Gå til innhold

Hvorfor aksepterer vi så mye innvandring og resultatene av det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NAV sliter med Somaliere

 

http://www.velferd.no/somaliere-og-nav-finner-ikke-tonen.5134945-227399.html

 

http://www.rights.no/2014/05/uintegrerbar/

 

– Hver somalier koster staten 9 millioner kroner

 

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/09/07/hver-somalier-koster-staten-9-millioner-kroner

 

 

For ikke å bli beskyldt for å være rasist.................

 

Vil jeg påpeke at både SV politikere og Venstrepolitikere med flere sikkert koster den Norske stat 9 millioner pr. snute og mere til.

 

I tillegg er vel mange av disse enda ikke integrerte i det Norske samfunn - men er fallgruver her siden begge partier er godt kledd med personer med utenlandsk opprinnelse..................

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg begynte å lese i denne tråden nå og der var det noen svært merkelige innlegg.

 

 

 

Så hva tror du er grunnen til at vi aksepterer alle resultatene og selve innvandringen? Hva tenker du om innvandring?

 

 

Det forekommer knapt noe innvandring til Norge. Kanskje 20-30 personer i året.

 

 

Ifølge SSB kom 54 394 innvandrere til Norge i 2013, jeg synes det er en del mer enn 20-30. (Jeg regner med du kan stole på SSB.)

http://www.ssb.no/befolkning/statistikker/innvgrunn

 

 

I Norge bruker vi begrepet innvandrer som fellesbetegnelse på personer med utenlandsk bakgrunn, uavhengig av årsaken til innvandringen, så, ditt første innlegg er fortsatt feil.

 

Det er i så fall sleivete.

 

Når Stortinget vedtok innvandringsstoppen i 1975 så medførte ikke det at man ikke tok imot asylsøknader eller kvoteflyktninger i samme periode. Så det er en vesensforskjell mellom de to begrepene.

 

Hvis man ikke skjønner forskjellen, kan man like godt spørre type spørsmål som "jeg skjønner ikke at folk gidder å spise på Frelsesarmeens suppekjøkken"

 

 

Hvis du ikke vet at ting er forandret siden 1975, så er det litt merkelig.

Endret av smartphone
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

pyttsann, folk få ta bedre vare på alt stæsjet sitt i første omgang, så kan sikkert politiet forbedre seg litt

prøver du å si at det er ofrene og politi sin feil at utlendinger stjeler?

 

 

Jeg ser ikke særlig med feil, og det kunne være greit hvis folk som har så voldsomt god råd, slik den jevne nordmann har, å dempe kjøpe forlystelsene, og heller ta bedre vare på de viktige tingene de kjøper. Ikke at jeg mener at stjeling ikke er brudd på regel og norm, men heller litt mer ansvar fra eiersiden hadde vært smartest, fordi det har hver og en av oss "ofre" all mulighet til, og det smukkeste er at det koster ingenting heller

 

praktisk tenking og handling - er du uenig?

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke særlig med feil, og det kunne være greit hvis folk som har så voldsomt god råd, slik den jevne nordmann har, å dempe kjøpe forlystelsene, og heller ta bedre vare på de viktige tingene de kjøper. Ikke at jeg mener at stjeling ikke er brudd på regel og norm, men heller litt mer ansvar fra eiersiden hadde vært smartest, fordi det har hver og en av oss "ofre" all mulighet til, og det smukkeste er at det koster ingenting heller

 

praktisk tenking og handling - er du uenig?

nei, jeg mener diskusjonen rundt at folk ikke passer godt på tingene sine er urelevant når poenget er at utlendinger er mer representert på det området i kriminalstatistikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

utlendinger og innlendinger, meningsløst i seg selv - og sutring eller fordomsfull generalisering fører i hvert fall ikke frem

sutring, virkelig? er bare påpeking av fakta. statistikk fra nrk er ikke fordomsfull overhodet.

 

og så klart er det ikke meningsløst å vite at utlendinger og ikke borgere står for mesteparten av arrestasjonene, dette betyr jo at en reduksjon av disse utlendingene vil redusere antall tyverier betraktelig. (da går jeg ut i fra at politi ikke bare står og hauker over disse utlendingene, hvis de gjør det så er isåfall saken noe annet)

Endret av knekkebr?dmedost
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Spar meg for gnåling om andres tyverier ol - har mange års virke både i statlig og privat næringsliv, og korrupsjon og nasking er nærmest sedvane

 

det mest praktiske er at folk passer bedre på, og kjøper det de evner å ta vare på selv, så får politiet skjerpe seg - det er det jeg har sagt, og du får bare fortsette å vinkle det i din retning

Lenke til kommentar

Jeg begynte å lese i denne tråden nå og der var det noen svært merkelige innlegg.

 

 

 

Så hva tror du er grunnen til at vi aksepterer alle resultatene og selve innvandringen? Hva tenker du om innvandring?

 

 

Det forekommer knapt noe innvandring til Norge. Kanskje 20-30 personer i året.

 

 

Ifølge SSB kom 54 394 innvandrere til Norge i 2013, jeg synes det er en del mer enn 20-30. (Jeg regner med du kan stole på SSB.)

 

http://www.ssb.no/befolkning/statistikker/innvgrunn

 

 

I Norge bruker vi begrepet innvandrer som fellesbetegnelse på personer med utenlandsk bakgrunn, uavhengig av årsaken til innvandringen, så, ditt første innlegg er fortsatt feil.

