Gå til innhold

Hvorfor aksepterer vi så mye innvandring og resultatene av det?


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

 

 

Du snakker om 20-30 innvandrere i året og reellt tall er 54 394.

 

Jeg synes det er en ganske stor forskjell her, og du snakker om at andre er sleivete.

Hvis du synes "innvandrer" er et korrekt begrep på bl.a. studenter og folk som er her på jobb, javel da er det 54 394

Ja, jeg synes innvandrer er riktig begrep når SSB sier det var 54 394 innvandrere i 2013.

Hvordan skilles Innvandrere med statsborgerskap fra de som ville bare arbeidere eller studere I Norge et par år? Finnes det et slik uttrykk på norsk?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

 

Du snakker om 20-30 innvandrere i året og reellt tall er 54 394.

 

Jeg synes det er en ganske stor forskjell her, og du snakker om at andre er sleivete.

Hvis du synes "innvandrer" er et korrekt begrep på bl.a. studenter og folk som er her på jobb, javel da er det 54 394

Ja, jeg synes innvandrer er riktig begrep når SSB sier det var 54 394 innvandrere i 2013.

Hvordan skilles Innvandrere med statsborgerskap fra de som ville bare arbeidere eller studere I Norge et par år? Finnes det et slik uttrykk på norsk?

 

 

Det skilles tydeligvis ikke på disse, men det er et regnestykke siden også noen utvandrer hvert år.

Wikipedia bruker definisjoner fra regjeringen og SSB

http://no.wikipedia.org/wiki/Innvandrere_i_Norge

 

ordet innvandrer impliserer at de er her for permanent opphold.

 

Ikke nødvendigvis, ifølge definisjonen som jeg lenker til over er ikke det tatt med (utifra det jeg kan se).

Antar at det er folkeregisteret som er brukt.

 

For 2012 er det ca 47 000 innvandret, det er 78 000 totalt innvandret minus 31 000 utvandret

 

http://www.ssb.no/innvutv/

Lenke til kommentar

 

Jeg begynte å lese i denne tråden nå og der var det noen svært merkelige innlegg.

 

 

 

Så hva tror du er grunnen til at vi aksepterer alle resultatene og selve innvandringen? Hva tenker du om innvandring?

 

 

Det forekommer knapt noe innvandring til Norge. Kanskje 20-30 personer i året.

 

 

Ifølge SSB kom 54 394 innvandrere til Norge i 2013, jeg synes det er en del mer enn 20-30. (Jeg regner med du kan stole på SSB.)

 

http://www.ssb.no/befolkning/statistikker/innvgrunn

 

 

I Norge bruker vi begrepet innvandrer som fellesbetegnelse på personer med utenlandsk bakgrunn, uavhengig av årsaken til innvandringen, så, ditt første innlegg er fortsatt feil.

 

Det er i så fall sleivete.

 

Når Stortinget vedtok innvandringsstoppen i 1975 så medførte ikke det at man ikke tok imot asylsøknader eller kvoteflyktninger i samme periode. Så det er en vesensforskjell mellom de to begrepene.

 

Hvis man ikke skjønner forskjellen, kan man like godt spørre type spørsmål som "jeg skjønner ikke at folk gidder å spise på Frelsesarmeens suppekjøkken"

 

 

Hvis du ikke vet at ting er forandret siden 1975, så er det litt merkelig.

 

Har du brydd deg om å se nærmere hva 54 394 "innvandrere" er for noe? Det er ikke 54 394 "somaliere og afghanere" osv. som vel er det du helst vil gi inntrykk av? men inkluderer studenter, ti-tusenvis av polakker og andre europeiske arbeidsinnvandrere, deres ektefelle og barn, etc.

 

 

Siden du introduserer noen nasjonaliteter her, kan det være interessant å se på hva det egentlig betyr.

De kommer som nr. 4 av de største nasjonalitetene av innvandrere 30 000 (i antall) og koster Norge 4 000 000 pr person. Det blir et ufattelig stort beløp som er 120 000 000 000, altså 120 milliarder. Dette er en nasjonalitet. Så kan man se på alle andre nasjonaliteter.

Innvandringen er kjempedyr og det kommer innstramminger på innstramminger fremover. Det er uavhengig av om det er blåblå eller rødgrønn regjering.

Oljefondet er fort borte og oljeinntektene går nedover enda fortere. Ingen andre næringer vil bringe samme lønnsomhet som oljenæringen, dette var vår lotto-gevinst. Nå kommer andre tider.

