Gå til innhold

Alle postbudene får iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Er det bare jeg som synes det er litt ironisk at bedriften, i dette tilfellet Posten bruker store beløp på å sikre seg mot de ansatte. Høres ut til at de har høye tanker om de ansatte eller hva?

 

Selvsagt så er det stor forskjell mellom å ha fullstendig ned låsing og fullstendig anarki!

 

Selv er jeg en tilhenger av BYOD. Derfor er jeg ikke en tilhenger av følgende:

- Jobbmobil der du blir tvunget på en mobil du strengt må bruke

- Jobbpc som ikke er tilpasset din bruk og at man ikke strengt tatt står fritt til å gjøre tilpasninger på den.

 

BYOD funker for meg. Men om det vil fungere for andre er det ingen garanti for.

Lenke til kommentar

jeg lurer på om ikke det vil forringe salgsstatistikk , elle påvirke salg enheter på en kunstig måte når en etat , firma eller stort selskap sponser de ansatte med enheter fra en produsent .

 

Hp ( skrivere) lå jo lenge høyt opp på salgsstatistikkene for mange år siden .

Etter det jeg kan minnes så var det snakk om ca 50% av markedet.

 

Når folk ser det så blir de jo "lur" til å tro at dette er et ekstra godt produkt i forholde til konkurrentene.

Som i seg selv påvirket salget .

 

For min del virker det som et skittent triks for selge flere enheter som jeg mer ikke er så veldig bra

 

Nå vet jeg selvsagt ikke det var posten som vill bruke Iphone av fri vilje , eller om det ble gjort kun fordi de flik et godt tilbud

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

jeg lurer på om ikke det vil forringe salgsstatistikk , elle påvirke salg enheter på en kunstig måte når en etat , firma eller stort selskap sponser de ansatte med enheter fra en produsent .

 

Og på hvilken måte teller ikke et salg av en telefon til en bedrift?

 

For det er jo ingen bedrifter som kjøper android.. :roll:

Lenke til kommentar

jeg spør om det vil gjøre statistikken skjev.

Hvis det skjer en gang så har det nok ikke så mye å si men når det skjer menge år på rad ( på grunn av avtaler) vil man da ikke til slutt sitte igjen men bare noen få produsenter.

 

og så lurer jeg litt på hvor langt man kan gå angående slike avtaler for å ikke komme i konflikt med loven

Det er jo tross alt begrenset hvor mye "makt" en produsent for lov til å ha

Lenke til kommentar

Nå er du rett og slett på jordet, elg.

 

Det finnes ingen lover mot å selge bra, og konsolidering er ikke i seg selv et problem.

 

Og om en produsent selger mer gjør det jo ikke statistikken skjev, det gjør salget skjevt. Statistikken gjenspeiler salget. Og når salget er skjevt må konkurrentene skjerpe seg eller gå konk.

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg spør om det vil gjøre statistikken skjev.

Hvis det skjer en gang så har det nok ikke så mye å si men når det skjer menge år på rad ( på grunn av avtaler) vil man da ikke til slutt sitte igjen men bare noen få produsenter.

 

og så lurer jeg litt på hvor langt man kan gå angående slike avtaler for å ikke komme i konflikt med loven

Det er jo tross alt begrenset hvor mye "makt" en produsent for lov til å ha

 

Ta gjerne denne "diskusjonen" i en Windows-tråd, der vil den være mye mer relevant...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir ikke mer riktig å ta det opp i en windows tråd . da det handler om salg og konkurranse uansett produkt

 

Her virker det som flere av dere rett og slett ikke forstå problemstillingen , men det handler rett ogslett om at avtaler mellom produsent og firmaer medføre at enkelt produsenter må legge inn årene på grunn av tap salg

som igjen medfører at andre får for stor markedsandel

 

Det er jo en grunn til at enkelt store aktører blir pålagt å dele seg opp når de får for store markedsandeler

Lenke til kommentar

Det blir ikke mer riktig å ta det opp i en windows tråd . da det handler om salg og konkurranse uansett produkt

 

Her virker det som flere av dere rett og slett ikke forstå problemstillingen , men det handler rett ogslett om at avtaler mellom produsent og firmaer medføre at enkelt produsenter må legge inn årene på grunn av tap salg

som igjen medfører at andre får for stor markedsandel

 

Det er jo en grunn til at enkelt store aktører blir pålagt å dele seg opp når de får for store markedsandeler

Dette er jo ikke en problemstilling. Dette er konkurranse. Ja konkurranse er råe saker og noen vil bukke under. Men sånn er det bare.

