Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åjaaa.. Venter fortsatt på at MSI's 970 skal komme på lager.. Må bare få sagt, denne gangen virker det som at nVidia har gjort det helt rektig! Og det passer meg utmerket nå som tida er helt inne for meg for å oppgradere også :)

 

GTX 970 yter jo som ett top end kort idag, akkurat som GTX 580, 780 gjorde når de var nye i sin tidsalder, mens 980 blir for spesielt interesserte og ikke minst så er prisen meget overkommelig også.. husker jeg betalte mye mer før for "toppmodellene" som 8800GTX, GTX 295 osv som gjerne lå på 4500-5000 på den tiden :)

 

Så må si jeg er veldig fornøyd med den situasjonen som er pr. idag.

http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Skjermkort/PCI-Express/MSI/MSI-GeForce-GTX-970-Gaming-4GB-PhysX-Twin-Frozr-V-130589-p0000091220.aspx

 

masse på lager.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei folkens,

 

har det dukket opp noen andre problemer med GTX 980 enn EVGA sitt? :) ( Medtanke på Asus, MSI, Zotac, Gigabyte etc.)

Var vel 970-versjonen med ACX fra EVGA det var "problemer" med, ingenting annet. Et problem som strengt tatt egentlig ikke er et problem. Kun Guru3D som hater EVGA. Og folk som blåser seg opp. Anbefaler dog å kjøpe kort med enten referanse eller ACX2.0 om du skal ha EVGA. Den første ACX-kjøleren er ikke like god som 2.0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DuraN, den 28 Sept 2014 - 11:08, sa:

 

Ryoki, den 28 Sept 2014 - 03:31, sa:

Hei folkens,

 

har det dukket opp noen andre problemer med GTX 980 enn EVGA sitt? :) ( Medtanke på Asus, MSI, Zotac, Gigabyte etc.)

Var vel 970-versjonen med ACX fra EVGA det var "problemer" med, ingenting annet. Et problem som strengt tatt egentlig ikke er et problem. Kun Guru3D som hater EVGA. Og folk som blåser seg opp. Anbefaler dog å kjøpe kort med enten referanse eller ACX2.0 om du skal ha EVGA. Den første ACX-kjøleren er ikke like god som 2.

1) Det er langt ifra bare Guru3D som nevner dette.

2) Selv om kjøleløsningen ikke er optimal har dem visst satt viftene til å være langt mere aggressive enn nødvendig, dette retter EVGA på med en ny BIOS, snart.

Så det virker som at folk har hatt en gyldig grunn til å klage, hadde personlig heller aldri kjøpt EVGA utgave før kortene med neste kjøler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

DuraN, den 28 Sept 2014 - 11:08, sa:

 

Ryoki, den 28 Sept 2014 - 03:31, sa:

Hei folkens,

 

har det dukket opp noen andre problemer med GTX 980 enn EVGA sitt? :) ( Medtanke på Asus, MSI, Zotac, Gigabyte etc.)

Var vel 970-versjonen med ACX fra EVGA det var "problemer" med, ingenting annet. Et problem som strengt tatt egentlig ikke er et problem. Kun Guru3D som hater EVGA. Og folk som blåser seg opp. Anbefaler dog å kjøpe kort med enten referanse eller ACX2.0 om du skal ha EVGA. Den første ACX-kjøleren er ikke like god som 2.

1) Det er langt ifra bare Guru3D som nevner dette.

2) Selv om kjøleløsningen ikke er optimal har dem visst satt viftene til å være langt mere aggressive enn nødvendig, dette retter EVGA på med en ny BIOS, snart.

Så det virker som at folk har hatt en gyldig grunn til å klage, hadde personlig heller aldri kjøpt EVGA utgave før kortene med neste kjøler.

 

1) Jeg vet det er en tråd på OCN. Men jeg vet ikke om du har lest om hvorfor Guru3D har en agenda mot EVGA?

2) Der er vi enige.

 

En del av påstandene rettet mot 970-kortene med ACX1.0 har blitt motbevist, for eksempel at den tredje heatpipen ikke er stengt av. Det er den. Dessuten har ikke den tredje heatpipen som funksjon å kjøle av selve kjernen da denne er for liten uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Venter til MPX har de for bor i Sandefjord for sku det bli no tull så har jeg dem.

 

Men ang. EVGA 970 så ser jeg de har kommet enda en NY versjon bare med ACX 2.0 istedet for 1.0 men koster litt mer. Lurer på om EVGA innså bommerten med lyd selv om dette kan fikses i software.

 

https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-970-4gb-physx-cuda/826145

Lenke til kommentar

Da har jeg fått prøvd ut Hdmi 2.0. Måtte inn på tven å aktivere det for at det skulle virke. Fantastisk med 60 hertz 4k kontent på tven. Prøvde ut planetside i 3840x2160p lå på rundt 20-30 fps. Så her må det 980 sli til for å bli spillbart.

 

Jeg får det ikke til med mitt MSI 970. Halvparten av geforce-forumet sliter med det samme. Hvilket kort og tv har du? Sikker på at du får 4k 60 hz 4:4:4?

