Gå til innhold

Rise of the Tomb Raider blir Xbox One-eksklusivt


Anbefalte innlegg

 

 

Ler av alle skuffende Ps4 eiere som suttrer nå .....

Herlig Ms...

Nå kommer jeg til å være litt kvass, men uansett...

 

Du må være litt av en tosk for å tro at skuffelsen handler om den innbilte fanboykrigen som småungene, og du også virker det som, driver på med. Det går enkelt å greit på at ett multiplatform spill som alle som har ønsket, har fått oppleve, uavhengig av hvilke platformer de måtte være i besittelse av.

Nå kommer det altså en direkte oppfølger til dette spillet som visstnok er ekslusivt for en plattform.

Selvfølgelig er folk skuffet, meg inkludert, fordi vi ønsker ikke å kjøpe oss ny konsoll bare for å få fortsettelsen på en historie vi satte veldig pris på.

Legg fra deg det fanboy tullet og gjør som de ville sagt på engelsk, "grow up".

Spillet er jo ikke ekslusivt... ----___----

 

 

For det er jo så mye bedre å betale for at andre skal få produktet senere? Ren eksklusivitet kan man jo kanskje argumentere for at frigjør ressurser til å spesialtilpasse spillet bedre til plattformen, tidsekslusivitet gjør ikke det engang. Det er en forbrukerfiendtlig møkkahandling av begge parter.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Ler av alle skuffende Ps4 eiere som suttrer nå .....

Herlig Ms...

Nå kommer jeg til å være litt kvass, men uansett...

 

Du må være litt av en tosk for å tro at skuffelsen handler om den innbilte fanboykrigen som småungene, og du også virker det som, driver på med. Det går enkelt å greit på at ett multiplatform spill som alle som har ønsket, har fått oppleve, uavhengig av hvilke platformer de måtte være i besittelse av.

Nå kommer det altså en direkte oppfølger til dette spillet som visstnok er ekslusivt for en plattform.

Selvfølgelig er folk skuffet, meg inkludert, fordi vi ønsker ikke å kjøpe oss ny konsoll bare for å få fortsettelsen på en historie vi satte veldig pris på.

Legg fra deg det fanboy tullet og gjør som de ville sagt på engelsk, "grow up".

Spillet er jo ikke ekslusivt... ----___----

 

 

For det er jo så mye bedre å betale for at andre skal få produktet senere? Ren eksklusivitet kan man jo kanskje argumentere for at frigjør ressurser til å spesialtilpasse spillet bedre til plattformen, tidsekslusivitet gjør ikke det engang. Det er en forbrukerfiendtlig møkkahandling av begge parter.

 

AtW

 

Man kan da uten problem bruke det samme argumentet for tidseksklusiver. Spiller blir spesialutviklet for XO, men de får senere gjøre de endringene de må for at det skal kunne kjøre greit på PS4.

Lenke til kommentar

Jeg tipper det står i kontrakten om tidsekslusiv at S-E ikke har lov til å si noe om andre versjoner før x antall måneder etter lansering. Derfor disse vage uttalelsene.

 

Hvis det er andre versjoner under emning får man ganske sikkert ikke bekreftet det før i 2016.

Enig. At noen tviler på at det kommer på pc og ps4 er beyond me. Holiday 2015

exclusive...
Lenke til kommentar

Jeg tipper det står i kontrakten om tidsekslusiv at S-E ikke har lov til å si noe om andre versjoner før x antall måneder etter lansering. Derfor disse vage uttalelsene.

 

Hvis det er andre versjoner under emning får man ganske sikkert ikke bekreftet det før i 2016.

 

Ja, det er jo fin-fint at de velger å i praksis juge til fansen for å suge til seg litt mere penger, smakfull oppførsel.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sitter selv på X-Box, men synes allikevel eksklusivitet er et dårlig konsept. Jeg tar ingen skade av at folk på PlayStation kan nyte de samme flotte spillene som jeg kan.