Lenke til kommentar

 

 

Det skilles tydeligvis ikke på disse, men det er et regnestykke siden også noen utvandrer hvert år.

Wikipedia bruker definisjoner fra regjeringen og SSB

Synes du alle slags Innvandrere er like ille eller bra?

 

 

Jeg synes det er bra folk blant de fleste nasjonaliteter.

Problemet er at vi har et oljesmurt samfunn som er ekstremt dyrt å drive og det forutsetter store skatteinntekter. Vanskelig blir det med store grupper som ikke har kultur for å jobbe og har yrkesdeltakelse på 30%. Det går dårlig og velferdskutt vil komme.Det kommer under alle regjeringer fremover og det blir nok mange leserbrev med "Kjære Jonas" også.

Det jeg ikke liker blant en del innvandrere er at de ser ned på nordmenn og vår kultur og selv kommer fra gjennomkorrupte land hvor det ikke er orden på noen ting.

De fleste kommer for et bedre liv og det er veldig forståelig, Synd at de har blitt tatt i mot på en måte som gjør det lett for dem å bli NAV-klienter.

 

Jeg mener at Norge må sette krav til innvandrere, integrere dem og styre det noe slik at de det kommer flest av ikke har veldig lav arbeidsdektakelse. Ideellt sett så burde innvandringen i hvertfall gå i 0.

De som virkelig er flyktninger blir innlosjert under forferderlige forhold rundt i verden. Da burde de være glad for å komme til Norge, men det virker som de veldig fort justerer seg til norsk krav-mentalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det skilles tydeligvis ikke på disse, men det er et regnestykke siden også noen utvandrer hvert år.

Wikipedia bruker definisjoner fra regjeringen og SSB

Synes du alle slags Innvandrere er like ille eller bra?

Jeg synes det er bra folk blant de fleste nasjonaliteter.

Problemet er at vi har et oljesmurt samfunn som er ekstremt dyrt å drive og det forutsetter store skatteinntekter. Vanskelig blir det med store grupper som ikke har kultur for å jobbe og har yrkesdeltakelse på 30%. Det går dårlig og velferdskutt vil komme.Det kommer under alle regjeringer fremover og det blir nok mange leserbrev med "Kjære Jonas" også.

Det jeg ikke liker blant en del innvandrere er at de ser ned på nordmenn og vår kultur og selv kommer fra gjennomkorrupte land hvor det ikke er orden på noen ting.

De fleste kommer for et bedre liv og det er veldig forståelig, Synd at de har blitt tatt i mot på en måte som gjør det lett for dem å bli NAV-klienter.

 

Jeg mener at Norge må sette krav til innvandrere, integrere dem og styre det noe slik at de det kommer flest av ikke har veldig lav arbeidsdektakelse. Ideellt sett så burde innvandringen i hvertfall gå i 0.

De som virkelig er flyktninger blir innlosjert under forferderlige forhold rundt i verden. Da burde de være glad for å komme til Norge, men det virker som de veldig fort justerer seg til norsk krav-mentalitet.

Norske innvandrere til mitt land ville ikke integrere seg lettvint heller. De ble kritisert fordi mange mente de ville bo sammen og ikke lære språket og mente norsk kulturen var overlegen. Min bestefar, som ble født i England kritiserte amerikansk kultur og språk hele sitt liv som innvandrer

 

Jeg kjønner hva du mener. Heldigvis integrerte norske amerikanerne barn og barnebarn ganske bra og mener USA er bedre enn Norge

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det skilles tydeligvis ikke på disse, men det er et regnestykke siden også noen utvandrer hvert år.

Wikipedia bruker definisjoner fra regjeringen og SSB

Synes du alle slags Innvandrere er like ille eller bra?

Jeg synes det er bra folk blant de fleste nasjonaliteter.

Problemet er at vi har et oljesmurt samfunn som er ekstremt dyrt å drive og det forutsetter store skatteinntekter. Vanskelig blir det med store grupper som ikke har kultur for å jobbe og har yrkesdeltakelse på 30%. Det går dårlig og velferdskutt vil komme.Det kommer under alle regjeringer fremover og det blir nok mange leserbrev med "Kjære Jonas" også.

Det jeg ikke liker blant en del innvandrere er at de ser ned på nordmenn og vår kultur og selv kommer fra gjennomkorrupte land hvor det ikke er orden på noen ting.

De fleste kommer for et bedre liv og det er veldig forståelig, Synd at de har blitt tatt i mot på en måte som gjør det lett for dem å bli NAV-klienter.