Lenke til kommentar

 

Det blir ikke mer riktig å ta det opp i en windows tråd . da det handler om salg og konkurranse uansett produkt

 

Her virker det som flere av dere rett og slett ikke forstå problemstillingen , men det handler rett ogslett om at avtaler mellom produsent og firmaer medføre at enkelt produsenter må legge inn årene på grunn av tap salg

som igjen medfører at andre får for stor markedsandel

 

Det er jo en grunn til at enkelt store aktører blir pålagt å dele seg opp når de får for store markedsandeler

Dette er jo ikke en problemstilling. Dette er konkurranse. Ja konkurranse er råe saker og noen vil bukke under. Men sånn er det bare.

 

Det er ikke noe særlig når ert stor firma har oppnådd større firmaavtaler , samtidig som de skviser vekk konkurrentene , før de så en stund etter på får pålegg fra konkurransetilsynet om redusere virksomheten.

Lenke til kommentar

Det blir ikke mer riktig å ta det opp i en windows tråd . da det handler om salg og konkurranse uansett produkt

 

Her virker det som flere av dere rett og slett ikke forstå problemstillingen , men det handler rett ogslett om at avtaler mellom produsent og firmaer medføre at enkelt produsenter må legge inn årene på grunn av tap salg

som igjen medfører at andre får for stor markedsandel

 

Det er jo en grunn til at enkelt store aktører blir pålagt å dele seg opp når de får for store markedsandeler

 

Det du beskriver er grovt sett den virkeligheten vi har sett gjennom et par tiår når det gjelder Microsoft, Windows og MS Office, og er derfor langt mer relevant der.

Når det gjelder iPhone så har den aldri vært i nærheten av et markedsmonopol eller i størrelsesorden minst 90% av smarttelefonmarkedet, og med Apples relativt beskjedne markedsandel i Europa ser jeg heller ingen grunn til at den delen av konkurranselovgivningen som er ment å skulle forhindre uønskede monopoldannelser kan være relevant.

Du er med andre ord temmelig langt ute på ett eller annet jorde og roper mot nordavinden uten at en kjeft egentlig bryr seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg snakker om da de hadde "monopol" på nettbrett og smartmobiler ( iPad og Iphone ).

 

I tillegg har man ting som ikke bare gjelder Apple der man må ha Iphone eller Macintosh eller en bestem dings fra en bestem produsent for å få gjort en oppgave

 

f.eks så er det enkelte apper som gjør at du kan bruke Iphone til å gjøre en bestemt ting.

denne muligheten har man ikke hos konkurrentene.

( konkurrentene har ikke tilsvarende apper )

 

Nå skulle man også tro at det virker andre veien , men da er det jo lit underlig at jeg ikke har hør om Apper som gjør at man bare har den muligheten på android telefoner ( det finne da tilsvarende apper også til Iphone )

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Ja. Det er ingen som er noe sted i nærheten av å kunne det innenfor telefoni. Apple i særdeleshet har aldri vært der. Særlig fordi tablet-markedet vanskelig kan sees som uavhengig fra PC- og smarttelefonmarkedet. Det er klart Apple var store på tablets da de var først (hvem skulle de konkurrert mot?), men det er irrelevant.

 

Og at folk ikke lager apps til begge plattformer? Har ingenting med saken å gjøre, fordi de står fritt til å gjøre det. Jeg lager f.eks apper kun til iPad fordi det er den eneste plattformen det lønner seg økonomisk å kode for.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Ja. Det er ingen som er noe sted i nærheten av å kunne det innenfor telefoni. Apple i særdeleshet har aldri vært der. Særlig fordi tablet-markedet vanskelig kan sees som uavhengig fra PC- og smarttelefonmarkedet. Det er klart Apple var store på tablets da de var først (hvem skulle de konkurrert mot?), men det er irrelevant.

 

Og at folk ikke lager apps til begge plattformer? Har ingenting med saken å gjøre, fordi de står fritt til å gjøre det. Jeg lager f.eks apper kun til iPad fordi det er den eneste plattformen det lønner seg økonomisk å kode for.

ikke ro deg unna med å snakke om generelt monopol når det ikke var det jeg mente

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...