 

https://forums.geforce.com/default/topic/777438/geforce-900-series/gtx-980-and-samsung-4k-tv-hu8550-60hz-works-but-not-getting-4-4-4-full-rgb-output/1/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Hei folkens,

 

har det dukket opp noen andre problemer med GTX 980 enn EVGA sitt? :) ( Medtanke på Asus, MSI, Zotac, Gigabyte etc.)

Var vel 970-versjonen med ACX fra EVGA det var "problemer" med, ingenting annet. Et problem som strengt tatt egentlig ikke er et problem. Kun Guru3D som hater EVGA. Og folk som blåser seg opp. Anbefaler dog å kjøpe kort med enten referanse eller ACX2.0 om du skal ha EVGA. Den første ACX-kjøleren er ikke like god som 2.0

 

Ja.

Hva er/var "problemet" med EVGA GTX970 ACX 1.0?

Har nå testet dette en del i helgen og så langt synes jeg det var en god "investering" :)

Det klokker ikke så bra som kanskje en del andre kort slik jeg har oppfattet det (Google reviews), og mitt kort klokker "dårlig" på minnet kan det se ut som.

Men det er jo "superclocked" allerede så det er kanskje ikke så mye mer ekstra å hente.

Uansett synes jeg over 11k i 3DMark Firestrike er imponerende. 11198

:)

 

PS.

Utifra MSI Afterburner (logg) går temp aldri over 55 grader ved "benching" og vifta surrer bedagelig på 25%.

Ser også via Zalman ZM-MFC3 at max strømtrekk såvidt passer 320w ved full belastning (overklokket CPU og GPU).

 

Edit:

Har nå lest meg opp på emnet("issue") både hos Guru3D og EVGA.

Merkelig..Har hverken problem med støy eller varme med mitt kort.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Kan jo fortelle at det holder med 2x980 @ 1500mhz for å få bf4 til å flyte PERFEKT med ultrasettings 1440p 144hz g-sync :D

 

Ganske sinnsykt at disse korta klarer lett 1500mhz på luft. Har 2x 980 evga SC.

 

Det har skjedd noe med driveren også, fordi nå blir det brukt veldig mye cpu!

 

5960x.png

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Da har jeg fått prøvd ut Hdmi 2.0. Måtte inn på tven å aktivere det for at det skulle virke. Fantastisk med 60 hertz 4k kontent på tven. Prøvde ut planetside i 3840x2160p lå på rundt 20-30 fps. Så her må det 980 sli til for å bli spillbart.

 

Jeg får det ikke til med mitt MSI 970. Halvparten av geforce-forumet sliter med det samme. Hvilket kort og tv har du? Sikker på at du får 4k 60 hz 4:4:4?

 

https://forums.geforce.com/default/topic/777438/geforce-900-series/gtx-980-and-samsung-4k-tv-hu8550-60hz-works-but-not-getting-4-4-4-full-rgb-output/1/

 

 

Jeg har en samsung UE55HU6905UXXE, og har inspisert bildet nøye, klarer ikke å se noe forvrengte farger. Har 4:4:4 innstilt på tv-en på UHD Color. Har spilt litt på tv-en i dag, og det var en fornøyelse. Så ser ut som jeg er heldig å slipper unna det problemet.

 

Lenke til kommentar

 

 

Da har jeg fått prøvd ut Hdmi 2.0. Måtte inn på tven å aktivere det for at det skulle virke. Fantastisk med 60 hertz 4k kontent på tven. Prøvde ut planetside i 3840x2160p lå på rundt 20-30 fps. Så her må det 980 sli til for å bli spillbart.

 

Jeg får det ikke til med mitt MSI 970. Halvparten av geforce-forumet sliter med det samme. Hvilket kort og tv har du? Sikker på at du får 4k 60 hz 4:4:4?

 

https://forums.geforce.com/default/topic/777438/geforce-900-series/gtx-980-and-samsung-4k-tv-hu8550-60hz-works-but-not-getting-4-4-4-full-rgb-output/1/

 

 

Jeg har en samsung UE55HU6905UXXE, og har inspisert bildet nøye, klarer ikke å se noe forvrengte farger. Har 4:4:4 innstilt på tv-en på UHD Color. Har spilt litt på tv-en i dag, og det var en fornøyelse. Så ser ut som jeg er heldig å slipper unna det problemet.

 

 

I all verden. Jeg har Samsung UE55HU7505 med UHD Color on, det burde jo virke på den og. Du har tydeligvis EVGA?, da går MSI kortet mitt i retur asap. Fint med 45 dagers åpent kjøp på komplett.

Lenke til kommentar

Heisann!
Vet ikke om det er tatt opp i tråden tidligere, men here goes:
Jeg lurer på å anskaffe meg 1 eller fler av disse kortene (GTX980), men greia er att jeg ønsker å fortsatt kunne kjøre 144hz på mine Asus VG278HE. Dette kan kun gjøres gjennom DVI, og ser at eneste løsning blir å ha 2x adaptere med DVI duallink. Jeg har 3 av disse skjermene.
Har helst lyst å kjøre kun kabel, da jeg innbiller meg at adaptere forringer billedkvalitet og kan evt forårsake problemer. Denne skjermen kan kun kjøre 144hz via DVI.
Er jeg mer eller mindre fucked? Eller har noen noen meninger om dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...