 

Jeg mener at Norge må sette krav til innvandrere, integrere dem og styre det noe slik at de det kommer flest av ikke har veldig lav arbeidsdektakelse. Ideellt sett så burde innvandringen i hvertfall gå i 0.

De som virkelig er flyktninger blir innlosjert under forferderlige forhold rundt i verden. Da burde de være glad for å komme til Norge, men det virker som de veldig fort justerer seg til norsk krav-mentalitet.

Norske innvandrere til mitt land ville ikke integrere seg lettvint heller. De ble kritisert fordi mange mente de ville bo sammen og ikke lære språket og mente norsk kulturen var overlegen. Min bestefar, som ble født i England kritiserte amerikansk kultur og språk hele sitt liv som innvandrer

 

Jeg kjønner hva du mener. Heldigvis integrerte norske amerikanerne barn og barnebarn ganske bra og mener USA er bedre enn Norge

 

Sikkert mye riktig i det. Bestefaren min dro til USA og bodde i Montreal(Canada), New York og detroit. Han giftet seg med en norsk dame og de vanket sammen med en del norske. De reiste tilbake til Norge og hans sonn (min onkel) flyttet til USA. Men de likte USA og mine fettere har vært mye i Norge på ferie og snakker norsk.

Det som er en stor forskjell er at nordmenn som dro til USA måtte greie seg selv uten økonomisk støtte, mens i Norge er det veldig mye økonomisk støtte til mange av de som flytter hit.

Min bestefar som mange av de som bodde i USA var veldig glad i USA og var ivrig på at min onkel skulle reise dit.

Lenke til kommentar

 

Det som er en stor forskjell er at nordmenn som dro til USA måtte greie seg selv uten økonomisk støtte, mens i Norge er det veldig mye økonomisk støtte til mange av de som flytter hit.

 

Det som også er forskjellig er at norske innvandrerbarn erfarte ikke rasisme og de ble sett som amerikaner, ikke som nordmenn med amerikansk pass. Er du innvandrebarn i Norge med mørkt hud så vet alle din etnisitet ikke er norske og selv om du snakker bra norsk ville mange ikke gir deg jobb eller bli naboen din. Slike problemer hadde aldri norske amerikanere i USA, det var deres oppførsel som betyr mer enn deres hudfarge

Lenke til kommentar

 

 

På internett går ingen historier ut på dato. Den artikkelen er tre og et halvt år gammel, og har vært postet før.

 

Men ja, kulturkollisjonene er integreringens store problem. Det dreier seg først og fremst om konservative muslimer (mer enn ekstremistiske ditto) og deres barn. Og om apologetiske norske autoriteter (lærere og andre) som ikke tar grep i slike situasjoner, men "forstår" mobberne og gir de anderledes skylden. Sånn er det forsåvidt overalt i samfunnet, det spesielle i Groruddalen var/er(?) at muslimene er den største gruppen og at det dermed mot normalt er innvarerne som mobber, og etnisk norske som blir mobbet.

 

Jeg tror fortsatt at løsningen ligger i sekularisering og integrering av kvinnene, men det tar tid. Hva man gjør på kort sikt vet jeg ikke. Men en god start var å ansvarliggjøre skolen og lærere/administrasjon,som igjen må stille foreldrene til ansvar.

 

Hva er din løsning, Baltus?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvordan dette løses er en ting, en annen er at uintegrerte innvandrere aldri skulle fått ta over bydeler i begynnelsen slik at ting som dette skjer, så dette virker som tegn på at vi har sluppet inn flere innvandrere enn vi kunne håndtere. politikerne bør fikse innvandringspolitikken slik at dette ikke skjer igjen, for eksempel ved å redusere antall innvandrere.

Lenke til kommentar

hvordan dette løses er en ting, en annen er at uintegrerte innvandrere aldri skulle fått ta over bydeler i begynnelsen slik at ting som dette skjer, så dette virker som tegn på at vi har sluppet inn flere innvandrere enn vi kunne håndtere. politikerne bør fikse innvandringspolitikken slik at dette ikke skjer igjen, for eksempel ved å redusere antall innvandrere.

Minner meg om innvandrer ghettoer skapte av skandinaviske , tyske og irske innvandrere til USA i NYC og Chicago. Kriminelle gjenger, mobbing, og fattigdom og kulturkollisjonene tvang mange innfødte til å flytte til andre steder

 

 

Hvis bare vi hadde begrenset disse folk som skaper så mye problemer....

