Posten hadde nok spart mye på et rutesystem som UPS har (de tar ikke venstresvinger f.eks.). Jeg bor i en blindvei og postbilen stopper mange ganger i bakken på veien opp for å levere post istedet for å kjøre opp og så trille ned. Samt at postbudene ofte er uerfarne sjafører og ruser motoren veldig for hver bakkestart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tipper grunnen til at Posten har valgt iPhone er fordi Apple kan tilby stabil leveranse, garantert støtte for software lenge og velprøvd teknologi, pluss en veldig god støtte for deployment av egenutviklede apper og innebygget MDM som løper i ring rundt det man finner på Android. Om man i tillegg har ansatte man ikke stoler helt på er iOs overlegent da man kan låse ned enhetene totalt fra sentralt hold og kun kjøre godkjent programvare (altså sikkerhet fra brukerne, ikke for brukerne).

 

Enhetskosten for hardware er neppe noe de tenker mye på - det er kun en liten del av investeringen uansett og må sees i forbindelse med totalbildet.

Endret av Audun_K
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...