 

Eksklusivitet er bedriftene sin måtte å ta vare på sine interesser (mer penger, mer penger, mer penger), men det viser at de bryr seg lite om slutt-brukerne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Flere Xbox One-eiere på Neogaf har påpekt noe viktig i denne sammenhengen: Ingen tjener på at spill blir eksklusive på denne måten. PS4 og PC-eiere får ikke spilt spillet de trodde de skulle få spille. Xbox One-eiere får et spill de ville fått uansett. En rasjonell ikke-fanboy-eier av Xbox One bør være skuffet over denne avtalen, pengene Microsoft bruker på å ta fra spillet fra andre er penger som kunne blitt brukt til å gi dere et nytt, awesome eksklusivt spill i stedet. Ingen gamere tjener på denne avtalen.

Endret av Jakoozie
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Flere Xbox One-eiere på Neogaf har påpekt noe viktig i denne sammenhengen: Ingen tjener på at spill blir eksklusive på denne måten. PS4 og PC-eiere får ikke spilt spillet de trodde de skulle få spille. Xbox One-eiere får et spill de ville fått uansett. En rasjonell ikke-fanboy-eier av Xbox One bør være skuffet over denne avtalen, pengene Microsoft bruker på å ta fra spillet fra andre er penger som kunne blitt brukt til å gi dere et nytt, awesome eksklusivt spill i stedet. Ingen gamere tjener på denne avtalen.

 

Nettopp. Det avgjørende er nettopp det faktum at dette et spill som Playstation -og PC-eiere trodde de kom til å få uansett. Svært få av de som har valgt et annet system blir å kjøpe en Xbox i tillegg på grunn av dette.

Lenke til kommentar

Spillet vil nødvendigvis selge mindre når det er eksklusivt så at CD og S-E taper penger på salg er det ingen tvil om, så man må bare gå utfra at pengene de har fått fra MS er mer enn nok til å kompensere for dette. MS har utvilsomt tenkt at det vil være verdt å kompensere for dette salgstapet hvis det kan føre til at Xbone haler inn på PS4 - i så fall vil også alle andre Xbone-titler selge bedre.

 

All erfaring tilsier imidlertid at spillet ikke vil forbli eksklusivt særlig lenge, så jeg ville ikke kastet bort energi på å bli opprørt med mindre man på død og liv må spille det på release. Spesielt når utgiverne nekter å si noe mer spesifikt om eksklusiviteten enn at spillet er "eksklusivt ved release" er det omtrent det samme som å si at det snart vil komme på andre plattformer, for hvis ikke hadde de trommet hardt på at det skulle forbli eksklusivt.

Lenke til kommentar

Helt sant Sparta. Jeg bryr meg ikke så voldsomt mye. Men det er gøy å lese kommentarer og diskusjoner på nettet om temaet. Neogaf-tråden hadde en halv million visninger på en dag liksom, og tråden har allerede nesten 7000 innlegg fordelt over 136 sider. :xmas:

Det utrolige er at Xbox One-eier faktisk forsvarer praksisen til Microsoft, og sammenligner det med Sonys eksklusivitetsavtale om Bloodbourne.

 

For trolljegerne: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=872876&page=136

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Helt sant Sparta. Jeg bryr meg ikke så voldsomt mye. Men det er gøy å lese kommentarer og diskusjoner på nettet om temaet. Neogaf-tråden hadde en halv million visninger på en dag liksom, og tråden har allerede nesten 7000 innlegg fordelt over 136 sider. :xmas:

Det utrolige er at Xbox One-eier faktisk forsvarer praksisen til Microsoft, og sammenligner det med Sonys eksklusivitetsavtale om Bloodbourne.

 

For trolljegerne: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=872876&page=136

Spørs om det som MS tenkte på som ren positiv PR kanskje fikk en sur ettersmak?

Lenke til kommentar

MS og alle de andre involverte må ha bodd under en stein hvis de faktisk er overrasket over at det å annonsere en populær multiplattform-franchise som eksklusiv ikke ville få negative reaksjoner. Dette tror jeg de var forberedt på og de regner nok med at hele kontroversen vil føre til at nyheten om et Xbone-eksklusivt Tomb Raider sprer seg som ild i tørt gress.

Lenke til kommentar

 

 

Spørs om det som MS tenkte på som ren positiv PR kanskje fikk en sur ettersmak?

 

 

Det har nok på ingen måte satt Xbox One i et bedre lys for dem som ser mørkt på Microsoft og Xbox One... :D

 

Nei det sier vel seg selv. Men om man ser på opprøret på forumene rundt om så er det mange xbox one eiere som også misliker dette sterkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...