Lenke til kommentar

hvordan dette løses er en ting, en annen er at uintegrerte innvandrere aldri skulle fått ta over bydeler i begynnelsen slik at ting som dette skjer, så dette virker som tegn på at vi har sluppet inn flere innvandrere enn vi kunne håndtere. politikerne bør fikse innvandringspolitikken slik at dette ikke skjer igjen, for eksempel ved å redusere antall innvandrere.

 

 

Det er mange problemer med den tanken, ikkeminst at det strider mot ideen om at vi fritt skal kunne bosatte oss hvor vi vil i landet og ikke minst fritt omsette våre boliger. Hva ville skjedd om f. eks. Oslo kommune vedtok forbud mot å selge leiligheter i Groruddalen til innvandrere. Det ville åpenbart ødelagt markedet for nordmenn som av ulike grunner vill flytte på seg, og det vill ført til samme type ghettofisering i andre bydeler istedet.

 

Dette er - uavhengig om vi sier det er godt eller vondt - som jjkoggan peker på en nokså uungåelig konsekvens av all innvandring. Like barn leker best, og nye innvandrere vil av åpenbare grunner søke til steder der kulturkollisjonen blir litt roligere.

 

Å tro at vi skal ha en innvandring som er så lav at de innvandrede blir assimilert er utopisk. En av mine gamle anekdoter er fra kinarestauranten like nedenfor kontoret vårt i Pilestredet i gamle dager. Vi var der ofte, men var tiilsynelatende de eneste gjestene like ofte som ikke. Vi skjønte ikke hvordan de overlevde med så liten omsetning.

 

Men en dag var døren inn til naborommet åpen, og der inne satt bråtevis med norsk-kinesere og drakk te og spilte mahjong. Det var ikke mange nok i Oslo til at de hadde sitt eget Chinatown, men de holdt sammen og pleiet sine skikker og språk allikevel.

 

Alt vi oppnår med innvandringsstopp -eller begrensninger er at ting blir som enkelte synes de skal være: "Gode nordmenn" er i flertall overalt og diskriminerer og plager utlendinger, ikke omvendt...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Det er mange problemer med den tanken, ikkeminst at det strider mot ideen om at vi fritt skal kunne bosatte oss hvor vi vil i landet og ikke minst fritt omsette våre boliger.

når innvandrere kommer til Norge så er det på våre premisser, og de bosetter seg der vi tillater det.

 

Hva ville skjedd om f. eks. Oslo kommune vedtok forbud mot å selge leiligheter i Groruddalen til innvandrere. Det ville åpenbart ødelagt markedet for nordmenn som av ulike grunner vill flytte på seg, og det vill ført til samme type ghettofisering i andre bydeler istedet.

Hvis et slikt forbud ble vedtatt før innvandrerne nærmet seg flertall, dvs. på et tidspunkt hvor nordmenn fremdeles kunne tenke seg å bo der, så ville det ikke være noe stort problem. Det ville bli litt vanskeligere å selge hus i disse områdene, og litt lettere i andre. Men det ville fremdeles være fullt mulig å selge der.

 

Å tro at vi skal ha en innvandring som er så lav at de innvandrede blir assimilert er utopisk.

Ikke noe galt ved det, sånn jeg ser det.

 

 

Alt vi oppnår med innvandringsstopp -eller begrensninger er at ting blir som enkelte synes de skal være: "Gode nordmenn" er i flertall overalt og diskriminerer og plager utlendinger, ikke omvendt...

Med tanke på at dette er Norge, så er det heller sånn det skal være enn omvendt. (men såklart, helst skulle det ikke vært sånn i det hele tall)

 

Ville du synes det var akseptabelt om det var dine barn som ble mobbet fordi de var norske?

Lenke til kommentar

Jeg tror flere i denne tråden, på begge sider, kunne hatt godt av å lese om Thomas Schellings segregasjonsmodell. 'Ghettofisering' trenger ikke bety at 'vi' er rasister, at eller at 'de' ikke er integrerte eller en del av samfunnet.

 

For de som er interessert er Schellings bok Micromotives and Macrobehavior fritt tilgjengelig på internett om man ikke er veldig opptatt av visse lover, den kan ellers skaffes rimelig på mer lovlige måter.

 

Modellen er relatert til fenomenet Tipping point. Den går ut på at enkle preferanser som et ønske om å ikke være i mindretall, eller eventuelt ikke tilhøre en gruppe mindre enn X %, kan føre til total segregasjon uten at det nødvendigvis er ønsket av noen av gruppene.