 

Det er i så fall sleivete.

 

Når Stortinget vedtok innvandringsstoppen i 1975 så medførte ikke det at man ikke tok imot asylsøknader eller kvoteflyktninger i samme periode. Så det er en vesensforskjell mellom de to begrepene.

 

Hvis man ikke skjønner forskjellen, kan man like godt spørre type spørsmål som "jeg skjønner ikke at folk gidder å spise på Frelsesarmeens suppekjøkken"

 

 

Hvis du ikke vet at ting er forandret siden 1975, så er det litt merkelig.

 

Har du brydd deg om å se nærmere hva 54 394 "innvandrere" er for noe? Det er ikke 54 394 "somaliere og afghanere" osv. som vel er det du helst vil gi inntrykk av? men inkluderer studenter, ti-tusenvis av polakker og andre europeiske arbeidsinnvandrere, deres ektefelle og barn, etc.

Lenke til kommentar

(Dagbladet): - Siden finanskrisen i 2008 har hele sysselsettingsveksten tilfalt utenlandsk arbeidskraft, sier LOs sjeføkonomen Stein Reegård til Dagbladet.

 

http://www.dagbladet.no/2014/10/08/nyheter/arbeidsinnvandring/politikk/arbeidsliv/innvandring/35647110/

 

Mesteparten av årsaken er at Norge går så det griner. Det bygges og hamres både i privat og offentlig sektor. Også vanlige håndtverksbedrifter benytter utenlandske underleverandører osv. Fiskeindustrien langs kysten sier selv de ikke hadde greid seg uten utenlandsk arbeidskraft siden norsk ungdom tilsynelatene ikke er interessert.

 

Ellers er det vel ofte slik at folk i ene øyeblikket klager over dette "fenomenet", for i neste øyeblikk å hyre inn et par polakker til å gjøre snekkerarbeid oppe på hytta.

 

Eller som når du møter deg sjøl i døra (annen tråd/tema) "håper folk handler mest mulig fra utlandet". Bryr ikke du deg heller om norske arbeidsplasser? For ifølge NHO vil det "medføre tap av tusenvis av norske arbeidsplasser"

Lenke til kommentar

 

Jeg begynte å lese i denne tråden nå og der var det noen svært merkelige innlegg.

 

 

 

Så hva tror du er grunnen til at vi aksepterer alle resultatene og selve innvandringen? Hva tenker du om innvandring?

 

 

Det forekommer knapt noe innvandring til Norge. Kanskje 20-30 personer i året.

 

 

Ifølge SSB kom 54 394 innvandrere til Norge i 2013, jeg synes det er en del mer enn 20-30. (Jeg regner med du kan stole på SSB.)

 

http://www.ssb.no/befolkning/statistikker/innvgrunn

 

 

I Norge bruker vi begrepet innvandrer som fellesbetegnelse på personer med utenlandsk bakgrunn, uavhengig av årsaken til innvandringen, så, ditt første innlegg er fortsatt feil.

 

Det er i så fall sleivete.

 

Når Stortinget vedtok innvandringsstoppen i 1975 så medførte ikke det at man ikke tok imot asylsøknader eller kvoteflyktninger i samme periode. Så det er en vesensforskjell mellom de to begrepene.

 

Hvis man ikke skjønner forskjellen, kan man like godt spørre type spørsmål som "jeg skjønner ikke at folk gidder å spise på Frelsesarmeens suppekjøkken"

 

 

Hvis du ikke vet at ting er forandret siden 1975, så er det litt merkelig.

 

Har du brydd deg om å se nærmere hva 54 394 "innvandrere" er for noe? Det er ikke 54 394 "somaliere og afghanere" osv. som vel er det du helst vil gi inntrykk av? men inkluderer studenter, ti-tusenvis av polakker og andre europeiske arbeidsinnvandrere, deres ektefelle og barn, etc.

 

 

Du snakker om 20-30 innvandrere i året og reellt tall er 54 394.

Jeg synes det er en ganske stor forskjell her, og du snakker om at andre er sleivete.

 

Og du tar ikke selvkritikk, men du tillegger meg meninger og tar en ganske bråtøff tone.

 

Hvis vi ser bort i fra alt det der, altså din svært dårlige oppførsel her, så..

 

har jeg ikke sagt noe om somaliere og afghanere.

Jeg har kommet med en svært NØDVENDIG korreksjon av din noe lettvinte omgang med fakta.

Lenke til kommentar

 

Du snakker om 20-30 innvandrere i året og reellt tall er 54 394.

 

Jeg synes det er en ganske stor forskjell her, og du snakker om at andre er sleivete.

 

Hvis du synes "innvandrer" er et korrekt begrep på bl.a. studenter og folk som er her på jobb, javel da er det 54 394

Lenke til kommentar

 

 

Du snakker om 20-30 innvandrere i året og reellt tall er 54 394.

 

Jeg synes det er en ganske stor forskjell her, og du snakker om at andre er sleivete.

 

Hvis du synes "innvandrer" er et korrekt begrep på bl.a. studenter og folk som er her på jobb, javel da er det 54 394

 

 

Ja, jeg synes innvandrer er riktig begrep når SSB sier det var 54 394 innvandrere i 2013.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...