 

Her er en gjennomgang på Youtube, jeg har ikke sett den selv.

 

http://www.youtube.com/watch?v=dFl3Cfw12bo

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Jeg tror flere i denne tråden, på begge sider, kunne hatt godt av å lese om Thomas Schellings segregasjonsmodell. 'Ghettofisering' trenger ikke bety at 'vi' er rasister, at eller at 'de' ikke er integrerte eller en del av samfunnet.

 

For de som er interessert er Schellings bok Micromotives and Macrobehavior fritt tilgjengelig på internett om man ikke er veldig opptatt av visse lover, den kan ellers skaffes rimelig på mer lovlige måter.

 

Modellen er relatert til fenomenet Tipping point. Den går ut på at enkle preferanser som et ønske om å ikke være i mindretall, eller eventuelt ikke tilhøre en gruppe mindre enn X %, kan føre til total segregasjon uten at det nødvendigvis er ønsket av noen av gruppene.

 

Her er en gjennomgang på Youtube, jeg har ikke sett den selv.

 

http://www.youtube.com/watch?v=dFl3Cfw12bo

Dette minnereg om de kanadiske multikulturelle modellen. Jeg tror ikke de fleste nordmenn har tenkt på dette ganske nøye eller hva integrering egentlig betyr, unntatt de som bor i kulturkollisjon området

Lenke til kommentar

når innvandrere kommer til Norge så er det på våre premisser, og de bosetter seg der vi tillater det.

 

Så du vil ha et sett regler for mordmenn, og et for innvandrere? Hvor lenge skal innvandrerne forskjellsbehandles?

 

Hvis et slikt forbud ble vedtatt før innvandrerne nærmet seg flertall, dvs. på et tidspunkt hvor nordmenn fremdeles kunne tenke seg å bo der, så ville det ikke være noe stort problem. Det ville bli litt vanskeligere å selge hus i disse områdene, og litt lettere i andre. Men det ville fremdeles være fullt mulig å selge der.

 

Til hvem? Hva tror du det hadde gjort for nordmenns vilje til å integrere innvandrere i utgangspunktet, at staten blandet seg inn i markedet for nordmenns eiendommer?

 

Ikke noe galt ved det, sånn jeg ser det.

 

Da ser vi forskjellig på det.

 

Med tanke på at dette er Norge, så er det heller sånn det skal være enn omvendt. (men såklart, helst skulle det ikke vært sånn i det hele tall)

 

Jeg foreslår at det ikke skal være sånn i det hele tatt, og dropper ideen om at den ene veien er bedre enn den andre.

 

Ville du synes det var akseptabelt om det var dine barn som ble mobbet fordi de var norske?

 

 

Nei, det ville jeg ikke. Mobbing er ikke akseptabelt uansett begrunnelse. Mine barn ble - forsøksvis - mobbet her i Bergen fordi de var fra Oslo og snakket rart. Det tok vi straks tak i med mobbernes foreldre, og da tok det slutt.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

 

På internett går ingen historier ut på dato. Den artikkelen er tre og et halvt år gammel, og har vært postet før.

 

Men ja, kulturkollisjonene er integreringens store problem. Det dreier seg først og fremst om konservative muslimer (mer enn ekstremistiske ditto) og deres barn. Og om apologetiske norske autoriteter (lærere og andre) som ikke tar grep i slike situasjoner, men "forstår" mobberne og gir de anderledes skylden. Sånn er det forsåvidt overalt i samfunnet, det spesielle i Groruddalen var/er(?) at muslimene er den største gruppen og at det dermed mot normalt er innvarerne som mobber, og etnisk norske som blir mobbet.

 

Jeg tror fortsatt at løsningen ligger i sekularisering og integrering av kvinnene, men det tar tid. Hva man gjør på kort sikt vet jeg ikke. Men en god start var å ansvarliggjøre skolen og lærere/administrasjon,som igjen må stille foreldrene til ansvar.

 

Hva er din løsning, Baltus?

 

Geir :)

 

 

Om artikkelen er gammel har ikke noe med saken å gjøre, det betyr bare at det er enda verre nå.

Din løsning på dette hjelper ikke, den er blitt prøvd i snart 40 år, og det blir bare verre.

Din løsning vil heller aldri hjelpe.

 

De gamle vikingene kan være glad for at de forlengst er døde nå, for de ville helt sikker dø av skam om de fikk se hvor ynkelige og feige deres etterkommere er blitt, som frivillig legger seg ned for å fungere som dørmatte for muslimene.

 

Innvandrere er velkommen her i landet hvis de integrerer seg og adopterer norsk kultur og væremåte. Og også muslimer er velkommen til landet hvis de brenner koranen, forkaster islam og adopterer norsk kultur som sin egen.

Gjør de ikke dette så bør og skal de sendes tilbake dit de kom fra.

 

Dette burde vært gjort for lenge siden, nå er det for sent.

 

Men det er ikke bare islam som er problemet.

Diverse andre onde politiske ideologier burde også vært bannlyst fra landet. Først og fremst sosialismen og jødedommen, men også den ideologien du representerer.

For det faktum at folket aksepterte disse onde ideologiene og ikke utryddet dem i starten, er det som har ført til at vi nå oversvømmes av en ny om mulig enda mer ond og mørk ideologi kalt islam.

 

Det hjelper ikke å være feig og prøve å bortforklare alt det negative ved islam med at det er vår feil, og at alt vil gå seg til bare vi bøyer oss enda lenger ned i støvet for muslimene, og lar dem tråkke enda hardere på oss, slik din "løsning" er.

 

 

 

Norske vikinger sloss som leiesoldater mot muslimene i bysants, og de forsto at de eneste som hjelper mot muslimer og islam er fasthet og villighet til å sloss for egne verdier.

Dette respekterer muslmene, men ikke noe annet.

Og de respekterer slett ikke ettergivenhet, slik de møter i Norge i dag for det oppmuntrer dem bare til å presse på for å oppnå flere innrømmelser.

 

Da vikingene forlot bysants for å sloss om kongedømmet i Norge, så falt som kjent bysants og ble oversvømmet av muslimer.

Og i dag kan muslimene også overta vikingenes hjemland helt uten kamp eller noen som helst motstand, fordi både regjeringen og godt over halvparten av folket i Norge hår forrådt oss.

Politikerne har åpent inngått avtale om å åpne grensene for islam, og sørge for at islam blir respektert.

Og derfor har politikerne hjernevasket de fleste i folket til å bli de mest ynkelige feiginger som villig lar seg tråkke på av muslimene, og som også slikker ren skosålene deres i takknemlighet over å bli tråkket på.

Og det er de nevnte ideologiene som politikerne har brukt for å hjernevaske folket, og skape dem om til de mest ynkelige feiginger.

 

De nevnte vikingene ville som sagt dødd av skam om de fikk oppleve dette.

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om artikkelen er gammel har ikke noe med saken å gjøre, det betyr bare at det er enda verre nå.

 

Nei. Det kan utmerket godt ha blit bedre.

 

Din løsning på dette hjelper ikke, den er blitt prøvd i snart 40 år, og det blir bare verre.

Din løsning vil heller aldri hjelpe.

 

Nei. Tvert om: Innvandrerkvinner, og spesielt deres døtre, får stadig mer utdannelse og større yrkesdeltagelse. Det er faktisk ganske bemerkelsesverdig. Det forutsetter dog en viss botid for gruppen, slik vi ser hos asiatiske muslimer. Det tar tid, og er vanskelig å se hos grupper med kortere botid og vanskeligere tilpasning, som Somaliere. Det trengs en generasjon i landet før man ser det.

 

De gamle vikingene kan være glad for at de forlengst er døde nå, for de ville helt sikker dø av skam om de fikk se hvor ynkelige og feige dere etterkommere er blitt, som frivillig legger seg ned for å fungere dørmatte for muslimene.

 

Nå har jeg ikke vært på engleskole hos Märtha, og treffer ikke så mange vikinger i det daglige, så jeg vet ikke hvordan de ville reagert.

 

Innvandrere er velkommen her i landet hvis de integrerer seg og adopterer norsk kultur og væremåte. og også muslimer er velkommen til landet hvis de brenner koranen, forkaster islam og adopterer norsk kultur som sin egen.

Gjør de ikke dette så bør og skal de sendes tilbake dit de kom fra.

Da fikk jeg vel svar på spørsmålet mitt.

 

Det hjelper ikke å være feig og prøve å bortforklare alt det negative ved islam med at det er vår feil, og at alt vil gå seg til bare vi bøyer oss enda lenger ned i støvet for muslimene, og lar dem tråkke enda hardere på oss, slik din "løsning" er.

 

Nei, det er ikke min løsning. Og slett ikke min forklaring. Islam er negativt, og det er ikke vår feil. Men jeg føler meg ikke så veldig tråkket på.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...